@sat 9500s NO/AV

P

Postattack

Hallo satvrienden
Ik heb verleden week een @sat gekocht tweedehands. Daar waar ik hem gekocht heb heb ik deze ontvanger zien werken. Deze was geprogrameerd met penta 1.11. thuis gekomen even geprobeerd in de hobbykamer en alles werkt prefekt.Ik breek de boel af om de @sat in de kinderkamer te plaatsen, en tot mijn verbazing krijg ik geen beeld meer. ik kijk in de menu onder CI System en daar lees ik dat en geen geen cas slot is.
Op de Fta zenders krijg ik steeds NO/AV. Dus ik ben beginnen te lezen in dit forum, en ben tot de vasstelliing gekomen dat deze nu zal moeten omgebouwd worden met de cas interface. Maar dat de ontvanger open moet om te kunnen proggen. Maar met solderen en andere fijne toestanden met de ontvanger te ondernemen heb ik echter geen enkele ervaring. En ik wil deze niet helemaal naar de knoppen helpen.
Dus is mijn vraag kan er mij iemand helpen bij deze?
Ik woon in West-vlaanderen en wil best vele km. doen om deze te repareren ook tegen vergoeding uiteraard.

groetjes Postattack
 
ik heb zelf ook een @9500 , en recentelijk met een cas interface gaan programeren.
wat problemen gehad met par kabel en instelling , maar nu alles ok.
je kunt de programmer direct aansluiten op je moederboard , en van alles in je embedded cam plaatsen.
ik had penta 1.09 , penta 1.11 moet je niet doen.
nu heb ik matrix reload 1.07 erop , maar kan ook weer terug naar magic met penta.
dus moeilijk is het niet.
 
in principe kun je hem weer repareren met een cas interface ,waarschijnlijk heeft niet de goede dreamloader er in gezeten.
Even opnieuw proggen en dan doet ie het wel weer denk ik.
 
THX voor de reaktie Wiltop en Kjonker
Maar als ik probeer de cas Interface te conecteren met cas slot krijg ik geen connect maar deze fout melding.
Device not detected: FFFFFFFFFFFFFFFF Please check connections and try again!
Wiltop om direct op je moederboard te conecten moet je dan het flatkabeltje dat op de flexibel kaart aangesloten is gebruiken moet daar dan iets aan veranderd worden, of kun je deze zo gebruiken. En welke software moet je dan gebruiken ?

groetjes Postattack
 
We hebben hier geen cas interface maar heeft dat wel iets met je probleem te maken...? Je krijgt immers op de FTA zenders ook geen beeld.

Als we goed gelezen hebben schrijf je dat de ontvanger het in de hobbykamer heeft gedaan en dat na de verplaatsing naar de kinderkamer hij het niet meer doet. Je krijgt meldingen die duiden op het feit dat je signaal wel eens niet goed zou kunnen zijn. Loop je bekabeling en connectoren eens na....

Of slaan we de plank nu helemaal mis.

Wij stellen voor:

- zorg eerst dat je beeld hebt op een FTA zender
- pak daarna het menu-probleem/cas interface aan

Je weet dan zeker dat de kabels e.d. goed zijn.
 
Hallo eendenteam
Ik heb alle kabels nog eens getest, en daar is duidelijk niets mee mis. ik denk dat ik toch meer in de richting moet kijken van dat die versie van Penta 1.11 toch iets naar de vaantjes heeft gedaan Naar ik hier en daar gelezen heb zou ik eerder denken dat er ??n of andere chip of eeprom gesneuveld is. Maar die zouden terug kunnen geprogrammeerd worden. En daarom zoek ik iemand die dat eventueel zou kunnen doen voor mij. Of het mij eens tonen hoe het moet.

groetjes Postattack
 
met een cammy progger zou je xilinx chipje kunnen reperaren en daarna met de cas-interface opnieuw proggen
 
beste , ik ben zelf 'n grote leek , dus zou het jou ook moeten lukken.
via de insteekkaart kreeg ik geen contact , dus @9500 open gemaakt.
voorin zit de aansluiting.
op de programmer zelf , aan de onderkant , zit de aansluiting van de kabel , het stekkertje.
de verbindingen zijn doorgesoldeerd , deze warm maken , en afkloppen , zodat deze 14 puntjes los van elkaar zijn.
dit had ik ergens gelezen op dit forum.
dan flatkabel aansluiten op je @9500 , cas 2.1 opstarten .
op connect klikken , krijg je dezelfde boodschap , kabeltje op @9500 omdraaien , en weer connecten.
je zou dan een ander beeld moeten krijgen.
probeer eerst zover te komen , daarna zien we verder.
boodschap geeft aan dat hij de programmer wel ziet , dus je bent halfweg.
succes
 
Ik weet niet waar je woont maar als je in friesland woont wil ik het wel voor je proberen
 
Hallo Wiltop
Als ik de @sat openmaak zie ik vooraan enkel een wit flatkabeltje van 10 aansluitingen met ??n zwarte kant aan. Achteraan links een rode flatkabel met 13 aansluitingen met ??n zwart kant. meer naar het midden toe een witte flatkabel met 13 aansluitingen waarvan ??n blauwe kant.
Daar net links onder zie ik wel 14 pinnetjes staan waar de flatkabel van de cas Interface kan op aangesloten worden. Maar als ik die aansluit en conecteer met cas studio geeft deze de zelfde foutmelding: Device not detected: 0000000000000000
Please check connections and try again! Draai ik de kabel dan geeft hij dit aan: Device not detected: FFFFFFFFFFFFFFFF
Please check connections and try again!.
Doe ik iets niet goed ? of neem ik de verkeerde aansluiting.

Kjonker nee ik woon niet in Friesland zelfs niet in Nederland.
Maar zoals in mijn threadstart aangageven in West-Vlaanderen
Belgi?.

groetjes Postattack
 
het is duidelijk de 14 pennetjes connector , heb je ook de doorsolderingen weggehaald.
of dat moet weet ik niet , maar bij mij werkt het.
eerst kreeg ik programmer not found , dat lag aan mijn par kabel.
device not found , geen connectie met cas.
zorg in ieder geval , dat hij goed op de 14 pins connector staat.

ik heb dezelfde problemen gehad , en nu gaat het meestal goed.
draai ook de flat kabel eens om , lijkt nergens op te slaan , maar ja , ik deed 't , en ineens ging het.
toch cas 2,1 ?.
we hebben 't zelfde systeem , dus zou toch moeten werken
 
Hallo Wiltop
ik kan het flatkabeltje gewoon van mijn insteek kaartje halen zit denk ik op een voetje, waar de 14 pinnetes op zitten. Daar moet ik dan het kabeltje opsteken of afdoen. Maar ik heb nog steeds geen connect met de @sat.

groetjes Postattack
 
heb je de doorsoldering op de programmer weggehaald ?
 
DE @ 9500 staat toch wel aan he ? , simpel vraagje , beste op bvn.
ook power op je programmer ?.
ik kan de zelfde meldingen krijgen , van 00 tot ff .
dit bij kabel verkeerd op geen power.
jammer dat ik 2500 km ver weg ben.
 
Wiltop
Als ik in de CI mijn magic module steek heb ik direct connect en kan ik die zo programeren. Alleen niet in het casslot.
Op bvn kan ik de ontvanger niet zetten want ik krijg enkel maar NO/AV te zien dus daarom was mijn vermoeden dat het iets is met de xilinx was dat stuk is of zoiets.
Als ik de magic connecteerd heb ik zonder voeding wel een groen lichtje dat vaag brand . Maar in mijn casslot niets.

groetjes Postattack
 
kon toch niet slapen , dus ging maar weer wat proberen.
zonder voeding , heb ik het zelfde vage groene lichtje , met voeding , gaat 't feller branden.
kabel omgedraaid , maakt geen verschil , dus dat hoeft niet.
heb nog geen antwoord op je doorsoldering , ga nu zelf weer doorsolderen , en kijk wat 't resultaat is
heb net de doorsoldering op de programmer weer gemaakt.
afhankelijk , hoe ik de kabel op de ontvanger prik , krijg ik ook device not found of zoiets , met ooooo of ffffffff.
daarna de soldering weer weg , en 't was weer ok.
kijk daar nu ook eens naar.

verder begrijp ik niets van je ci slot , heb je het over nog een ander module ?

dat van die no/av krijg ik ook als ik de erase gedaan heb , en de write lukt niet.

K I J K N U N A A R J E S O L D E R I N G
 
Hallo Wiltop
Sorry had dat van die doorsoldering niet gezien gisteren.
Neen daar heb ik nog niets aan veranderd hoor.
Weet zelfs niet wat ik moet weg doen van die doorsoldering.
Is dat op het kaartje of op de cas interface zelf ?
Ben nu al een beetje laat met mijn reaktie maar ik heb deze dagen echt veel om handen, werken in het postkantoor en in de namiddag ons huis aan het opknappen. Zodat ik pas s'avonds een uurtje kan hobbyen.

groetjes Postattack
 
op de programmer zelf , zit dat aansluitblokje , waar die flat kabel ingaat.
dat blokje zit aan de onderkant gesoldeerd.
je ziet 7 maal 2 contactjes , die moeten vry zyn.

ze zijn met wat soldeer met elkaar verbonden.

maak het warm (met soldeerbout) , per 2 , als de soldeer vloeit klop je de soldeer er af.

echt niet moeilyk hoor.
kyk goed of de puntjes vry zyn.
dit moet in ieder geval voor de @9500.

als het dan nog niet gaat , is er wat anders (ik zou het nu niet weten)
 
een ander vraagje :
je menu en zenders keuze werkt toch nog wel ?
dat je geen beeld krijgt kan , wat geeft je common interface aan ?en als je in normale stand op ok drukt , krijg je toch de zenders te zien ?
kun je hem toch op bvn zetten
 
hallo Wiltop
Ik heb zoals je gezegt hebt die solderinkjes weg gesoldeerd, was even wennen met een soldeerbuut in de hand hoor.
maar na de eerste keer connecteren was het weer nikskes eventjes kabeltje gedraait en ja hoor connect: CAM Connected
Xilinx XC9536XL CPLD Version 3 detected
Searching for flash...
Manufacturer ID: 0x98
Device ID: 0x0043
Flash: TOSHIBA TC58FVT160AFT.

JOEPIE !!!!!!!!!

En Wiltop wat moet ik er nu eerst naar proggen ??

groetjes Postattack
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan