nieuwe computer is dit iets

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Ik wil voor thuis een nieuwe computer gaan kopen.

Maar hij moet wel snel genoeg zijn om bv HD filmpjes te kijken en ook wat dingen tegelijkertijd kunnen zoals een film downloaden en dan nog eentje unrarren en uiteraard ook gewoon kunnen blijven internetten.

Zag deze maar ik heb geen idee waar je nu precies naar moet kijken voor prestaties en snelheid.

Kan iemand mij zeggen of dit iets is voor deze prijs:

http://www.flexcomputer.nl/product_informatie.php?product_id=43&behuizing=1#.UoSQwyf-ung

zie wel dat er een AMD A4 4000 - 3,2 Ghz processor in zit en dat is volgens mij te vergelijken met een i3 van intel terwijl je dacht ik toch nu wel een i5 moet hebben of zit ik helemaal verkeerd.

Hoeft geen supersnelle computer te zijn maar nu kan ik niet eens een mp4 HD filmpje kijken want dan stottert mijn computer al.

Jack
 
Je moet wel rekening houden met het volgende als je mp4 HD wil afspelen.

Als er een onboard graphics videokaart is dan neemt die ook geheugen in beslag van je gewone geheugen.
Dit is echter voor normaal gebruik goed genoeg maar voor sneller werk kan het tekort schieten.
Voor het snellere video werk gebruikt men dan een externe (pci-e) videokaart.
En deze zijn in zeer uitlopende prijklassen te krijgen.
Dus voor snel video werk is ook eigenlijk een snelle video kaart met veel gpu geheugen nodig.
Of de genoemde pc dat met de onboard graphics kaart kan is moeilijk te voorspellen.

Mijn AMD tripple core Phenom met externe videokaart houdt die snelle mp4 HD dingen wel bij.
Maar vergeet niet dat een andere remmende factor windows zelf is maar hoe snel windows 7 bv is kan ik niet zeggen.

Grtz.
 
Die AMD van dat systeem is inmiddels alweer 2 generaties verder dan een Phenom (die werd opgevolgd door de Bulldozer, welke werd opgevolgd door deze familie).
Dat houdt in dat het niet alleen een on board videokaart is, maar zelfs een on processor videokaart.
Er is dus geen aparte chip gemonteerd voor de videokaart, die zit in de processor ge?ntegreerd.
Als je MP4 en die "chipset" opzoekt, dan schijnt ie niet slecht te scoren.

In je voorbeeld is het meest kritische punt dat je wil kunnen unrarren (en wellicht unparren, of hoe heet dat) en daarnaast nog andere dingen doen.
Want dat is een zeer intensief proces waardoor er weinig over blijft voor andere zaken.
 
Tja, het gaat snel met die cpu's en dat AMD al cpu geintegreerde grafische chips had was me niet bekend.
Bij veel moederboards en cpu's is dat nog niet en is de grafische kaart onboard een chipset.
Daarom was er steeds de optie om er een extra grafische kaart via pcie in te zetten om de boel sneller te maken voor bepaalde zaken.
En dat is zelfs op deze combinatie ook mogelijk.
In elk geval is de grafische waardering op de site niet erg hoog.
Wat ik van de HD7480D grafische kaart vind is dat er geen intern geheugen op is (zoals op de meeste onboard grafische kaarten).

Wat mij betreft vind ik de prijs wel goed voor die pc.

Grtz.
 
Hmm, Als ik maar 199 euro te besteden had voor een snelle pc, zou ik op marktplaats naar iets gebruikt gaan zoeken.
 
Sommige dingen zijn mij echt allemaal te technisch daar heb ik geen verstand van.

Wil gewoon een computer om mee te internetten en tegelijkertijd films te downloaden.

Het unrarren of repareren van films met par bestanden kost inderdaad altijd veel cpu.
Maar dat doe ik maar heel af en toe en dat is normaal gesproken ook wel weer in maximaal 10 minuten gebeurd.

Maar deze computer is dus niks alhoewel Mas3 volgens mij weer zegt dat het wel meevalt.

Maar af en toe dan wil ik ook mp4 films omzetten naar VIDEO_TS files en dat duurt soms echt 4 a 5 uur en is het echt lastig om mijn eigen pc te blijven gebruiken.

Maar normaal gesproken word de pc alleen maar gebruikt om gewoon te internetten en af en toe een film te downloaden en dat kost weinig cpu volgens mij.

Dus wat is wijsheid deze kopen of niet, ik heb helaas geen 500 a 600 euro liggen om een nieuwe te kopen.

En op Marktplaats kijken vind ik ook wel weer wat, ik ga daar zo wie zo niet voor uit betalen en ik ga ook niet 100 km rijden om een pc ergens op te halen.

Maar in ieder geval weer bedankt voor jullie mening hierover.
 
koop voor dat geld een tablet en hou voor de zwaardere dingen je PC in de lucht.

Sinds ik een samsung tablet heb doe ik bijna niets meer met de laptop behalve downloaden en film/audio/foto bewerken.

Internetten email etc loopt allemaal via de tablet (samsung 2 7")
 
Ik wil helemaal geen tablet of laptop maar een nieuwe computer.

degene die ik nu heb is oud en op en is te traag voor de dingen die ik er nu mee wil doen.

Vroeger was internetten alleen genoeg maar tegenwoordig doe ik er meer mee.

Zoals gezegd doe ik er niet veel tegelijkertijd mee, maar moet toch wel kunnen blijven internetten als ik een film unrar of een film repareer.

Nu werkt dat amper en al helemaal niet als ik mp4 filmpjes van series omzet naar vob files.
 
oeps misverstand,

tja ik ging ervanuit dat het alleen maar om downloaden ging , maar je converteert ook nog van mp4 naar TS en Vob.

Deed ik voorheen ook maar met de aanschaf van een mediaplayer die alle formaten afspeelt behoort deze activiteiten bij mij ook tot het verleden.

ik betwijfel of je met die aanbieding van net geen 200€ gedraaid komt met je wensen.
tijdens Unrarren en videobewerken loopt hier de boel ook muurvast.

en dan heb ik 6 Gb geheugen Intel dual core processor op 2.2Ghz en een aparte Nvidia Geforce videokaart.
 
Jack kijk ff bij d*x*n* heb daar een MP weg gehaald perfect win8 erop heerlijke rete snel en doet alles
 
Ik heb inmiddels een nieuwe pc gekocht maar ik heb daar nog een vraagje over.

Elke keer als ik iets wil installeren of bv het programma acdsee32 wil openen krijg ik steeds de melding van: wilt u dit programma van onbekende uitgever toestemming geven om wijzigingen aan uw computer aan te brengen.

Of dat die zegt dat ik geen rechten ergens voor heb.

Waar kan ik die meldingen uitzetten.
 
Oh dat is standaard in windows 7, was in Vista ook al.
Dat is het zogenaamde UAC en kun je als volgt uitschakelen:
1.) Ga naar het configuratiescherm.
2.) Klik op systeem en beveiliging.
3.) Bij Onderhoudscentrum klik je op "Instellinegn voor gebruikersaccount beheer wijzigen".
4.) Zet daar de schuifbalk helemaal omlaag.
5.) Klaar.
 
Bedankt Black Tiger, dit was precies wat ik bedoelde :)
 
Zo snel mogelijk Windows 8.1 er op zetten. Binnen een maand kom je in aanmerking voor een kliniek.;-)
 
the matrix;230101 zei:
Zo snel mogelijk Windows 8.1 er op zetten. Binnen een maand kom je in aanmerking voor een kliniek.;-)

Tumme nou weet ik het, bij mij staat die er al een tijd langer op... :stupid:
 
Neeee ik wil geen windows 8, ben blij met windows 7 en ik ben al jaren rijp voor een kliniek hehehe
 
Maar jij bent ook al rijp voor de kliniek freggel1. :biggrin::biggrin:
 
Met de oude startknop is Windows 8.1 echt het meest stabiele van alle OS'en.
Het is veelal een kwestie van de juiste drivers vinden om oude hardware te koppelen en naar wens te laten fungeren.
Maar echt ik zou niet anders meer willen, rete snel en zo stabiel.
Maar ik heb dan ook alle overige hardware hierop aangepast.
Ene zoals mijn naam al zegt ben ik ook rijp voor het ...... :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan