Satteliet-signalen filteren?

  • Topic starter digitalaccess
  • Startdatum
Kijk daar zat ik ook een beetje mee.

Hoe zit het met die versleuteling, zit hij in de datastroom???

Maar ik weet nu genoeg, we hoeven er niet aan te beginnen.

Dit projekt is trouwens vlak na het starten van seca2 opgestart en je hoorde er de laatste tijd niks meer van.

Wel was er pas geleden nog een site waar een encyptiebox box op stond.

Er zat een oscilator in die afstembaar was van 950-tot 2250 mhz met als doel om een stukje van de carrier weg te drukken.

Maar ja, als het toch niet werkt....hehehe

Gr Fred.
 
Simpelweg bestaat het ontvangen signaal uit een MPEG-2 gecomprimeerde digitale datastroom die gecombineerd wordt met een semi-random bitstroom die regelmatig wordt gestart met een "seed" die wordt afgeleid van een random getal

Dit getal wordt gecodeerd met een sessiesleutel en met het signaal meegestuurd

de ontvanger ontvangt het gecodeerde getal, decodeert dat met de sessie sleutel, herleidt dat tot de seed en start daarmee de random nummergenerator.

De smartcard doet niets anders dan die gecodeerde seeds m.b.v. de sessiesleutel omzetten in een gedecodeerde versie

die random datastroom (dezelfde dus als hierboven) wordt dam omgekeerd gecombineerd met het ontvangen signaal, waarna de oorspronkelijke gecomprimeerde datastroom weer beschikbaar komt.
na decompressie wordt dat dan weer digitaal video

(er zijn uiteraard variaties en ook compleet andere methoden!)

P. Lyttle
 
FTA heeft geen versleuteld beeld.
Euh.... nou niet versleuteld maar ze komen ook niet "plain" naar beneden toe hoor, ze komen in dvbnorm naar beneden gecombineerd met de rest van de stream, die filter je er zo even niet uit, daarnaast moet je ze dan ook nog omzetten van de dvbnorm naar de pal/secam norm dus in die zin zou je het wel enigszins gecodeerd kunnen noemen, maar een echte codering is het niet nee.

Nu ben ik geen techneut, maar stel je het volgende eens voor.

De DVB-stream komt naar beneden in dvbnorm waarvan (heb ik van horen zeggen) een deel gecodeerd is met een reeds gekraakt algo (ik dacht md5 maar weet niet meer zeker, kan ook een andere heel bekende zijn).

Het signaal komt de ontvanger in (ongeacht welke ontvanger).
Nu komt het bij een stukje ontvanger software en/of hardware, welke aan de header van het signaal kan zien of er een codering op zit.
Zonee, dan wordt de stream door de ontvanger gedecodeerd (zie dat als laag 1) c.q. omgezet van dvb naar Pal/secam norm en je hebt beeld, het is immers een FTA zender.

Zoja, dan wordt er een bit omgezet en het signaal doorgestuurd naar laag 2 (de coderingslayer om het zo maar te noemen), deze kan weer uit de header bepalen of het seca, irdeto, viaccess of wat voor codering dan ook is en stuurt het te sturen vraag en antwoord spelletje naar de cam/kaart. Bij terugkomst van de juiste antwoorden, gaat ook dat signaal weer de decoder in, beeld wordt gedecodeerd naar fta pal signaal en je hebt beeld.

Stel nu eens voor dat dit inderdaad zo werkt. Want in de afkomende DVBstream zitten zoveel zenders, waaronder ook radio, teletekst en weet ik wat voor zooi, dat filter je er niet zomaar even uit (een ontvanger kan dat echter wel).

En je zou net voor die controleunit een loop kunnen maken, waardoor steeds dat bitje op 1 (fta stream, doorlaten) komt te staan, en dus in feite de gecodeerde kanalen als FTA worden gezien en fijn doorgelaten worden.
OF dat je een loop kan maken in de layer2 in het ontvanger deel waardoor de ontvanger "denkt" dat ie steeds de juiste antwoorden van de kaart krijgt en doorstuurt naar de decodeerunit.

Als je dat klaar krijgt, heb je de dvbhack en ligt echt alles open, inclusief Sky.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat deze denkwijze niet van mij afkomstig is, maar daar is door een aantal zeer gewaardeerde mensen eens over nagedacht en zijn ook allemaal maar hersenspinsels, maar als je de logika bekijkt, zou het best eens zo kunnen zijn.

Zoals gezegd, ben ik geen techneut, en zou je dus echt iemand moeten hebben die ook echt daadwerkelijk technisch van de dvbstream en ontvangerwerking op de hoogte is, om er achter te kunnen komen of deze theorie waar kan zijn en tot de mogelijkheden kan behoren.

Maar gezien de hoeveelheid data in een stream ben ik er vrijwel van overtuigt dat je niet zomaar de FTA kanalen eruit kan filteren, temeer omdat je ze ook nog eens om moet zetten naar de pal/secam norm.

P.s. als ik bovenstaande posting van Little Pomm zo lees, en als deze op kennis berust, dan is er dus een soortgelijke werking van het geheel en zou in dat verhaal ook ergens een loop ingebouwd moeten kunnen worden.
Het gaat immers om het resultaat.:biggrin:
 
De wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen!
Het is wel zo dat bv. de flipsjes intussen zowat alle coderingen aankunnen zelfs in de emu nu. Dat wil zeggen dat er hardwarematig geen enkel probleem is om alle coderingen weer te kunnen geven. Dan zou je ook beter niet je tanden stukbijten op de sleutels, maar gewoon het hele slot eruitslopen en bypassen. De datastroom blijft immers hetzelfde met of zonder geldge kaart. Maar als dat zou lukken is de beer wel goed los! Ik herinner me nog hoe zorgvuldig plus omging met het toekennen van goedkeuring voor receivers.
Grtz.
 
Dus toch de HP Spectrum Analyzer van zolder halen????

Gr Fred.
 
Hier staat hij dan de Magic Cube.

http://xxx.yyy

Ik heb het schema ff bekeken, en het is niet anders dan een oscilator van 950 tot 2250 mhz met een pll, en een pic 16f84 die de juiste freq aan boord heeft om de carrier te onderdrukken...

Of het werkt????

Gr Fred.
{editted by duckteam}
 
He, lui kom nou toch... is er nou niemand die begrijpt hoe een cryptosysteem werkt?

Jullie denken nog steeds in de trant van "als ik geen sleutel heb, kan ik altijd de deur eruit rammen" Dit is een totaal verkeerd beeld.

zonder sleutel is er helemaal geen deur, geen datastroom, alleen maar ruis.

De meeste "gekraakte" systemen zijn bezweken aan een falend key management, ofwel hoe er met sleutels werd omgegaan, of hoe goed die werden beschermd, niet door het falen van het crypto zelf

triple DES is een uitstekend algorithme (SECA) alleen de bescherming van de sleutels heeft gefaald (voornamelijk door fouten in de smartcard firmware)

Met voldoende geld en middelen zal SECA2 ook falen. Dat weten providers heel goed. Maar kijk eens naar Sky. Enige maken gehackt, maar ook steeds verbeterd. En nu zit het (nagenoeg) dicht. Niet omdat het niet KAN, maar omdat men het geld er niet meer aan uit wil geven. De "klanten" zijn het moe om na 6 tot 12 maanden hun duur verkregen oplossing te zien verdampen.

Echt, de enige manier om beeld te houden is om de sleutels te vinden, one way or another...

P. Lyttle
 
Veel su6 met zoeken dan, en neem een boterham mee! En verder ben ik het niet helemaal met u eens.
Grtz.
 
Zoeken naar sleutels in een goed werkend cryptosysteem in onbegonnen werk (ik denk dat alleen brood mee niet gaat helpen)

Je moet zoeken naar fouten in het systeem

Waarin ben je het eigenlijk met mij oneens?

(PS. je mag wel je zeggen hoor :)

P. Lyttle
 
Juist ja! Probeer maar bv. eens een password van een zip file te vinden. Voor zover me bekend is gaat dat niet. Ook zie je dat tegenwoordig pgp encryptie gebruikt gaat worden, hoewel "hogere machten" dat open zouden krijgen.
Wat de sat encryptie betreft is het voor mij nog geenszins bewezen dat het slot niet verwijderd zou kunnen worden. Denk overigens eraan dat voor originele seca ontvangers een kaart nodig was voor fta zenders. Bij nieuwe fw's (software dus) was dat al helemaal niet meer nodig.
Grtz.
 
Ach een zipfile paswoord kraken kan ook, maar er gaat slopend veel tijd in zitten afhankelijk van de gebruikte tekens in het paswoord.

Anyway, ik geloof niet dat zonder kaart alleen maar ruis is.
Er moet gewoonweg een systeem zijn wat de FTA zenders er uit haalt en ook aan de headers kan zien of een zender FTA of gecodeerd is.

Als je dat dan combineert met de wetenschap dat je met een originele seca doos ook irdeto, betacrypt en viaccess kunt kijken en met een originele irdeto doos ook naar seca, viaccess en betacrypt en misschien met beiden nog wel een paar dingen, dan kun je daaruit concluderen dat de ontvanger zich niet bemoeit met de encryptievorm, maar alleen maar bepaalt of ie moet ontsleutelen of niet.

De kaarten geven dus op een of andere manier 1 of meer "true" (zo zal ik het maar even noemen) antwoorden naar de ontvanger zodat ie het beeld open zet, ongeacht of dat nu seca, irdeto, betacrypt, viaccess of nagra is.
Men bouwt emu's in de firmware, waarbij bij de pioneer seca ontvanger echt -alles- autoupdate is, dat is tot nu toe bij nog geen enkele ontvanger gelukt.
Maar het kan dus met een emu, op een doodsimpele seca bak die dus eigenlijk alleen seca zou moeten kunnen ontvangen.

Als je die wetenschappen c.q. feiten bij elkaar optelt, dan blijft alleen nog over dat je met een funkaart of een emu toch nog steeds keys verzorgt.
Een kaart moet dus een key hebben en een vraag en antwoord spelletje met de ontvanger doen en de ontvanger het "true" antwoord geven dat de key juist is etc.
De truuk kan dus bijna niet anders zijn, dan op een of andere manier hard- of softwarematig er voor te zorgen dat de ontvanger niets anders dan deze "true" antwoorden krijgt zonder dat je keys op de kaart hebt of misschien wel totaal zonder kaart.

Daar zal misschien zeker wel iets random gebeuren, maar als je dat kunt ondervangen en in een loop zetten dan moet je er volgens mij ook gewoon zijn.

Ik ben het dan ook met Kilroy eens, dat als je een sleutel niet vind dat je dan niet maar de deur gaat inbeuken, maar gewoon het slot er uit schroeft.

Stop anders een plaatje voor het slot zodat het slot niet meer terug kan en maak zo de deur "wijs" dat ie open is. Dus doe iets met de ontvanger en maak hem wijs dat de kaart met keys geldig zijn, ongeacht of er nu sleutels op staan of niet.
Dat moet gewoon mogelijk zijn ergens.
 
@BT,

De uileg die jij gaf is precies waar ik het over had, meer dan een jaar geleden.

Ik heb dit toen met Planet Hemp besproken, maar hij wou er niets mee te maken hebben, maar dacht wel dat het mogelijk was.

Uiteraard is de man die de firmware maakt die de codering gewoon omzeilt direct vogelvrij ...

Als je eens goed nadenkt ... wat antwoord de kaart ? 90 00 ! Da's alles .... en da's gewoon het teken om te zeggen, OK, zet maar open .... de kaart geeft toch geen sleuten om te decrypteren terug ?

Het moet mogelijk zijn om gewoon in de firmware een loop te zetten die alles FTA maakt ... of simuleert dat de kaart correct heeft geantwoord.

Ik vermoed dat de heren van het TOH team op deze manier al lang al alles open hebben ... maar om begrijpelijke redenen die niet public willen maken...

En misschien kan het zelfs eenvoudiger. Een cam firmware die simuleert dat de kaart correct geantwoord heeft ... niks keys nodig...

CU
Red
 
Slechts een kleine gedeelte van de DVB stream wordt gecodeerd.

Of het mogelijk is om van het niet gecodeerde gedeelte weer mooi beeld te krijgen betwijfel ik, omdat ze juist een soort van "headers" coderen, die essentieel zijn voor de stream.
 
Geweldig alemaal deze reactie's :) nou dat filterverhaal nam ik dus ook met een flinke korrel zout, maar ik denk dat dit forum er ook is om duidelijkheid over dingen te krijgen.
Het blijkt ook dat mijn gedachtegang over het zogenaamde "slot"in de deco door meerdere gedeeld wordt :biggrin: misschien rolt er ooit nog wat uit......Helaas heb ik niet kennis genoeg om dat zelf voor elkaar te krijgen.Ik hoop alleen dat er techneuten zijn die dit lezen, die het misschien meenemen in hun zoektocht om het zwarte beeld te doorbreken :)Alleen voor educatieve doeleinden natuurlijk he! :biggrin: Zou niet willen dat Anaal-dinges hierdoor helemaal failliet gaat.

Groeten, Dennis
 
@Redneck:

Sorry, wist ik niet, dan heb ik dat verhaal van je ofwel gemist ofwel niet gelezen om een of andere reden.
Maar het blijkt dan toch wel dat meerderen op die manier denken.:)

Als je eens goed nadenkt ... wat antwoord de kaart ? 90 00 ! Da's alles .... en da's gewoon het teken om te zeggen, OK, zet maar open .... de kaart geeft toch geen sleuten om te decrypteren terug ?
Nou ik denk het niet, een irdetokaart geeft namelijk geen 90 00 terug naar de ontvanger en het werkt ook op een irdeto ontvanger of met een CI.
Volgens de mensen met de hersenspinsels zou het gaan om een dword en controlword of zoiets.
Maar zoals je zelf ook al zegt, het moet gewoon middels de firmware mogelijk zijn om de zaak te omzeilen.

Het kan best dat er meer partijen zijn die het al hebben maar die het angstvallig stil houden. Vogelvrij? Ach... ik weet het niet. Ben ik illegaal bezig als ik precies uitleg hoe een dieselmotor werk? Dacht het niet.
Ben ik derhalve wel illegaal bezig als ik precies uitleg hoe een ontvanger precies werkt? Denk het ook niet.
Wel als je dergelijke firmware uitbrengt natuurlijk, maar er zijn zoveel manieren om je illegaal te houden, zou ik zelf nog wel durven doen.

De vraag is echter of je het moet doen. Denkelijk niet.
Het is allemaal wel leuk gedacht, maar als zoiets ergens ooit ook maar ter download gezet zal worden is het gebeurd, dan zul je eens zien hoe snel zoiets de wereld rond is en iedereen die in de hobbyscene zit (inclusief zijn familie en kennissenkring) kijkt dan zowat gratis.
Abo's worden opgeheven, providers gaan failliet en einde leuke zenders voor "gratis" naar te kijken.
En als dat al niet het geval is, dan zal er een nieuwe dvbnorm geintroduceerd worden (als die al niet klaar ligt voor het geval dat) en krijg je dus weer een compleet andere routine, met als gevolg dat alle leuke firmware niet meer werkt en misschien ook de coderingen een complete wisseling krijgen en we met alles van voor af aan moeten gaan beginnen.

Nu lig ik er niet wakker van als C+ failliet gaat want als je gaat kijken wat zij bieden voor welk geld, en dan het gebrek aan service etc. daar bij optelt, mogen ze wat mij betreft rustig failliet gaan, dan kan een ander het overnemen. Misschien wel de eigenaar van Sky? Kunnen we hier ook eens met videoguard rommelen op ci's of zo.:)

Hoe dan ook, ik denk persoonlijk ook dat er technische knappe koppen zijn die het hebben, Uli zal het waarschijnlijk ook wel hebben, de TOH mensen en die dingens, die Pool van die Pioneer patches misschien ook wel.
Hoe dan ook, degene -die- het heeft zal het nooit vrijgeven en misschien zelfs ook niet aan zijn kennissen of vrienden doorvertellen om te voorkomen dat als ze het niet krijgen dat deze of gene het eens stiekem uit de ontvanger jat.

Als zoiets vrij komt is gewoon het hek van de dam.
Daarom is het ook wel leuk om er over te discussieren, maar dat daadwerkelijk een technisch iemand, die het hier lukt, ook de zaak gaat vrijgeven? Geloof ik niet in.
Maar het blijft wel leuk er over te discussieren en op die manier een beetje te zoeken.:)
 
Eh, ja. Een mooi verhaal, maar wat mij betreft: 'knakken die hap!'
Gegroet U allen!
 
En als het geknakt is, zegt iedereen "god wat simpel...hehehe"


Gr Fred.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan