Pace geeft EF aan

M

markos2000

ik heb van iemand een Pace 500G4 ontvanger gekregen, maar heb nog geen cardje en digitale kop.

Heb hem ff voor de gein aangesloten, en hij geeft een EF melding. Is dit gewoon omdat er geen cardje inzit of is er iets anders aan de hand.

Ik krijg ook geen menu beeld of zo op de tv,maar ik weet ook niet of hij dat wel geeft als ie niet is aangesloten zonder cardtje etc

 
Ik zou op z'n minst er eens een Irdetokaartje of een GW met Irdetofiles insteken, dan weet je teminste of je er verder mee kan.

Nitwit

 
Zorg nu eerst maar voor een digitale kop en de smartcard, of test hem bij iemand anders uit die een digitale kop heeft.

Met een analoge kop gaat het ook maar moet je je instellingen in het lnb menu veranderen en dan nog is het maar afwachten, die digitale kop heb je toch nodig, kun je hem beter meteen kopen.

Kun je ook op een betere wijze de ontvanger uittesten.

 
met ef in het display

zal je toch opnieuw de software moeten laden

anders heb je geen beeld

apkay

 
Alleen kan die software voor zover ik weet niet serieel worden geladen, alleen de importeur (Bombeeck) kan dit doen.

Geldt natuurlijk alleen bij EF code in display, er is dan iets aan de hand met een Eprom ( vraag me ff niet welke :sad: )

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
Hoi,

EF staat voor Error Flash, er zit dus een software fout in het flash geheugen.

Het is een beetje afhankelijk waar de fout zit, of je zelf kunt herstellen.

Als de bootloader nog wel geladen wordt (DL knipperend en daarna een rondlopend lijntje op het display) dan is er nog seriele communicatie mogenlijk.

In dat geval kun je met je PC opgestart in dos-mode proberen of je nieuwe firmware kunt laden.

De sofware + beschrijving heb ik hier, als je intresse hebt, mail maar even....

Geeft de ontvanger meteen de EF error, dan lukt het niet meer om via de seriele poort software te laden.

In dat geval is een ritje naar Bombeek (de importeur) nodig, deze heeft een adapter welke direct op de geheugen IC`s gezet wordt, en ze op deze mannier opnieuw programmeerd.

De laatste prijs die ik gehoord heb, wat dat geintje kost, is ongeveer FL 100,-

Groeten,

Erik.

 
een kennis van mij heeft ook voorgenoemde (EF)storing in zijn g6, ik heb voor hem de soft geprobeerd te laden, alles loopt effe, maar dan komt er een fout melding e11 meen ik, het betekende in ieder geval dat de software in de doos al de nieuwste versie was. ik kon hem dus niet helpen.

volgens mij heeft hij een nieuwe seca doos gekocht, en staat de pace ergens op zijn zolder.

als iemand een oplossing weet voor voorgenoemd probleem (e11)weet, wil ik dit wel eens proberen, leuk ontvangertje voor de kinder kamer.

 
Erik,

Aangezien de Pace die ik staan heb nog wel gewoon opstart en pas nadien de E F melding vertoont zou ik dus zelf serieel nieuwe software kunnen downloaden.

Zou je me misschien deze software kunnen opsturen.

Dan kan dat toestel ook nog gebruikt worden.

Alvast bedankt

 
je zult hem toch naar bombeek moeten sturen. ik ben er al met verschilende bezig geweest. en mijn is het nog niet gelukt als hij ef aan geeft.om hem weer aan de praat te krijgen.

gr gert

 
De Eeprom Fail- melding is een combinatie van een slechte eeprom, en een warmte probleem.

Dit is zeker het geval bij die boxen die pas na een tijdje uitvallen.

Het betekent dat de eeprom vervangen moet worden.

Deze eeprom is degene die het besturingssysteem van de box bevat.

Dus als die defect is, dan kun je ook geen andere software meer uploaden naar je box.

Het komt er op neer dat je je box op moet sturen naar de bovenvermelde importeur, alwaar deze gerepareerd kan worden.

Dit kun je niet zelf doen, omdat je dan moet beschikken over een voorgeprogrammeerde eeprom, want aan een lege heb je dus niets.

Als je een box hebt die na een tijdje uitvalt dan kun je proberen er een betere koeling op aan te brengen, dmv een ventilatortje.

Maar je hebt dan dus een box die defect is, en die als je hem aanzet herrie begint te maken (blazen).

Het defect zal vroeg of laat definitief worden, waardoor je de box alsnog op kunt gaan sturen.

Als het mijn box was, dan had ik hem voor dood verklaard, er zijn inmiddels veel leukere boxen te koop voor bijna 1/3 van de prijs die voor dat ding betaald moest worden, en nu is die pees nog 150 piek waard...

(Waarvan 100 voor de cam en 40 voor de kaart die erin zit)...

 
hoi,de nieuwe firmware waar jullie het over hebben

is dat gewoon deze?? : http://www.bombeeck.nl/support/softwareupdates/softwareupdates.html

ik ga het dan ook eens proberen.

ik heb op mijn werk al tig van die dingen opgestuurd voor reparatie,en het komt maar weinig voor dat ze ook de flash memory hebben vervangen,ik zie vaker op hun reparatiebonnen dat ze ook de frontend voeding hebben hersteld(waar dat ook mag zitten.....) dit gaat wel altijd gepaard met nieuwe software in de doos.

 
Met de importeur Bombeeck moet je uitkijken!! wanneer de ontvanger nog onder de garantie is laden ze nieuwe software in de ontvanger, en wanneer hij buiten de garantie is dan zeggen ze in eens dat de flash geheugens kapot zijn... Dit samen met een dure rekening... Maak je de ontvanger open nadat ze de flash geheugens er in geplaatst hebben... dan zie je tot je verbazing dat er nog een laag stof op de ic's zitten (dus deze zijn helemaal niet vervangen!!) en daarbij komt nog toen ik er heen belde..nam een mafkees op met "met de brandweer" de twee keer (na 5 min) "met de interne beveilings dienst".. en toen kreef ik mevrouw bombeeck aan te telefoon die vond dat het personeel zelf moest weten hoe ze de telefoon opnamen..Dus het is geen best bedrijf om mee tewerken....en het kost je altijd geld!

De ontvanger is 4 keer terug geweest met wachttijden van 4 weken.. het bedrijf mag dan ook benoemd worden tot klote bedrijf!

 
Heeft misschien een van de collega-techneuten hier al geprobeerd om bij de Pace het smd geheugen-ictje wat onder de smartcard zit en best warm wordt uit te lezen en daarna te vervangen??

Ik speel nl al een tijdje met dit idee. Stel je nou voor dat het EF-probleem hier in zit!!

Als iemand dit al heeft geprobeerd, hoef ik het achterwiel niet nog eens uit te vinden!

Graag wat reacties op dit idee.

Groetn Piet.

 
ik heb geprobeert het zakkie te updaten,

maar tijdens het proggen geeft ie nu E6.

Als ik hem dan weer aanzet heb ik nog steed de EF melding.

Is ie dan echt kaduk ?

 
@PieterPeuter

Ja, dat heb ik...:) Al is het wel van een G4, en zonder dit eeprommetje start ie wel op, maar gaat daarna op dood...

(Geen EF melding)

Wat weleens met deze I2C eeprommetjes wil gebeuren is dat ze rot worden, misschien krijg je dan die error melding,

Ik zal ook eens proberen wat er gebeurd als je wat veranderd (die 24C65 is voor 75% leeg)

maar ik stuur je de bin wel even, kan je zelf ook iets proberen...:)

En waarom iedereen altijd zo op dit ding afgeeft is me een raadsel, ok ok het is oud en achterhaalt, maar met een allcam

en een werkend C kaartje doet ie prima deluxe de MCE radiokanalen van PW...:) (en zelfs de D/A converter is van goede kwaliteit)

En als tweede of camping ontvanger kan je je niets beters wensen, meestal zijn ze goedkoper dan een digitale FTA ontvanger

(met alleen BVN) en op elke straathoek kan je een langdurig werkend GWtje kopen zodat je het hele C+ pakket hebt...:biggrin:

Gr FranX

 
@FRANX een allcam in de pace500 ??? nu maak jij mij heel nieuwsgierig :biggrin: :biggrin: ;)

 
Alexje... let je wel even op dat Franx het alleen over radiokanalen heeft en niet over t.v zenders.. want deze zijn onmogelijk om op een pace teontvangen door een soort zwarte frame wat er uitgezonden wordt door onze duitse vrienden. en daar is de pace nogal gevoelig voor!..

Dus Pace alleen houden voor de NL daar is hij goed voor. en voor de rest zal je echt over een andere ontvanger na moeten denken..

Ik hoop u voldoende geinformeerd tehebben!

 
Met een G6 kan het wel...

Nog even over die 24c65 in de Pace, dat ding heeft een zwaar ondergeschikte rol, zelfs een lege erin is geen probleem, hij start dan op met default waarden en gaat daarna vrolijk verder, het EF probleem moet dus duidelijk ergens anders liggen.

Gr FranX

 
De vorige keer toen ik een kapotte tuner had deed hij het heel af en toe wel! en gaf voor de rest ook altijd EF fouten. bombeeck zei toen dat zijn geheugen kapot was... dus mischien als inderdaad die 24c64 kapot is kan hij zelf er niks meer in plaatsen.... dus mischien is het toch dat probleem?!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan