Satteliet-signalen filteren?

  • Topic starter digitalaccess
  • Startdatum
D

digitalaccess

Hallowa iedereen.
Weet iemand hier of er al iets bestaat om een satteliet signaal dusdanig uit te filteren dat er een FTA kanaal van overblijft?Of kan iemand uitleggen hoe zo'n signaal eruit ziet (is het werkelijk gecodeerd zodat je het niet kan volgen, of zit er alleen de data stream voor de deco in verwerkt.)
Ik heb een tijd terug gehoord dat het misschien mogelijk was het satteliet signaal voor de ingang van de receiver te filteren zodat de receiver alle kanalen als FTA "ziet".Ik hoor hier niets meer van dus dacht ff checken :)

alvast bedankt :)
 
Hoi,

Het klopt wat je zegt, er is een projekt geweest dat hete geloof ik "xxx"

Kijk hier maar even;

http://xxx.yyy//

GR Fred.
{editted by duckteam}
 
Bedankt fred, die had ik inmiddels nu ook al gevonden :biggrin: weet je er iets van of het werkt?

groeten, Dennis
 
Nee nog nooit getest, maar ben wel in het bezit van een HP Spectrum analyzer dus zou het wel kunnen bouwen en afregelen.

Helaas is het allemaal in het spaans en italiaans en snap ik dus bepaalde dingen niet?

Wat moet er gefiltert worden?, hoe groot wordt de bandbreedte?

Het ziet er naar uit dat je voor elke freq. een ander filter moet bouwen,
dus....heel veel werk.

Maar ik wil het best wel eens gaan testen, als ik voldoende informatie heb.

Gr Fred.
 
Die codering zat in de bitstream dacht ik. Dus maak nou niemand blij met een dooie mus!
Grtz.
 
Ja ik heb er ook veel twijfels over of het inderdaad wel kan werken.

FTA heeft geen versleuteld beeld.

Dus als je een heel scherp filter maakt, die een bepaalde freq. van de stream wegfilterd, dan beschadig je toch ook de beeld stream?

Of de versleutelings data moet appart op de carrier staan, dan zou het wel kunnen werken!

Maar wie weet nu eigenlijk hoe het nu wel zit???

Gr Fred.
 
tis niet allemaal spaans ,ik heb de gegevens om het zo op te bouwen, geen probleem. Maar of het werkt.... tis te proberen :biggrin:
Wordt het beeld verder dan niet gecodeerd? kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het dan na een filter gelijk als FTA wordt doorgegeven......@kilroy wat zit er nog meer volgens jou in de bitstream?
Zou er verder nooit meer info over zijn gekomen?
ik ga toch gewoon voor de lol even op zoek naar alle benodigde onderdelen,is namelijk geen grote investering, wel hobby ;)

groeten,Dennis
 
Wat ik ervan begrepen heb, is dat het 2 afgestemde kringen zijn.
1tje onder de draagolf, en 1tje er boven.

Zodoende kun je dus een stukkie van de draagolf wegfilteren en komt deze niet meer in je demodulator, en deze gaat het signaal dan zien als FTA.

Maar als je beelddata versleuteld is, heb je toch niks aan dit projekt???

Wie heeft meer info???

Gr Fred.
 
Tis een notch-filter, dus je haalt ergens een stukkie tussenuit, maar het is net wat twilight zegt ,als het beeld op zich versleuteld is dan heeft het weinig zin.maar de wijze waarop het beeld op zich versleuteld is, lijkt me dan wel weer voor alle kanalen gelijk.Dus misschien eerst de data verwijderen uit het signaal, en dan met een stukkie electronica het beeld zichtbaar maken? :) ja laat je fantasie de vrije loop :biggrin:

We wachten op meer info? ......

groeten, Dennis
 
Het is een gemoduleerde bitstream dacht ik waar beeld en codering inzit. Er zal tenslotte ergens gemoduleerd moeten worden! En die is in de vorm van (DVB) MPEG2 stream. Demodulatie is van type QPSK (de meer kanaals dan). Audio is MPEG level I/II.
De rest doen jullie zeker?
Grtz.
 
Nou, dat werkende filtertje maken denk ik zo.
Grtz.
 
Jij hebt de apparatuur om te meten dus fix het ff :biggrin: grapje natuurlijk maar misschien kun je er wel wat mee ontdekken?


groeten, Dennis.
 
'tis toch geen 1 april?

Wie denkt dat je een digitale codering kunt verwijdereren door analoge filtering leeft in een droomwereld

zelfs veel van de analoge coderingen kun je niet analoog wegfilteren

het enige wat zonder sleutels mogelijk is is beeldlijnen en frames met elkaar vergelijken, en zo "verstoringen" herkennen en wegwerken.

Dit kan omdat een tv-plaatje in hoge mate redundant is
Echter, indien de bitstroom ook noge gecomprimeerd is, werkt ook dat niet meer, omdat compressie redundantie verwijderd, en omdat er dan geen sprake meer is van herkenbare beeldlijnen en frames

P. Lyttle
 
Als dit echt mogelijk zou zijn, zou er dan niet al lang een firmware aanpassing zijn die gewoon alle kanalen als FTA ziet ?

Ik heb iets soortgelijks al twee jaar geleden gevraagd, maar toen bleek dat niet mogelijk te zijn...

CU
Red
 
Nee, want de firmware doet niets met het analoge signaal

P.Lyttle
 
@ Little Pomm

Ben je wel bekend met het "xxx" project???

Gr Fred.
{editted by duckteam}
 
Hoezo? Ik heb het principe bekeken en het is ronduit kul

De auteur beweert dat hij het middenfrequent signaal zo kan filteren dat hij de encryptie van de digitale modulatie "verwart"

de digitale datastroom word vercyferd. dit kan het best worden uitgelegd door er voor modulatie en uitzending een (semi) random digitaal patroon aan toe te voegen
dmv het sleutelmateriaal op een smartcard wordt dat (semi)random signaal overnieuw gecreerd en van de digitale datastroom (dus na ontvangst en detectie) af getrokken.

en dit proces zou analoog "weggefilterd" kunnen worden?
hier heb ik maar een woord voor

BULLSHIT

P. Lyttle
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan