newsserver abo, wat is de beste en de goedkoopste?

B

BiG_G

Welke is nu goed en toch goedkoop? (we willen natuurlijk wel voor een duppie op de eerste rang zitten!)

Op dit moment zie ik tweakdsl als een redelijk goedkope. Maar zijn er misschien goedkopere of juist betere? (misschien is tweakdsl wel helemaal niet goed...)
 
een tipje van mij als je aan een newsserver wil beginnen: kijk naar de retentie!

Hoe meer dagen dat je hebt hoe meer plezier. ;)
 
ik heb een abootje bij eweka kost 7,50 euro voor 4 lijnen.
Dit is een soort pre paid dus geen echte abo. Je koopt als het ware voor 7,50 28 dagen download . Na die 28 houdt het gewoon op tenzij je weer betaald .

Het leuke van deze eweka is dat het niet uitmaakt hoe en waar \je download als je maar niet meer dan 4 lijnen gebruikt.

Dus eventueel 2 lijntjes doorschuiven naar de buurman is geen enkel probleem.

Ikzelf heb 2 lijnen in gebruik in her oosten van het land en mijn zoon gebruikt 2 lijnen in Almere.

Nooit problemen en met 2 lijnen download je net zo snel als met 4 lijnen.
De snelheid van je provider is de begrenzer .
 
Deze heb ik ook als server trouwens.

Maar even ter info, Eweka is ook bezig om de ondersteuning te verruimen heb ik begrepen want op dit moment loopt men achter met de 30 dagen..

En ohja @Pokhout, het bedrag van ?7,50 is toch voor 30 dagen, en downloaden gaat toch maar via 2 lijnen daar?
 
freggel1;175829 zei:
Deze heb ik ook als server trouwens.

Maar even ter info, Eweka is ook bezig om de ondersteuning te verruimen heb ik begrepen want op dit moment loopt men achter met de 30 dagen..

En ohja @Pokhout, het bedrag van ?7,50 is toch voor 30 dagen, en downloaden gaat toch maar via 2 lijnen daar?

Ik heb ook eweka betaal ook ?7,50 en dan heb je oa. 4 lijnen tot je beschikking
Zie onder
--------------------------------------------------------------------------
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
- Hoge kwaliteit wereldwijde uitwisseling van newsfeeds
- Supersnelle eigen 40 Gigabit/s backbone
- Meer dan 215 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Geen datalimiet
- Tot 40 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 4 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
--------------------------------------------------------------
 
Heb ik hier verstand van, antwoordt NEE.

Ik maak al een paarjaar gebruik van AstraWeb, kosten 15$ per maand,
Daarbij heb ik ook Eweka, kost daar 7,50 Euro per maand dacht ik.

Samen bijna 20 Euro, en dan heb ik 8 lijnen om te downloaden, retentie is belangrijk en die is zeer lang, 30 dagen of meer.

Over eide ben ikzeer tevreden en haal dan ook vaak download snelheden van 2,3 MB / sec, dvd's in 35 minuten binnen.

Dus heb ik er geld graag voor over.

Groetjes Bert
 
Hoi,

Ik heb XSnews, retentie op het moment 85 dagen, elite abbo geeft je 12 lijnen en werkt als een speer.

Elite kost ?12,95, maar er is ook een goedkopere versie met 6 lijnen.

Erg tevreden over.
 
Niet alleen de retentie is belangrijk let er ook op dat alle nieuwsgroepen worden ondersteund.
Sommigen ondersteunen de grote bulkgroepen zoals bv. a.b.nl niet zolang als de andere groepen.

Ik gebruik zelf newshosting en heb een retentie van ruim 70 dagen.
En kan 8 lijntjes gebruiken voor 19.95 is ook een goedkopere van 14.95 en nog een voor 10,--
 
Uhh je hebt gelijk het is 30 dagen (maand) en je hebt 4 lijnen bij EWEKA

Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
- Hoge kwaliteit wereldwijde uitwisseling van newsfeeds
- Supersnelle eigen 40 Gigabit/s backbone
- Meer dan 215 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Geen datalimiet
- Tot 40 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 4 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
 
Alleh dan, rijtje newsservers. Ik noem alleen die met een goede retentie (minimaal 25 dagen) en goede uptime en snelheid.

19,95 begint wel erg duur te worden vindt ik zelf.

Hele goede zijn XSNews, al genoemd door Technodad voor 12,95 voor de 10-20mbit abo mensen of goedkoper tot 10mbit. Retentie 85 dagen.

Eweka is ook goed maar schijnt 's avonds toch een stuk langzamer te draaien door drukte, ik heb die zelf ook maar download eigenlijk alleen 's nachts.
Deze kost 7,50 per maand retentie 40 dagen.

Tweaknews is ook goed 7,95 tot 10mbit en tot 20mbit 14,95 retentie 50 dagen.

Easynews is ook goed (8 lijnen) en is nu nog gratis te testen, maar is een nieuwe server, prijzen worden binnenkort bekend gemaakt. Retentie momenteel 30 dagen, zou nog meer gaan worden.
 
Ok, dus tweakdsl is geen foute keuze met een retentie van 50 dagen.


Thx y'all
 
Nee zeker geen verkeerde keuze, zit kwalitatief goed in elkaar, alleen zou ik bij een abo > 10mbit waarschijnlijk voor XSNews gaan omdat die in dat geval relatief goedkoper is dan Tweak.
 
Precies BT,

Perfecte provider, goed contact als er wat aan de hand is, en de retentie he!

Je kan aanmelden via deze link, dan krijg ik ook nog een aardigheidje!

http://www.xsnews.nl/index.php?x=bmiocu

Groetjes
 
Nog even over newshosting,, die prijzen zijn wel in dollars,, dus ik heb hier de abo van 14.95 dus omgerekend word dat dan ongeveer 11.74 euro :)
 
Nu weet ik dat ik niet goed kan rekenen, maar ben nu wel nieuwsgierig hoe je erbij komt dat ie xsnews relatief goedkoper is:

Abonnement TweakNews 10 Mb
Snelheid 10 Mbit
Kosten per maand &euro 7,95
Contract Periode Minimaal 1 maand
Aansluitkosten geen
Retentie 50 dagen
Newsgroepen alle actieve (>100.000)
Opslag 144 TB aan artikelen
Threads 4 threads van 2,5 Mbit/sec
Extra gratis proefaccount van 10 dagen
bij jaarbetaling zijn de kosten € 69.95 per jaar
=============================

XSnews
PRO-abonnement ELITE-abonnement

--------------------------------------------------------------------------------

max. 6 threads, 10mbit max. 12 threads, ongelimiteerde snelheid
Geen datalimiet
Alle nieuwsgroepen (> 150.000)
Uploaden mogelijk (anoniem)

85 dagen retentie voor binaries Geen datalimiet
Alle nieuwsgroepen (> 150.000)
Uploaden mogelijk (anoniem)

85 dagen retentie voor binaries

€ 8,95 per maand via automatische incasso € 12,95 per maand via automatische incasso
=================

Heeft dat te maken met het aantal threads?
Ik heb maar een 6 mbit lijn dus of ik nu 4 of 6 threads naar beneden trek... denk dat dat voor mij geen verschil meer maakt, toch? Of vergis ik me nou?
 
Nee heeft niet met de threads te maken, maar kijk hier eens naar, van de abopagina van XSnews:
max. 12 threads, ongelimiteerde snelheid
ONgelimiteerde snelheid, het abonnement van 8,95 is slechts 10mbit maximaal.

Dan bij Tweakdsl, deze is voor de snelheid onder de 10mbit goedkoper, want deze kost slechts 7,95.
Maar bij abo's tot 20mbit betaal je bij Tweakdsl 14,95.

Bij de snellere abo's is Xsnews dus 2 euro goedkoper per maand, en heeft ook nog een langere retentie.
Ik schreef dus ook het volgende:
alleen zou ik bij een abo > 10mbit waarschijnlijk voor XSNews gaan omdat die in dat geval relatief goedkoper is dan Tweak.
Hetgeen dus duidelijk aangeeft dat dit uitsluitend zo is in het geval dat je een snelheid hoger dan 10mbit kunt halen.

Naar jaarbedragen en kortingen vanwege jaarlijkse betalingen heb ik verder niet gekeken.

In jouw geval gezien de 6mbit snelheid is Tweak dus zonder meer goedkoper. Logisch.
 
Achzo, ik las het pijltje niet (>)...


En daarom, met mijn 6 mbit lijntje is het meer dan voldoende. Ik denk dat ik me van de week eens ga aanmelden.

Thx
 
hallo zoek en goede en goedkope niewsgroep om oorlogfilms binnen te halen en zijn er geen gratiche programas zoals newsbin ?
 
mistico;180526 zei:
hallo zoek en goede en goedkope niewsgroep om oorlogfilms binnen te halen en zijn er geen gratiche programas zoals newsbin ?

Nee er zijn geengratis programma's en de providers die een lange retentie hebben kosten ook geld.

De vraag moet zijn wat heb je vor die oorlogs films over ???

Groetjes Bert
 
bert50;180528 zei:
Nee er zijn geengratis programma's en de providers die een lange retentie hebben kosten ook geld.

De vraag moet zijn wat heb je vor die oorlogs films over ???

Groetjes Bert


Jawel hoor, Grabit is gratis.
Voor de zoekfunctie moet je betalen, maar downen (bijv. met nzb) is gratis.
Eweka is vernieuwd, tegenwoordig mag je 8 lijntjes gebruiken en de retentie is naar 90 dagen gegaan.
Prijs is 7,50 gebleven voor 30 dagen, dus daar kan je geen buil aan vallen.
Van oorlogfilms heb ik geen verstand en dat wil ik eigenlijk zo ook houden, maar op FTD zie ik wel dat er regelmatig films over ene adolf worden gepost.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan