Reelbox

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.173
Waarderingsscore
485
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Ik heb een Reelbox besteld.

Voor de rest niet interessant om te vertellen, maar ik zou graag willen weten wie er inmiddels ervaring heeft met de laatste generatie Reelboxen.

Het lijkt mij een mooie uitdaging en als de tijd er is zal ik mijn verslag doen omtrend deze zeer veel belovende box!

Zijn er al mensen op dit board die deze box in bezit hebben?

 
Ik heb hem nog niet, maar zit wel te verzinnen om een andere decoder bij aan te gaan schaffen, mijn gedachte gaat nu nog uit naar een nieuwere Dreambox, want mijn andere begint toch hier en daar wat rare kuren te vertonen.

Maar tot het moment dat ik hem nog niet heb, en jij wellicht wel jou relook, zal ik jou bevindingen blijven volgen, misschien dat ik dan ook nog overstag ga. ;)

 
Het gaat een Reelbox worden.

De Reelbox is een box die een valse start heeft gehad, maar nu echt op een behoorlijk niveau staat.

Het enige probleem is dat er, logiserwijze, weinig images voor te krijgen zijn, maar de ontwikkeling gaat nu erg rap omhoog!

In elkgeval een stuk sneller als voor de 7025.

De Reelbox, is een box die net als de 7025 en de aankomende 8000, dubbele tuners heeft die verwisselbaar zijn voor een kabel of digitenne uitvoering.

Het leuke is dat er voor de Relook, in tegenstelling tot de Dreambox, wel DVB-T tuners verkrijgbaar zijn, net als een insteekmodule voor WiFi !

Bovendien is er voor de Reelbox volgende maand ook een HDTV module verkrijgbaar!

De Reelbox heeft een DVD speler ingebouwd, die te vervangen is door een DVD-brander!

Al met al een box met vele mogelijkheden!

Hopelijk gaan de jongens van PLi zich met deze box bemoeien.

Op s**4**l heb ik een mooi verhaal neergezet over de Reelbox, maar dat is verwijderd door de beheerder van de site.

Deze box word op s**4**l compleet de grond in getrapt.

Blijkbaar zijn er belangen tussen s**4**l en dreambox mee gemoeid!

Toen ik daar wat van zei kreeg ik een ban en is er geen communicatie meer mogelijk met die jongens.

Ze zien de Reelbox dus echt als een concurrent voor de Dreambox, wat naar mijn mening terecht is.

Deze box is hardwarematig qua ontwikkeling veel verder, maar loopt nog wat achter op de software.

We gaan het zien, van het weekend heb ik hem binnen! (jubel jubel)

N.b., in vergelijking met de 7025 schijnt de Reelbox softwarematig wel weer verder te zijn en alle emulatoren en plugins schijnen er op te draaien.

(ook CS dus) :)

Op diverse satellietboards kun je hier meer over vinden en hopelijk binnenkort ook op deze site als er meer gebruikers aanmelden!!

Tenslotte worden de Reelookgebruikers op s**4**l netjes weggewerkt!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een mooi verslag. Ben benieuwd wat er van komen gaat.

Zoals je misschien onderaan ziet heb ik wat lopen editten, op een aantal plaatsen had je namelijk nog Relook i.p.v. Reelbox geschreven. Tja, die namen lijken ook erg op elkaar.:)

 
Het is inderdaad verwarrend.

Relook of reelbox.

Bedankt!

 
Ja moet eerlijk zeggen dat ik ook geen echte liefhebber bent van de Reelbox. Hij is gewoon te duur als je ziet wat je er voor krijgt. Daarnaast is hij voor de gemiddelde gebruiker weer net een tandje hoger in gebruik als de Dreambox, Relook. Dat wil overigens niet zeggen dat het een slechte ontvanger is. Positief punt voor de consument die nu al een Reelbox bezit is natuurlijk de upgrade mogelijkheid voor HDTV via MPEG4 en DVB-S2.

Daarnaast zit hij ook gewoon weer in het "share/emu hoekje". En, ook is het totaal niet goed te noemen voor de concurrentie, de meeste mensen zullen, als ze moeten kiezen voor een ontvanger in dat segment, kiezen voor de Dreambox die zijn naam al bewezen heeft in het verleden. En daarnaast speelt natuurlijk ook de slechte naam van de Reelbox die men gekregen heeft door een veel te geforceerde en totaal ondoordacht op de markt plaatsen van de ontvanger nog steeds parten.

Denk daarom dat de Reelbox nooit de "publieksontvanger" zal gaan worden als de Dreambox nu is.

 
Nou we gaan het zien.

Misschien is het een miskoop, misschien ook niet.

Maar echt veel slechter als de Dreambox 7025 zal hij echt niet zijn!

Met deze box is dream met zijn enigma2 echt terug op het niveau van 3 jaar geleden!

 
een veel te geforceerde en totaal ondoordacht op de markt plaatsen van de ontvanger nog steeds parten.
Nja.... dat is nog maar afwachten, dat probleem had de Dreambox namelijk in het begin ook. Die 7000 die ik hier had toen ie net uit was, diezelfde avond, heb ik een dag of 3 bekeken en was blij dat ik hem weer kwijt was. Lange tijd was het bij mij ook van "voor mij geen Dreambox".

Dus mijns inziens komt de Reelbox daar ook nog wel overheen, maar uiteraard zal hij wel wat bekendheid moeten krijgen ergo meer mensen die hem gaan gebruiken, net zoals dat met de Dream gebeurd is.

 
De reelbox is inmiddels bijna 1 1/2 jaar op de markt. Ik heb de geforceerde marktintroductie van deze ontvanger van redelijk dichtbij mogen meemaken. En dat was niet echt al te fraai en de ontvanger werd onder te veel druk, die door het bedrijf zelf is gecreeërd, te geforceerd en veel te snel op de markt gebracht.

Inmiddels is de ontvanger zeker volwassener geworden. Net als met de Dreambox het geval was heb je bij dit soort ontvangers hobbyisten nodig om de leuke software te kunnen maken die van dit soort ontvangers verkoophitjes kunnen maken. En ondanks het vele gekissebes op Dream Multimedia zie je dat het grote publiek, en dus ook de hobbyistengroepen die software maken, overwegend blijven kiezen voor Dreamboxjes.

Kijk we weten allemaal inmiddels dat de Dreambox nou niet bepaald door zijn uitzonderlijke kwaliteit een verkoophit is geworden. Ondanks het feit dat Dream zelf claimt 95 % van de software die in hobbyimages heeft gemaakt is juist het kleine deel van 5 % van de software die hobbyisten hebben toegevoegd de reden waarom de Dreambox zo populair is geworden. Ik denk niet dat men bij Reelmultimedia hobbyisten heel erg kunnen warm krijgen voor de Reelbox en dus weet je dat je met dit soort "hobbyontvangers" het heel moeilijk gaat krijgen in de markt.

Vele mensen die voor sharen dit soort ontvangers kopen kiezen, en zullen in meerderheid blijven kiezen, voor een product waarvoor veel te vinden is op het internet. En dat is dus de Dreambox. Dus zal je als je een ontvanger als de Reelbox een soortgelijke populairiteit wil laten krijgen als de Dreambox hobbyisten die software kunnen schrijven met stoute onderdelen een beetje moeten paaien. Dat doe je door zo'n hele groep gratis ontvangers te geven in de hoop dat je daar veel leuke dingen voor terugkrijgt. Dat kost heel veel geld. En dat laatste schijnt bij Reelmultimedia nog steeds een heel groot probleem te zijn.

Nogmaals dat wil niet zeggen dat het een waardeloze ontvanger is. Ik denk zelfs dat hij net als wat DRZ zegt van hetzelfde nivo, om misschien wel beter is, dan Enigma 2 met een DM7025. Maar omdat er voor de meeste mensen geen hapklare software brokken zijn te scoren om het internet zal de ontvanger dus achterblijven wat betreft populairiteit ten opzichte van de Dreambox ontvangers. Daarnaast is het prijsverschil echt groot te noemen. Hij is echt in de hogere prijsklasse van de ontvangersmarkt. En dan denken sommige mensen een beetje meer na dan bij goedkopere ontvangers en komen bij research op het internet natuurlijk berichten tegen van de zeer slechte introductie (valse start) van de ontvanger.

Moet wel zeggen dat het display echt het mooiste display, uiterlijk en functionaliteit, is wat ik ooit heb gezien. Hoe de stand van zaken op dit moment met de ontvanger is kan ik niet persoonlijk zeggen. Ik ben het geduld in de begintijd toen deze ontvanger in de markt werd geplaatst al verloren. Ik hoor wel van kennissen om me heen dat hij echt heel erg verbeterd is maar dat het nog steeds een ontvanger is die qua moeilijkheidsgraad met instellen van bepaalde stoute dingen een stapje hoger ligt dan de dreambox.

 
Het verhaal klopt natuurlijk wel. Maar Dream had uiteraard ook als voordeel dat het de eerste volop verkrijgbare Linux ontvanger was.

De Dbox2 was eigenlijk wel de moeder van de Linux ontvangers, doch daar was niet voor iedereen even gemakkelijk aan te komen, hetgeen voor de Dreambox geen probleem opleverde.

Dat is eigenlijk ook een beetje een nadeel waar de Reelbox tegenop moet boxen. Na 1,5 jaar mag je inderdaad wel wat meer verwachten, maar als je een leuke goed werkende hobbybox hebt, ga je niet zo snel wisselen.

Maarja, er is goede hoop, doch als het inderdaad is zoals je zegt, zullen ze net dat soort dingen toch iets moeten vergemakkelijken om hem populairder te krijgen.:)

 
, dit weekend geen reelbox vrees ik.

Hij komt maandag pas binnen en dan heb ik hem op zijn vroegst op de dinsdag. :sad:

 
Ik weet zeker dat je enorm veel plezier gaat beleven aan de ReelBox.

Ik heb zelf dat ding al een jaar op de plank staan en kan je verzekeren dat de beeldkwaliteit boven die van de dreambox staat, uiteraard kan je geen appels met peren vergelijken, dat zou niet eerlijk zijn.

Wel vind ik dat de prijs die betaald moet worden voor dit moois, aan de hoge kant is, speurwerk op het internet kan behoorlijk wat geld schelen, er zijn namelijk genoeg mensen die de sharing niet aan de praat krijgen en de box dan de grond in trappen omdat hij "niets" kan.

Ja inderdaad wordt gemeten aan het aantal emu's en andere zaken of een box "iets" is of "niets" is.

Gelukkig laat ik mijn keuze niet afhangen van het aantal emu's, de box doet namelijk wat hij moet doen, en dat is in combinatie met een kaart beeld geven.

Hou er wel rekening mee dat je de wifi mogelijkheid moet opgeven als je de HDMI module in combinatie met de S2 tuner wilt gaan gebruiken, de HDMI module wordt namelijk op de plaats van de wifi module geprikt.

De snelheid waarmee de nieuwe SVN's uitkomen is niet bij te houden, ik ben zelf aan het compileren gegaan en zie dat nagenoeg elke dag wel een verse SVN uitgebracht wordt.

 
Cool!

Dat vind ik nou leuk om te horen!

(beloond met reputatie punten!) :)

Alleen jammer dat ik hem pas dinsdag heb, ik zit mij al een paar dagen te verheugen op deze box, zeker nu ik heb gezien dat de reelook een VGA uitgang heeft!

Tech, kun je mij ook vertellen hoe de geluidskwaliteit van deze box is?

Met de dreambox 7025 heb ik in het hoog een snerpje zitten, iets waar ik met de 7020 geen last van had.

Net alsof een DAC een beetje gaar is, zo'n effect.

 
Reputatiepunten? wat is dat nu weer? :)

ReelBox, niet te verwarren met de Relook, dat zie ik vaak gebeuren ;)

Audio heb ik met de huidige image's geen last van, ik heb wel lipsync problemen gehad maar aangezien je zelf de audiovertraging (buffer is groot genoeg) kunt instellen is dat ook opgelost.

Ik ben tevreden met de geluidskwaliteit, zowel via analoog als via glas/coax.

Zoals bekend is de ReelBox gebaseerd op VDR (video disk recorder) van Klaus Schmidinger, daaromheen worden steeds meer leuke plugins gebouwd die dan in de SVN opgenomen worden.

Klein nadeel vind ik dat de (mediaguard) EPG apart geladen moet worden, het is dus een plugin die niet standaard geladen wordt.

 
Maak ik weer die vergissing tussen de reelbox en de relook.

Ik bedoelde dus dat de REELBOX een vga aansluiting heeft.. Pff... :)

Misschien moe ter ook maar een relook komen naast de reelbox.

 
Goed....., de langverwachte Reelbox is gearriveerd!

2 modellen, het oude model en het nieuwe model.

Het oude model houd ik voor mezelf, aangezien mij niet veel uitmaakt wat voor uiterlijk zo'n box heeft vind ik het wel goed, het nieuwe model gaat naar een andere eigenaar.

Bovendien zijn de nieuwe behuizingen los verkrijgbaar, mocht het mij tegenstaan! :)

Ik pak de grote doos uit waarin deze is meegekomen en haal daar de Reelbox-doos uit.

"Mijn god, wat een kast, het lijkt wel een videorecorder!" ..was mijn eerste gedachte :)

Het bleek het oude model te zijn die een wat "robuster" uiterlijk heeft.

De Reelbox in de moderne beuizing zag er wat genuanceerder uit en is niet veel groter als de Dreambox 70xx serie.

Ik maak beide kasten open en zag dat ze hardwarematig identiek zijn, precies wat de importeur mij had beloofd!

En nu (!) ..de harde schijf, geheugen en de DVD brander inbouwen!

Aangezien ik al een jaar of 16 pc's bouw, leek mij dit totaal geen probleem en moet ik zeggen dat het bijna net zo makkelijk gaat als de randapparatuur in een PC kast bouwen.

Alleen het geheugen plaatsen was wat lastig, omdat daar de slede van de DVD speler verwijderd moet worden.

Gelukkig was dit een kwestie van 4 schroefjes en de hele mikmak kwam klaar om verwijderd te worden!

De hardeschijf was geen punt!

Er kwamen 4 rubberen dopjes meegeleverd, wat boutjes en 4 messing bussen, wat de afstandhouders moetsen voorstellen.

Perfect systeem!!! Op deze manier word het trillen van de HD geminimaliseerd doordat deze op een soort van schokbrekertjes gemonteerd wordt!

Enfin, klaar! in nog geen kwartier zitten alle gewenste onderdelen in het apparaat.

En nu .....de rest! :) ( word vervolgd) :) :)

 
Klinkt erg goed.

Hier zijn we allemaal blij om. Niet alleen dat het zo'n mooi en perfecte ontvanger is maar dat jij netjes je ervaring met ons wil delen zodat wij eigenlijk mee kunnen kijken hoe het werkt en hoe het gaat.

Misschien kan je nog wat foto's laten zien hoe hij ervan binnen uit ziet?

En er is nog een + punt.

Je hebt nu geen tijd meer voor de arcade games!!! :biggrin::biggrin::biggrin:

Suc6 en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

;)

Nr.10

 
HAHAHA, ja klopt, kan ie mijn highscores niet meer terug jatten die ik hem vannacht afgepakt heb.:biggrin:

Maarja, dat zal dan wel weer iemand anders doen.:cool:

In elk geval alvast een leuk begin met dat Reelbox verhaal. Foto's zouden inderdaad ook leuk zijn.

Ben reuze benieuwd hoe hij verder bevalt, want met inbouwen van dingen ben je nog niet op de helft eigenlijk.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan