We snappen die mensen wel, die nemen dan de USB stick mee naar de dreambox op hun werk en moeders de vrouw kan van HD kijken {grapje}
Ik weet wat dat is, je hebt volkomen gelijk Eendenteam, move erotica to /var/xxx dus logisch dat ze die meenemen naar de dreambox op 't werk.

Idd BT de "oudere" images vertoonden vaak kuren vwb de usb stick performance, in de huidige images is dit helemaal rechtgezet en al helemaal in de Hydra Phoenix en/of de beta 1.09.
Was het maar waar. Een van de door mij genoemde voorbeelden deed zich voor met Hydra Phoenix dus nee, het is niet 100% helaas.
Natuurlijk maakt een usb stick geen geluid, over de stilte heb ik dan ook niets gezegd, maar sneller? Nopez. Ja als je het opstarten van de HD meerekent, maar als de HD al draait is USB toch echt niet sneller voor zover mij bekend. Maar dat is ook niet van belang, als ie al sneller zou zijn is dat verschil toch maar miniem en niet merkbaar/zichtbaar (bij draaiende hd uiteraard want je moet wel een eerlijke vergelijking maken).
Het feit dat sommige gebruikers problemen hebben met de box cq images terwijl bij de anderen de boxen in combi met dezelfde images perfect draaien ( iedere x weer) zegt meer over de gebruikers dan de boxen.
Sorry, maar dit is absoluut een ONjuiste uitspraak en zelfs enigszins beledigend voor mensen die het niet werkend krijgen -buiten- hun schuld!
Het goed werken van een firmware, hangt niet alleen af van de gebruiker. Het kan ook afhankelijk zijn van de firmware in combinatie met de Dreambox. Ik weet niet in hoeverre het nu nog voor komt, maar er zijn hopen mensen geweest, die bijv. met de RonaldD images (iedere x weer) 0 problemen hadden, perfekt werken. Er zijn ook hopen mensen geweest die niets dan problemen hadden met deze images en dan spreek ik echt niet over onervaren mensen.
Laat ik het even bij mezelf houden, dan zit je toch echt niet met een onervaren iemand, maar de ronaldd gaven op mijn dream ALTIJD problemen en het lag daarbij echt niet aan de gebruiker.
In eerdere topics kun je dat misschien ook terug vinden, er zijn ook threads van te vinden waar we uiteindelijk tot de conclusie kwamen dat het niet anders kon zijn dan dat een zelfde image, op verschillende dreamboxen zelfs binnen dezelfde reeks serienummers (3x serienrs) toch verschillend konden werken.
Ik ken mensen met de Hydra's, altijd zonder problemen, een van de hydra's, voorloper van de Angharad, was bij mij een crime.
Voor de rest bedankt dat je freggel1 nu duidelijk uitlegt waar hij dat kon vinden. Ik heb hem ook gezegd groene of gele knop, maar volgens mij moet je dat menu ook eerst downloaden, of althans toen ik hem erop had, was er een of ander menu wat je eerst moest downloaden om ergens aan te kunnen, is misschien een menu voor keys geweest ofzo, weet ik niet meer precies, de Hydra (phoenix) vond ik te onoverzichtelijk, alles onder verschillende knopjes, steeds maar weer zoeken, althans that's my personal opinion.
Dat is ook de reden dat ik de hydra zeker niet het overzichtelijkste image vind, allemaal andere kleuren knopjes nodig voor vanalles en nogwat.
Bij ru zit het onder 1 knop, alles onder een makkelijk menu terug te vinden. Enige nadeel wat rudream nu heeft is dat er geen downloadlink in staat en dat je die er dus zelf in moet zetten, maar vergeet dan ook niet dat ze tijdelijk geen public firmware meer gemaakt hebben en officieel eigenlijk gestopt waren.
Ten tijde van hun volle aanwezigheid is rudream nog nooit verslagen geweest qua eerste zijn met iets nieuws en stabiel werken van images. Alleen hydra op een gegeven moment en dan hoofdzakelijk met de update mogelijheden voor emu's en keys, nog niet qua stabiliteit, dat is eigenlijk pas sinds de Phoenix.
Ga je terug naar 27-11-04 mag je wat mij betreft elke hydra ernaast leggen, maar een gemakkelijkere manier van werken en overzichtelijk (1 menustructuur onder 1 knop) vind je niet bij hydra. Maar uiteraard mogen meningen verschillen.
Ik ben op dit moment nog steeds overtuigt dat ook de nieuwe rudream veel overzichtelijker is en bij hydra meer zoeken is, alleen moet ik wel vaststellen dat de hydra op dit moment iets meer kan i.v.m. het feit dat er al een updatelink in zit wat bepaalde dingen makkelijker maakt.
Ze zijn beiden dus voor beginners geschikt, de rudream vanwege zijn eenvoudige menustructuur, de hydra omdat een beginner hier zelf geen link in hoeft te zetten maar wel wat meer moet zoeken.