PC heeft rare kuren met een nvidia Strix geforce gtx 970 4gb GPU.

LoL, vannacht heb ik er tot 5 uur voor gezeten en slapen lukte niet. :) Deze software bestaat al lang maar versie 4.4 is net uitgekomen, voorheen was het 4.3.6 die ook al gaaf was.
Feitelijk komt het er wel op neer dat ik de hele website opnieuw moet gaan ontwikkelen, blok voor blok dus. Forums en gebruikers en zo worden wel allemaal omgezet maar aanpassingen zoals die blocks en de adsens reclame en de AVG pagina's etc. moet natuurlijk allemaal opnieuw gedaan worden.
Probleem is wel dat je het aan je ogen merkt, zit er veel te lang achter (nu ook al weer vanaf pak m beet 15.30 uur tot nu bijna 01.00 op een half uurtje na om te eten. Veel uitzoeken testen, er in zetten en dan weer het volgende.
Maar dat is op zich wel leuk werk. Als eenmaal alles draait heb je er eigenlijk bijna geen omkijken naar. :)
 
Ik heb vanochtend vroeg gezien dat MiniDLNA de oorzaak is van het oplopende geheugen en het vraagt maar liefst 30mb t/m 40mb van het geheugen. Maar na zo'n minuut of 20 gaat MiniDLNA in een sleepmode en komt dat geheugen weer vrij.

Black Tiger zei:
LoL, vannacht heb ik er tot 5 uur voor gezeten en slapen lukte niet. :)

Oh boy dat is lang. :(

Juist daarom wilde ik op mijn PC eerst die website rustig kunnen opbouwen om hem dan later online te zetten. Maar zolang het leuk werk is en de energie die je er insteekt ervoor zorgt dat je er in de toekomst niet meer naar om hoeft te kijken dan loont het de moeite om er tijd in te steken. Ik zie elke dag de veranderingen op Fun en het gaat er weer steeds beter uitzien.

Ik zit nu te wachten op de loodgieters die het lek aan de standleiding moeten repareren maar tot nu toe geen loodgieter te zien. Het heeft wat moeite gekost om een afspraak te maken met de nodige spoed, ik kan daar inmiddels een topic over volschrijven.
 
Oh boy dat is lang. :(
Is niet de enige keer. Gisteren van 15.30 tot 03.30 uur. Maar nu ben ik wel zover dat ik het rustiger aan kan gaan doen, downloads weer vullen en zo. Het belangrijkste is voor 't grootste deel gedaan.

MiniDLNA.... hmmz... waar gebruik je die dan voor? Ik heb DLNA op m'n NAS zitten voor films en foto's, maar op de satelliet ontvanger? Nope. Waar is dat voor?

Ohja, die loodgietere, nou ben benieuwd. Pfff... ik ben blij dat ze hier best snel komen als er iets is. Mijn warm water stroomde niet hard nadat ik een kraan had laten vervangen, dag erna al monteur hier. Bleek kalk te zijn wat schijnbaar losgeschoten was omdat de druk van de leiding af geweest was (water was afgesloten voor vervanging van die kraan) en er weer op gekomen. Dan schijnt wel eens iets los te schieten.
Dat was de monteur van de combi-ketel.
Als we hier een loodgieter moeten laten komen gaat het ook wel eens duren.
 
Black Tiger zei:
Is niet de enige keer. Gisteren van 15.30 tot 03.30 uur. Maar nu ben ik wel zover dat ik het rustiger aan kan gaan doen, downloads weer vullen en zo. Het belangrijkste is voor 't grootste deel gedaan.

Ik heb ook weleens van de periodes gehad dat je tot het gaatje doorgaat bijvoorbeeld totdat je omvalt van de slaap. Maar de laatste uren werk je minder efficient en ik stop nu liever neem mijn slaap en de volgende dag kijk je er weer fris tegen aan. Let wel, dit geldt voor mijn eigen situaties. :)

Black Tiger zei:
MiniDLNA.... hmmz... waar gebruik je die dan voor? Ik heb DLNA op m'n NAS zitten voor films en foto's, maar op de satelliet ontvanger? Nope. Waar is dat voor?

MiniDLNA zit ingebouwd in Enhanced Movie Center (mediaserver) maar dat kan je ook uitzetten. Zo kan ik o.a. vanaf mijn PC programma's bekijken en soms maak ik daar gebruik van.

Black Tiger zei:
Ohja, die loodgietere, nou ben benieuwd.
<knip>
Als we hier een loodgieter moeten laten komen gaat het ook wel eens duren.

Ik ga er eens over nadenken of ik er een apart topic over ga schrijven maar dan in het off topic gedeelte. Ze zijn nu 4 keer geweest maar het lekt nog steeds en het vocht trekt steeds meer in de muren en het meurt enorm nu. De uiteindelijke reparatie aan de standleiding staat gepland op...????????19 maart.

Ik weet mijn rechten als huurder maar zo hoog wil ik het niet spelen maar als het moet stel ik de VVE aansprakelijk voor de schade.
 
Let wel, dit geldt voor mijn eigen situaties. :)
Ga er maar van uit dat dit voor veel mensen van toepassing is, inclusief mij dus. Want ik had alle rechten goed ingesteld en afgelopen nacht viel me toch bij toeval op dat een aantal forum onderdelen toch nog niet toegankelijk waren. Dat is nu weer gefixed.
Vermoeidheid tast concentratie en oplettendheid aan dat is een bewezen medisch feit.

Ja het was me wel bekend waar DLNA voor was, maar wist niet wat je ermee op een Dreambox moest.
soms maak ik daar gebruik van
Nu dus wel. Als ik dat wil doen open ik gewoon de browser naar m'n Dreambox en klik op een zender in de zenderlijst, kan ik ook kijken. Zit ingebouwd in Openpli. Volgens mij werkt dat niet via DLNA maar werkt wel. Is misschien ook een optie.

V.w.b. de loodgieter kun je inderdaad misschien beter even apart schrijven in het off-topic deel, dan zal 't beter opvallen i.v.m. dat het apart staat.
Vocht in muren kan ongezond zijn en als dat onstaat door een waterlekkage moet dat wel opgelost worden. De verzekering en de verhuurder zijn daarvoor aansprakelijk.
 
Black Tiger zei:
Let wel, dit geldt voor mijn eigen situaties. :)
Ga er maar van uit dat dit voor veel mensen van toepassing is, inclusief mij dus. Want ik had alle rechten goed ingesteld en afgelopen nacht viel me toch bij toeval op dat een aantal forum onderdelen toch nog niet toegankelijk waren. Dat is nu weer gefixed.
Vermoeidheid tast concentratie en oplettendheid aan dat is een bewezen medisch feit.

Op zich kon ik er goed tegen om nachtdiensten te draaien en liever voor een langere periode dan in ploegendienst i.v.m. het elke keer omschakelen maar op de dag zeker in de zomer slaap je toch anders dan in de nacht. En de eerste uren van de slaap zijn het belangrijkst. Je kan 10 uur slapen en doodmoe opstaan en 6 uur slapen en fris je bed uitkomen. :)   

Ook overconcentratie kan er voor zorgen dat je bepaalde dingen over het hoofd gaan zien want een te hoge concentratie kan ook zeer vermoeiend zijn. En je kan wel volgens een bepaald schema gaan werken maar zo gauw er onverwachte dingen tussendoor komen dwaal je steeds meer af van het schema.

Toen ik me tot in de late uurtjes ging forceren met een nieuwe installatie van W10 toen kwam ik later ook dingen tegen die ik normaal wel gezien zou hebben als ik het op de dag had gedaan. En stop je met iets wat nog niet af is, in bed ga je toch liggen doormalen, jij gaat je bed er ook nog eens even voor uit. :) 

Black Tiger zei:
Ja het was me wel bekend waar DLNA voor was, maar wist niet wat je ermee op een Dreambox moest.
soms maak ik daar gebruik van
Nu dus wel. Als ik dat wil doen open ik gewoon de browser naar m'n Dreambox en klik op een zender in de zenderlijst, kan ik ook kijken. Zit ingebouwd in Openpli. Volgens mij werkt dat niet via DLNA maar werkt wel. Is misschien ook een optie.

Als de Dreambox in standby stand staat maar ik wil even snel iets doen zoals plug-ins bekijken of plug-ins installeren dan gebruik ik die webcontrol optie ook wel eens zonder eerst de TV aan te zetten. Maar iets bekijken zoals een film op de HD dat werkt niet goed op de PC met webTV. Met de Dreambox als DNLA mediaserver werkt dit (bij mij) juist perfect. Ik heb DNLA eens uitgeschakeld maar dat levert geen extra vrij geheugen op.

Ik weet niet waarom na het opstarten van de Dreambox DNLA zoveel geheugen gebruikt om daarna in slaap te vallen en het geheugen weer teruggeeft, die kennis heb ik helaas niet. 

Black Tiger zei:
V.w.b. de loodgieter kun je inderdaad misschien beter even apart schrijven in het off-topic deel, dan zal 't beter opvallen i.v.m. dat het apart staat.
Vocht in muren kan ongezond zijn en als dat onstaat door een waterlekkage moet dat wel opgelost worden. De verzekering en de verhuurder zijn daarvoor aansprakelijk.

Dat het slecht is voor je gezondheid dat heb ik de afgelopen 2 weken wel gemerkt als ik de keuken in loop en niet de geur oppak van een heerlijk bakje koffie maar de geur van een muffe stinkende keuken. :)

Het is ook nog eens afval water en ik moet eerst maar eens afwachten hoelang het gaat duren dat die muffe geur volledig verdwenen is.
 
Ik weet niet waarom na het opstarten van de Dreambox DNLA zoveel geheugen gebruikt om daarna in slaap te vallen en het geheugen weer teruggeeft, die kennis heb ik helaas niet.
Ik helaas ook niet, of het moet zijn dat er een soort slaapmode ingeprogrammeerd zit net zoals bij harde schijven kan zijn, zo van start op en indien niet gebruikt in x minuten val in slaap. :)

De vochtgeur in de keuken kan wel even blijven hangen, maar zal natuurlijk sneller weg zijn als de vochtplekken verdwenen zijn. Goh, gisteren dat op het nieuws gezien van die Haagse huisjesmelkers. En 6,5 miljoen gevonden. LoL, ja daar valt wel wat te verdienen zo te zien.
Pfff... het wordt weer tijd dat het eens zomer wordt, krijg zin om meer buiten te zijn.
 
Black Tiger zei:
Ik weet niet waarom na het opstarten van de Dreambox DNLA zoveel geheugen gebruikt om daarna in slaap te vallen en het geheugen weer teruggeeft, die kennis heb ik helaas niet.
Ik helaas ook niet, of het moet zijn dat er een soort slaapmode ingeprogrammeerd zit net zoals bij harde schijven kan zijn, zo van start op en indien niet gebruikt in x minuten val in slaap. :)

Die optie heb ik geactiveerd maar ook al gaat de HD in de slaapmode dan blijft het geheugen nog even vol. Fijne is wel dat als ik slaap dan loopt mijn geheugen wel leeg. :)

Black Tiger zei:
De vochtgeur in de keuken kan wel even blijven hangen, maar zal natuurlijk sneller weg zijn als de vochtplekken verdwenen zijn. Goh, gisteren dat op het nieuws gezien van die Haagse huisjesmelkers. En 6,5 miljoen gevonden. LoL, ja daar valt wel wat te verdienen zo te zien.
Pfff... het wordt weer tijd dat het eens zomer wordt, krijg zin om meer buiten te zijn.

Ik weet het dat die geur kan blijven hangen. Ook nu lekt het nog steeds ook al zijn 2X langs geweest en als er afvoerwater lekt nou hou je maar vast, dat stinkt enorm. Gelukkig is het niet een lekkage van de afvoer van het toilet.  ;)

Ik had een kennis die last had van een gesprongen waterleiding onder de vloer en alle muren kregen last van vochtplekken. De verhuurder deed eerst niks aan de vochtplekken en later timmerde ze er een plaat voor en klaar was Kees, dacht ie. Deze zaak is via de huurcommissie met een flinke huurverlaging tot aan de rechter toe geweest maar zelfs daar wilde die verhuurder van niks weten want hij wilde alleen maar meer huur vangen en niks onderhouden.  De politiek reageert veel te traag tegen het uitbuiten van huurders door huisjesmelkers. Maar Rutte met zijn kompaan Blok die toen op huisvesting zat die blijven volop glimlachen want die makelaars zijn nu precies diegene die op hun stemmen.Ik heb hetzelfde gevoel en verlang ook naar het voorjaar maar als het puntje bij paaltje komt gaan we waarschijnlijk niet verder dan het balkon. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan