seca 2 nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben ook overal bekend :)
zelfs tot in Polen, wordt mijn mhw gebruikt......


Spirit
 
mhw=media highguard way

Een Firmware bestaat uit 2 sekties nl: HDL en MHW

Hdl: hier wordt de verwijzigen gestuurd naar de hardware en hier staan ook o.a de tabellen in voor de emu's

MHW: het uiterlijk; wat je ziet op je tv (de menu's en de opties) die in de firmware zitten.
Dus alle opties in de firmware wordt aangesproken in de MHW.
opties o.a : epg, hoofdmenu, submenu's,+menu's,CS.
en hoe het eruit ziet op je scherm en nog veel meer...
De MHW bepaalt eigenlijk hoe de firmware werkt en eruitziet

even simpeltjes uitgelegd
 
mhw=media highguard way
Bedankt voor de uitleg. Ik mag dan aannemen dat bovenstaande een typevoutje is?
Je hebt mediaguard, dat is het coderingssysteem en je hebt mediahighway, dat is het interactieve mediasysteem.

In elk geval snap ik nu dat je mediahighway bedoelt want omdat je "mijn mhw" schreef, werd ik door dat taalkundig foutje even op het verkeerde been gezet.

Met "mijn mhw" doe je dus op jouw firmware als ik het goed begrijp? Of bedoel je daarmee het door jou aangepaste multimedia deel in de firmware?
 
Bt hij werkt met emu daar heb je een stukje hardware voor nodig lees de receiver ,even simpel gezegd en een stukje software om te kunnen decoderen.....

Als je dat onder de knie hebt kan je een heleboel leuke dingen doen....
 
en die software maak ik dus :)
alle opties in de firmware heb ik gemaakt,uit diverse andere Firmwares zoals de strong, philips,pioneer etc etc . Ik gebruik alle interessantie opties en heb deze in mijn firmware gezet.

Het is dus NIET een copy en paste firmware, maar voor 90% is de gehele firmware opnieuw geschreven door mij, zodat er geen fouten en andere gekke dingen meer inzitten.......
die er eerst wel inzaten.
de basis is van mijn firmware is gebasseerd op de Open Firmware

Spirit
 
Cewl.. kijk dat was wat ik me nu afvroeg. Is wel knap als je zoiets kunt, wijs komen uit al die codes en programmeringen etc. van zo'n firmware, is niet makkelijk.
Mooi stukje werk!
 
Juist en velen van ons maken daarvan gretig gebruik, hetzelfde als met de mr cam net zolang vogelen totdat je niet meer op een ander moet wachten mijn 1120 draait perfect geen freeze ook niet in de toppie, maar heb daar toch een foutje in gemaakt,en dankzij jack ben ik daar ook weer achter gekomen ....

Sammy software idem dito alles kan je in principe met die emu's denk ook dat dat de toekomst gaat worden, alleen zullen we dan ook met zijn allen diegene moeten helpen met bugs oplossen ed. want geen ene software is 100% en dat wordt door velen vergeten spirit knap stukje werk.....
 
Het begint hier te stinken, dit is nog erger als Al Capone....lol
 
Is gewoon een grapje, er staat toch ook "lol" achter? Dat moet je gewoon hetzelfde interpreteren als een smiley.
Niets aan de hand dus.
 
Het is dus NIET een copy en paste firmware, maar voor 90% is de gehele firmware opnieuw geschreven door mij, zodat er geen fouten en andere gekke dingen meer inzitten.......
die er eerst wel inzaten.
de basis is van mijn firmware is gebasseerd op de Open Firmware

90% Meen je dat nou? Dat is inderdaad goed.
Ik zelf meende dat er nogal wat van de hand van pjotr en julek kwam, maar ik kan me dus vergissen. Maakt niet uit, het is mooi dat ontwikkelaars zich hiervoor inzetten.

One for all and all for one.

groeten,
toro
 
Tuurlijk .. maar ondertussen zit die satcome wel lekker tv te kijken met jouw firmware Spirit ..
Lolletje of niet .. klein beetje waardering zou wel op z'n plaats zijn vind ik ..
Ik vind het in elk geval GROTE klasse wat je voor de Hobbyist doet Spirit ..
Ga vooral zo door ..

Cya .. (Groeten aan Al .. )
 
Originally posted by toro
90% Meen je dat nou? Dat is inderdaad goed.
Ik zelf meende dat er nogal wat van de hand van pjotr en julek kwam, maar ik kan me dus vergissen. Maakt niet uit, het is mooi dat ontwikkelaars zich hiervoor inzetten.

One for all and all for one.

groeten,
toro

zoals ik al zei: hij is herschreven veel opties zitten in van julek en pjotr. Maar hun zijn ook niet de officiele makers...
Lupiniii heeft veel funkties bedacht en deze hebben hun eruit gehaald en bij hun Firmware ingebracht.
Daarom is LupinIII firmware ook niet meer public.
De laatste nieuwe optie in de philips en pioneer automatisch draaien met zappen van een andere sat. Is van LupinIII.
Op de philipsen waren wat problemen hiermee. en heeft deze opgelost.
Ik krijg zijn Firmware elke x als hij een nieuwe uitbrengt (non-public). Met zijn toestemming heb ik dit eruit mogen halen..
En in mijn firmware gebracht.
Mijn firmware (public)voor de philips is de 1e die automatisch draaien waar het goed werkte. Nu hebben andere deze funktie ook overgenomen zoals Marcozardi...
Als je ook kijkt naar de orginele Open Firmware met Ucomp zal je zien dat er 50 errors en 80 warnings in de openfirmware zitten.
Misschien nog wel meer , weet zo niet precies meer.
Als je mijn firmware vergelijkt met Ucomp zal je geen error of warning meer tegen komen.
En Toro ik weet dat je de OF kent, maar vergelijk het maar eens met defiant. dan zie je het vanzelf ;)

En het gaat het om dat er een leuke, stabiele firmware met veel opties in zitten.

dit zit o.a in versie 3.7 van mij:

Met diverse mooie opties zoals :
Toets "0" Tijd
Toets "OK" Wissellen van laatste kanaal
Toets "Serv" Switchen tussen Seca/multicam of Interaktief
Toets "+,menu" Service Menu (diverse opties)
Toets "A" Pidscan
Toets "B" Radio+Screensaver
Toets "C" Ondertiteling (*1)
Toets "D" kanalen zoeken in setting lijst
Toets "E" Kanalenlijst
Toets "EPG" Programmagids
Toets "AA" Opstarten van RS-232 communicatie (*2)
Toets "BB" Gevolgd door pijltje omhoog,omlaag, automatisch scannen van kanalen (langzaam)
Toets "CC" MCM clip (Astra Sateliet)
Toets "DD" Direct kanalen wissen
Toets "EE" Geeft info over provider,key,systeem (*3)
Toets "Info" Programma info

Automatisch draaien door de setting lijst
Blocker funktie
7 kleuren kiezen voor de menu's (verschillende kleuren)
Ondertiteling service dmv uploaden van text- files
Servicekaart (fun5) voor up en doenloaden van emu- settinglijst etc etc.
Full x tv (pioneer 15xx)
Polsat au
Laatste emu fixes (geen keys bij in gesloten)
meerdere favorietenlijsten
c*rdsh*ring
 
Originally posted by The Green Hornet
Tuurlijk .. maar ondertussen zit die satcome wel lekker tv te kijken met jouw firmware Spirit ..
Lolletje of niet .. klein beetje waardering zou wel op z'n plaats zijn vind ik ..
Ik vind het in elk geval GROTE klasse wat je voor de Hobbyist doet Spirit ..
Ga vooral zo door ..

Cya .. (Groeten aan Al .. )

Ik vind het niet erg dat men mijn firmware gebruikt, zolang het maar gewaardeert wordt :)
Ik doe het voor mijn hobby, momenteel ligt het een beetje stil, heb ook nog een leventje ;)
En ik heb er nog steeds zin in om te doen en laat me niet gauw van mijn padje slaan... :)

Spirit

ps. ook van mij de groeten aan Al.....
 
Spirit,
Ik heb geen machine waar jouw software opdraait,
maar je verdient een pluim.
Ik mag dat wel die onverzettelijkheid.

Ik wou dat ik het ook kon.

Proficiat,
Goka
 
@spirit, ik ben blij dat jij en nog wat andere zich zo inzetten om de pioneer en de philips receivers op zo'n geweldige manier te laten werken, het enige wat deze machine's nog niet kunnen ten opzichte van de dreamboxen, is harddiskrecording. maar dat kan de hardware dan ook niet aan. Dus bij deze een grote pluim voor jou werk.

Gr.Roymar
 
En Toro ik weet dat je de OF kent, maar vergelijk het maar eens met defiant. dan zie je het vanzelf

@Spirit

Het was niet bedoeld als kritiek. Ik was alleen verbaasd, vergelijken in defiant hoeft niet, ik geloof je op je woord.
Ook ik ben een tevreden gebruiker van de software van jou op receiver 1, en van Jay op receiver 2.

groeten,
toro

PS:
Het heeft niet zoveel meer te maken met het onderwerp: seca 2 nl.
 
Klopt, en daarom gaan we hem ook sluiten.
Indien er weer echt iets interessants is te vermelden over NL kan men weer een topic openen.

Over bespreking van deze firmware kan evt. in het seca ontvangersdeel een nieuw topic opgezet worden indien gewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan