- Waarderingsscore
- 890
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 75
Ik zit al jaren met een probleem dat ik mijn radiatoren niet gelijkmatig verwarmd krijg.
Nu wil ik me er in verdiepen hoe die dingen werken
Ik zit aangesloten op de stadsverwarming en heb op iedere radiator een motor gestuurde regelknop zitten.
deze worden aangestuurd door de zender Het gaat om de FTS800C-2 van Conrad
Op zich werkt het fantastisch je kunt wat aan en uit tijden programmeren.
Maar nu de onevenredige verdeelde aan sturingen.
Er is een offset mogelijkheid zodat je iedere radiator meer of minder kunt laten verwarmen , (Ik krijg het gevoel dat dat helemaal niet functioneert)
Maar goed het gaat me om het ventiel aan de radiator, wat kan ik daar allemaal instellen en hoe
Als ik de motorgestuurde regelaar eraf schroef dan zie ik de pin die ingedrukt kan worden (warmte regeling) daarachter zit een instelmogelijkheid volgens mij die de doorstroomsnelheid bepaald maar kan ook wat anders zijn
Waar kan ik mijn licht opsteken hoe zo'n regelventiel werkt?
Nu wil ik me er in verdiepen hoe die dingen werken
Ik zit aangesloten op de stadsverwarming en heb op iedere radiator een motor gestuurde regelknop zitten.
deze worden aangestuurd door de zender Het gaat om de FTS800C-2 van Conrad
Op zich werkt het fantastisch je kunt wat aan en uit tijden programmeren.
Maar nu de onevenredige verdeelde aan sturingen.
Er is een offset mogelijkheid zodat je iedere radiator meer of minder kunt laten verwarmen , (Ik krijg het gevoel dat dat helemaal niet functioneert)
Maar goed het gaat me om het ventiel aan de radiator, wat kan ik daar allemaal instellen en hoe
Als ik de motorgestuurde regelaar eraf schroef dan zie ik de pin die ingedrukt kan worden (warmte regeling) daarachter zit een instelmogelijkheid volgens mij die de doorstroomsnelheid bepaald maar kan ook wat anders zijn
Waar kan ik mijn licht opsteken hoe zo'n regelventiel werkt?