Seca2 kaartje uitlezen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Daar gaan we...

Ik ben weer maar eens aan het testen gegaan, eens kijken hoever ik kan komen...

Ik ben nu begonnen met het programma waar het bij seca1 bij perfect mee ging, MKF V4.4

Dit had ik een tijdje terug ook al geprobeerd, maar net als ik anderen hier al eens heb zien zeggen, connect je met de oude kaart en denkt dan snel te wisselen met de nieuwe, dit gaat niet... of beter gaat wel ;)

Na bekeken te hebben naar wat men allemaal in kan stellen kun je het kaartje wel wisselen zonder dat hij disconnect...

Dit gaat alsvolgt:

Ik heb bij "settings"een aantal vinkjes weggehaald, en wel het vinkje: "disconnect on coms break" en "Elvis auto Phoenix mode" , daarna kun je het kaartje wel wisselen.

Daarna ga ik alsvolgt te werk, ik start mkf op met het oude kaartje en daarna als dit gebeurd is wissel ik het om voor de nieuwe, en daarna, card layout.... en dan eigenlijk weer naar settings voor de "system/backdoor key" maar daar gaat het ieder keer nog fout ;) Het proces stopt, jammergenoeg...

Nou heb ik dus altijd met MKF gewerkt, waren er toen nog andere progjes waarmee je een gelijk iets kon doen?

de oude kaart kon je perfect uitlezen met seca RL en met progof-nl met seca RL kon je zelfs de orgineele kaart voor alle landen vrij zetten ik heb ze daar steeds mee op gewardeerd en dat ging prima
groetjes frans

Ik zal het eens gaan downloaden, en eens kijken wat ik daarme kan, ik krijg bij MKF overigens wel bij sommige dingen rare meldingen, en meer bekeken dan dat ik verwact had ;)

in principe kun je net zo goed de oude seca progjes gebruiken, die zijn eenvoudig in gebruik makkelijk om instrukties mee te zenden. en die laten ook logs zien van wat je doet.
de progies die erna kwamen met al die auto bugs knoppen heb je nu toch niets meer aan. die werken toch niet.

voor mij dus secamaster of ja hoe heet die andere ook al weer.

zal eens op een oude hardeschijf kijken of ik ze nog ergens heb.

gr blokker

Die oude progjes zijn zelfs eigenlijk nog beter, vanwege het feit dat ze niet alles automatisch deden zoals MKF.
Als je de backdoorkey gaat doen bij MKF word (vermits ik het goed onthouden heb) een bepaalde routine gebruikt die een bepaalde bug in de kaart aanspreekt.
Deze bug bestaat niet meer op de Seca2 kaart dus het is in die context gezien vrij logisch dat je er zo geen backdoor op krijgt en ook dat er rare meldingen komen.

Er zijn inderdaad wel een paar dingetjes mee uit te lezen, maar de kans is groot dat je met oude proggies al wat verder komt.

Originally posted by blokker1

de progies die erna kwamen met al die auto bugs knoppen heb je nu toch niets meer aan. die werken toch niet.

gr blokker

Blokker, het gaat er mij eigenlijk niet om, wat ik er nu nog aan heb maar ik ben aan het bekijken wat het verschil is in de progjes van toen, wat er nu nog mee kan.

Kijk bij Mkf kreeg ik net bij het bekijken van de keys, en het uitpakken daarvan meldingen van "ins" die opslot zitten, en nu ben ik met een ander progje bezig (progoff 1.4s) om eens te kijken wat er daar gebeurd.... ;)

Daar zit het hem idd Black Tiger, op die manier zat MKf in elkaar, die sprak idd de bugs aan.

Maar ik was toch aan het proberen om op 1 of andere manier het kaartje voor de gek te houden, maar het blijkt toch goed in elkaar te zitten ;)

Maar ik geef niet op, er zijn progjes zat te vinden, en nog te testen.

Tja... zie anders eens wat SecaRL erover te zeggen heeft.
Ik kom zelf al geen wijs meer uit die codes tegenwoordig.
Zou leuk zijn als Woutje iets kon komen vertellen die weet enorm veel over Seca en die heeft bij mijn weten ook al het nodige getest met die kaarten.
Dan zou je het wiel niet opnieuw hoeven uitvinden he.:)

Daar hoor je weinig meer van, die zit stiekum te lachen denk ik ;)

Tja en wat jij zegt, Black Tiger over het niet meer wijs worden uit die codes, ik ben het ook een beetje kwijt, maar zeg nou eens eerlijk, hoelang is het geleden dat jij serieus hiermeee bezig bent geweest? :biggrin:

Joh neem maar van mij aan, een paar avondjes naar die getalletjes turen, dan zie je het vanzelf weer :biggrin:

heeft iemand nog toevalig die readme met instrukties ergens staan waar we in het begin een eigen key 02 op de seca1 kaart konden zetten.

dan kan je eens kijken waar het nu eigelijk fout gaat.

maar dat zal wel niets uithalen neem aan dat mensen als woutje dat wel geprobeerd hebben.

gr blokker

Blokker1, om je eerlijk te zeggen ben ik zo ook een beetje bezig, de readme's van oude progjes doorlezen, om te kijken waar het nu fout gaat.

Ik weet niet precies welk progje het is waar jij over praat, maar als ik het tegen kom dan zet ik het hier wel weg ;)

En als er mensen zijn die eea al geprobeerd hebben, vertel het hier eens :biggrin:

Klopt fregge1, is al lang geleden maar ik ga er ook niet meer mee aan de gang, van de ene kant te druk en van de andere kant... nja oke... dat hoor je misschien nog wel eens.:)

Woutje zit overigens niet in zichzelf te lachen dat kan ik je verzekeren, hij komt ook geen steek verder.

Misschien kan ik wel eens op zoek naar die handleiding, waarvan ik dacht dat ie een key 06 op de seca1 kaart kon zetten, volgens mij is die nog wel ergens op te duikelen, althans hopelijk toch.

je hebt gelijk black was key 6.
key 2 stond geloof ik al op maagdelijke kaarten, en die was bij alle kaarten hetzelfde als ik me goed herrinder.

maar zulke fouten hebben ze nu niet meer denk ik.

gr blokker

De programma's die gisteren getest zijn...

Cardhunter
Cardmagic
Cardunlock
Cardwizzard
Letitbe
Mkextract
Mkfind
Ponyprog
Progoff
Secamaster2000
Secacardeditor 0.4
Mkf v 4.4

(seca2)

4ever
Drako studio
Sm stringfinder
Ucds
Stecard

Er waren enkele progjes bij waarbij er wel wat info losgepeuterd kan worden, het meest viel mij toch op bij MKF en bij Prog-of nl, vooral de laatstgenoemde "prog-of" gaf bij mij heel veel resultaat...;)

Vooral bij het proberen uitlezen van de MK's, zit de boel jammerlijk genoeg toch behoorlijk op slot!

het lezen van de keys was eigelijk een combinatie van 2 bugs in de oude kaart.

als er na een key 80 stond betekende dat die niet plain uit de kaart mocht worden gelezen na de pbm bevoorbeeld stond er 90 dit betekende dat hij wel plain mocht worden uitgelezen.

de bug was dan ook als er midden in de key een 90 stond de 8 byte`s die er voor stonden plain ook mochten worden gegeven. door nu de record voor de key in 90 90 90 90 90 90 90 te veranderen konden 5 bytes van de key ervoor worden uitgelezen de andere 3 byte`s werden gebrutforst.

maar ik denk dat allebij die bugs in de nieuwe kaart niet zitten

gr blokker

Oja hoor zitten erin .....

Er was afgesproken dat er geen raadsels meer geplaatst zouden worden Pikkie, vanaf nu recht voor zijn raap! :biggrin:

Anders leg ik het geheim van die witte kaart van jou die jij me vorige week liet zien ook op straat! ;)

Wat voor bugs dus?

Originally posted by Black Tiger
Tja... zie anders eens wat SecaRL erover te zeggen heeft.

Om 1 of andere reden krijg ik SecaRL niet aan de praat, die ik gedownload heb bij Duwgati!

Jammer...

Ik spreek niet in raadsels maar het is nu al zo vaak aangegeven wat we eventueel kunnen doen....

Seca2 is in principe nooit open geweest daarover is al veel gezegd en ik denk dat de meesten het met me eens zijn, sommige zijn er stiekend rijk mee geworden..

Kant en klaar kan je vergeten er zal meer zelf gedaan moeten worden, iets plaatsen kan een hoop risico bevatten gezien wat er een aantal weken geleden is gebeurt..

Twilight heeft zelfs de weg gewezen hoe je iets kan doen niemand leest dat behalve de boys die er mee bezig zijn...
Ik zelf heb al een aantal hints gegeven ook in de richting van software welke je zou kunnen helpen..
Ben niet van plan dit weer allemaal uit te gaan diepen...

Staar je niet blind op seca2 maar kijk eens naar andere coderings versies en hou unloop maar eens in de gaten.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan