PBM foutje ???? canal digitaal

F

fenzo

Ik weet dat indien iemand een abo wijziging laat doorvoeren door cd nl, de bpm op de kaart wordt aangepast, deze nieuwe info wordt voorzover ik weet, ongeveer 2 weken door cd nl uitgezonden. Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar denk dat ik dit wel kan aanhalen op het special member deel van dit board.

Mijn vraag: Indien iemand een C+ abo heeft op het gehele pakket, en dit laat wijzigen in een gratis abo op enkel de free nl kanalen, als deze persoon vervolgens de eerste drie weken zijn kaart niet in de ontvanger stopt (en hierdoor de aanpassingscode van c+ mist), die persoon dus pas na 3 weken zijn kaart weer gebruikt, heeft hij dan nog steeds toegang tot alle kanalen ????, hij heeft immers de wijzigingscodes gemist toch?

heeft iemand hier ervaring mee, of zie ik dit totaal verkeerd ?

 
Opzich klopt het wel, maar ze zullen ongetwijfeld na die twee weken de juiste bitmap nog af en toe langs laten komen, zit je net lekker in een film en floep weg beeld...:sad:

Gr FranX

 
Het is niet alleen de PBM die gewijzigd wordt maar ook de MK01 en PPUA.

Je kan de kaart wel 3 weken uit die ontvanger houden, maar dan mis je ook de MK,PPUA wijziging, dan is deze niet meer AU, dus daar schiet je niks mee op.

Gewoon wijziging door laten voeren, PBM en MK01,PPUA worden gewijzigd, ong. 2 weken wachten en PBM aanpassen.

JD

 
Ja en in tussenliggende twee weken je MK loggen...

Kan je altijd nog eens iets LEUKS mee doen.

 
ik was al bang dat het te simpel zou zijn, betekend dus ook dat indien je de mk01 en ppua uit een kaart "haalt" waarop een vol abo zit, en deze gebruikt in b.v. een pic kaart, je automatisch je au op de pic kaart kwijt raakt zodra je je abo wijzigt.

bedank voor de replays.

 
Dit is niet het geval. Een PPUA geld in principe voor 256 kaartjes. Zie F0 matrix. De PPUA die je voorheen had blijft AU en de nieuwe ook.

Wil je van het geouweh af dan moet je je MK00 veranderen. Kaartje blijft AU op de PPUA. Dit kan dus 1 minuut nadat je het 52 commando voor een nieuwe 01 key en PPUA en PBM hebt gehad.

Wel even de oude MK00 noteren voor het geval dat.

De meeste goldcardsoftware kijkt niet naar de laatste 2 bits van de PPUA. Deze zijn dus niet van belang. En er moeten dus 255 anderen nog een keyupdate blijven krijgen.

MTB

 
Dit verhaal klopt in zoverre, dat als je 01/ppua "zomaar" wordt omgezet je ervan uit kunt gaan dat ze dat met de hele groep aan het doen zijn. Vervolgens sturen ze de maand daarop keyupdates over de nieuwe 01-key en over de oude niks meer OF valse . Die strategie kan ik me voorstellen.

De truc is dan om de nieuwe key/ppua te gebruiken.

Maar het allerbeste op een goldkaart is alleen de PK's erop zetten. Als je toch een programmer hebt is het een koud kunstje even een nieuwe maandkey erbij te zetten.

 
Om weer terug te komen op de eerste vraag: Indien je je ABO veranderd wordt waarschijnlijk niet voor de hele PPUA groep de MK veranderd. Wanneer het kaartje de PBM update en nieuwe PPUA en MK01 mist blijft hij op de oude groep(PPUA) en PBM staan. Echter, in de F0 matrix wordt het kaartje (althans de laatste twee nummers van de PPUA) uitgehaald zodat je volgende maand geen keyupdates ontvangt.

Verder zal het 52 commando waarschijnlijk op een moment voorbij komen dat het jouw niet uitkomt en je je kaartje er nog in hebt.

Cnl Dgtl is echter vrij slordig met wijzigingen. Ik heb zo hier nog een kaartje met een full (Irdeto)ABO wat al een jaar geleden uitgezet had moeten worden.

Beter is om de MK01 te trekken voor het opzeggen en na de wijziging. Heb je mooi twee MK01's en PPUA's voor een goldcard

MTB

 
MTB, als het gaat om wijzigen van je abo heb je 100% gelijk. Ik heb echter geconstateerd dat er ook "zomaar" updates plaatsvinden. Over de nieuwe 01 worden nog geen updates gestuurd (dus ook geen F0). Dat doet me vermoeden dat er een groep wordt omgezet, omdat bij het sturen van de 01 ook de C/D/E key wordt gezonden. Ik hou het in elk geval in de gaten.

 
Dit klopt inderdaad. Van mijn originele kaartje (heb ik sinds kort ook na de aanschaf van een Secadoos) heb ik wel al een nieuwe PPUA en mk01 binnen, maar updates via 4e commando, ho maar. Ander kaartje wat een aantal weken geleden gereactiveerd is kreeg metteen via de nieuwe PPUA en MK01 nieuwe keys via de 4e. Even het einde van de maand afwachten wat er gebeurd. Misschien zelfs eind volgende maand.

In Spanje vinden dit soort PPUA veranderingen regelmatig plaats. Ik heb daarom nu een emulator die ook op serial en MK00 kan loggen en dan de nieuwe PPUA en MK01 binnehaalt. Nu nog een kaartje lenen om uit te lezen.

MTB

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan