Ook maar 'ns aan wat nieuws begonnen

Ik moest eergisteren wat afleiding hebben door wat omstandigheden in familie- en vriendenkring.

Dus tja... ik wist dat ze nog hooguit 1 minuutje moesten, toch nog heel effe snel dat ene mailtje beantwoorden, dat kan wel in 1 minuut. Door te veel jagen te veel fouten en duurde dat 3 minuten terwijl ik het niet door had.

Ja dan wordt het ietsie zwarter dan gewenst. Maar dat was niet er aan te proeven, was er trouwens ook vrij eenvoudig af te halen indien nodig.

Volgens de proevers (mijn beide dochters en ik zelf) waren ze erg lekker.

Mijn eerste poging zelf saucijzenbroodjes maken. :cool:

IMG_20170713_010908106.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn wel donker maar doet duidelijk niets af aan de smaak.

Eet smakelijk.

 
Top , model is goed en als het gehakt heerlijk op smaak gebracht is is het de volgende keer een nog groter succes.

.Zet een gillende kookwekker bij je in de buurt met de baktijd minus 1 minuut.

Dat werkt

 
Yep dat was een groot voordeel. Het gehakt was al lekker op smaak gebracht met peper, zout, nootmuskaat, en een beetje sambal. ;)

V.w.b. de tijd, gewoon niet meer m'n email doen of achter de pc kruipen als iets nog maar zo kort hoeft. :biggrin:

 
Wegens familie omstandigheden wat gestresst, dan kun je beter wat afleiding zoeken. Aangezien gamen niet (meer) hielp en TV kijken ook niet was dit het resultaat.

Een Bourbon-Vanille tulband.

IMG_20170726_011525773.jpg


Door mij overigens al gemodificeerd door toevoeging van bitterkoekjes en vanille extract. Poedersuiker was wel bijgeleverd maar de chocoladedressing was ook een "hack" van mij. ;)

IMG_20170726_020746554_BURST000_COVER_TOP.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk dat ziet er lekker uit!!  :applaus: :applaus: :applaus:

 
Jaja van de lidl zeker?. En zelf chocolade erover met poedersuiker

Knap hoor ?

 
De tulband ziet er prima uit niets mis mee. :applaus:

 
Hahaha The Matrix, nee hoor, zo krijg je ze niet bij de Lidl. :biggrin: Krijg je daar uberhaupt tulband? :huh:

;)

 
Zo. Heb enige tijd niets gedaan vanwege wat plotselinge gebeurtenissen gevolgd door onprettige sterfgevallen.

Maar bij deze zal ik het kook topic weer eens oppakken. :)

Allereerst waren er voor kerst weer wafels maar daar hebben wel al een boel foto's van gezien, dat was echter weer een geslaagd begin.

Op oudejaarsavond natuurlijk de oliebollen:

oliebollen.jpg


Dat viel ook in goede aarde, dus gisteravond maar eens begonnen om voor de eerste keer zelf Goulash te maken. Die was mijns inziens zo goed gelukt (een goede kok proeft altijd een lepetje) dat ik er enorm veel moeite mee had er af te blijven, anders was er vandaag niets over gebleven.

Links de foto met een aantal ingrediënten en rechts kant en klaar. Uiteraard zaten er ook kruiden in.

IMG_20180106_215256910.jpg
IMG_20180106_232356107.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tumme, en ik zit net shoarma/pasta en kapsalon te bestellen, komt hij met zo'n pan aan eten?! 

Ziet er goed uit!!!

 
We hebben nog wat over dus als je snel genoeg hier bent... :biggrin:

 
Het was weer een tijdje geleden dus het wordt tijd dat we weer eens aan de slag gaan met de meer smakelijke zaken.

In maart een witbrood gebakken met de binnenkant ook gefotografeerd.

IMG_20180331_215000470.jpg
IMG_20180331_221411809_BURST000_COVER_TOP.jpg


Na het ziekenhuisbezoek begin mei, was het eind mei te merken dat ik er weer bovenop was, want er was weer zin om te bakken.

Dit keer een vers Duits Dinkelbrot. Heerlijk bruin brood.

IMG_20180530_165103311.jpg


De broden hebben schijnbaar toch aanstekelijk gewerkt, want ik zag van The Matrix ook al een aantal lekkere broden voorbij komen op Facebook. Misschien dat hij ook bereid is de meelezers alhier zijn kunsten te laten zien.

De laatste week had ik eigenlijk zin in wat lekkers, iets speciaals wat ik al een tijd niet gegeten had. Ooit eerder maar 1x gemaakt, was toen wat te dik geworden. Dus gisteren een nieuwe poging gewaagd en deze keer lukte hij wel goed. Zo goed dat ook de kids het lekker vonden en er niets meer over gebleven is.

En dat was Roti!

IMG_20180620_174536703.jpg
IMG_20180620_175219583.jpg


 
1). Ik bak ze wel eens bruin.

2) ik heb geen account bij facalienbook.

3) ben wel een zoon van een bakker

4) ben zelf gepensioneerde elektronentechnicus

5) kan wel bakken brood, maar meer luxe spul met name Brabantse worstenbroodjes.

6) heel af en toe een bossche bol.

7) ben nu druk met het opknappen van de woning , buitenkant was al klaar nu de haan gelegd aan de laatste slaapkamer.

1a) badkamer herzien, bad eruit ruime  douchecabine met oudjes voorzieningen (grepen)

2a) keuken. Minder prioriteit vanwege onnodig veel geld uitgeven aan een fraaie keuken look waarin voor een paar honderd euro aan pannen en servies zit.

3a) parketvloer schuren en lakken. Is hard nodig nu de kleinkinderen wat groter zijn en klaar zijn met schurende autootjes en veel krassende speelgoed die nu plaats hebben gemaakt voor Wii en youtube , netflix en videoland.

Van de winter weer eens de worst in broodjes gaan duwen?

 
Black Tiger, het ziet er weer lekker uit allemaal, en fijn te horen dat het weer goed gaat met jou. ;) 

Die broden die je voorbij ziet komen op facebook zijn idd niet van Matrix, maar van The Wizzard ( Wilco ). 

Ik vindt het trouwens wel jammer dat de andere foto's niet meer te zien zijn, bij mij staat er nu overal een kruisje.

 
Die broden die je voorbij ziet komen op facebook zijn idd niet van Matrix, maar van The Wizzard ( Wilco ).
Damn... lijkt wel of mijn amnesia ernstigere vormen begint aan te nemen. De THE was goed, maar ik had de verkeerde, moet inderdaad The Wizzard zijn... pffff... Sorry The Matrix. :bloos:

Bij welke foto's precies staat een kruisje freggel1? Want ik kan alle foto's volgens mij wel zien.

 
Alle fotoos op pagina 7,8 en 9 zijn foetsie.

Op pagina 9 zijn wel je laatste broden van afgelopen week te zien.

 
The matrix heeft gelijk, op die pagina's zijn ze foetsie.

 
Ik ga eerst maar even een tosti eten. Hier krijg ik alleen maar honger van. Bon Appetit.

 
Bedankt voor de melding jullie beiden. Ik weet nu ook waarom ik het niet zag en dat is om dat ik geen IE gebruik.

Firefox laat vervelend genoeg geen kruisjes zien als een afbeelding weg is, dus was voor mij niet zichtbaar dat er iets weg was.

Heb nu even naar aanleiding van jullie tip gekeken naar die pagina's en zag weer niks. Met IE echter wel en kon aldus de afbeeldingen herstellen.

Oorzaak: postimg heeft klaarblijkelijk zijn afbeeldingen van postimg.org naar postimg.cc omgezet. Dus door .org naar .cc te veranderen kon ik alles weer tevoorschijn toveren. Gelukkig waren de afbeeldingen zelf niet weg.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan