Kilroy
Addicted Member
- Lid sinds
- 15 aug 2002
- Berichten
- 3.349
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 15
De boel lag weer goed plat vandaag en dat kwam volgens ProRail door een fout in de schakelsoftware.
Zoals bekend gaat ProRail over het spoorwegnet in Nederland en de NS over het rollend materieel.
Dat is weer zo'n kromme construktie voorgeschreven door Brussel.
Het maakt het systeem duurder, onbetrouwbaarder en onoverzichtelijker en niet goedkoper zoals Brussel meent.
Blijkbaar maakten zowel de NS als ProRail foute keuzes, maar dat kun je ze niet altijd kwalijk nemen.
Immers zit de politiek steeds maar erop te hameren dat het steeds zo goedkoop mogelijk moet zijn, of is het een Nederlandse ziekte?
Goede kwaliteit kost gewoon geld en dat schijnen sommige lieden niet te beseffen.
Neem het gedoe met de bevroren wissels.
De minister zei dat ze naar Zwitserland gaat kijken, maar zover hoeft niet eens want Duitsland is ver genoeg.
En het probleem is bekend want die wissels zijn gasverwarmd en niet elektrisch zoals in Zwitserland.
Die wissels kon je zien op bv stations en werken prima bij vorst, maar als de boel met ijs en sneeuw dichtzit helemaal niet meer, begrijpelijk.
Het zal wel weer gekozen zijn omdat het goedkoper was.
Eenzelfde probleem met de nieuwe sprinter treinstellen.
Die gaven een hoop problemen door sneeuw in de elektronica.
Ze zullen wel op koude getest zijn maar waarschijnlijk niet met stuifsneeuw in de koelcellen.
Het gevolg is dat het gele Mat'64 spul maar door blijft hobbelen en daar geen last van schijnt te hebben.
Die serie was voor de helft gebouwd door Werkspoor dat inderdaad door de politiek werd opgedoekt omdat men vond dat er hier geen bestaansrecht voor was.
De rest werd door Talbot in Aken net over de grens afgebouwd, tel uit je winst.
Dan heb je nog het gedoe wie er personen en goederen over het ProRail net mag vervoeren.
Volgens Brussel moet dat uitbesteed worden zodat meerderen erop kunnen inschrijven.
Het gevolg is uiteraard dat weer het goedkoopste gekozen gaat worden door de politiek.
En de problemen zijn daardoor alweer voorspelbaar.
Hetzelfde zie je met de elektriciteitsnetten die uit mekaar geplukt zijn als netbeheerder en leverancier.
Het gevolg is dat je nu voor twee diensten moet betalen waardoor het duurder is.
En bij de taxi's die vrijgegeven werden zodat ze goedkoper zouden worden.
Ze werden echter duurder en er ontstonden oorlogen en taxi's weigeren te rijden als de rit te kort is.
Tein taxi's zijn echter een uitkomst voor ouderen.
Maar er is weer een rel ontstaan tussen NS en gemeenten over de kosten.
Grtz.
Zoals bekend gaat ProRail over het spoorwegnet in Nederland en de NS over het rollend materieel.
Dat is weer zo'n kromme construktie voorgeschreven door Brussel.
Het maakt het systeem duurder, onbetrouwbaarder en onoverzichtelijker en niet goedkoper zoals Brussel meent.
Blijkbaar maakten zowel de NS als ProRail foute keuzes, maar dat kun je ze niet altijd kwalijk nemen.
Immers zit de politiek steeds maar erop te hameren dat het steeds zo goedkoop mogelijk moet zijn, of is het een Nederlandse ziekte?
Goede kwaliteit kost gewoon geld en dat schijnen sommige lieden niet te beseffen.
Neem het gedoe met de bevroren wissels.
De minister zei dat ze naar Zwitserland gaat kijken, maar zover hoeft niet eens want Duitsland is ver genoeg.
En het probleem is bekend want die wissels zijn gasverwarmd en niet elektrisch zoals in Zwitserland.
Die wissels kon je zien op bv stations en werken prima bij vorst, maar als de boel met ijs en sneeuw dichtzit helemaal niet meer, begrijpelijk.
Het zal wel weer gekozen zijn omdat het goedkoper was.
Eenzelfde probleem met de nieuwe sprinter treinstellen.
Die gaven een hoop problemen door sneeuw in de elektronica.
Ze zullen wel op koude getest zijn maar waarschijnlijk niet met stuifsneeuw in de koelcellen.
Het gevolg is dat het gele Mat'64 spul maar door blijft hobbelen en daar geen last van schijnt te hebben.
Die serie was voor de helft gebouwd door Werkspoor dat inderdaad door de politiek werd opgedoekt omdat men vond dat er hier geen bestaansrecht voor was.
De rest werd door Talbot in Aken net over de grens afgebouwd, tel uit je winst.
Dan heb je nog het gedoe wie er personen en goederen over het ProRail net mag vervoeren.
Volgens Brussel moet dat uitbesteed worden zodat meerderen erop kunnen inschrijven.
Het gevolg is uiteraard dat weer het goedkoopste gekozen gaat worden door de politiek.
En de problemen zijn daardoor alweer voorspelbaar.
Hetzelfde zie je met de elektriciteitsnetten die uit mekaar geplukt zijn als netbeheerder en leverancier.
Het gevolg is dat je nu voor twee diensten moet betalen waardoor het duurder is.
En bij de taxi's die vrijgegeven werden zodat ze goedkoper zouden worden.
Ze werden echter duurder en er ontstonden oorlogen en taxi's weigeren te rijden als de rit te kort is.
Tein taxi's zijn echter een uitkomst voor ouderen.
Maar er is weer een rel ontstaan tussen NS en gemeenten over de kosten.
Grtz.