Oslink voor Philips 5816

D

dreeke

Het is zover! De Oslink interface die ik samen met Bonny (van ic-prog) en Olaf heb ontwikkeld is af.

Even voor de duidelijkheid: een Oslink interface is de debug-interface van de ST20 processoren (net zoiets als de BDM bij de 9500). Je kunt hiermee nieuwe software downloaden ook al is de decoder "overleden".

Alle gegevens worden spoedig vrijgegeven.

Groetjes,

Dreeke :)

 
Super, is mij afgelopen week toch gelukt om mijn ontvanger te mollen. Wacht af.....

mvg...Marco

 
ik zou hier zeeeeeer gelukkig mee zijn!!

kun je alvast vertellen op welk ic jullie os-link gebaseerd is

dan kan ik alvast kijken waar ik hem kan bestellen.

want meestal met dit soort dingen heb ik pech en moet ik weken wachten en ik ben een zeeeeer ongeduldig persoon!!

gefeliciteerd!!

 
Ik heb een cpld gebruikt van altera type EPM3128ATC100-5. Er is hieraan wel een nadeel: de pennen. Deze zijn net zo klein als bij de TSOP flashprommen. Je moet dus al behoorlijk kunnen solderen wil je hiermee kunnen werken. Ik ben nog bezig om de inhoud een klein beetje aan te passen zodat het in een EPM3064ALC44-4 past. Dat is een 44 pens PLCC behuizing waar je ook fatsoenlijke voetjes voor kunt krijgen. Dan kan ook de leek zelf een interface bouwen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Greetings,

Dreeke :)

 
Dreeke,

Als ik me niet vergis is de EPM3128 ook in 100 pins uitvoering te krijgen, dat zou ook al soldeerwerk schelen ;)

 
ik heb ook intresse, die interface zou ik waarschijnlijk ook kunnen gebruiken om de firware van een waalse decoder box om te zetten naar een vlaamse ...

CU

Red

 
Ik heb ook een 100 pens tqfp gebruikt voor de proto's. Deze zijn alleen niet soldeerbaar voor de huis-thuin-en-keuken hobbyist.

Ik heb mijn ontwerp al in een 3064 kunnen frotten (44 pens plcc). Ik ben alleen nog aan het wachten op deze ic'tjes (zullen deze week wel arriveren) om nog een testprintje te kunnen maken. Als dit ook werkt dan moet er nog een feature worden toegevoegd om de flashes van de ontvanger te kunnen unprotecten zodat echt elke ontvanger kan worden overgeblazen. Dan zal ik er ook voor zorgen dat er een fatsoenlijk schema en iets van een printlayout komt zodat we een compleet pakket de wereld in kunnen sturen.

Groetjes,

Dreeke :)

 
Dreeke,

Ik heb waarschijnlijk niet goed gekeken, ik dacht dat er 2 versies waren en dat de 100 pins geen smd was.

Zit hem het unprotecten in de hardware?

Groetjes,

Kenny

 
Yep. Sommige blocks in de flashprommen van de ontvanger kunnen (hoeft niet) een protect hebben aanstaan. Die kun je tijdelijk opheffen door op de resetpen van de flashprommen op het 12V te zetten. En laat die reset nou ook op die oslink connector zitten....

2b continued...

Greetings,

Dreeke :)

 
bij conrad hebben ze namelijk de EPM3064ALC44-10 in het pakket zitten,en dat zou wel heel erg makkelijk zijn voor iedereen die van plan is om de oslink te bouwen!! :)

 
Dat is nou ook de bedoeling!!!

Ik heb alles hier klaarliggen om een proto met dit ic te bouwen. Nu nog een paar uurtjes zien vrij te maken.....

2b continued,

Dreeke :)

 
hoi dreeke ik heb de 3064-4 ook weten te bestellen en ik probeer nu een printje te maken voor de jtag met een plcc44-voetje erop

maar ik vroeg me af of op al de vcc en gnd-pennen van het ic de voeding moet worden aangesloten voor het progammeren,

want het wordt een beedje een krappe bedoeling met een enkelzijdige print!!

 
ik hep em binnen (de 3064-4)!!

en dit is wat ik van het printje gebakken heb (test):

View


ik was even de diode voor de veiligheid vergeten maar die heb ik er nog tussen weten te proppen

nu dus met smart wachten op het echte werk!!

weet iemand waar je een stekker voor die oslink connector in die flipsdozen kunt kopen,of hoe deze connector heet??

 
jammer dat je je bericht niet kan edditen,

maar als je de bovenstaande url kopieert en in een nieuw venster plakt doet hij het wel....

 
Als het zover is ben ik ook zeer geïnteresseerd, ik ben benieuwd. Is er al een URL met een handleiding?

GR Vladimir

 
Zo, ik heb mijn vakantie er ook opzitten. Mijn excuses, alles heeft de afgelopen twee weken compleet stil gelegen, maar niet getreurd, ik ga er nu weer tegenaan!

@daan: inderdaad moeten alle gnd en vcc pennen aangesloten worden. Het is me helaas nog niet gelukt om je foto te bekijken.

Groetjes,

Dreeke :)

 
De nieuwe versie van mijn oslink interface is klaar. Getest en tevens met printlayout en bootblock unprotect mogelijkheid. Waar het geheel straks te vinden is zal ik nog laten weten. Er hoort namelijk ook nog software bij van h2dtoo.

Dreeke :)

 
Originally posted by dreeke De nieuwe versie van mijn oslink interface is klaar. Getest en tevens met printlayout en bootblock unprotect mogelijkheid. Waar het geheel straks te vinden is zal ik nog laten weten. Er hoort namelijk ook nog software bij van h2dtoo.

 


Dreeke
:)
Mooi werk, ik w8 met smart op de site ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan