s*ca2 blokker?

Moet je DoxterCB even vragen, als die het zelf niet kan, dan kan ie zeker zijn echtgenote verordoneren het even te doen.:)

 
even over de oude kaart

als die verlopen was zette ik altijd de datum goed en wachte dan een uur of wat of korter

en als ik dan weer beeld had dan wist ik dat de kaart nog updates kreeg

ik paste dan de pbm aan en hup het hele pakket

niks bellen met cd

de nieuwe kaart krijg ik niet gelezen met de vp2

ik zal willem eens bellen of er al een modificatie is

en loggen lukt ook nog niet want ik heb nog geen beeld eerst maar eens andere software in de nokia

herbies

 
Wrom ?

Er zal best wel veel veranderen.

Maar de hardware voor communicatie met de kaart niet.

Dus is er voor willem niet veel aan te passen hoor.

Heel misschien zou eventueel de communicatie snelheid (kristalletje) aangepast moeten worden, maar mij lijkt dat erg sterk.

 
Originally posted by MAS3 Heel misschien zou eventueel de communicatie snelheid (kristalletje) aangepast moeten worden, maar mij lijkt dat erg sterk.
Ik denk dat dat wel meevalt omdat de hardware in je tuner niet verandert om de kaart te lezen, dus zou de progger het gewoon moeten doen :) (Of het is een ander type kaart...)

Grtz Bullet

 
Waarom de kaart het niet in een programmer zou doen weet ik zo niet, er wordt er over gesproken dat de kaart meer stroom zou vragen, en daardoor zouden verschillende apparaten (ontvanger/programmer) in de stroom beveiliging gaan....

Naja mijn inmiddels 15jaar oude phoenix heeft geen enkele beveiliging (lekker ACS1.2 kaarten nullen) dus ik wacht in spanning op mijn nieuwe kaart...:biggrin:

Maar om nog even op die blocker terug te komen:

Inmiddels heb ik de Plineus blocker werken, alleen weet ik zo niet of CD hun PBM aanpast via MK00 van de seca provider, of via MK00/01 van provider 1.

Met C1 40 00 00 kan ik nog steeds de PBM aanpassen (geen block)

met C1 40 11 B0 krijg ik netjes mijn ingestelde response terug, en update de PBM niet...:)

Aangezien je in kan geven waar er op geblockt moet worden, is het wel handig om dit van te voren te weten...

Grtz FranX

 
@franx

>>>>Inmiddels heb ik de Plineus blocker werken, alleen weet ik zo niet of CD hun PBM aanpast via MK00 van de seca provider, of via MK00/01 van provider 1.<<<<

Voor 99.9% kan ik zegen dat de update altijd over de provider

gaat.

Dit gaat bij c+ spanje en italie ook en ons c+nl kennende:)

zal dat hier ook zo gebeuren.

C1 40 01 Bx len .

Zou vreemd zijn als CD ineens echt gebruik gaat maken van de mogelijkheden van seca.

woutje.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
En ja hoor de eerste emm is er :)

C1 40 01 B1 5C 10 01 EA 0D E4 7F C9

02 33 E3 96 64 6B BA 8A E5 DC 7E 00

3D 77 FA E3 A0 41 56 E4 A6 CD 1D 75

F2 65 8B 3E 27 EF 7D BE 8E 59 CF F5

DA 5F 9B ED 81 C5 9C 44 BF C9 99 CB

A9 62 09 40 E0 6F 02 26 66 40 30 F5

E2 FC BB DF C7 4B 11 C8 BF 55 F5 70

76 34 57 27 8D 21 95 3F 10 99 09 15 >>90 02<<

sorry voor de 90 02 .....lol

emm is gelogt met kloonkaart (serienummer/ppua)

en daar heb ik niet de juiste keys voor natuurlijk.

Aangezien ik nog steeds niks gehad heb van CD:(

 
Ok thanx voor de info.

Toch gek dat ik hier niets over kan vinden in de seca faq, genoeg hoe je update/aanpast over provider 00 en mk00 maar niets over het updaten via provider 01 (of andere).

Al helemaal niets over C1 40 01 B1 LEN (volgens de FAQ zou het C1 40 01 01 LEN moeten worden) maarja ik heb het hele seca nano gebeuren een beetje laten slonzen, en moet nu met een inhaal race aan de gang...:biggrin:

Maar ik moet zeggen dat de blocker erg stabiel werkt, het ding hangt hier in de huiskamer ontvanger, en heeft tot nu toe (nog) geen problemen gegeven en staat al enkele dagen aan, ziet er hoopvol uit...

Misschien zou iemand me wat logs kunnen sturen met wat PBM aanpassingen en/of keyupdates, sommige zaken moet ik aanpassen in de assembler code van de PIC en kan dan gelijk mijn nano kennis wat opveizelen...:biggrin:

De vraag blijft ook in wat voor staat de kaarten aankomen, als er alleen maar wat OP keys opstaan voor de eerste maand, en je in de loop van deze maand je PPUA plus nodige zaken krijgt, dan heeft een blocker ook geen zin..:sad:

Ik heb begrepen dat je in 1 keer je PPUA/MK00/01 en PBM krijgt (deze wel! over provider00) ook dat (lijkt mij) is niet te blocken.

Grtzz FranX

 
Ik ben zover dat ik de ATR uitlezen kan van de dark-card en heb ze eens naast elkaar gezet. Zie het resultaat.

Dark-Mosc

Connected

3B F7 11 00 01 40 96 70 70 37 0E 6C B6 D6 90 00 00

Disconnected

Oude-Mosc

Connected

3B F7 11 00 01 40 96 57 60 14 0E 6C B6 D6 90 00

 
Precies!! ik heb vanavond even zo'n nieuwe kaart te leen gehad, niks geen extra stroom of andere geheimzinnige dingen.

De ATR heeft alleen twee 00 extra, en MKfind verslikt zich daarin (wel erg stom)

Secamosc2000 (antiek prog) of SCE hebben totaal geen moeite met deze nieuwe kaart, en lezen de normale info zonder problemen...:biggrin:

Ook in de aston draait ie prima, er staat ookal een PPUA op, en als virgin kaart staat ie op 31-12-2003, maar na een halfuurtje gebruik staat ie netjes op 30-06-2003.

Zo in eerste instantie lijkt het me alsof de kaart al zijn normale instellingen heeft(PPUA/mk00/01), het updaten van de datum doen ze vast niet via provider00.

Ziet er hoopvol uit voor m'n blockertje, kan haast niet wachten op de post..:)

Grtzz FranX

 
:) hoop dat de postbode mijn huis ook nog is vind
 
De postbode weet mijn huis wel te vinden, want ik krijg ook rekeningen binnen (iets waar ik nu echt niet zo op lig te wachten), maar het zou mooier zijn als C+ zorgt dat de postbode ook eens iets van C+ voor ons bij zich heeft.:biggrin:

 
Originally posted by FranX het updaten van de datum doen ze vast niet via provider00.

 


Grtzz FranX

Waarom niet? De datum en de OP keys gaan deze maand waarschijnlijk gezellig samen met je key 01 mee.

Dat verklaart ook die enorm lange strings die ze nu uitzenden via EMM pid 00B6.

Als je even het hexnummer (hoeft niet compleet als je daar bang voor bent) PM't zal ik eens in de logfile graven.

Volgens de PMT zit er op de pids 00B7 en 00B8 de data voor 006A een 0076. Alleen krijg ik daar nog niks binnen en dat betekent vermoedelijk dat nu alleen aktivaties worden gestuurd via key00 (overigens ook voor 0076)

Gigantische hoeveelheid data, maar als je even ultraedit los laat (sort, remove duplicates) dan blijft er een mb'tje of2 over.. Ze zenden dus cyclisch (elke 20 minuten of zo) een bepaalde range of een willekeurige range. Het gekke is dat je zou verwachten keurig alle serienummers op rij te loggen maar dat is niet zo.

Overigens lijkt het dat ze op 30 april en 1 mei andere strings gestuurd hebben, zal vermoedelijk ook wel met einde abo datum te maken hebben.

Vanavond nog eens verder "kijken";) ;)

 
@satslope je hebt een PM'tje wat er niet instaat is dat de update tussen 20:00 en 20:30 moet zijn geweest.

Vanmorgen zat ik zo nogeens naar de data te kijken, nu pas valt het me op dat de PPUA hetzelfde is als het UA...

Ik hoop niet dat dit 1 of andere 'virgin-state' is, en je in de loop van mei je ware PPUA mk01 enz enz krijgt.

Misschien dit senario: (speculatie pet op)

Virgin kaart heeft datum tot 31-12-2003 met 'algemene' OP's

en PPUA hetzelfde als UA

Bij de eerste keer dat de kaart in de ontvanger wordt gestopt wordt na een tijdje de datum gezet op 30-06-2003 en blijft draaien op de 'algemene' OP's, dit sturen ze alleen aan de kaarten die echt verstuurd zijn (dit zou de random order van UA's kunnen verklaren)

De reden zou kunnen zijn dat CD van plan is om deze algemene OP's ook na mei nog te gebruiken, mochten er bijv. problemen onstaan bij het versturen, en in dat soort dingen is CD een meester...:biggrin: (dit zou ook de virgin datum van 31-12 kunnen verklaren)

Door de reeds verstuurde kaarten op 30-06 te zetten weet je ook zeker dat er maar 1 maand van deze OP's gebruik gemaakt wordt.

Een kaart die netjes in het systeem zit zal in mei zijn eigen PPUA/MK01/en PBM krijgen plus de nieuwe OP's

Kortom het oude pre-enable systeem wat ze vroeger ook al gebruikten...:)

Als dat zo is, dan zou het betekenen dat wanneer je vanaf het aller eerste begin direct!! een blocker gebruikt, en dan eentje die gewoon alles tegenhoudt zodat de datum op 31-12 blijft geen PPUA verandering ed., je gewoon kan blijven kijken op die pre-enable keys zolang CD deze gebruikt (tot 31-12 in ieder geval)...

Uiteraard mis je dan ook de update van je werkelijke PPUA, maar 1 telefoontje naar CD lost ook dit probleem op...:)

(speculatie pet af)

Volgens een ander satboard heeft CD gisteren de laatse zending kaarten op de bus gedaan, dusssss

Grtzz FranX

 
Lijkt me sterk, want vandaag is hier de post al geweest en nog altijd niets binnengekregen.

Je schrijft dat op 30 april en 1 mei andere data werd verzonden.

Ik ben er niet zo in thuis, maar als ik mijn speculeerpet op zet, zou het kunnen zijn dat er op 30 april nog activatiecodes voor de seca1 erbij zaten en op 1 mei niet meer?

Ik kan me anders niet geheel het verschil verklaren.

 
Is er al iemand die een PPUA update heeft gehad? dus dat de PPUA anders! is dan het UA

En zo ja, is het ident nog steeds 006A en werkt het hele pakket nog? en wat is daar de PBM dan van.

Als iemand me dit zo kunnen vertellen kan ik weer een stukje verder...:)

Grtzz FranX

 
Lang niet alle kaarten zijn gestuurd!

Een aantal klanten van mij heeft ze nog niet binnen en mijn persoonlijke abbo kaart heb ik ook nog niet.

Volgens mij is het project ongeloofelijk vertraagt.

 
Op de kaart alleen een datumaanpassing gehad (30--6-2003) en op provider 006A nu ook een 0c en 0d key.

PPUA, PBM en UA niet veranderd.

En kreeg net de nog missende 2 kaartjes ook op de deurmat;-)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je hebt ALLEEN! een datum aanpassing gehad? de PPUA is nog steeds hetzelfde als het UA?

Als dat zo is vind ik het zeeer!! vreemd dat er een keyupdate is geweest, lijkt me dat zolang PPUA=UA je nog geen mk01 op de kaart hebt, en zouden ze de keys via prov00 gaan updaten...

Wat ik heel graag wil weten is, of er al iemand is die een PPUA update heeft gehad (dus PPUA<>UA) maar wel! het hele pakket heeft...

Maar inmiddels ben ik sinds een tijdje ook de gelukkige eigenaar van een v7 kaart, en natuurlijk vanaf het papier direkt in de blocker...:)

Et voila netjes beeld op alle kanaaltjes, en zelfs na een langere periode staat de datum nog steeds netjes op 31-12-2003...:biggrin:

(blocker werkt dus)

Inmiddels heb ik zelf de readme text van de blocker zo goed en kwaad als het ging vertaald, en staat die online via de link eerder in dit topic vermeld.

Zal nu eerst de kaart eens gaan bekijken, en veel loggen.

Grtzz FranX

 
Franx, op zich is dat niet zo vreemd, want de kaarten worden pre-enabled afgeleverd, dus met key 00, 01, 03 en op-key 0E voor provider canal digitaal, de andere drie providers op de kaart zijn voorzien van key 00,01 en 03. Seca heeft dus alleen 00.

Dus kan er heel goed een op-key up en date-change komen zonder verandering van ppua/ua.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan