RUdream of Hydra?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Tja dat is nou mijn vraag, want ik ben nou al weer een hele zaterdag bezig, en heb al weer het 1 en ander geleerd, maar wat ik wil lukt nog steeds niet!!!

Een image zo instellen dat hij goed draait.

Ik ben met Hydra en Rudream bezig, met hydra krijg ik probleemloos verbinding op het internet, en bij RU niet! Ook al stel ik alles in zoals bij Hydra, ik blijf errors krijgen bij RU, Wat doe ik hier fout?

Want de reden dat ik dit vraag is: om 1 of andere reden loopt Hydra ineens vast en draait mijn schotel naar 43° west en daarna krijg ik er niks meer mee gedaan!

Ben ik nou de enige, of doe ik echt iets fout?

Gebruik je bij de Rudream en Hydra wel of niet dhcp?
Dat kan een bepalende factor zijn.

De oudere Hydra's hebben bepaalde bugs die hangers kunnen veroorzaken, verder kan (Eendenteam gaf dat dacht ik ook al aan) het problemen veroorzaken als je een 1.08 firmware gebruikt op een 1.09 frontprocessor, of omgedraait.
Misschien dat daarom de RonalD wel goed draait, heb je die frontprocessor upgrade al gedaan inmiddels?

En zoja, welke versie heb je nu exact?

Ja ik gebruik DHCP, en als ik er Hydra opzet dan gebruik ik de Phoenix 1.09 final versie ;)

Ik vraag het hier ook maar eens hoe doe je die frontprocessorupgrade???

Ik denk dat ik nog een hele hoop moet leren, ik had het beter bij mp3 kunnen houden. ;)

Hmmm gebruik je een usb stick voor je var dir.????

Hydra en inmiddels ook de andere images hebben de eigenschap dat je var dir. zomaar te vol zit.

Originally posted by Guardian
Hmmm gebruik je een usb stick voor je var dir.????

Nee @Guardian, die gebruik ik niet, maar ga het wel doen denk ik... ;)

Lijkt me een goed plan, de meest voorkomende oorzaak van vastlopers is een te volle var dir.

De Hydra Phoenix en ook de beta 1.09 draait hier waanzinnig stabiel, als ik de var dir. maar verplaats naar de usb stick.

Bovendien heb ik het nu anders ingericht;

Orginele dmm 1.09 in de flash
en op de usb met multiboot :

Hydra Phoenix
DBF 3.1
SDT Davinci MK2
Mydream V3

Heb eindelijk alles stabiel in multiboot kunnen krijgen mbv Flashwizard 4.5B (rotorfix) met 5.0 ging het mis.

Freggel1: Je hebt een HD, ga alsjeblieft geen USB stick gebruiken, je var dir kun je naar de HD verplaatsen. Hydra kenners kunnen je wel zeggen waar dat zit.

Wil je echt problemen als Dreambox beginner, ga dan maar een USB stick naast je hd gebruiken, veel plezier!:)

Originally posted by Black Tiger

Wil je echt problemen als Dreambox beginner, ga dan maar een USB stick naast je hd gebruiken, veel plezier!:)

Verklaar je nader BT??? Gewoon ff een stickie nemen die in de "lijst" staat en je hebt geen problemen.

Werkt niet anders dan de var op hd, usb werkt sneller en vooral stiller dan de hd.

Hydra kenners kunnen je wel zeggen waar dat zit.

Zit op dezelfde plaats als de var naar usb.

Zit op dezelfde plaats als de var naar usb
Ja lol en waar zit dat dan? Voor een beginner zul je wel effe moeten uitleggen welk knopje en welk menuitem anders zoekt ie zich nog te pletter.

Dan je vraag om nadere verklaring.
Waarom ik geen usb adviseer aan een beginner als ie er al een hd in heeft zitten? Da's vrij logisch, dat werkt namelijk niet altijd. Verder is het al vaker voorgekomen (in dat geval zonder hd erin) met een goedgekeurde stick, dat ie rare kuren ging vertonen.
Normaal moet het soepel werken, maar dat is dus lang niet altijd het geval, dat het bij jou prima werkt, is geen garantie ervoor dat het altijd zo is en helaas is dat dus niet zo.

Zo heb ik zelf bijv. een goedgekeurde usb stick gehad, var naar usb gemoved, en na een paar dagen had de Dream kuren, ik had niets verandert of wat dan ook, wat bleek? Hij kon wel zijn usb stick zien althans die werd gemount, maar de var directory bleek opeens zomaar pleitmans te zijn, of liever gezegd, onvindbaar, bij gebruik in de pc zag ik hem wel, de Dreambox wilde hem niet meer zien tot na opnieuw usb formatteren en weer instellen.

Dan bij een andere kennis ook problemen met een usb stick, uiteindelijk na het uittrekken van dat ding, werkte de dream gewoon perfekt, zo gauw die stick er in zat, problemen.

Dit soort zaken kan ook met hd voorkomen hoor, ik zeg ook niet dat usb slecht is.
Maar freggel heeft reeds een HD er in zitten. Het is pas sinds relatief korte tijd, dat een usb stick te gebruiken is naast een HD, voorheen was dat zo goed als niet aan de praat te krijgen.

Daarnaast zie je dus dat hij nu al problemen heeft met zijn Dreambox. Je kunt natuurlijk vanalles gaan proberen, maar als beginner met Dream kun je beter eerst zorgen dat je de basisdingen onder de knie hebt en dat ook alles goed werkt, en daarna pas eens kijken wat je er verder mee kunt.
Zeker als je een HD van 80gig er al in hebt zitten vraag ik me dan sterk af waarom je een USB stick zou moeten gaan gebruiken, dan ga je toch ook in eerste instantie met die HD werken en niet onnodig risico's op problemen op je hals halen door te gaan combineren met een USB stick.
Dat zijn gewoon ervaringspunten.

Vandaar dat ik adviseerde voorlopig dat usb gebruik eens achterwege te laten met als hoofdzaak dus dat er al een HD in zit en de rest van de redenen is hierboven genoemd.

Alleen heb ik geen zin om altijd zo'n verhaal op te gaan hangen over het hoe en waarom ervan, maar omdat jij er naar vroeg wil ik het graag vertellen.;)

p.s. hoe kom je erbij dat usb sneller zou werken dan hd?

Je kunt natuurlijk vanalles gaan proberen, maar als beginner met Dream kun je beter eerst zorgen dat je de basisdingen onder de knie hebt en dat ook alles goed werkt, en daarna pas eens kijken wat je er verder mee kunt.

Wijze woorden: een waaheid als een koe !!!

Zeker als je een HD van 80gig er al in hebt zitten vraag ik me dan sterk af waarom je een USB stick zou moeten gaan gebruiken, dan ga je toch ook in eerste instantie met die HD werken en niet onnodig risico's op problemen op je hals halen door te gaan combineren met een USB stick.

We snappen die mensen wel, die nemen dan de USB stick mee naar de dreambox op hun werk en moeders de vrouw kan van HD kijken :biggrin::biggrin::biggrin: {grapje}

Volgens mij hoeft een usbstick niet eerst op te starten, misschien dat hij daarmee de tijdwinst bedoeld?

hoi
ik heb geen problemen met de usb stick geeft ook geen geluid
bij het gebruik zo als de hd
maar ieder zijn keus
gr dalton

OK daar gaan we :

Idd BT de "oudere" images vertoonden vaak kuren vwb de usb stick performance, in de huidige images is dit helemaal rechtgezet en al helemaal in de Hydra Phoenix en/of de beta 1.09.

Je hebt idd snelheidswinst omdat de stick niet hoeft op te starten als een hd en hij maakt ontegenzeglijk geen geluid t.o.v. een hd.

Opties vindt je in Hydra in de Addon manager, in dit menu kun je kiezen om je var de "moven" naar usb of hd.

Hen zelf Hydra hier niet meer als "default" image staan, momenteel draai ik hier de SDT Davinci mk2 als standaard image.

Volgens mij zit de addon manager onder de "groene" knop.

Als je de keuze hebt gemaakt om de var te "moven" moet je de box rebooten en klaar is Klara.
Niemand krijgt me meer van het idee af dat de Hd beter presteerd dan een Usb stick.

Het feit dat sommige gebruikers problemen hebben met de box cq images terwijl bij de anderen de boxen in combi met dezelfde images perfect draaien ( iedere x weer) zegt meer over de gebruikers dan de boxen.
Niet dat ik wil zeggen dat freggel niet zijn best doet maar het is geen Plug&Play box anders had er wel een ander logootje op de box gezeten :)))))))).

Btw op de vraag welke image :

Voor de beginner is dat Hydra en zeker niet de laatste Rudream welke in mijn ogen erg onoverzichtelijk is zeker voor de beginner.

Nauwelijks ben ik in het bezit van zo'n Droomdoos, en nu al weet ik het voor elkaar te krijgen dat jullie in discussie gaan, mooi :draai:

Want ik leer ervan!

En dat was nou net mijn bedoeling, het geeft mij wat leer en leesstof ;)

Er komen nog onderwerpen en vragen zat, want nu hij werkt kom ik de laatste paar uren al weer leuke dingen tegen, zoals de ftp via de dream, en ook de progjes die je nodig het zoals "Dreamboxedit" en "flashwizzardpro" het zijn toch weer leuke dingen om te leren, en daar ben je nooit oud genoeg voor! ;)

Het wordt weer eens tijd voor een Satdag!!! Of een BBQ, want ik heb gespreksstof zat. ;)

Ik heb ook wel zin in een Satdag maar dan wil ik van jou niet horen dat het zo'n droommachine is. ;)

Als hij goed is wil ik er meer van weten en zien da's alles.

;)
Nr.10

We snappen die mensen wel, die nemen dan de USB stick mee naar de dreambox op hun werk en moeders de vrouw kan van HD kijken {grapje}
Ik weet wat dat is, je hebt volkomen gelijk Eendenteam, move erotica to /var/xxx dus logisch dat ze die meenemen naar de dreambox op 't werk. :biggrin::biggrin::biggrin:

Idd BT de "oudere" images vertoonden vaak kuren vwb de usb stick performance, in de huidige images is dit helemaal rechtgezet en al helemaal in de Hydra Phoenix en/of de beta 1.09.
Was het maar waar. Een van de door mij genoemde voorbeelden deed zich voor met Hydra Phoenix dus nee, het is niet 100% helaas.

Natuurlijk maakt een usb stick geen geluid, over de stilte heb ik dan ook niets gezegd, maar sneller? Nopez. Ja als je het opstarten van de HD meerekent, maar als de HD al draait is USB toch echt niet sneller voor zover mij bekend. Maar dat is ook niet van belang, als ie al sneller zou zijn is dat verschil toch maar miniem en niet merkbaar/zichtbaar (bij draaiende hd uiteraard want je moet wel een eerlijke vergelijking maken). :)

Het feit dat sommige gebruikers problemen hebben met de box cq images terwijl bij de anderen de boxen in combi met dezelfde images perfect draaien ( iedere x weer) zegt meer over de gebruikers dan de boxen.
Sorry, maar dit is absoluut een ONjuiste uitspraak en zelfs enigszins beledigend voor mensen die het niet werkend krijgen -buiten- hun schuld!
Het goed werken van een firmware, hangt niet alleen af van de gebruiker. Het kan ook afhankelijk zijn van de firmware in combinatie met de Dreambox. Ik weet niet in hoeverre het nu nog voor komt, maar er zijn hopen mensen geweest, die bijv. met de RonaldD images (iedere x weer) 0 problemen hadden, perfekt werken. Er zijn ook hopen mensen geweest die niets dan problemen hadden met deze images en dan spreek ik echt niet over onervaren mensen.
Laat ik het even bij mezelf houden, dan zit je toch echt niet met een onervaren iemand, maar de ronaldd gaven op mijn dream ALTIJD problemen en het lag daarbij echt niet aan de gebruiker.
In eerdere topics kun je dat misschien ook terug vinden, er zijn ook threads van te vinden waar we uiteindelijk tot de conclusie kwamen dat het niet anders kon zijn dan dat een zelfde image, op verschillende dreamboxen zelfs binnen dezelfde reeks serienummers (3x serienrs) toch verschillend konden werken.

Ik ken mensen met de Hydra's, altijd zonder problemen, een van de hydra's, voorloper van de Angharad, was bij mij een crime.

Voor de rest bedankt dat je freggel1 nu duidelijk uitlegt waar hij dat kon vinden. Ik heb hem ook gezegd groene of gele knop, maar volgens mij moet je dat menu ook eerst downloaden, of althans toen ik hem erop had, was er een of ander menu wat je eerst moest downloaden om ergens aan te kunnen, is misschien een menu voor keys geweest ofzo, weet ik niet meer precies, de Hydra (phoenix) vond ik te onoverzichtelijk, alles onder verschillende knopjes, steeds maar weer zoeken, althans that's my personal opinion.
Dat is ook de reden dat ik de hydra zeker niet het overzichtelijkste image vind, allemaal andere kleuren knopjes nodig voor vanalles en nogwat.

Bij ru zit het onder 1 knop, alles onder een makkelijk menu terug te vinden. Enige nadeel wat rudream nu heeft is dat er geen downloadlink in staat en dat je die er dus zelf in moet zetten, maar vergeet dan ook niet dat ze tijdelijk geen public firmware meer gemaakt hebben en officieel eigenlijk gestopt waren.
Ten tijde van hun volle aanwezigheid is rudream nog nooit verslagen geweest qua eerste zijn met iets nieuws en stabiel werken van images. Alleen hydra op een gegeven moment en dan hoofdzakelijk met de update mogelijheden voor emu's en keys, nog niet qua stabiliteit, dat is eigenlijk pas sinds de Phoenix.

Ga je terug naar 27-11-04 mag je wat mij betreft elke hydra ernaast leggen, maar een gemakkelijkere manier van werken en overzichtelijk (1 menustructuur onder 1 knop) vind je niet bij hydra. Maar uiteraard mogen meningen verschillen.:)

Ik ben op dit moment nog steeds overtuigt dat ook de nieuwe rudream veel overzichtelijker is en bij hydra meer zoeken is, alleen moet ik wel vaststellen dat de hydra op dit moment iets meer kan i.v.m. het feit dat er al een updatelink in zit wat bepaalde dingen makkelijker maakt.
Ze zijn beiden dus voor beginners geschikt, de rudream vanwege zijn eenvoudige menustructuur, de hydra omdat een beginner hier zelf geen link in hoeft te zetten maar wel wat meer moet zoeken.

freggel ik heb zelf ook zon droom doos als hij werkt is het perfect is er iets mis kun je hem net zo goed uit het raam donderen .
ben je een halve dag bezig het weer te installeren.ik heb in de flash 109 zitten het schijnt dat het apparaat sneller werkt, je kunt het wel zien als je gemini draait.
draai zelf van de usb stick als er iets mis gaat hoef je niet alles weer te flashen en te klieren.
en wat de antenne settings aangaat heb een eleptische schotel geplaatst met 4 koppen astr,hotbird,serius,thor. ik krijg het met die rotor ook niet voor elkaar een onding.
daarbij heb ik ook een 5620 dit apparaat loopt steeds vast en doet andere rare dingen hoewel een kennis van me heeft ook een 5620 heeft en nergens last van heeft.zal wel aan mij liggen en wat de image aangaat draaide steeds hydra die was wel leuk maar draal nu gemini en dat is naar mij mening stabieler .

Freggel1: Je hebt een HD, ga alsjeblieft geen USB stick gebruiken, je var dir kun je naar de HD verplaatsen. Hydra kenners kunnen je wel zeggen waar dat zit.

Tja Tiger, een usbstick wordt er eerlijk gezegd nu wel gebruikt, ondanks jou advies, maar het is gewoon alle adviezen bij elkaar opgeteld...

Nu draait de Dreambox eindelijk voor mij heel erg mooi en stabiel, de firmware waar ik voor gekozen heb is toch de Hydra geworden, deze is er als laatste opgegaan, en dankzij tips van Het Eendenteam, en ook anderen, ben ik hiermee aan de slag gegaan, en heb ik eindelijk ook mijn "droomdoosje" perfect aan het draaien... :draai:

Nu kom ik er meer en meer achter dat het satellietgebeuren een pracht van een hobby is, forums zoals deze, en bijvoorbeeld het satellitefunboard, geweldige hulp kunnen zijn, vooral de members die er op zitten, ook al heeft ieder een mening van doe het zus of doe het zo. Maar dat verschil moet,en mag er zijn.

Ik wil er alleen maar mee zeggen, dat het heel erg leuk is de manier waarop men elkaar hier verder helpt, 1 grote "KLASSE" meer kan ik niet zeggen!

En dit maakt de hobby toch echt leuk!

Ik zal misschien hierdoor wel wat rustiger worden hier want ik heb nu veel maar ook heel erg veel te ontdekken! ;)
Maar dat komt ook wel weer goed. :biggrin:

Zo dat was toch weer een bedankje van Freggel richting iedereen die mij geholpen heeft.

Hoi allemaal
ik heb ook usbstick en HD op mijn 7000

het enige wat ik ondervind is bij bvb een herstart dat hij steeds de oudste backup van de settings en zenderlijst neemt , waardoor ik iedere keer weer een tijdje zoet ben met instellen

vastlopers zijn in 95% van de gevallen mijn schuld , en het zijn er zeker niet veel

anders draait alles perfect met de voorlaatste Hydra (deze vind ik de beste)waarvoor dank aan de makers en de laatste frontprocessor upgrade

maar na alles te hebben gelezen zal de usb-stick er wel uitgaan denk ik ( de dochter zal hem dan weer als mp3 speler kunnen gebruiken )

ik probeer graag alles uit , maar de laatste weken kom ik tijd te kort

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan