NfsDream WinXP

Fijn dat het werkt. Dat is toch weer leuk.
Originally posted by Black Tiger
Vanaf de dreambox kun je dus je PC hdd zien. En omgedraait? Kun je dan ook vanaf je pc de Dream hdd zien?
Jazeker. Maar wat interesseert het je nou op welke machine je aan het werk bent? Als de taken maar op de juiste machine uitgevoerd worden, toch? Wet enige waar (in een thuis-netwerk) rekening mee gehouden moet worden, is de snelheid van het netwerk. Dat wil nog wel eens de bottleneck zijn. Als hypothetisch voorbeeld: Ik heb hier wel een leuke LAMP draaien (Linux, Apache, MySQL, PHP), waarbij het geen enkel punt is de db op de Dreambox te hebben staan, zolang er maar niet te veel data heen en weer hoeft.

Maar het is ook mogelijk op de pc allerlei bouquetten enzo te plaatsen. Dan kan je op de (lokale) pc vanalles editten, zonder op een andere machien aan te loggen of te connecten.
Ik zie momenteel effe het leuke er niet van dat je vanaf de dreambox je pc hdd zou kunnen zien, omgedraait is veel interessanter.
Het is maar wat je wilt doen. Maar gezien je voorkeur voor tieten, ben ik zeker benieuwd wel veel interessanter iets ik nu over het hoofd zie. ;)

Nou eenvoudig, over het algemeen werkt men op de pc en niet op de dream dus je zult eerder bezig zijn een bestand vanaf je pc, naar de dream te zetten of vanaf je pc van de dream te halen.

Ik zie nog niet zo vlug iemand op zijn dream werken en dan vanaf de Dream bestanden over- en weer zetten. Dat is wat ik bedoelde met "veel interessanter".

Bij mij voorliefde voor tieten heb ik geen HDD share nodig, daar kijk ik liever "live" naar. :biggrin:

Bedankt voor de informatie overigens allemaal!

Ik zou graag nog wat meer willen weten over dit topic. Ikzelf heb thuis een WinXP pro draaien met daarop NFS server van microsoft. Hierdoor kan ik middels de rechtermuisknop eenvoudig een NFS-share aanmaken op het workstation (IP 192.168.1.10 o.b.v. MAC address via router dhcp). Verder heb ik een DM 500 met IP 192.168.1.200.

Via het webmenu van de DM 500 kan ik een mount maken. Maar wat vul ik daar allemaal in? Waarvoor dien ik daar bijvoorbeeld zowel een CLIENT als SErver IP in te geven?

Verder: share op pc heet DREAMNFS. Op de DM heb ik een map aangemaakt /var/dreamnfs.

dit stel ik in:
* client IP : 192.168.1.200
* client directory: /var/dreamnfs
* Server IP: 192.168.1.10
* server directory: /dreamnfs

De waarden in de rechterkolom laat ik standaard staan.

Hierna verschijnt er een mountpoint in mijn DM, alleen met een groot rood kruis ervoor.?!? En een blauwe knop met MOUNT. Alleen er gebeurt niets. Uitschakelen van firewall biedt geen uitkomst. En zowel TCP/IP als IPX / SPX zijn geïnstalleerd.

Wat doe ik verkeerd?

Dit klinkt allemaal erg mooi,maar helemaal snappen doe ik het ook niet.
Kun je dan met de Dreambox films afspelen die je op de HDD van je pc hebt staan?
Ik heb nu zo'n Pinnacle Show Center 200 waar ik dat mee doe,maar ik had dus hetzelfde met de Dream gekund?
Of snap ik het nu ff niet........
Want als dit wel mogelijk is hoe zit dat dan met de bestanden van de film? Welke extensies moeten ze hebben dan? Heb op mijn pc zat DVD's staan bijv. dus allemaal een VIDEO TS met vobjes erin. Kan de Dream deze dan afspelen?

Als dat dus mogelijk is hoor ik het graag en kan het Show Center dus weer op Marktplaats.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan