Printcardridge bijvullen? Fabeltjes of waarheid?

denk het ook via internet in belgie was ik kwijt 40 euro voor 250ml
dan nog de verzendkosten
nu koop ik het hier in de stad bij een turkse winkel
het fotopapier van hp 100 vel 15 euro is daar ook niet duur
maar dat is bij de aldi en de lidl ook niet 5euro 50 vel
ik heb 2300 vel a4 pas nog geprint
gr dalton
 
Helaas, ik had een testsetje gekregen van iemand hier op het forum, maar de cartridges zijn volgens mij uitgedroogd, de printer stond dan volgens ook al meer dan een jaar op zolder, maar er kwam geen druppeltje inkt meer uit...

Dus helaas hier nog niet kunnen zien of het gaat werken, want in mijn andere printer heb ik net een stel hagelnieuwe erin gedaan, dus ff rap leegprinten. :biggrin:
 
Waren dat cartridges met kop freggel1?
Het is inderdaad wel zaak om ze direkt als ze leeg zijn te vullen.
Het kan wel eens zijn dat ze zich na een paar dagen weer 'herkrijgen'.
Ook kun je proberen de onderkant een tijdje in alcohol te laten weken. Mogelijk dat ze zich dan ook weer herkrijgen.
Maar regel is, zo snel mogelijk vullen.
Grtz.
 
Ik moet zeggen dat ik gewerkt heb via uitleg die op diverse sites te lezen zijn...

Het ging hier om een hp deskjet printer met cartridges nummer 78 ( kleur) en 15 voor zwart...

De kleuren leek zich keurig te vullen, want er liep nergens inkt uit, maar de zwarte daar liep het na het vullen langs alle kanten uit, dus die heb ik weggegooid, omdat ik zelf ook al helemaal onder zat...

Maar de inkt staat er nu dus als er weer twee bijna leeg zijn ga ik die testen.

Ach t'is weer eens iets anders voor de zaterdagmiddag. :biggrin:
 
Schaf een Epson aan en koop je cardritge bij Cheapinkt.nl.
Ik betaal niet meer dan 3,75 euro voor een (kloon) kleuren cardritge en deze zijn werkelijk 100% goed.
Dus geen geklooi meer met navullen gewoon een kant en klare cardritge voor een schijt prijs.
 
hallo,
ik za ook ff reageren, net mijn catridge van mijn canon bijgevuld.
ik heb de catridge op de kop gezet en het inkt gewoon in de kussentjes gedrupt werkt prima.
 
Ik heb nu op dit moment een Epson in gebruik, en daar gaat bijvullen dus idd niet, want hij houdt zelf het aantal afdrukken bij....

Nou wordt er door deze printer dus gezegd dat de cartridges leeg zijn, maar als je eruit haalt en ik schudt ermee dan hoor ik duidelijk inkt klotsen...

Niet leeg dus!

nou heb ik mezelf dus laten vertellen dat je die print die die bijhoudt kunt resetten, maar ik zou niet weten hoe?

Ik heb er de cartridges al uitgehaald, maar er zal wel iets ingebakken zitten dat hij meteen ziet dat je er gewoon een ouwe in doet, dus bijvullen hier is geen optie?

Nou ben ik dus aan het kijken op de site die @Crazymotha hier gaf " www.cheapinkt.nl" en daar zie ik dus zo'n resetter staan, dus ik denk dat ik daar maar eens ga kijken hoe een bestelling te plaatsen, want de prijs die er genoemd wordt is wel erg goedkoop, maar ik mag niet te 'commerci?el" worden....
 
beetje late reactie maar goed:tong:

freggel1 zei:
Ik moet zeggen dat ik gewerkt heb via uitleg die op diverse sites te lezen zijn...

Het ging hier om een hp deskjet printer met cartridges nummer 78 ( kleur) en 15 voor zwart...

De kleuren leek zich keurig te vullen, want er liep nergens inkt uit, maar de zwarte daar liep het na het vullen langs alle kanten uit, dus die heb ik weggegooid, omdat ik zelf ook al helemaal onder zat

dat geloof ik graag dat je helemaal onder zat :) het is namelijk een weetje hoe die hp 15/45 patronen te vullen, gebruik hiervoor een pen om het balletje (onderkant) door te drukken .. neem een (het liefst) stompe naald(zonder punt) anders pik je de zak in de patroon lek en krijg je lekkage)
vul de patroon met gemiddeld 25 tot 40 ml stop een nieuw kogeltje in de opening (onderkant) en gebruik dan een afzuigcaddy (te koop vanaf 1,50)
zuig dus alle lucht er uit tot er een beetje inkt mee omhoog komt ....
op deze manier zal je nooit problemen krijgen met het hervullen van deze patronen..
ik hervul zelf patronen (op winkel basis) mocht je eens wat vraagjes hebben check ff www.tintenstation.nl
ik zelf run de shop in helmond
je kan altijd een tintenstation in jou regio ff binnne wandelen voor info.
 
Tja achter die uitleg ben ik intussen ook achter. :biggrin:

Gisteren inderdaad dit aan het lezen geweest, hoe het werkt.

het bolletje had ik inderdaad weggedrukt, maar ik ben er dus met naald en al ingegaan, blijkt dus dat zakje lek te zijn.

Helaas zit het dichtstbijzijnde tintenstation te ver bij mij uit de buurt, maar er zit wel een ander bij mij in de regio, waar ik binnenkort eens binnen stap.

eerst nu die compatibele epson cartdridges eens uitproberen, plus de resetter, die ik nu besteld heb...

En als dat goed werkt dan weer aan de slag met de HP.
 
Laat je dan wel goed informeren en controleer de info even op het net of andere winkels,
er is namelijk pas bij rtl4 een stukje geweest (editie NL) over de klachten en nadelen van het hervullen van inkt patronen :(
die info hadden ze van de consumentenbond site:
http://www.consumentenbond.nl/nieuws/nieuws/3318496?ticket=nietlid
helaas zijn wij niet in dat onderzoek meegenemen en hebben al contact gehad met de consumentenbond die weer aangeeft die onderzoek uit handen had gegeven aan een onderzoeksburo, en gaat kijken warom wij daar niet in zijn meegenomen en/of dit alsnog te gaan doen.
helaas worden we dus allemaal zo over een kam geschoren wat erg jammer is.
ik meen dat jij regio breda zit freggel ?? maar heb er wel iets over gehoord dat er daar ook binnenkort een winkel van ons gaat openen :tong:
maar het blijft een punt dat hervullen altijd goedkoper is dan steeds nieuwe patronen te moeten kopen .. of eventuele rebuilts (recycle patroon)
kijk altijd goed uit als je de zogenaamde inmitatie patronen koopt van HP
vaak koop je niets anders dan een hergevulde patroon (met meer inhoud)
die meer inhoud klopt vaak niet .. kijk goed naar de patroon en haal de stikker er af (met name HP 78 patronen) deze worden verkocht als zijnde 38ML
als je de stikker er af haald zie je het orgineel zitten met vaak de 19ML als inhoud .. dus daar is het goed bij opletten .. ik kom dit namelijk dagelijks tegen
en vaak is die zooi gevuld met inkt op waterbasis 60/40% .. jah zo kan ik ook wel makkelijk geldverdienen. maar jah tis maar een tipje als je voor info gaat ?? vraag dan diezelfde info bij andere winkels kijken of je daar zelfde antwoorden krijgt ,, zo ja dan zit je goed :tong:
 
Ik zit inderdaad in de regio Breda, en bij mij in de buurt zit er 1 die ook in deze cartridges en navulsets doet.

inktpatroon.nu

Ik kan er bijna met de fiets naar toe, dus ik pak eerdaags mijn ouwe mee en ga daar eens naar toe, en vragen of ze het mij eens willen laten zien hoe het werkt.

verder bedankt voor de info en tips.
 
ik wil toch even reageren ik heb zelf ook eens een navul setje geprobeerd ik heb een hp3820 en ik had niet anders als problemen ,heb toen naar hp gebeld
goeie service trouwens ik kreeg gelijk een nieuwe kosten o,o weer navulling in gedaan weer problemen vanalles ratelend geluid drukte niet af papier steeds vast ga zo maar door weer ge beld vroegen ze wat voor papier ik gebruikt,ik gebruikt hp papier daar kon het niet aan liggen ,wat voor inktpatronen gebruiktu ik zij navul inkt ,toen zeiden ze dat is de oorzaak van al je problemen,nu heb ik orginele inkt er in zitten en het werk perfekt ik wou dit maar even melden,zo ging het bij mij bij een ander zou het best goed kunnen gaan dat was mijn verhaal
 
Als je een ratelend geluid gehoord hebt, kan het niet aan de bijvul inkt liggen, dan heb je toch ergens iets fout gedaan.
Misschien contactjes vuil geworden of beschadigt?

Ik werk al jaren met HP en ook met bijvulinkt, nooit problemen gehad, behalve dan dat ik bij mijn huidige printer, de 880c altijd een knoeiboel krijg als ik zelf ga bijvullen. Ze maken het een mens wel moeilijk.:)
Maar dat zal aan het setje gelegen hebben, bij een vorig setje 0 problemen en ook 0 knoeiboel.

Tegenwoordig koop ik alternatieve cartridges, kosten 26 euro voor die met veel ml inhoud. De originele met weinig ml inhoud kosten al 36 euro en die met veel ml inhoud 42 euro, dus dat scheelt ook al.
Tenminste voor de kleurencardtridge, zwart vul ik nog altijd zelf bij.
 
Hebben ze daar ook bijvul inkt voor.

Ja nu dat ik die dingen zelf moet kopen wordt het natuurlijk wat duurder.

Is er trouwens ook iemand die met het bijvullen van de Epson ervaring heeft ???


Groetjes Bert
 
@BT
klopt wat je zegt over dat ratelend geluid ligt niet aan de inkt
@pinky
de 3820 van HP bevatten de patronen 78/15 dit zijn een van de meest voorkomende patronen en heb daar opzich nooit problemen mee met vullen
wel kan het eens voorkomen dat de printer moeite heeft met het herkennen van de patronen (hervul) dat komt vaak door dat er vet of iets anders op de contacten zit .. haal eens een gummetje over de contacten heen van de patroon en maak ze dan schoon met een zakdoekje .. dat wil vaak helpen,
een andere oplossing is het resetten van de printer: gezien je printer je oude patronen weer ziet en niet kan zien dat ze gevuld zijn is een reset zeker aan te raden door het afplakken van wat contactpuntjes op de patronen, na het afplakken even de optie zoals hier boven staat uitvoeren (schoonmaken)
mocht je geen reset kunnen vinden vraag het dan even dan stuur ik je reset even toe.
@bert50
de Epson C70 doen wij eigenlijk niet hervullen het risico is te groot dat de patroon gaat lekker gezien er in de orginele patronen een soort labirint zit
ga je die hervullen dan loop je de kans dat er teveel lucht in de patroon zit en deze dan een bovendruk krijgt en zo gaat lekken in je printer.
als je zelf wilt gaan vullen kijk dan goed uit.
ik zou overgaan op namaak patronen die zijn niet vaak alleen goedkoper maar bevatten ook meer inkt.
suc6
 
bert50 zei:
Is er trouwens ook iemand die met het bijvullen van de Epson ervaring heeft ???

@Bert50, ik heb even gepoogd om met een naald een lege cartridge bij te vullen bij die van mij, maar je moet zo erg langzaam de inkt inspuiten want anders loopt het er even snel weer terug uit.

Maar ik heb zojuist mijn resetter die ik besteld had binnen gekregen, en die werkt al voor mijn Epson, ook zijn de compatibele cartridges binnen @Bert50, maar die kan ik nog niet proberen omdat er juist nieuwe in zaten....

Maar ze kosten zoals hier in deze topic al gezegd is maar €3,50 per stuk, dus dat is te doen, nou nog hopen de kwaliteit goed is. ;)
 
opzich hoef je voor de meeste epsons geen resetter te kopen
er is daar een software tooltje voor deze is te halen bij mijn concurent :tong:
www.123inkt.nl
download en instal het progie en je krijgt er wat extra opties bij in je epson software .. waaronder dus de reset :tong:

@freggel1
het hervullen van de losse epson patronen doe je het beste door er 2 naalden in te steken (1x met spuit voor de inkt) (1x zonder spuit)
in het meest rechtse gaatje spuit je inkt en in het meest linkse gaatje zet je een losse naald zodat de lucht er uit kan.
zodra er inkt uit het naaldje komt stoppen en afplakken met stukje tape.
suc6
 
Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag. ;)
 
@dsquad klopt wat je verteld van dat bijvullen van de epson cardridge ik krijg wel eens van die printers van klanten in handen waarbij die dingen zijn gaan lekken na het bijvullen je wordt er niet blij van en Epson doet echt niks meer aan die printers die zeggen gewoon het is je eigenschuld en zo is het wel.

Nog een nadeel van navul inkt is dat er ook rommel tussen zit bijvoorbeeld inkt die gewoon te dik is voor een aantal printers maar wel verkocht wordt van zo dat zal wel gaan klaar ben je ermee bij epson heb je dan dat de printerkop verstopt gaat zitten dan kan je die nog wel ter garantie aanbieden maar ja heb je geen garantie meer heb je toch een probleem.

Ook nu heb ik weer zo'n ding staan een c64 echt helemaal onder de inkt tja ik doe er niks mee ik heb een kennis die reinigd die dingen maar ja voor de prijs van het reinigen heb je al een nieuwe.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan