Raspberry PI

De basis is inderdaad Xbmc en daaroverheen de grafische schil van Dotistv met allerlei scriptjes die het leven veraangenamen.
 
Zo de hele film bekeken af en toe een miniem glipje niet echt storend beelden lopen vloeiender dan mijn mede8er mediaplayer die stottert veel meer.

heb daarna zoals je zei de update willen doen , maar hij zei meteen update gelukt en schijnbaar heeft die update automatisch uitgevoerd bij de eerste opstart

Bij de instellingen staat Update ditisTV  versie 02-02-2015

systeeminstellingen : Openelec 4.14

XBMC 13.2 Rc1

Bij de natuurfilms is me iets niet helemaal duidelijk Enter password to temporaly unlock XXX (zeker nodig voorals BT aan de slag gaat.



En dan nog wat kun je een film ook pauzeren als je erg nodig moet koffiedrinken oid?
 
WW = NSFW weet alleen niet meer of het hoofd of kleine letters zijn.

Ene.. ja je kunt gewoon op de pauzeknop drukken
 
nog een onduidelijkheid waar dient de "lege" USB"  stick voor.

Ik heb dus die image van ditisitv  ~8gb op de sd gezet en een lege USB deze beide in de RAsp gedaan en aangezet.

Kan ik de USB stick bv voorzien van muziek photos's  films ed en gebruiken en de Rasp dan gebruiken als Media player ??

Kan natuurlijk ook een USB externe schijf eraan koppelen of dat alleen een USB2 of ook USB 3 kan zijn weet ik (nog) niet.

CM your the man
 
De lege USB is met deze versie o.a. te gebruiken voor opslag foto's, muziek films enz.
Bij de "speed" versie van Ditistv is het mogelijk om de image van SD naar de USB stick te kopi?ren.
Hiermee wordt het geheel ongeveer 2 x zo snel (wel snelle USB stick gebruiken) omdat USB sneller is dan een SD kaartje.
De Rasp is inderdaad ook heel goed te gebruiken als Media player, zelf heb ik een link naar mijn NAS die volstaat met muziek en films. 
In het menu USB maakt je o.a. de link naar USB apparatuur of naar je netwerk. De Rasp werkt met zowel USB2 als USB3.
 
ik snap er nog geen jota van,
Gisteren met succes de sd kaart geprogrammeerd met die 8Gb img gevonden op spotnet.

Vandaag die er weer uit gehaald en vervangen door de andere posting:
SD kaart en USB stick beide voorzien met de geposte IMage van ca 500k die in de RASPBERRY geprikt.
Opening scherm DITISTV  (kon helaas de HDMI CEC niet bedienen die werd niet actief )

Begint dat zooitje te rammelen en wederom een flink aantal updates te uploaden.
ook enkel updates van openelec gezien

en daarna een automatische herstart en floep HDMI CEC is geactiveerd en Dit is TV is actief en werkt weer als een speer.

Wat is het verschil met die 8Gb image en deze 500k image en waarom en Sd kaart en USB stick??

En waarom zou een snelle USB stick sneller werken , wordt daarmee bedoeld door het menu wandelen?? en verbinding maken met een stream?

De films die ik even bekeken hebben lopen gewoon probleemloos,

Het enige wat ik opmerk is dat de kleur  van de films ietsje flauwer zijn dan de  normale TV , misschien ergens in te stellen dat heb ik nog niet gevonden \.
 
Indien je baalt van het XXX wachtwoord  dan verwijder je die op deze manier:

Kies Apps icoon <ok>
Kies Programma's <ok>
Kies Super Favorites <ok>
Kies XXX maar klik niet op Ok
Kies Menu (bv op de Yatse Remote control)
Kies Remove Super Folder Lock
vul het password nsfw in en dan ok

password is verwijderd.


By the way ik heb Yatse op mijn samsung tablet geinstalleerd en werkt super
 
Heb die .apk ook maar ff gedownload in het weekend eens installeren op de banana pi ( Android+kodi staat erop )
 
De raspbraspberry b+ draait hier perfect heb al heel wat films gestreamd zonder haperingen. En beeld kwaliteit is zeer goed. En dat voor zo'n klein dingetje. Voeding haal ik uit de usb poort van de tv . Tv uit raspberry uit.
 
hoe tover ik Foxsport Ere divisie op die Raspberry met DITISTV ??
 
Geen idee, maar als je toch wilt kijken kan dat ook hier: http://stvstreams.com ;-)
(Flash streams kiezen)
 
ja da weekookwel maar het gaat om de raspberry PI.

Een nog beter alternatief voor op de PC/Laptop is het progje PCSTREAM3 dan heb je alle wedstrijden die uitgezonden worden in een overzichtelijke menu staan.
Klik in dat utility vooral niet op de gele Buttons Download of Play now maar in het menuoverzicht op het rondje met het pijltje (stream openen)

voor wie hem eens wil proberen download hem van mijn websit

www.georzie.nl/stream.zip

Your welcome
 
heb zojuist weer eens gespeeld met ditisTV en merk dat diverse Apps het niet doen.,  Eerst ditisTV geupdated (naar 02-02-2015)

Voorbeeld : Dumpert
Heb in de appstore hem nog eens ge?nstalleerd zegt dat dit succesvol was maar app blijft leeg.

En kan ik op de RASPberry PI de verse openelec 5.08 ongestrfat installeren zodat de OPENTV die op SPOTNET staat nog functioneerd zoals met openelec 4.21??

Wie weet de antwoorden hierop.

of is het tijdperk ditisTV weer achterhaald?? 
 
Heb mijn Raspberry weggegeven dus kan je hier helaas gaan antwoord op geven.
Zelf ben ik momenteel de Pipo X7 aan het testen.
 
nieuwe versie ditistv : ditistv alive

met ongekende mogelijkheden , heeft iemand voor mij de upgrade ter beschikking???
 
Misschien dat iemand me iets kan vertellen over de mogelijkheid tot het ontvangen van tv zenders van over de hele wereld zoals ik nu lees bij diverse advertentie's op marktplaats..een vriend van mij uit Indonesie komt hier voor 3 maanden en ik ben nu dus nieuwsgierig of er ook tv kanalen uit dit verre oosten te zien zijn via de kastjes..misschien via een addon o.i.d ik heb zelf mijn oog laten vallen op de MX3 4K
 
@Matrix,

Ik zag vandaag ditistv alive  voor de Rasp voorbij komen in de nieuws groepen.
Of het werkt weet ik niet heb geen Rasp meer.
 
Heb het al gedownload maar het juiste recept heb ik nog niet. Micro sd een mini sd???  Terwijl er maar een micro sd poort is. Komt tijd komt raad
 
Het werkt de 4gb image op micro sd een de 8gb image op usb stick.  Werkt overigens volgens deskundigen niet op de rasp 2
Lucky me dat ik een rasp b+ heb.

Nou eens kijken wat het allemaal biedt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan