Oude programma's in XP

Nou breekt mijn klomp. Je hebt gelijk. Dit truukje heb ik vaak genoeg geprobeerd maar werkte niet.

Datgene wat het verschil maakt is het feit dat je EERST het programma moet opstarten en daarna pas het scherm moet vergroten. Op die manier heb ik het nog nooit geprobeerd eigenlijk omdat ik altijd in dos ook in gewoon full-screen wil werken en omdat dit al niet lukte, ben ik niet verder gaan proberen.

Overigens werkt op deze manier de alt-enter truuk ook.

In windows 95/98/me is dat niet nodig, dan kun je ook bij je dosvenster eigenschappen van tevoren ingeven dat ie in volledig scherm moet draaien.

Ook hier lukt het dus in feite ook niet zoals het zou moeten en moet je eerst het programma opstarten en dan pas het scherm groter maken.

In elk geval heel hartelijk dank voor deze gedeeltelijke oplossing.

Nu nog een methode vinden waarbij je meteen een volledig beeld krijgt. In feite is dit namelijk een apart truukje en waarom dit werkt weet ik niet, maar je dos commando's en teksten (als je geen programma's opstart) blijven gewoon in elkaar gedrukt.

En dat is eigenlijk wat ik persoonlijk graag opgelost zou zien, ik wil in een dos venster net zo kunnen werken, zowel met dos alsook met programma's, als ik dat ook in de niet-NT windows versies kan.

Toch nogmaals alvast dank Nono voor deze gedeeltelijke oplossing!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan