Kijk even op de Technisat
download site voor de recentste drivers en eventuele andere software.
Is die kaart nieuw ?
En heb je een DiSEqC installatie, een motor misschien?
Wanneer de kaart niet nieuw is, of hij moet zo'n motor aansturen, zou je wel eens een probleem kunnen hebben met het onderdeel dat de LNB aanstuurt en voedt; de LNBP13SP.
Dat is namelijk een vaker voorkomend probleem.
Dit onderdeel kan niet heel erg veel stroom leveren en kan defect raken bij aansturen van zo'n motor (wanneer > 400 mA).
Aangezien je LNB dan niet gevoed word en verder ook niet juist ingesteld word, kun je dan niets ontvangen.
Je kunt aan de LNB aansluiting meten met een multimeter.
Maar misschien is dat niet direct voor jou weggelegd.
Je kan ook proberen de skystar kaart aan te sluiten op de doorlus aansluiting van je pioneer.
Wanneer je pioneer geen beeld meer geeft zodra je de skystar kaart gaat gebruiken, dan weet je dat de skystar ten minste een voedingsspanning maakt.
Want das dus het teken voor die pioneer om naar een standby functie te schakelen en zelf de LNB niet meer aan te sturen.
Wanneer dit niet gebeurt, heb je dus nog een heel stuk waarschijnlijker te maken met een defecte LNBP13SP.
Ik weet niet zeker of dat met een pioneer ook zo is, maar vaak geeft een ontvanger de signalen (zeg maar de frequenties) wel door op de doorlus aansluiting.
Dit laatste zou betekenen dat je skystar kaart dan wel kanalen kan vinden, maar alleen op de band waarop de pioneer op dat moment staat afgesteld.
Dus staat die pioneer op een RTL, NED of SBS kanaal, dan zul je alleen Horizontaal hoge band ontvangen.
Staat je pioneer op kanaal 100 (SAT.1.) dan ontvangt je skystar alleen Vertikaal hoge band.
Is dit ook het geval, dan weet je "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" dat de LNBP13SP dus overleden is.
Aangezien dat onderdeel al een tijdje niet meer geproduceerd schijnt te worden, heb je daarmee wel een serieus probleem om er nog aan te komen.
Maar goed, probeer eerst even de laatste drivers te pakken te krijgen, wie weet..