Even een oud onderwerp omhoog bumpen.
We hebben verleden jaar een hordeur bij de Lild gekocht en dat werkte verder prima, ging ook automatisch dicht, zij het niet hard. Maar oke is maar een draaiend scharniertje van plastic met ingebouwd klein veertje. Van de winter hebben we de deur er uit gehaald en op zolder gezet omdat dit veel gemakkelijker was met de hondjes steeds buiten laten.
Nu het weer warmer aan het worden is, hebben we deze deur weer ingehangen. Echter nu blijkt deze niet meer fatsoenlijk dicht te willen vallen. Lijkt ook dat ie een beetje scheef is gaan staan (verticaal), maar dat terzijde. Op dit moment heb ik er een magneetje van een keukenkastje op geschroefd maar dan moeten we hem wel steeds zelf open doen en dicht doen.
Waar we naar op zoek zijn is iets om die deur automatisch dicht te laten gaan, maar niet te sterk zodat hij:
a.) niet te hard dicht klapt
b.) de hondjes hem gemakkelijk open kunnen krijgen als ze uit willen.
Maar welk systeem moet ik hiervoor nu nemen?
De afbeeldingen van post #7 van
@the matrix zijn helaas weg dus kan niet meer kijken wat dat was.
De Gamma deurveer is misschien wel iets, maar ik zou niet weten hoe die te plaatsen want die moet over een scharneer en dat gaat hem sowieso niet worden i.v.m. plastic scharnier en te weinig ruimte.
We vonden nog deze deurveer, maar gezien de dikte van het materiaal zal deze te krachtig sluiten, nog even los van het feit dat ik dan zelf het stukje om te sluiten wat langer zou moeten maken, dat is niet de bedoeling.
GAMMA Deurveer voor opdekdeur, Kleurfamilie: Grijs, Lengte: 15mm, Soort materiaal: RVS/ Inox (Roestvast staal)
www.gamma.nl
Nu kwam ik deze nog tegen, maar is dit wel iets?
GAMMA Deurtrekveer spiraal 8 mm, Kleurfamilie: Grijs, Lengte: 20mm, Soort materiaal: RVS/ Inox (Roestvast staal)
www.gamma.nl
Mijn deur en kozijn zien er als volgt uit:
De deur moet dus ofwel dicht geduwd worden via het kozijn, of misschien is zo'n trekveer een optie, maar het moet dan niet te strak worden.
Of heeft nog iemand een betere oplossing?