port forwarding eminent 4206

saat

Sr. Member
Lid sinds
3 jan 2003
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
65
Ik heb hier zoeen router met ingebouwd modem nu wil ik poorten forwarden custom dan .
Dit heb ik ook gedaan nu zal ff zeggen hoe en wat :
Source IP Address 192.168.x.xxx
Destination IP Address 192.168.x.xxx
Destination Port Start xxxxx
Destination Port End xxxx
Destination Port Map xxxx
Protocol tcp/udp
Source Netmask 255.255.255.255
Destination Netmask 255.255.255.255
Alles staat ook in het menu maar er staat geen poort open heb ik nu iets niet goed ingevult ?
port start / port end/port map staan dezelfde poorten in , ik kom erniet meer uit en die support van eminent tja is ook niks .

saat
 
Source Netmask 255.255.255.255
Destination Netmask 255.255.255.255
Je wilt echt niet blijven broadcasten over het hele netwerk, daarnaast bestaat dit subnetmasker niet.
Met 192.168 moet je 255.255.255.0 gebruiken en niet 255.255.255.255. Als je dat verandert gaat het vermoedelijk al een stuk beter.
 
source netmask kan ik aanpassen naar 255.255.255.0 de andere niet endan werkt het nog niet
 
Vage router dan. :)
Maar goed, het source netmask is dan in elk geval in orde.
Destination zou 255.255.255.255 kunnen zijn omdat hij dan broadcast over elk subnet om te zien waar het juiste netwerk zit of zoiets, alhoewel dat eigenlijk geen nette gang van zaken is.

Even verder dan:
Source IP Address 192.168.x.xxx
Destination IP Address 192.168.x.xxx
Destination Port Start xxxxx
Destination Port End xxxx
Destination Port Map xxxx
Jammer dat je niet gewoon wat duidelijker bent en alles weg kruist. Met interne netwerkadressen kunnen wij toch niks. Het makkelijker geweest als je die xxx'jes eens ingevuld had.
Wat ik bijv. raar vind is dat je een destination start en end hebt en dan nog een port map.

Maar oke, misschien is dat niet eens meer nodig, hier gaat het fout:
Source IP Address 192.168.x.xxx
Op deze manier maak je een interne forward, dus van binnen naar binnen, dat gaat niet werken. Ik neem aan dat het de bedoeling is om een forward vanuit internet te maken naar je interne lan.
Zet het source ip adres eens op 0.0.0.0 en het destination ip adres op 192.168.x.xxx (het ip van je server of wat dan ook).

P.s. Heb je al eens op de link van Jacob gekeken? Daar staat het mooi uitgelegd, daar zie je ook geen source lan ip maar een WAN internet connectie als source. ;)
 
ik heb het nu zo staan
source ip 0.0.0.0
source netmask 0.0.0.0
destination ip 192.168.1.200
nog niks ik snap het ook niet meer
 
saat;231913 zei:
ik heb het nu zo staan
source ip 0.0.0.0
source netmask 0.0.0.0
destination ip 192.168.1.200
nog niks ik snap het ook niet meer

en klopt die link van jacob is goed maar staat wel alleen poort bij geen ip adres waar ik naar moet forwarden
 
neem aan dat het voor je dreambox is dan moet de poort openstaan voor ip van je dm.
 
geen ip adres waar ik naar moet forwarden
Dat is logisch. Omdat het een algemene handleiding is en het dus voor iedereen anders kan zijn naar welk ip de forward toe moet.
Je kunt evt source netmask nog eens proberen met 255.255.255.255. Maar ik vind het vreemd want wat jij hier laat zien is toch heel anders dan wat ik op die link van Jacob zie.

Kun je eens een screenshot plaatsen van die forward pagina?
 
Hoe plaats ik een foto hier ? en wat ik bedoel is ik vul in zoals op dat forum en bj port map vul ik het ip in naar waar forward moet maar als ik apply doe krjg ik een foutmelding
 
Maar maakt geen reet uit als ik die netmask aanpas of niet krijg geen poort open dan , ik weet het ook niet meer nu als iemand nogeen tip heeft graag

saat
 
1 alle netmask gelijk
2 source ip van je modem/router invullen
3 neem voor dream een vaste en veel lagere ip adres
4 port forwarden naar nieuwe ip
 
wat ik al wel eens gehoord heb is dat jouw port voor de dream te hoog is neem bijv. eens 12050.
 
Misschien een hele domme opmerking, maar moet je bij Application geen naam invullen, bv dream of zoiets? Probeer eens?
 
Nu heb ik een andere roter aangesloten en daar kan ik het ook niet mee , nu snap ik het helemaal niet meer

saat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan