Prijzen tweedehands auto's?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.184
Waarderingsscore
577
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben momenteel op zoek naar een andere auto ivm de gezondheid, ik heb steeds minder gevoel in mijn voeten, vanwege mijn rug.
Dus ik moet op zoek naar een aangepaste auto, of een automaat.
Een aangepaste daar ga ik echt niet aan beginnen, die prijzen alleen al, en de rijlessen die gevolgt moeten worden
voordat je met zo'n auto de weg op mag!

Mijn huidige auto is in principe nog helemaal in orde, een goed onderhouden Opel Meriva uit 2010.
Nieuwe banden, en afgelopen winter een nieuwe distributieketting en waterpomp.

Maar nu omdat ik steeds meer een misser maak met mijn voeten wil het wel eens gebeuren dat ik rem en koppeling tegelijk vast heb. Tot nu toe nog geen ongelukken, maar dit gaat een keer fout! Franse auto's zijn hierdoor geen optie, de pedalen staan voor mij veel te kort naast elkaar.

Nou ben ik dus een beetje aan het zoeken naar een andere, en het liefst een Zafira/Meriva automaat, maar de prijzen die ze voor die, en andere, auto's vragen?

Dit gaat helemaal nergens meer over!
 
Is ombouwen geen optie?
 
Bij ombouwen/aanpassen moet het een automaat zijn.
 
deze was iets duurder dus weggehaald
 
Bedankt voor het meedenken, maar dat model Meriva zoek ik niet.

Ik heb nu het model na deze.

Meriva B
 
Tjonge Peer Adorp.
Dat is wel ver voor freggel.
Maar 2006 of 2003 is dat niet een beetje oud?
 
Laatst bewerkt:
Een aangepaste daar ga ik echt niet aan beginnen, die prijzen alleen al,
WMO?

onze "normale" auto is al jaren een automaat van verschillende merken.
als je dat een x gewend bent wil je niks anders meer.
Maar 2006 of 2003 is dat niet een beetje oud?
km stand en kenteken en algemene staat vind ik belangrijker.
zeker met een automaat heb ik liever een die daadwerkelijk van een "oud vrouwtje" is geweest dan hand geschakeld want dan ligt meestal de koppeling er uit.
verder heeft leeftijd veel invloed op de prijs en dat is meestal de grootste hobbel.
enigste waar ik heel allert op ben is als het kenteken combi te jong is voor de auto dus import.
als je dan gaat rekenen met km standen kom je auto's tegen die moeten wel 3 jaar stil hebben gestaan...
en dat lijkt me een unicum.
Dan zal dat de Meriva C zijn ;)
B liep vanaf 2010

@freggel1
als je niet vast zit aan opel kijk eens in de japanse hoek.
weet niet of je het al hebt maar een goede (of speciale) stoel kan ook een hoop schelen.
Franse auto's zijn hierdoor geen optie, de pedalen staan voor mij veel te kort naast elkaar.
ook in automaat uitvoering?
oude typ c5 (rond bj 2004) nooit problemen gehad met werkschoenen maatje 48...
sterker nog met een automaat zou je een voet voor gas en een voet voor rem kunnen gebruiken lol
 
@Peer, ik schreef het verkeerd, ik heb nu de Meriva B , de opvolger daarop is de Crossland.

En het budget dat is altijd moeilijk, het hangt er vanaf wat je terug krijgt , tegenwoordig is dat handelsprijs. Ik hoop op een €3.000,- en dan €5.000,- bijleggen op een andere [max!]

Een goede stoel is niet persee nodig, alleen mijn voeten werken niet helemaal zoals ze moeten.
 
Ik denk dat onze freggel1 ook wel de sites van autowereld en marktplaats etc. af kan gaan. :)

Maar ik vraag me ook meer af zoals @sat-ed of de WMO hier niet (al dan niet deels) een partij in kan zijn?
 
Ik heb sites zat waar auto's te vinden zijn, maar vaak wel met hetzelfde aanbod.

Ik denk dat ik beter eens een rondje ga rijden in de regio hier.
 
Misschien eens wat kleine garages langs gaan, die hebben vaak ook wel een leuk aanbod, in tegenstelling tot de groten. En adverteren soms minder met die occasions.
 
Ik ben nog steeds aan het zoeken, heb wel een aantal leuke auto's gevonden die binnen mijn budget passen.

Ook een erg interessante Opel Astra uit 2008, deze heeft maar 19.000 gelopen, en heeft ieder jaar zijn onderhoud gehad, ondanks dat er maar een 1000 kilometer per jaar mee gereden werd.
Als ik de foto''s bekijk is deze auto gewoon in showroom staat.
Ook een leuke Volkswagen golf plus gevonden hier in de buurt.


Alleen nogmaals, die prijzen!
 
Nog steeds op zoek naar een andere, maar het is niet makkelijk om iets naar mijn zin te vinden....

Tegen dat ik iets gevonden heb dan rond ik dit topic af, en gooi er meteen dik hangslot op. :biggrin:
 
Nog steeds op zoek naar een andere, maar het is niet makkelijk om iets naar mijn zin te vinden....
ben je niet de enigste
heb ik ook altijd last van
of mijn beurs is te klein kan ook nog
 
Hey freggel kom nu naar de eemshaven.
Een schip vol auto's komt daar aanmeren.
Uhhhh er zit wel een luchtje aan.
Nu tezien op tv noord.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan