s*ca2 blokker?

@djazzie

Ik neem aan dat dit direkt! van de kaart komt, en niet via de blocker?

Inmiddels snap ik er geen hout meer van wat CD allemaal aan het doen is...

Bij sommige is de PPUA nog steeds hetzelfde als het UA

en PBM 00 00 00 00 00 00 20 00

Bij sommige is de PPUA niet (meer????) hetzelfde als het UA

maar nogwel met de bekende PBM 00 00 00 00 00 00 20 00

en bij weer andere is PPUA niet meer gelijk aan het UA, en is de ook PBM veranderd in 00 00 00 00 00 00 00 14 (met nog steeds alles open)...

Naja de logger maakt inmiddels overuren...:)

Grtzz FranX

 
FranX, kan het zijn dat er ergens "onzichtbare" data in de stream zit?

Het is zomaar een vreemde gedachte en kan werkelijk nergens op slaan, maar toch.....

Zit er misschien nog een gedeelte in de kaart zelf die niet zichtbaar is met de huidige middelen, en gebruikt word om het programmapakket te bepalen?

 
Nee hoor, aan de seca2 stream/data is helemaal niets geheimzinnigs...:)

Hier en daar zijn wat nanos veranderd, maar de 'hoofd' nano (C1) is nog steeds hetzelfde.

Ook het updaten van PPUA/PBM etc etc gaat nog steeds op exact! dezelfde manier, één van de grootste veranderingen is wel dat de CW data geencrypt is (iets wat bijv. bij Irdeto1 al mogelijk was! dus ook niet echt schokkend)

Ook het gebruik van de PBM is bij seca2 exact hetzelfde als bij seca1, we kunnen er nu alleen maar weinig mee omdat de CW strings geencrypt zijn...:)

Het verschil in de PBM nu, heeft er alles mee te maken dat we in een 'aanloop' fase zitten, niets ligt nog vast (pas na 30-06) zullen de kanalen hun werkelijke PBM aannemen, en gaat alles weer zoals vanouds. (PBM op de kaart bepaald het abbonement)

Het enige waar het het me nu om gaat is de weg die CD bewandeld in deze hele kaartwissel, sommige dingen zijn totaal onlogisch en zetten (of kunnen) bepaalde deurtjes open zetten.

Zelf vindt ik het zeer vreemd dat ik al meer dan 3weken (tot op de dag van vandaag) een OP key update krijg op een kaart waar PPUA=UA, uiteraard werkt dit wel, en zal het ook blijven werken, maar logisch is het niet.

Wanneer je bijv. CD belt om je kaart te laten heractiveren, dan veranderd je PPUA/MK01 setje al......dus waarom nu bij een kaartwissel niet...

Naja ik hou me eerst maar vast aan m'n 'doom' scenario (nieuwe PPUA+PBM in één keer ergens volgende maand) en ga me als MOSC liefhebber maar weer storten op het bewerken van de kaart zelf...:biggrin:

Grtzz FranX

 
Ik zit me af te vragen wat ze met x-zone hebben gedaan.

Aan m'n kaart was niks veranderd, en toch was x-zone ineens helemaal vertrokken.

Ik neem dus aan dat "aan de zenderkant" de pbm is veranderd.

Maar als iemand met een abonnement op x-zone een kaart heeft waarop nog niks is veranderd dan heeft die nu toch ook zwart beeld?

Of zie ik dat verkeerd? :)

Groetn Piet

 
dit is een stukkie wat ik dus uit een log heb geknipt

komt dus uit de blokker . kan dus serial en de ppua gewoon zetten . enige wat me op valt is dat als ik naar xzone zap voor 22 uur er gevraagt word naar het serial en het aantal providers op de kaart . en daar gaat het dus mis kaart loopt dan niet verder ook niet als ik de juiste bpm zet voor alleen xzone op provider 1.

dus mijn conclusie op moment is serial en ppua check . daarna de idents en dan de bpm check

.

enige wat ik dus nog kan testen of dat doormiddel van ppua en serial inderdaad die xzone opengaat 24 uur . en heb de pech dat niemand in mijn kennisen kring in bezit is van dat abbo :sad:

gr dj

 
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt, welke pbm je in de blocker zet. De ontvanger doet in mijn ogen niet veel met die pbm. Die pbm is nodig voor de encryptie die in de kaart plaats vind, dus niet in de tuner.

 
@Pieterpeuter

Misschien is het iets te simplistisch...

Maar stel dat X-zone uitzend met een PBM 0 0 1 1

De PBM van een X-zone kaart is 0 0 1 0 en van jouw kaart 0 0 0 1

in beide gevallen vallen de eenen op elkaar = beeld, wanneer x-zone zijn PBM veranderd in 0 0 1 0 zal een x-zone abbonee nog gewoon beeld hebben, terwijl jouw kaart op zwart gaat...

Zonder één verandering aan de kaart.

@Djazzie

Wat voor ontvanger gebruik je?, hetzelfde heb ik hier ook gedaan (zappen tussen RTL4 en X-zone < 22:00) met een aston 1.05 maar er wordt tussendoor niets gevraagd...

Na het zappen geeft de kaart alleen 90 02 terug... (no rights etc.)

Een CD abonnee kan ook een X-zone abbo krijgen, lijkt me dat als we de juiste PBM weten X-zone weer vrolijk werkt op een normale CD kaart. (ident 00 6A)

Grtzz FranX

 
Laatst bewerkt:
welke ontvanger ik op moment gebruik :)

je wil het vast niet geloven . maar testen doe ik op

een stronkia ( nokia9302s) met hierop BloB v 1.1

welke ook de updates nog doet :) . dus de c1 40 wel door geeft

daarnaast loopt hier gelijk multiedec mee met poormanscam . voor seca2 , die geeft dus ook keurig de c1 door en laat ook duidelijk zien wat de key aanvragen zijn en het antwoord 93 02

en de bpm van xzone . die trouwens zeer vaak wisselt ??

gr dj

 
Hoi Djazzie, heb jij toevallig ook Mc4000 geprobeerd in de strong ? Hier lijkt een blocker in het menu te zitten.

 
Ah een strokia...:) maarja blijven wel secadoosjes, misschien dat die wat meer aan de kaart vragen... een aston is altijd al wat minder critisch geweest.

En ach als ik m'n PBM weer op FF FF FF FF FF FF FF FF kan zetten, dan zou het toch weer moeten werken...:)

Voorlopig eerst maar veel loggen, CD is druk bezig met het updaten van hun kaarten al log ik alleen mijn eigen kaart, en daar komt steeds maar één dezelfde C1 40 string langs ...:sad:

Grtzz FranX

 
Ik heb een interessant puntje gevonden die wellicht de echte seca-die-hards aan het denken zet.

Ik heb met mijn oude aston1.05 geen beeld op de C+ zenders (rood, blauw, en 16/9) maar wel met de magicmodule.

Wat zou dit te betekenen hebben en heeft de magicsoftware een soort van blokker in zich?

In elk geval gebeurt er iets met de PBM, anders zat er geen verschil tussen.

Met de aston krijg ik de melding "no right to watch this program".

 
Wat is je PBM?...

Ik heb de kaart eens rechtstreeks in de aston gehad, en dat geeft geen problemen, gewoon alles open...

Grtzz FranX

 
00 00 00 00 00 00 00 14.

Ik heb overigens wel een andere PPUA gekregen als dat ik eerst had.

Volgens mij kun je met WB en de gegevens die de kaart nu vrijgeeft een heel eind komen.

Als die "bekende" truuk werkt tenminste.

 
C+ is inmiddels op zwart.

Zowel met MM als Aston 1.05.

Toch wel vreemd......

 
Aha, ik heb nog steeds die 00 00 00 00 00 00 20 00 vandaar...

Enne, nieuwe PBM en nieuwe PPUA.....zou CD dan toch meegelezen hebben met deze thread...:biggrin:

Grtzz FranX

 
welnee ze geven de harde kern gewoon gratiz full abbo

de mijne staat dus ook nog steeds op 20 00 :)

ook manier om de boel te beveiligen ..

gr dj aka ask4it :)

 
oke dan :)

veranderingen komen er aan . en eerste resultaat met de blokker hier. is dat de datum keurig veranderd is :) maar de bpm nog steeds 00 20 is op de kaart. afwachten dus wat er nog meer gaat gebeuren :)

gr dj

 
Die van mij staat nu ook op 31 juli,

maar m'n bpm is nog steeds 00 20 !!

Dit met alles orgineel zonder blokkker........

(Strong 8000 V20)

(Ik heb trouwens al een oude IRD blokker opgeduikeld, nu alleen nog een werkende hex....)

Groetn Piet

 
@Djazzie, wil jij nu beweren dat je, op xzone na, nog steeds beeld hebt op alle c+kanalen???

Ik ben reuze benieuwd hoelang dat zo blijft dan.

 
Hoi

Ik heb de blokker er ook al een tijdje tussen mijn pbm is

00 1c , en bij mij ligt het hele pakket ook nog steeds open en xzone na 22.00

Heb de update naar 31-07-2003 ook gehad en alles op de kaart is het zelfde gebleven behalve de datum dan.

Tja als de blokker nu wel of niet werkt valt nog te zien.

Toch is het wel vreemd de ene heeft wel alles met 20 00, 00 14 enz en de ander niet, snap er niet veel meer van hi.

Of de pbm speelt nu nog geen rol.

Greetz

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan