site problemen

boudeman

New Member
Lid sinds
26 mrt 2022
Berichten
45
Waarderingsscore
12
Punten
8
Locatie
Duitsland
Met deze site heb ik geen problemen op mijn desktop, echter soms wel op mijn tablet.
Op mijn tablet kwam ik afgelopen weken veelal niet op de site. Melding: niet prive en https stond doorgestreept.
Andere keren was er geen probleem. Van wanneer ik de foutmelding krijg of probleemloze toegang kan ik nog geen chocolade van maken. Wordt er met deze site geexperimenteerd? De tablet en gebruik van Brava als browser leveren bij andere sites geen problemen op. Met Firefox op de tablet had ik ook dit probleem.
 
Ik heb nooit problemen ( browsers: Opera - Firefox - en soms Chrome ) ligt um echt aan een instelling op jou tablet denk ik dan.
Er wordt niet met deze site ( beter dit forum) geexperimenteerd.
 
Dat is inderdaad vreemd. Ik kan met eerlijkheid zeggen dat er in elk geval met de certificaten die zorgen voor prive en https niet geexperimenteerd wordt. In februari werd het certificaat automatisch verlengt tot nu in mei.

Maak jij misschien gebruik van de app die aangeboden wordt? Daar is wel tot vorige week ongeveer een week of twee aan gewerkt om die weer goed werkend te krijgen, daar was iets mis mee.

Maar als je niet met die app werkte dan moet het iets andes zijn want middels de browser werkte wel alles gewoon zonder problemen. Verder ook geen klachten gezien of gehoord. En er werken vele mensen hier met tablet en telefoon.

Dus het enige wat ik me kan bedenken is dat de app problemen heeft gegeven, als je daar gebruik van hebt gemaakt, maar dat is al een week opgelost dus zou het niet meer mogen voor komen.

Als het weer voor komt hoor ik het graag, als het kan liefst met datum en tijdstip, dan kan ik evt. in de log gaan kijken of ik daar iets tegen kom want we nemen dergelijke meldingen wel serieus.
 
Alsjeblieft:
 
Zojuist e.e.a. geprobeerd

- op desktop met Firefox en Brave geen probleem

- op tablet met Firefox geen probleem

- op tablet met Brave en Chrome wel een foutmelding; de schermen van Brave en Chrome zijn trouwens vrij identiek.

Als ik druk op Doorgaan naar www....... (onveilig) kom ik wel weer op de site.



foutmelding.jpg
 
Dank je wel, dit zegt me al iets meer. Over het algemeen kan dat verschillende oorzaken hebben, vaak is dat toch een lokaal probleem.
Het kan echter nooit uitgesloten worden dat het een probleem op de server is, maar daar bestaan testen voor. Die heb ik dus ook uitgevoerd om zeker te zijn dat we op de juiste plek zoeken. Dat gaf als resultaat een A+ rating, dus alles is perfect in orde aan de server kant (dus site/forum).
Je kunt dat zelf ook testen als je wilt of gewoon hierop (klik) klikken. Als je daar vragen over hebt, stel ze gerust.

Wat kan dan nog een oorzaak zijn:
  1. Staat de tijd en datum wel correct, met name nu de zomertijd is ingegaan en staat de tijdzone ook goed?
  2. Misschien van beide browsers de cache eens legen.
  3. SSL c.q. certificaat van de browsers vernieuwen.
  4. Nieuwste versie van de browser gebruiken indien dat niet het geval is.
  5. Nieuwste versie van het OS op de tablet gebruiken indien dat niet up2date is.
  6. Tijdelijk eventuele virusscanner eens uitschakelen.
Mijn vermoeden is dat er geen certificaat update is geweest want dat was in februari en gezien je al een aantal weken last hebt..... Firefox kijkt daar dan vermoedelijk op een andere (betere) wijze naar, gezien die geen problemen geeft.

Andere oplossingen zou ik zo vlug niet weten.
Je zou ook eens kunnen proberen de app te installeren van het forum. Als je links op de 3 streepjes klikt dan krijg je het menu en dan onderaan "installeer de app" kiezen. Althans zo kan dat op mobiele (android) telefoons, misschien ook op de tablet, dat durf ik niet te zeggen. Ik werk zelf altijd met de pc.
 
Met deze site heb ik geen problemen op mijn desktop, echter soms wel op mijn tablet.
Dan lijkt het mij aan de tablet te liggen. Is dit misschien al een oudere tablet waarbij de software al een hele tijd geen updates krijgt?
 
Dank voor de reacties, ik zal eens wat experimenteren met de settings.
Maar vooralsnog geloof ik dat de opmerking van @Peer hout snijdt.
De tablet is enige jaren oud en heeft nog Android 7.0; deze wordt niet meer geupdated (inmiddels is er Android 12)
Apps worden wel regelmatig geupdated.
Ik heb ook het gevoel dat het probleem ontstaan is na de laatste browser update.
Misschien moet ik mijn policy veranderen en ook de Apps niet meer updaten.
Overigens werkt de tablet nog prima en bij andere Websites ben ik de foutmelding nog niet tegengekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
De tablet is enige jaren oud en heeft nog Android 7.0;
Yep, dat noemde ik bij optie 5 van mogelijke andere oorzaken, te oude software dus.
Het zou misschien kunnen dat je nog een update moet doen. Van Firefox zijn er 2 updates vlak achter elkaar geweest, althans van de PC. Misschien is er toch iets gefixed wat nog niet lekker liep. Dus als er nog een update is van de browsers (welke dan ook) zou ik dat toch wel doen.
Alleen wel apart dat je hem elders nog niet tegen gekomen bent.
 
Het lijkt nog raarder te zijn. Ik krijg op mijn tablet de volgende indruk.
Overdag is er niets aan de hand.
In de avond komt er de melding van onveilige verbinding. Dat is niet echt een probleem, want ik kan deze melding overrulen.
Overdag niet, in de avond wel, daar kan ik geen chpcolade van maken.
Ik kijk ook niet constant, dus ik kan ook niet zeggen dat dit altijd gebeurt, maar een aantal keren dus wel.
Raar blijft het.
 
Overdag niet maar in de avond wel? Daar kan ik ook geen chocola van bakken. Temeer daar ik zelf het beheer van deze server doe en er geen gekke dingen gebeuren. Ja af en toe een wit scherm wegens een php-fpm issue, maar dat is vrij zelden.
Maar veilige of geen veilige verbinding is wel vreemd, even zien....

Nee er is ook niets aan het SSL certificaat gewijzigd, dat was 15-08 geupdate en krijgt pas weer half oktober een nieuwe update.
Code:
-- Created: Mon Aug 15 00:22:31 CEST 2022 - (Timestamp: 1660515751)
-- Renewal: Fri Oct 14 00:22:31 CEST 2022
-- Renewal in ~ 46 days.

Dus inderdaad heel vreemd. En staat de datum en tijd op je tablet verder goed?
 
Temeer daar ik zelf het beheer van deze server doe en er geen gekke dingen gebeuren.
Indien het aan de server of site zou liggen moeten andere bezoekers daar ook last van hebben. Het lijkt mij eerder iets van de tablet zelf. Mogelijk een app die 's avonds actief word in combinatie met te weinig werkgeheugen?
 
Mogelijk een app die 's avonds actief word in combinatie met te weinig werkgeheugen?
Zou kunnen maar dan verwacht je andere foutmeldingen als een onveilige verbinding. Het blijft inderdaad iets raars en dit is inderdaad ook de enige klacht. Dus het meest voor de hand liggen zou dan inderdaad toch de tablet zijn.
 
dan verwacht je andere foutmeldingen als een onveilige verbinding.
Met een verouderde Androidversie zal er ook een verouderde browser zijn. En als dat met te weinig werkgeheugen een beetje "buikpijn" krijgt kan er ook een verkeerde melding komen.
 
Mijn idee overdag ok en in de avond een probleem klopt niet. Het leek er even op, maar het blijft toch een random verschijnsel.
Het is niet echt een probleem voor mij (ik kan de belemmering overrulen) en ik houd het er toch maar op dat het aan de leeftijd van mijn tablet ligt.
 
Oke dat is prima. Mocht je echt nog vreemde dingen of andere euvels tegen komen dan laat het gerust weten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan