o-cam & c-cam op 1 kaart

M

master28

ik weet dat ik hiervoor 2 GW kaarten nodig heb met mijn humax 5400is het mgl om deze bv op 1 atmelkaart te zetten zodat ik toch , met 1 kaart uitkan

en wat is een f-card, ik zag met eprom edit dat dit voor show time word ingevuld.

Gegroet Marcel

 
Bij mijn weten is f-card voor het irdeto/2 systeem.

 
irdeto/2 Wat houd dat in dan en kan dat met mijn humax

(niet dat ik naar die zenders wil kijken, maar gewoon nieuwschierig ben hierover).

 
F-card is niet irdeto 2 dacht ik.

F kaarten komen volgens mij van Oostenrijk, en zowel premiere als orf kunnen werken op een F-kaart.

Dat is trouwens de truuk om Premiere zowel als Orf op 1 kaart op de Hummie in gang te krijgen.

Grtz,

 
Ja Oostenrijk en Griekenland.

Die zenden in Irdeto/2 uit, vandaar dat ik vertelde dat F-card voor Irdeto/2 bedoeld is.

Irdet/2 is de nieuwe vorm van Irdeto codering. Irdeto was immers lang en breed gekraakt en het algo was bekend. Nu dachten ze bij Mindport dat ze met wat aanpassingen een "nieuwe" codering konden uitbrengen gebaseerd op de originele Irdeto codering.

Dit systeem zou Irdeto/2 gaan heten. Vergelijk deze manier van werken met de vroegere analoge Dmac en D2mac waarbij D2mac dus een vervolg was op de originele Dmac codering.

Welnu... als ik me niet vergis zijn ze in Griekenland begonnen met irdeto/2 en was het systeem al vrijwel meteen gekraakt toen ze er mee begonnen.

Een f-card zorgt er weer voor dat je hiermee naar irdeto/2 kunt kijken, net zoals een C-card er voor zorgt dat je naar betacrypt (de premiere world irdeto vorm) kunt kijken en een 0-card naar irdeto.

Irdeto/2 is volgens mij wel backwards compatible en als dat inderdaad klopt (dat weet ik zelf niet zeker) dan zou het geen probleem zijn om met een f-card naar premiere world te kijken. Ik weet niet hoe dat omgedraaid zit, ik kan namelijk hier ook met een 0 en C card naar ORF kijken, maar dat zou ook nog wel eens aan de dr. Overflow software kunnen liggen. Misschien dat CP hier nog wat uitleg over kan geven? Die is meer thuis in irdeto/2 als ik me niet vergis.

 
maar is het nu mogelijk om beiden op 1 kaart te kijken, (geen GW, maar een ander type))

 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar met een Amtel is dit mogelijk, alleen moet je dan wel nog ff kaartje in/uit halen om de cam te resetten.

 
bedankt voor je replay, nog een laatste vraag hierover en dan sluiten maar

kan het klepje ook dicht van mijn humax met een atmel:

ja of nee

 
Mmm, dat ligt er volgens mij aan welke uitvoering je hebt, ik heb nogal wat verschillende gezien, ff rondneuzen dus.

 
Ik heb 2 modellen funcards hier liggen 8515 en daar gaat het klepje nit mee dicht.

Misschien met een ander type, zou het niet weten.

 
Mail maar even als je de files wil, werken hier al minstens 3/4 jaar

Wel dus kaart in/uit of hummie aan/uit

Het verwonderd mij dat men hier nog geen oplossing voor gevonden heeft(zoals bij de MM) Of is dit voor de handel niet goed, er worden dan natuurlijk minder aston CI 's verkocht.Voor veel mensen is dat ge heen en weer trekken van die kaart de belangrijkste reden om een seca ci te kopen.

En natuurlijk ook wel een beetje voor de x en xx en info

 
Zoals gezegd werken orf en premiere op de hummie ZONDER in-en-uittrekken prima op een F-kaart.

Wimpie

 
@wimpie; het gaat dus niet om orf en prem, maar om prem en c-

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan