Ruzie met dlvx player

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Met dit proggie, wat ik al járen gebruik om .avi filmpjes af te spelen, heb ik opeens problemen.

Het ene filmpje wil die wel afspelen en het andere niet; toch staan ze in dezelfde map.

De filmpjes die hij niet wil afspelen kan ik wel met bijv. Windows MP afspelen of met VLC of met Media player classic, maar ja, ik heb nu eenmaal de divx player als standaard voor mijn .avi filmpjes

Ik krijg de volgende foutboodschap en heb geen flauw idee waar het over gaat:

De instructie op 0x5056017 verwijst naar geheugen op 0x73507bc. (dat laatste getal is variabel)

De lees- of schrijfbeweging (read) op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.

Ik het de player verwijderd, register schoongemaakt en de player opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Heeft iemand 'n idee?

b.v.d.

 
Hoi.

De foutmelding lijkt een Windows foutmelding te zijn, die lijkt te wijzen op een geheugenprobleem.

Je kunt eens proberen het geheugen te testen tijdens het opstarten van je pc.

Daarvoor moet je het systeem opnieuw opstarten, en dan naar de BIOS gaan.

Meestal doe je dat door op "del" (van delete), F2, esc of tab te drukken.

En meestal zie je op je scherm waar je op moet drukken om naar de BIOS te gaan, maar dan ben je te laat om dat ook te doen.

Ben je eenmaal in de BIOS, zoek dan naar de term "quick boot" of "quick POST", en zet die optie uit.

Hierna zal het opstarten langer duren, omdat het systeem eerst elk geheugenbitje opzoekt en test, en dat drie maal.

Je ziet dan ook een teller oplopen, drie keer achter elkaar.

Tenzij er een fout word gevonden, want dan stopt het systeem en krijg je een melding.

In dat geval is het aan te raden een van de geheugen stripjes eruit te halen (tenzij je maar 1 zo'n stripje hebt natuurlijk), en dan nogmaals te testen.

Krijg je de fout nog steeds, dan weer het stripje terug en de volgende strip eruit.

Telkens als je dat gedaan hebt ff testen.

Heb je meer dan 1 stripje, moet je wel ff opletten dat je niet zomaar een willekeurige combinatie van strips op het moederbord kunt prikken.

De slots waar die strips in moeten zijn niet voor niets gemerkt.

Dit hele verhaal betekent niet dat dit de enige mogelijkheid is, want ook windhoos kan heel goed iets fout doen met het aansturen van geheugen.

Maar het is wel een vrij eenvoudige test die je zelf kunt uitvoeren.

Vergeet niet om de quick optie weer terug te zetten als je klaar bent, anders moet je voortaan veel langer wachten op het starten van het systeem.

 
Nou ik vrees, dat dat toch niet de oplossing is en het dus aan Windows ligt.

Quick boot op enabled gezet en toen na herstarten zag je de teller van o naar 1024 gaan, maar wel één keer, dus niet 3 keer.

Daarna volgde nog 'n aantal schermen met informatie, maar die gingen iets te snel om te kunnen lezen, maar hij eindigde met (zoals altijd) 1024 OK

Oh en ik heb uiteraard 1024 -lol-

 
Hoi nono,

Als je kunt nagaan waneer het probleem begon is het mischien een id om te kijken of er op dat moment of net er voor een update van mickeysoft windhoos is geinstaleerd.

Dat wil nog wel es bijten met een ander programma.

Ram lijkt me sterk want mijn ervaring is dat je dan wel meer problemen had met andere proggies maar zoals ik in je bericht lees heb je alleen problemen met de divx player.

Groet,

sat-ed

 
Nou wat ik mij nu opeens realiseer nou je over update begint; ik heb onlangs een nieuw pak K lite codac pack geïnstalleerd versie 6.1.0, misschien is dat wel de troublemaker

Ik ga die eens verwijderen en 'n oudere versie weer installeren.

Kom d'r op terug.

 
Bingo.

Ik heb de nieuwste codec versie verwijderd en 'n oudere versie geïnstalleerd en tadaa: Hij doet 't weer

 
mooi werk! blijkt maar weer dat al het nieuwe geen verbetering hoeft te zijn :biggrin:

Groet,

sat-ed

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan