Psych. analyse van onze vriend AL

L

Lagos

Ik vind Al een pracht vent, geeft leven op dit forum en ik zie hem op het forum al jaren maar ik heb nog nooit iets werkends gezien van hem en dat hij ons nu vergelijkt met APEN is wel heel grof voor iemand die nooit iets zinnigs heeft gepost.
Hij weet het altijd zo te brengen dat je toch ff begint te twijfelen maar altijd blijkt het weer een roep zijn om aandacht of god mag weten wat.

Laatst was er hier iemand die een analyse op hem los liet en dat was best interessant moeten we maar wat dieper doen, dus zijn er onder de Duckers geen (ook amateur) psychologen die hier een mening willen posten maar svp zonder beledigend te worden

Misschien doet Al dan ook mee met warm, koud en heeeel warm.

Kan volgens mij nog best leuk worden

Gr. Lagos

Hier de posting die was gedaan door goka, lijkt mij een leuk begin.

goka:

Hoi Al,

Ik vind het jammer dat ik zo weinig weerwoord heb op al
je verhalen, deze zijn altijd pakkend, kijk maar naar het aantal
replies.
(ik heb gewoon te weinig kennis van de sat materie, daar waar ik
nuttige kennis kan bijdragen, zul je me tegen komen in het forum)
Ik moet info destilleren uit de topics, wat ik overigens met plezier
doe.
Ik waardeer altijd mensen die meer weten dan ik, en die mij verder willen onderwijzen, echter niet belerend.
Waar ik wel in getraind ben, vanwege mijn opleiding en werk, is het analyseren van problemen, probleem gevallen etc, hier niet mee zeggende dat ik jou een probleem geval vind, integendeel.
Wat me opvalt aan je stijl van schrijven, is dat er echt wel
intellectuele bagage aan boord is, formuleringen zijn prima, gevoelige, dan wel strak gespannen snaren weet je dan ook te beroeren.
Je bent geen programmeur,developer; eerder een journalist, die ook kennis, knowhow, aangereikt krijgt van derden, waarmee je soms goede sier wilt maken, mogelijk aangestuurd door andere belanghebbende.
Ik kijk vaak uit naar een topic waar Al aan mee doet, altijd leven in de brouwerij. Mijn gedachte gaan dan vaak uit naar: daar heb je Al weer probeert het weer met een spierinkje, om die kabeljauw te vangen.
Ik ben er niet uit of Al nu male of female is, wie weet het?
Dit stukje is niet geschreven om te beledigen, maar mijn analyse.
Correct me if I am wrong.

goka

Ja en??

Dit heeft niets met dit topic te maken of vergis ik me nu?

Nou ik moet zeggen,dat ik meestal wel aardig veel weet te vinden op het internet,ook eventueel discussie bijvoorbeeld ontrend het gebeuren seca II.Ook ben ik iemand die als ik iets gezien heb het niet zo makkelijk vergeet.Zo weet ik dat hetzelfde speelde met all ontrend irdeto II.En waar ik kan zeggen dat er uiteindelijk ook niks concreets werd gebracht tot aan nu toe.Het verhaal van MR Zap was ook zo iets,waar ALL zeer zeker niet de uitvinder van was,maar iemand anders,die ik niet met naam zal noemen,maar die iemand anders was degene die dat werkend kreeg.Ook was het toen zo dat ALL iedere dag melde dat hij dit en dat keek,maar waar oplettende mensen op bepaalde boards dan inneens vragen zag van deze meneer waaruit bleek dat hij gewoon niks kon zien,net als ons.Die vragen en bepaalde antwoorden komen nu ook weer terug,waaruit het mij doet lijken of het meer All zijn plan is om ons de files op uploads te laten uittesten om te kijken of er iets uit voorvloeit,zodat hij dat niet hoeft te doen ivm met eventuele virussen of teveel werk of omdat hij er soms zelf de ballen van snapt.Verder is het zo dat als mensen als duwgati,niet de eerste de beste zelfs nog geen antwoorden weten,je toch mag aannemen dat er wel aangewerkt wordt maar er nog steeds niks publiek is.Ook grote makers van firmwares laten in elk geval niks horen over seca II en die hebben toch ook wel aardig wat in hun mars gezien de steeds betere firmwares voor dreamboxen dboxen humaxxen nokia`s plips en pioneer dozen.Wat we dus gewoon kunnen stellen is dat ALL zoals gewoonlijk blufpoker speelt,en daar kan je je aan storen,maar ik kan er best wel om lachen.Soms is het best leuk,zo komt er weer eens een linkje voorbij,waar toch soms wat andere leuke dingen te halen zijn door zijn postings.Het geeft dus wel wat leven in de brouwerij,waar het de laatste tijd toch een beetje stil valt op de boards(ook vanwege vakantie).
Vaak lees ik het met veel plezier,als ik het echt onzin vindt sla ik het gewoon over,maar verder stoor ik mij niet echt aan zijn postings,ik denk maar zo je moet het gewoon een beetje met een korreltje zout nemen.En neem van mij maar aan als de hack er komt,dan zul je overladen worden met berichten,en zal je het echt niet van ALL alleen horen.Dat moet ondertussen iedereen ondertussen wel weten,kijk maar eens naar de recente hacks op conax freextv en noem maar op,de boarden staan er dan vol van,net als van de emu`s de excellente firmwares etcetera.Een geheim blijft vaak niet lang geheim,er hoeft er maar ??n te zijn die uit de school klapt,maar meestal gaat dat niet gepaard met puzzels of ik ga publiek of mag het,het file staat er dan vaak gewoon,en als het werkt dan gaat het als een lopend vuurtje,en taal is daarbij totaal geen barriere.Het enigste waar ik wel benieuwd ben is hoe ALL de puzzel gaat draaien,maar mensen ga nu niet al een te grote hoop hebben dat er iets komt,want dat is niet zo,zie het maar als een off topic spelletje,All zegt wat en wij reageren en dan is ALL ook weer gelukkig.Wij zijn dus eigenlijk een beetje met zijn allen de psychiater van ALL!!!!

Yep want wie weet wordt dat dadelijk ook uit het ziekenfonds geschapt.Hmm dan ziet het er niet goed uit voor ALL,dan spoort hij niet meer ,heeft geen tand meer in zijn muil,en bij zijn vrouw mag hij er niet meer op,omdat ze de pil niet meer slikt.Nou dan is het echt maar te hopen dat hij seca 2 open heeft want dan kom ik hem niet graag tegen op die satdag!!!!!

Nee,of incognito verkleedt als sinterklaas of de kerstman,maar zelf denk ik van niet!!

all met all (what`s in a name) is en blijft het een markant figuur
die toch al heel wat opschuding heeft veroorzaakt

Frustratie:

Is het voor mij persoonlijk een frustratie dat ik Seca 2 niet open
heb?
antw: nee, het is voor mij geen frustatie. Ik ben als technisch
opgeleid persoon wel geinteresseerd, hoe eea funktioneert, maar dat geldt eveneens voor, bv: waarom/hoe start mijn auto.
Bij Seca 2 zullen vele hobbyisten nu nog z.g. zwarte beelden zien.
Stel je nu eens voor dat Seca 2 ontrafeld wordt, dat betekent dat de meeste hobbyisten nog meer kunnen zappen, want als ik me zelf naga, dan zie ik flarden van Griekenland 1, 2, 3, misschien Discovery, even naar Eurosport, even naar wat landzenders, eigenlijk ben je je systeem als hobbyist continu aan het afchecken of alles nog wel werkt.
TV kijken is er voormij meestal niet bij of er moet iets wereld-
schokkends gebeuren, meestal bestaat mijn free time uit een uurtje internetten, wat muziek maken, een uurtje pitten op de bank, de tuin bijhouden, feitelijk teveel om optenoemen, maw TV kijken is niet prio 1 voor mij.
Heb ik dan geen frustraties? Teveel om op te noemen, volg
alleen land's politiek maar eens!

Al en zijn frustatie:
Het is me opgevallen dat een van de laatste postings van Al omtrent een vermeende verdwijning van ??n van zijn items, waar overigens helemaal geen sprake van was, hij paniekerig, gefrusteerd bij mij overkwam.
Voortbordurend op die konstatering en met de info die Tweety aanreikte, dat Al ook tijdens de IRDETO public decryption woorden van gelijke strekking gebruikte, heeft bij mij tot de volgende hypothese geleid:

Al + IRDETO zijn ??n! (familie relatie?)
Jullie weten toch wel waar de afkorting voor staat:
"Ir. de To"onder.
Seca en irdeto zijn beide protocollen om data te versleutelen, maar zijn ook ook elkaars concurrenten. Wie uiteindelijk het grootste marktaandeel krijgt, hangt oa af van hoe bestendig/beschermend zo'n systeem werkt.
Het is voor IRDETO dan ook belangrijk om de kwetsbaarheid van Seca (x) te testen en dat kun je alleen maar projectmatig aanpakken, zoals Al zegt: we moeten dit SAMEN doen.
Trial en error methodes leiden vaak tot veel zg: ruis, ondanks de vele goede inspanningen van veel hobbyisten,
zal een betrouwbare, deskundige projectleider met een deskundig team, eerder tot resultaten komen, is mijn mening.

Al is volgens mij een goede gozer, die ook de sleutel nog niet heeft gevonden.
Is deze hypothese: zin of onzin ?

Discussie : Kan Al zo'n project leiden?

Samenvatting:
- Seca 2 geen frustatie.
- Elke sat hobbyist is meer bezig zijn systeem te checken dan met
TV kijken.
- Al heeft een relatie tot IRDETO

QUOTE]Originally posted by goka
Een betrouwbare, deskundige projectleider met een deskundig team, eerder tot resultaten komen, is mijn mening.

Al is volgens mij een goede gozer, die ook de sleutel nog niet heeft gevonden.
Is deze hypothese: zin of onzin ?

Discussie : Kan Al zo'n project leiden?

[/QUOTE]

Ik geloof niet dat er veel liefhebbers zijn om in dat team deel te nemen.

Wel ben ik er van overtuigd dat All een intelligent persoon is met leiders capaciteiten en hij lijkt mij ook een goed mens en hij heeft de huid van een olifant, zo vaak als hij al door mensen op zijn nummer is gezet betreffende ondeskundige uitspraken over onderwerpen die hem te hoog gegrepen zijn maar waarvan hij op een vreemde manier toch denkt of doet alsof hij deskundig is. En hij is ontzettend gek op aandacht maar ik twijfel:

- Of hij maatschappelijk op een plaats zit met belangen waar hij echt ook iets te vrezen heeft dat zijn parano?de gedrag verklaard maar dan dus weer niet zijn ondeskundige uitspraken, of juist wel daar hij op een commerci?le post zit en dat verklaard weer zijn technische tekortkoming waarvan All niet wil weten/laten weten dat hij die heeft zoals zoveel van dat soort commerci?le lui die gewoon niet begrijpen dat je niet alles meegegeven kan hebben in het leven maar zich zelf zo geweldig vinden dat ze dat maar ff voor het gemak vergeten.

- Of dat er gewoon psychologische iets flink mis met hem is.

Irdeto en Al hebben meer gemeen, All was meen ik altijd zeer in de weer met stream en ook in zijn schuilnaam verraadt hij wat Italiaans om toch misschien onbewust te willen laten zien wie/wat hij is en/of doet.

Is er nu niemand hier die iets meer van hem weet en de sluier wat op kan lichten? zonder zijn echte identiteit prijs te geven daar iedereen hier het recht heeft die te behouden.

Gr. Lagos

Originally posted by Lagos
Is er nu niemand hier die iets meer van hem weet en de sluier wat op kan lichten? zonder zijn echte identiteit prijs te geven daar iedereen hier het recht heeft die te behouden.

Gr. Lagos

Ja Jij....

Jij was een half jaar geleden nog dikke maatjes met AL CAPONE!!!

Maar waarom jij nu zo vel tegen Al Capone bent is mij nog steeds een raadsel, op de vorige replay heb je ook niet gereageerd...

Gr Fred.

P.s dit is niet kwaad bedoelt hoor, Maar ik bedoel gewoon dat ik nu ff niet om de feiten heen kan.

Oke oke, ik geef het niet graag toe en ik had eigenlijk plechtig aan All beloofd om niets door te vertellen, maar All zuigt bij ons op het hondenuitlaatveldje de stront op.

Maar je moet het me wel beloven om niks verder te vertellen, ook niet via de chat met anderen, want we hadden onderling afgesproken dat we over ons werk niets aan anderen door zouden verlinken.

Want ons motto is nog steeds: "ieder z'n vak"

Leve de integratie.

groetjes eric.

@Twilight,

Ik had dit antwoord al eens gepost op jou vraag maar dat had je waarschijnlijk niet gezien.

"Ik zie graag het goede in de mensen (en het vermakelijke) maar na 2,5 jaar wordt men het wel eens zat met deze heer die ons vergelijkt met apen en zich zelf met een wetenschapper."

Alles heeft zijn grenzen, ja toch?

Gr. Lagos

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan