Ja Oostenrijk en Griekenland.
Die zenden in Irdeto/2 uit, vandaar dat ik vertelde dat F-card voor Irdeto/2 bedoeld is.
Irdet/2 is de nieuwe vorm van Irdeto codering. Irdeto was immers lang en breed gekraakt en het algo was bekend. Nu dachten ze bij Mindport dat ze met wat aanpassingen een "nieuwe" codering konden uitbrengen gebaseerd op de originele Irdeto codering.
Dit systeem zou Irdeto/2 gaan heten. Vergelijk deze manier van werken met de vroegere analoge Dmac en D2mac waarbij D2mac dus een vervolg was op de originele Dmac codering.
Welnu... als ik me niet vergis zijn ze in Griekenland begonnen met irdeto/2 en was het systeem al vrijwel meteen gekraakt toen ze er mee begonnen.
Een f-card zorgt er weer voor dat je hiermee naar irdeto/2 kunt kijken, net zoals een C-card er voor zorgt dat je naar betacrypt (de premiere world irdeto vorm) kunt kijken en een 0-card naar irdeto.
Irdeto/2 is volgens mij wel backwards compatible en als dat inderdaad klopt (dat weet ik zelf niet zeker) dan zou het geen probleem zijn om met een f-card naar premiere world te kijken. Ik weet niet hoe dat omgedraaid zit, ik kan namelijk hier ook met een 0 en C card naar ORF kijken, maar dat zou ook nog wel eens aan de dr. Overflow software kunnen liggen. Misschien dat CP hier nog wat uitleg over kan geven? Die is meer thuis in irdeto/2 als ik me niet vergis.