radar detectie: hoe? En andere handigheidjes.

2

2old4this

he, ken best wel wat trucjes en kunstjes om via mijn sat.box duizenden ongewenste zenders binnen te kunnen halen, maar wat GSM betreft ben ik een leek. Dacht eerst dat dat iets was om er mee te bellen maar kennelijk gaat het meer om spelletjes, secret codes, berekeningen, essemesjes, taart bakken, weet ik veel allemaal.

In ieder geval, een tijd geleden hoorde ik wat over het gebruiken van een of andere code (CUG?) om via de infrarood sensor op zo'n toestel de snelheidsradar van de politie te detecteren.

Als het uberhaupt mogelijk/waar is, wil ik het op een tweetal GSMs opzetten:

- Motorola Timeport tri-band

- Nokia 6110

Wie weet wat/hoe? Kheb een hele vruchteloos zoektocht op AltaVista net achter de rug...

alvast bedankt!

2old

 
Heb ik ook van gehoord inderdaad, en ben in het bezit van een 6150.... wie o wie..:)

 
hehe HOAX

Dit is al een hele oude grap.

gewone radar werkt op 10 Ghz, 24 Ghz en 38 GHz. Een normale GSM kan daar dus totaal niets mee ( 900 en 1800 MHz). Voor wat betreft de infrarood sensor .. die is alleen om met je PC te communiceren. (of een andere Nokia)

Verder is het net als met die radarapparaatjes die je voor 400 piek bij de Ha**s koopt.. een snelheidscontrole met radar-gun staat niet constant te zenden (dit in tegenstelling tot radar-controles) . De agent ziet jou voorbij komen, drukt op de knop, de Gun stuurt een paar maal een laserstraal en meet de reflectie. Dus op het moment dat je radardetector alarm geeft dan heb je al een bon te pakken...

Het enige dat goed werkt is het laser-shield van de firma St**er. Die verstoort de laser-bundel en de agent ziet Error in zijn schermpje. Helaas heeft de rechter reeds bepaald dat dit overeenkomt met het hinderen van de politie in het uitvoeren van haar taken. De boete die daaruit voortvloeit is zeer waarschijnlijk hoger dan die van de snelheidsovertreding (en je laser-shield word in beslag genomen).

Leuke hoax , dat wel..

Andere HOAX'en zijn:

als je deze email doorstuurt kun je een nokia winnen

als je deze email doorstuurt kun je een ericsson winnen

als je deze email stuurt kun je iets van Telfort winnen

enz enz enz

Groetjes, uw aller DrLivingstoned

 
Ach en nu ik toch aan het reply-en ben ..

De Nokia 6150 heeft wel een andere hele leuke optie ... namelijk de netmonitor. Deze kun je via de datakabel activeren en dan kun je via een service menu een groot aantal dingen zien. Denk aan de signaalsterkte van het ontvangen basisstation, de afstand hiertoe, de kwaliteit van de verbinding, kanaalnummer, hopping aan of uit, en zelfs of de encryptie per ongeluk uit staat ... Dit is echt leuk voor wie de basics van GSM en radionetwerken een beteje begrijpt. Ik weet zo snel geen link maar het programma heet netmonitor en niet makkelijk te vinden maar het moet lukken met altavista.

Kijk ook eens op http://www.nobbi.com Deze nobbi heeft een heel leuk shareware programma gemaakt voor deze netmonitor. Kun je je eens echt verdiepen in de opbouw van GSM netten in plaats van dat gedoe beltonen en logo's :)

Succes en als er vragen zijn, ik lees mee !

 
Mijn hoogbejaarde (want ouder dan 4 jaar) Siemens S4 heeft al zo'n monitor- functie erop.

Je moet een bepaalde toetsencombinatie gebruiken, en dan heb je een aantal uren nadien een extra item in je menu: monitor.

Ik weet alleen niet of dat encriptie geintje zichtbaar is, maar verder kun je al die info zien.

 
het is niet helemaal onzin. het verhaal werkt wel in ik dacht portugal. daar gebruikt de politie een andere ferquentie, blijft echter het probleem van de vele vals meldingen en de afstand.

wat laser betreft: de firma vec*** heeft een automatische deur opener. als dit een laser straal ziet zend het 10 sec stralen willekeurig uit. gevolg is dat de meting 10sec belemert wordt en dan wel kan. het hangt op het randje van wel en niet mogen en er moet denk ik nog een proef process voor komen maar zoals het er uit ziet mag dit.

 
deze netmonitor is dat ook van toepassing op een nokia

6210 ?

groetjes

 
Hmmz.... blijf ik toch nog met een vraagje zitten.

Als dus die radardetectie op die hoge frequenties werkt, zitten autoalarms dan ook op zo'n hoge frequentie?

Een vriend van me heeft een busje met een autoalarm, zo'n ding wat je met een afstandsbediening uit en aan kan zetten.

Nu is er daar wat grappigs mee aan de hand.

Elke keer als hij in de buurt van een snelheidscontrole komt gaat zijn alarm af.

In principe eigenlijk niet leuk, maar wel apart dat het er op reageert.

Hou zou dat kunnen?

 
niet leuk? ik denk dat het geweldig is...... ik heb dit soort dingen ook wel eens over een autoradio gehoord waarbij de display dan van kleur veranderden.....

het kan dat de hoge ferquentie de ultrasoon sensoren aktiveert of zo. aan de andere kant, deze zouden uit moeten staan bij een gedeactiveerd alarm. ik vraag mij af of het alarm dan wel goed is aangesloten.

als ik dit eerder had geweten had ik die stin*** niet hoeven aanteschaffen.

 
Die auto-alarmen reageren op een heleboel signalen dit komt omdat ze slecht afgeschermd zijn voor hoogfrequent sommige autos loeien al als er een 27 mc`er voorbij rijd maar voor radar is het wel handig moet ik ook hebben zo`n alarm !!!

 
Een auto alarm die op een radar conrole reageert... lijkt me wat onwaarschijnlijk. De in de stad gebruikte frequenties (24 Ghz) worden ook gebruikt voor de schuifdeuren van menig benzinestation (ISM-band) dus dan zou je alarm af moeten gaan bij iedere keer dat je gaat tanken en er is zo'n schuifdeur. De radar die op de snelwegen wordt gebruikt (multinova) zit op 36 Ghz en gebruikt zo weinig zendvermogen dat dat onwaarschijnlijk lijkt. Bovendien kan dat signaal echt niet door het metaal van je auto komen. Ik denk dat de mobilofoon van de agent die de snelheid doorgeeft aan zijn collega de boel in alarm heeft gezet. Ik weet ook een huis alarm te vinden die je kan activeren door even voor de deur te parkeren en 25 watt in de lucht te zetten op 433 Mhz :) Inderdaad slechte afscherming !

Een auto alamm werkt niet "op een frequentie" of er moet de draadloze deuropener mee bedoeld worden .. die zitten volgens mij ergens rond de 41 MHz ...

Tip: geloof al die wilde verhalen niet. Ik heb met heel wat radarapparaatjes geexperimenteerd en rondgereden (en bewust controles opgezocht en gepasseerd) en de enige die echt goed werkt is dat dure ding van s***r ... En mijn radio-display bleef oranje .

 
Sorry dr. Livingstoned, maar het verhaal wat ik vertelde is niet iets wat ik gehoord heb, maar gebeurd echt bij een goede vriend van me.

Normaal is ie ook wel eens op het board te vinden dan kan hij het je zelf vertellen, alleen heeft ie het momenteel te druk dus hij zal nog wel komen.

In elk geval heb ik zelf bij hem in de auto gezeten en het ook meegemaakt toen het gebeurde op een gegeven moment.

Je staat er echt van te kijken.

Toch heeft ie er geen last van bij tankstations dus vraag me niet hoe het komt. Helaas weet ik niet welk merk/type hij er in heeft zitten.

 
Grappig !

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat na het passeren van de controle de agent zijn mobillofoon inschakelt om aan zijn collega verderop de snelheid door te geven .. menig auto alarm gaat dan in de stress ... kun je leuk mee spelen hoor als je een zender in de auto hebt :)

Toch blijft het verhaal onwaarschijnlijk .. naast de 24 Ghz van de deuropeners zou het alarm ook af moeten gaan bij het passeren van GSM basisstations. Die praten namelijk met elkaar via straalverbindingen op (o.a)... 36 tot 38 Ghz ... dus ook weer (bijna) de frequentie van de snelweg-radar..

Ik ben zeer benieuwd naar dit technisch fenomeen !

Is het nog gelukt met de netmonitor? Ik ben helaas de software kwijtgeraakt maar heb het in het verleden vaak op toestellen geactiveerd (ik werk nu 7 jaar als technicus in de GSM wereld dus die functie is dan erg handig). Een kleine zoekactie op altavista leverde wel wat leuke programma's op maar niet het programma waar ik ervaring mee heb :-( Helaas heb ik zelf geen 6150 meer (gejat) en het toestel dat ik nu gebruik (TEMS) voor deze monitor functie kost $$$$ dus niet voor de hobby.

 
mij is vertelt voor nokia

menu....instellingen.....beveiligingsinstellingen....

closed usergroup(cug).....aan.....cug-nummer:50(anderen

zeggen 500)ok.

en de radardetector moet werken aleen moet je er wel op

letten want hij piept of trilt niet. je krijgt het aleen

heel even in beeld

 
Is het niet mogelijk om een lasershiel in de koplampen te monteren!!!! dan zie je tenminste niet die 2 kleine dingen in de bumper zitten, gaan die stalen door de koplamp heen of niet?????

Ik hab namelijk zijn ding en toch zonde van het geld om hem niet te gebruiken

MAX

 
Ja alles kan zowat en dit zeker wat Blacktiger aanhaalt !

Er zijn al menige alarms die werken op 433Mhz of hoger.

Vermoedelijk zijn die dingetjes zeer gevoelig en niet voldoende afgeschermt.

Hoe komt het nu dat zo iets zou kunnen gebeuren.

Wel hier kan een harmonische of de spiegelfrequentie tussenin zitten.

Als eens een radio naast een PC gezet ? Wat hoor je dan ?

Of je GSM naast de speakers van je PC gelegt !

Neem ook een kijkje op http://www.green-energy.nl/commercieel4.html

Dan heb je nog eventueel een spiegelfrequentie

Ik ga hier niet in detail treden want dan moeten we eerst een cursus geven.

Het woord zeg het hier al, spiegel !!

Dus resultaat, afhankelijk van die zender, kan deze

in zijn harmonische een ander gaan storen. Een puls is dan soms voldoende

om een of ander apparaat tedoen afslaan.

Bij bliksem en donder is het ook al gebeurd dat sommige alarms hierdoor turelut slaan.

Is het alarm wel CE goedgekeurd door PTT ? Wil dus zeggen dat het moet voldoen aan

bepaalde normen voor het ingebruikstelling, andersom kan ook natuurlijk :)

Naar mijn menig lijkt mij dit gevaarlijk te worden zo'n alarm en zeker met de komst van de LPD's.

Moch je daar eentje hebben op 70cm en een lpd'tje in de buurt dan zou de kans bestaan dat je moet

wachten tot de lpd radio afzet om in je wagen te kunnen.

Ik spreek uit ervaring, maar dan als onvrijwillige boosdoener.

EEn paar vrienden op bezoek en 2 onder hen konden niet meer in hun

wagen, enkel tot we stopten met de uitzending.

Er is nog veel theorie over hoor.

 
Dit kwam ik ergens tegen:Radar Detector

A lot of people send me the settings for radar speed traps detector. I didn't try it, but it looks like it work... try it!

Your Nokia cell phone can be programmed to pick up radar speed traps, when programmed your cell phone picks up the radar and alerts you on the message alert tone. ( Doesn`t work with Nokia 7110! )

1. Enter your menu

2. Select settings

3. Select security settings

4. Select closed user group

5. Select on

6. Enter 00000

7. Press ok

8. Clear back to normal, within a few seconds your phone will display a radar sign with five zero's next to it. It is now activated.

Unfortunately only Nokia phones have this function. Cell info display needs to be de-activated. Settings -> Phone Settings -> Cell Info display

Each time you turn off your phone, or even each time you loose contact with your carrier, you´ll have to activate it again... It is done by steps 1 through 5, but the number (00000) will be already on the field as default.

Tis te proberen...

 
Heerlijk zoals sommige mensen alles maar willen geloven. Nokia zegt zelf " . Closed user groups are usually given numbers within the same fleet for purposes of administration ". Wat je hier doet is jezelf proberen aan te melden voor een besloten groep gebruikers. Zo'n besloten groep kan een bedrijf zijn dat groepskorting krijgt met bepaalde limitaties of extra rechten. Omdat zoiets niet via je toestel maar via je abbo (IMSI) wordt bepaald heeft deze functie meestal geen toepassing.

Laatst hoorde ik weer een leuke van een collega (onze GPRS-expert ... of all people) die van een neefhad gehoord dat je met een speciale code gratis kon bellen, ditmaal via Libertel. Even zoeken op wat Duitse websites gaf aan dat hij niet, zoals velen denken, de sim-lock maar de sim-clock had uitgezet. Ze blijven leuk! Zelfs de experts trappen er in!

Jammer dat vele GSM discussies uitmonden in "wat kan ik met mijn toestel" in plaats van " hoe zit een netwerk in elkaar en (foei)wat voor grappen kan ik uithalen". Zo hier en daar is er best wat mogelijk maar dan moet je toch wel behoorlijk verstand van zaken hebben. En dat zijn vaak de mensen die hun mond houden!

Maarja dit is een sat-forum dus wat maakt het ook uit! Hobby = Hobby . Dus als je het zeker wil weten, ga naar een shell benzinestation met zo'n deuropener en houdt je toestel in de straal. Je Nokia moet dan als een gek gaan gillen want de deuropeners gebruiken PRECIES dezelfde radar als de politie (24.150 GHz)

Groetjes, reeds ..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan