Op zoek naar de "system key"

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.196
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik stuit nu voor mezelf bij het uitlezen van een paar kaartjes op iets vreemds?

Als ik eerst mijn ouwe seca kaart uitlees dan geeft hij netjes de gegevens zoals de "atr" de "providers" enz.

Doe ik hetzelfde met mijn nieuwe kaartje dan geeft hij ook keurig netjes de atr en providers enz... Maar nou komt voor mij het vreemde, ga ik nu dan verder lezen in de "cardlayout" dan zie ik bij het "unique address" en bij voorbeeld bij de "PBM" ecxact dezelfde gegevens staan...

Hoe kan of zit dit??? :confused:
 
Dan zeg ik ook lekker niks... :biggrin::biggrin::biggrin: :draai: :bier:
 
Originally posted by freggel1
Dan zeg ik ook lekker niks... :biggrin::biggrin::biggrin: :draai: :bier:

Is toch al ruim 500 keer gelezen....ik denk dat je een te moeilijke vraag hebt gesteld :biggrin: Het gaat niet over :sex: dus ik kan je ook niet helpen :stupid:
 
Zo moeilijk lijkt hij mij toch niet, de gestelde vraag?

Men is te bang om het er open en bloot over te hebben, wat men allemaal uitprobeerd met het kaartje ;)

We zouden per ongeluk eens tegen de oplossing aanlopen :stupid: :biggrin:
 
is het niet zo dat deze gegevens er niet in blijven staan van de oude key omdat die met de nieuwe kaart niet "ververst" worden????


Ik kan me hast niet voorstellen dat je met de nieuwe kaart dezelfde gegevens krijgt als de oude kaart, is dat nl. wel zo dan gaat er weer een deurtje open.......
 
@Dreamon, ik probeer dus dat kaartje uit te lezen met bijvoorbeeld "mkf" , nu weet ik wel dit progje is gebasseerd op de bugs uit de oude kaart...

Maar ik dacht dus dat hij wel gedeeltelijk las, want als ik hem probeer te lezen dan maakt hij geen verbinding...

Doe ik eerst het oude er in en klik dan op connect, en ik zorg dan dat bij de instellingen het vinkje weg is bij "connect on coms break" dan kan ik er dus wel het nieuwe in doen, en leest hij wel, maar vreemd genoeg wel in eerste instantie dezelfde atr en dergelijke, terwijl er toch, altahans dat dacht ik, nog niks van het oude uitgelezen is???

Ik zal het nog wel eens proberen, en eens kijken wat er nu precies wordt weergegeven ;)
 
Denkelijk laat ie gewoon de gegevens toch in de cache staan of zoiets.
Het is mij wel gelukt om met MKF iets van gegevens uit te lezen, maar echt geen zaken als PBM.
Providers gaf ie volgens mij ook een foutmelding dus ik zou niet tezeer vertrouwen op gegevens die MKF je geeft.

Het is zoals al gezegd, gebaseerd op een bug in de oude kaart, die in de nieuwe niet meer voor komt.
 
Ik zal dan toch eens een paar stukjes wegzetten wat er gelezen wordt dan.

Het oude kaartje:

Index 00 ident 00 00 name seca...

index 01 ident 0019 name canal digital...ppua 00062c61



Het nieuwe kaartje:

index 00 hetzelfde als bij het oude...

index 01 ident 006a name canal digital expiry date 31-03-2005 Ppua is anders maar zet ik niet weg... ;)

index 02 ident 006b...
tot index 5 toe...

De atr zet mkf dus weg bij het connecten met het oude kaartje, en dat verandert dus verder niet.

En wat dan dat programma in zijn "cache" opslaat ik weet het niet want als ik bij beide kaartjes get cardinfo doe, dan krijg je wel de verschillende providers te zien, met de daarbij behorende datums en ppua's, maar ga je daarna verder met get card info, dan blijft hij met beide kaarten dezelfde "pbm" geven, terwijl volgens mij toch beide kaartjes apart uitgelezen worden... :confused:

Maar terugkomend op waar het draadje mee begon, veel verder kom ik vooralsnog niet, programma is er ook niet geschikt voor :stupid: , dus nog maar eens de vraag: Wie denkt ermee, om op zoek te gaan naar de systemkey? ;)
 
Hmmz.. inderdaad, dan moet ie meer uitlezen.
Ik wil overigens wel meehelpen zoeken naar een systemkey maar volgens mij kan dat momenteel alleen maar middels bruteforcen. En daar heb je (als ik het goed begrepen heb) toch enkele duizenden mensen voor nodig om het binnen enigszins redelijke termijn te houden.
Of ik begrijp het weer verkeerd, kan ook.:)
Ik zal je verder dan ook weer je gang laten gaan, dan kan ik ook geen verwarring teweeg brengen.
 
:) ff vraagje wat bedoelen jullie nu met de systemkey?
De system key is de key die je nodig hebt om een sig te berekenen
als je kaart in highprog is en er dus geen records en keys meer zijn .
deze key is dus ook niet uittelezen , tenzij je een romdump hebt en weet op welk adres hij staat.
Dus bruten zal never niet gaan, ok je zou je sig kunnen bruten
als de kaart in highprog is,bah dat word niks dus

woutje
 
@Woutje, ik zoek het misschien teveel bij 1 programma maar als ik met MKF veranderingen aan wil brengen of iets meer uit wil lezen dan krijg ik direct een melding over de systemkey,...

Ik zal vanavond nog wel eens kijken welke melding precies. ;)

Die had je dacht ik voorheen ook nodig om een kaartje volledig te activeren...

Tja en wat Black Tiger nu zegt daar had ik laatst ook iets over gevraagd maar ik kreeg daarover toen een heel ander uitleg, dus misschien is daar dan toch iets meer mee te doen, want over dat men dan veel mensen en veel tijd nodig heeft daar heb ik al meer over gelezen...

Ohja Woutje, heb je mijn pm nog ontvangen?
 
Vergissing mijnerzijds dus. Woutje heeft gelijk met zijn omschrijving.
Het met veel mensen zoeken en testen betrof toendertijd ook een Management key, MK dus en niet de Systemkey.
Systemkey heb je bijv. wel nodig voor clonen van een kaart. Bij de oude irdeto kaarten gebruikten we bijv. de Stream systemkey dat werkte ook voor C+. :)

Het zou overigens wel leuk zijn als je op dezelfde manier naar de kaart zou kunnen schrijven zoals de providers dat ook doen, dan heb je geen bug meer nodig.
Maar ik meen me te herinneren ooit eens gelezen te hebben dat je daarvoor nogal veel gegevens nodig hebt, waaronder het algo, waar je niet zomaar even achter komt.
Dat kan Woutje misschien beter uitleggen hoe dat zit, die is beter in die materie thuis.
 
Originally posted by Black Tiger

Dat kan Woutje misschien beter uitleggen hoe dat zit, die is beter in die materie thuis.

Maar ik plak er toch nog even een ander verhaaltje bij, waarom dat ik zo zoek naar dat ene bepaalde ding.

Systemkey of masterkey, hoe je het ook noemen wil, die heb je gewoon nodig voor dat je ook maar iets met de kaart kunt, ik heb het al meer gezegd, en ik blijf erbij!!, waarom moeten er persee bugs in zo'n kaart zitten voordat je ermee verder kunt?

Dat is iets waar ik maar niet in wil geloven, tummetoch er moet ergens iets zijn waar het mee kan, vandaar ook de plannen met de "unlooper" wat nog eventjes op zich laat wachten, maar de testdag komt dichterbij ;)

Voor mezelf blijf ik er na zoeken, en vooral heel veel lezen over heel deze materie, ik kom er meestal wel niet helemaal uit maar de grondbeginselen, mwaah daar kan ik al wel iets mee.

Er zijn hier ook wel eens bepaalde reacties van doe dit of probeer dit eens, en vaak stuit je dan toch weer op iets heel anders.

En ik zeg het nogmaals, mensen probeer dingen uit, test progjes, en plaats bevindingen! (of pm knoppie) Lees niet alleen mee!!! ;)

Misschien lukt het wel met : een combinatie van? Wie weet?

Ik zou zo graag alles wat ik soms zie staan hier of ergens anders eens wegzetten, maar het kan helaas gewoon niet, dus ik probeer het zo simpel mogelijk te houden ;)

Ik krijg laatst van iemand ook nog een pm waar de "masterkey" te vinden, hij dacht onder de mk00 en de mk01 in de 50 en 51...
Nou krijg ik dus een melding als ik daar na zoek dat de 50 de 54 en de 56 op slot zit om het zo maar te zeggen..........
 
Ins 50, 54, 56 locked, or ins not allowed... ( maar waarmee krijgen we die wel open??? Al is het er maar eentje! )

(Ik vloek niet vaak, maar verdomme noem eens wat andere progjes waar ik mee aan de slag kan, ik heb ook niet de eeuwigheid... ;) Jullie
wel??? T?s niet alleen dat ene progje wat ik uitprobeer hoor...)

De volgende... "This instruction can not be processed without correct system (or provider) key!

Sniffff hoe, hoe, hoe... :confused:

Maar ik ga lekker door, komt er nog wat meer uit, dan komt het hier te staan... ;)
 
Ins 50, 54, 56 locked, or ins not allowed... ( maar waarmee krijgen we die wel open??? Al is het er maar eentje! )
Met een bug in de kaart dus.:)

Hopelijk wil iemand je vraag nog eens duidelijk beantwoorden hoe je een kaart benadert zonder bug, dus zoals de providers het doen.
Mocht het niet lukken nodig ik je uit die vraag eens bij ons te stellen.:cool:
 
Originally posted by Black Tiger
Mocht het niet lukken nodig ik je uit die vraag eens bij ons te stellen.:cool:

Ik zal het eens doen Black Tiger. ;)
 
ins 50,54,56 ......... dit zijn beschermde ins
die alleen mogelijk zijn in lowprogmode
Dus open krijgen ....niet alleen als kaart in lowprog mode is
dus niet met een bug.

De volgende... "This instruction can not be processed without correct system (or provider) key!
Snap hem nu:)) mkf noemt de backdoorkey of hoe je hem ook wil noemen de key die dus via recordbug op de kaart geschreven is systemkey

Dus niet de systemkey van de kaart zelf.


woutje
 
Originally posted by woutje
ins 50,54,56 ......... dit zijn beschermde ins
die alleen mogelijk zijn in lowprogmode
Dus open krijgen ....niet alleen als kaart in lowprog mode is
dus niet met een bug.


woutje

Tja en nu komt het goed lezen stukkie naar boven... ;)

Wat staat er nu precies, ik lees dus nu dat er geen bug in hoeft te zitten, dat denk ik heel de tijd al...

Maar nou lees ik twee dingen intussen, "highprog" en "lowprogmode" ?

Toch graag iets meer uitleg, wat daar precies mee bedoelt wordt.
 
Zoals ik het zie :))

Highprogmode= fabrieksmode kaart is helemaal interichten
zoals iemand dat wilt (provider) :)) zelfs serienummer
en het schrijven van de belangrijkste prov 0000 seca
kaart is in highmode volledig leeg

Lowprogmode= soort van service mode er zijn providers toe tevoegen en keys ,kaart behoud al zijn records en keys/providers.

het bereiken van high of lowprog ........
tja uhhhhhhhh niet zomaar met een commando
maar meer door de kaart in stress te brengen.

wel mogelijk om van high naar low te gaan met commando


woutje
 
Tja en zo vallen de puzzelstukjes voor mij meer en meer bij elkaar... ;)
( ik zit nu van alles door te spitten over algo's en hashtabellen ;) )

Tenminste als ik het allemaal goed begrijp dan toch.

Highprogmode wil dus gewoon zeggen dat je met een maagdelijke kaart bezig bent, toch?

Als dat zo is dan weet ik dus nu waar een Unlooper voor dient, tenminste als ik dat allemaal weer beprepen heb, want daarmee kun je de kaart in de fabrieksmodus brengen, maar nou komt het dus, als dat zo zou zijn welke commando's moeten er naar toe gestuurd worden?

Tja en de kaart in de stress brengen? Ik kom er zelf bijna in :biggrin: :draai:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan