Reelbox

Goed, deel 2 dan.

Het duurde eventjes voordat ik daadwerkelijk met de Reelbox aan de slag kon, vanwege drukte en privé omstandigheden, maar afgelopen weekend was het zo ver....hij werkt!!!

En hoe!!

Allereerst heb ik een kleine tegenslag gehad doordat ik het verkeerde geheugen er in had gestoken, daardoor deed de box niet veel bij het opstarten, maar na enkele telefoontjes en diverse duitse boards gelezen te hebben, begreep ik het probleem.

Dan de software: Welke software zal ik gebruiken, omdat je net als bij de dreambox, verschillende partijen hebt die software maken voor de box.

Uiteindelijk heb ik alles maar gedownload! :)

Het flashen van de box gaat als volgt:

Je download een bestandje, een zogenoemde .iso die je ook wel van diverse software en films kent, brand hem als zodanig wel op een CD-RW en stopt deze in de DVD-lade van de Reelbox.

Even 3 knoppen indrukken en de box reboot van de disk!

Na een tijdje gooit de box de cd er uit en kun je de boel configureren.

Na enkele dagen met diverse softwareversies geëxpirimenteerd te hebben, heb ik nu een leuke versie met g**x geïmplementeerd.

En dat werkt boven alle verwachtingen in omdat ik nooit had verwacht dat deze box gelijkwaardig kon zijn aan de Dreambox!

Wat een gedonder zeg, dat uitvissen, dat zoeken enzo, maar ik kan mij herinneren dat de Dreambox in het begin ook de nodige vloekwoorden heeft doen schallen in de hobbykamer, dus het bracht wat herinneringen terug! :biggrin:

Het configureren van de schotel(s) op de 2 standaard aanwezige tuners valt erg mee, al moet ik zeggen dat ik het weer onnodig ingewikkeld maak door er 2 aparte draaibare schotelsystemen aan te hangen. :)

Als één van beide motoren ietsje afwijkt in hoek of graden, dan klopt je configuratie niet correct omdat je één instelling hebt voor beide motoren.

Maar wel geinig dat je kunt schakelen tussen de ene satelliet op 45 graden oost en een satelliet op 30 west! :) (afhankelijk van de software naar later bleek)

Nou, ik vind de Reelbox zeer zeker gelijkwaardig aan de Dreambox7025 met enigma2, zeker hardwarematig, maar kan (nog) niet tippen aan een dreambox met enigma1.

Tenminste, als het gaat om zapsnelheid en softwaremogelijkheden, maar ik verwacht dat binnen nu en een half jaar de Reelbox gelijkwaardig, zo niet, beter dan de Dreambox is.

Ik was al bang dat het net zo'n trage ontwikkeling zou geven als de Enigma2 ontwikkeling, maar dit gaat als een trein!

Softwarematig is de Reelbox al net zo stabiel als de Dreambox!

Enfin, ik zal jullie niet verder vervelen en vergelijken met de dreambox, maar ik ben er enthousiast over in elkgeval.

Het opnemen van een RTL4 programma is wel geinig.

De box filtert zelf alle reclame er naderhand uit, dus doorspoelen hoef je niet meer te doen.

De prijs van deze box is best pittig!

Als je hem met DVD brander wilt hebben, grote hardeschijf en extra werkgeheugen, dan moet je toch al op een bedrag van rond de 900 euro rekenen!

Maar dan heb je de top off the bill!

De prijs is kaal ongeveer 450-550 euro, en als je een beetje handig bent, zet je er zelf een HD in en een DVD brander, die dingen kosten ook de wereld niet vandaag de dag.

Alleen het is wel even zoeken naar het juiste geheugen, omdat 256MB word aangeraden als je de brander wilt gaan gebruiken.

Standaard zit er 128Mb in en het betreft het "ouderwetse" pc-133 laptop geheugen, wat op zich ruim voldoende is.

Foto's ga ik plaatsen als ik de nieuwe behuizing besteld heb.

Op het moment heb ik een model met de oude behuizing omdat de nieuwe niet meer in voorraad waren.

In deel 3 zal ik in een fotoverslag de ombouw naar de nieuwe behuizing beschrijven!

Hardwarematig zijn beide boxen hetzelfde, dus als het uiterlijk niet zo belangrijk is, dan zou ik het zo laten.

 
vanwege drukte en privé omstandigheden
Jaja... gewoon te druk met mijn highscores weer af te pakken ligt volgens mij korter bij de realiteit.:biggrin:

Grapje.:biggrin:

De box filtert zelf alle reclame er naderhand uit, dus doorspoelen hoef je niet meer te doen.
Kijk da's interessant. Hoe doet ie dat? Aan de hand van een bepaald signaal? Doet hij dat echt zuiver of hou je toch nog een kort stukje (seconde of deel daarvan) over van de reklame of verlies je zo'n genoemd deeltje van je film of wat je dan ook opneemt? Dit werkt alleen maar bij RTL4?

In elk geval zijn de eerste berichten van je hoopvol. Natuurlijk profiteert deze box ook weer mee van het feit dat er al een aantal voorgangers zijn geweest met de nodige ontwikkeling van o.a. firmware zodat dit ook wat sneller kan gaan nu, minder zoekwerk voor een groot deel.

Dus we blijven benieuwd.

 
Klinkt idd erg goed, zeker zoals BT al zei dat opnemen.

Kan je ook, net zoals bij een dreambox een bestand uploaden naar je pc met TS?

Want dan kan je gelijk dvd's bakken zonder te knippen enz.

;)

Nr.10

 
Nou, uiteraard kun je de box benaderen vanuit je netwerk.

Maar aangezien je er een DVD brander in kunt plaatsen, kun je dus de opgenomen bestanden direct op dvd branden!

Een klein leukigheidje van de box is, dat je video kunt streamen over je netwerk, of je live beelden rechtsreeks naar iemand anders op internet, die dan met je mee kan kijken!

Je kunt dus je box vanaf het internet benaderen om een programma te bekijken.

Ik heb het nog niet getest omdat er zo vreselijk veel mogelijkheden zijn met die box.

Je kan dat ding ook als FTP server gebruiken, maar dat kan met de Dreambox ook wel geloof ik.

Alleen vind je nu de instellingen direct in het menu.

Over tijd te kort gesproken, het duurt nog wel even voor ik alles getest heb. :)

@BT, ik heb geen idee hoe hij dat doet, maar het ziet er uit alsof er gewoon geen reclames in het programma zitten.

Ik heb het alleen nog even getest op RTL4, of de box dat op de overige zenders ook doet weet ik nog niet.

Ik heb niet op details gelet ofzo, maar ik zal proberen om een filmpje er van te maken en die ergens op een server te zetten.

Op diverse boards zijn ze er uitgebreid mee aan het stoeien en kun je ook de mogelijkheden lezen.

Uiteraard niet op de "die andere site", maar op de betere onafhankelijke satelliet sites!

In elkgeval moge duidelijk zijn dat de software problemen die de Reelbox in het begin had nu tot het verleden behoren.

 
Dat is in jou geval natuurlijk waar maar in als je hem standaart koopt zit het er niet in, toch???

Het lijk me een perfecte ontvanger.

;)

Nr.10

 
Dat klopt, nummer tien, maar voor 35 euro heb je tegenwoordig een DVD brander. :)

 
Ik ben al een poos niet meer buiten de deur geweest merk ik wel.

Das idd niet duur.

;)

Nr.10

 
@BT, ik heb geen idee hoe hij dat doet, maar het ziet er uit alsof er gewoon geen reclames in het programma zitten.

Ik heb het alleen nog even getest op RTL4, of de box dat op de overige zenders ook doet weet ik nog niet.

Ik heb niet op details gelet ofzo, maar ik zal proberen om een filmpje er van te maken en die ergens op een server te zetten.

knip knip knip

Op diverse boards zijn ze er uitgebreid mee aan het stoeien en kun je ook de mogelijkheden lezen.

Uiteraard niet op de "die andere site", maar op de betere onafhankelijke satelliet sites!

In elkgeval moge duidelijk zijn dat de software problemen die de Reelbox in het begin had nu tot het verleden behoren.
De plugin die de reclame er lekker tussenuit knipt heet NoAdd, die kan je dus aan of uitzetten, standaard MOET die aan, waarom neem je anders iets op van een commerciele zender ;)

Verder zitten er nogal wat verschillen tussen de SVN's die in de iso's gebruikt worden, ikzelf stoei veel rond met de "unstable" versies terwijl de laatste RBC gebaseerd is op een "testing" versie.

Gelukkig is alles stabiel, en crasht de zaak ligt het echt aan je eigen shit die je in de box gebouwd hebt :).

Qua zaptijden hangt het ervan af op welke manier je kijkt, neem bijvoorbeeld de gdoos versie, die kan enorm snel een plaatje leveren indien je de opbouw maar goed hebt, ik weet zeker dat de dramadoos niet sneller is dan mijn Reel momenteel is, alleen met de Neotion mag die van mij wat sneller worden, alhoewel dat ook weer afhankelijk is van de gebruikte software in de Neotion zelf.

Ik weet niet wat je met "die andere site" bedoeld, maar ik heb wel een idee, het zal die andere nl. site wel zijn, die zullen in elk geval nooit en te nimmer de waarheid over de Reel laten zien, daar zijn teveel commerciele balangen bij gemoeid.

(die 8000 moet denk ik meer opleveren)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
(die 8000 moet denk ik meer opleveren)
De Reelbox heeft aan het begin van november een HDTV module op de markt, terwijl de 8000 waarschijnlijk nog een tijdje geen HDTV funktie zal krijgen, omdat Dream het vertikt om licenties te betalen voor HDTV ! :biggrin:

Dat zal waarschijnlijk wel de reden zijn waarom de 8000 zo lang op zich laat wachten.

Wel jammer, de Dreambox is op zich een hele leuke ontvanger, maar heeft zichzelf uit de markt geprezen.

 
De plugin die de reclame er lekker tussenuit knipt heet NoAdd, die kan je dus aan of uitzetten, standaard MOET die aan, waarom neem je anders iets op van een commerciele zender ;)
Bestaat er nu ook zo iets voor de dreambox???

;)

Nr.10

 
Bestaat er nu ook zo iets voor de dreambox???
;)

Nr.10
Geen idee.. ik had er wel van gehoord, maar geen idee of dat werkt bij de dreambox.

 
Bij de sectie 'downloads' heb ik een settingslijst geplaatst die gebaseerd is op de settingslijst van Pet123.

Ik heb hem zelf niet gemaakt overigens, dus de credits gaan naar iemand anders! :)

 
Geen idee, ik heb indertijd die plugin wel aan het Pli team gestuurd om te kijken of die er iets mee konden doen.

Tot op heden heb ik er niets over vernomen. :)

 
Intussen is er een artikel in de TV Satellite gewijd aan de Reelbox waarin één en ander uitvoering omschreven wordt.

Ik heb dit ook al op "het andere" board gepost wat uiteraard beloond wordt met een IP ban ;).

Indien er interesse is kan je het hier ophalen.

Mocht het downen problemen opleveren hoor ik het graag.

 
Ik vind dat zo kinderachtig dat ze je dan een ban geven. Mensen die zo'n test willen neer zetten moet je bedanken en niet met een ban. Gewoon omdat ze serieus met de hobby bezig zijn en hun ervaringen willen delen met andere mensen die evt een andere ontvanger willen kopen.

Denken ze nu doordat ze een ban geven aan iemand dat men alleen maar bv. een dream koopt, ik denk het niet; de meeste mensen lezen meerdere forums en komen vanzelf bij een linux ontvanger terecht.

Suc6 met je ontvanger, ik ga je zip bestandje eens lezen want het lijk me een mooie ontvanger.

;)

Nr.10

 
Schijnbaar is het sharen van informatie betreffende een ontvanger waarvan de s4a eigenaars geen dealer/importeur zijn aldaar verboden en gaat het daar dus klaarblijkelijk niet om gebruikers zo veel mogelijk info te geven maar om het eigen produkt te promoten.

Ik snap er nog steeds geen zier van waarom men zoiets doet.

Hoe dan ook heb ik de test gelezen in de Satellite, en vond ik het wel aardig. Waaar ik het niet mee eens was, was de eerste regel tekst, en daar stond dat hij op geen enkele wijze vergelijkbaar was met andere ontvangers.

Dat is dus klinkklare onzin. Er zijn veel verschillen, maar hij is zeer zeker op veel vlakken te vergelijken met bijv. een Dreambox 702x vooral de 7025.

Erg mooi apparaat, alleen lijkt het mij persoonlijk een verbetering om het display een ander kleurtje te geven en het upgraden ook mogelijk te maken zonder cd, maar via het netwerk bijvoorbeeld.

De prijs is toch redelijk hoog omdat er geen HD in zit.

 
Die eerste regel moet je dan nog eens opnieuw lezen :)

Er wordt dus mee bedoeld dat er op het moment van schrijven geen enkele ontvanger op de markt is die zowel een dvd-brander, hdd, en dergelijke aan boord heeft, en zich op dat vlak met geen enkele andere ontvanger laat meten, omdat er domweg geen vergelijkings materiaal voorhanden is.

 
Ik hoef hem niet te lezen, er staat duidelijk wat ik geschreven heb. Wat ze bedoelen komt daar niet duidelijk uit naar voren.

De Dreamboxen hebben ook een HDD en er is een DVD-brander om in te bouwen in de Dreambox.

Er is er geen die standaard inderdaad voorzien is van e.e.a. maar het gaat niet om de dvdbrander maar om de satellietontvanger, het is immers een ontvangertest. Leuk dat er tierelantijntjes op zitten, maar het gaat dan toch veel te ver om te stellen dat er geen vergelijkingsmateriaal voor handen zou zijn want op ontvangergebied (en daar gaat het om) is dat er wel degelijk.

Dan moeten ze maar schrijven wat ze bedoelen.:)

Mijn mening doet overigens niets af aan het feit dat de Reelbox een zeer bijzonder apparaat is met veel mogelijkheden, ook al op de toekomst gericht (HDTV) en verwisselbare modules (DVB-C en T).

Daar ben ik het volledig mee eens, al vind ik hem toch wat duur, maar da's altijd met dergelijke nieuwe apparaten als die pas op de markt zijn.

 
Dan ben ik daar, als schrijver van dit stuk, niet duidelijk genoeg in geweest :), ik vond het zowiezo lastig om hier een goed verhaal voor te maken.

Ik zal er de volgende keer aan denken Blackie :)

 
Is niet erg Tech, het was ook het enige puntje wat me opviel waar een misverstand door zou kunnen ontstaan en waar ik zelf ook meteen van opkeek.

De rest heb ik ook gelezen en ik vond het een goed en vakkundig geschreven verhaal, met goede en voor iedereen begrijpelijke uitleg.

In elk geval een boel informatie waar de mensen ook iets aan hebben, zeker ook de toekomstige mogelijkheden, dus wat dat betreft zeker mijn complimenten!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan