slecht beeld

Die zelfde tuner heb ik in mijn DM8000 zitten. Die werkt bij mij uitstekend. Kan je de tuner niet eens checken bij een buurman met een kabelaansluiting.

 
Zal ik doen. Hou je op de hoogte

 
Praten we over een orginele of een clone box?

Waarom de vraag ,de clone boxen hebben soms mindere tuners en zijn doorgaans minder goed afgeschermd waardoor je interferentie krijgt .

Probeer anders de kabel die je in je muurcontactdoos plugt korter te maken .

22db is eigenlijk te weinig je moet eerder 30 of meer hebben.

Groetjes,

Jaap

 
Oja waar heb je de versterker geplaatst?

Ik hoop zo dicht mogelijk waar de kabel in de meterkast binnen komt.

Groetjes,

Jaap.

 
Ik heb een Clone dreambox.

de Turner ga ik volgende week laten testen.

En de kabellengte naar de dreambox (Hirschman) is 5 meter, korter kan dus niet.

Bij mij komt het signaal van Ziggo uit de muur van de huiskamer , en zit via een Hirschman kabel (ongeveer 1 meter) direct aangesloten aan de versterker.

ik heb een nieuwe AOP nieuwe besteld bij ziggo, krijg het in de loop van deze week. Tevens ga ik voor de zekerheid ook de turner laten testen.

Vanmorgen getest, en krijg ik ineens perfect beeld, alle zenders die blokksignaal gaven, zijn ineens goed geworden (23 db).

ik vermoed dat 23 db net de grens is, overige zender krijg ik rond de 30-35 db.

 
Als ik het goed begrijp is je totale kabellengte ca. 6m. Waarom heb je er dan een antenneversterker tussen zitten. Ik vrees dat die antenneversterker het probleem van alles is en dat de tuner van de Dreambox overstuurd wordt door de antenneversterker. Bij mij is de afstand ca. 10m en ik gebruik geen versterker. Als ik dat wel doe krijg ik de zelfde problemen die jij zegt te hebben. Dan kan ik een aantal kanalen helemaal niet meer ontvangen en anderen worden slechter dan zonder versterker.

 
De versterker heb ik sowieso nodig. Dit omdat mijn ziggo internet modem een retour signaal nodig heeft.

ik heb een versterker met 4 uitgangen, waarvan de internetmodem ook aan is verbonden.

En zonder internet heb ik geen signaal.

 
ik heb een alles in 1 pakket van Ziggo. Ziggo heeft een breedbandversterker gekregen.

En daar zit ook mijn ziggo modem op aangesloten.

 
Ik heb de GHV 20m gehaald en de potmeter van de versterker heb ik max. Gezet (12,5 db).

 
De versterker van Ziggo met 4 uitgangen heeft de volgende mogelijkheden:

0 dB (kabel <5 M) = geen versterking.

2 dB (kabel >5 M)

4 dB (kabel >10M)

8 dB (kabel >15M)

Heb je al geprobeerd bij 0 dB te beginnen en als dat niet werkt naar een hogere over te stappen. Zoals ik al zei een te hoge versterking kan tot allerlei rare effecten leiden, dat heb ik uit ervaring ondervonden en 12,5 dB zal dat zeker zijn omdat die door Ziggo zelf niet als optie wordt gegeven..

 
Die opties heb ik al gedaan, tot 8 db. Toen kreeg ik wel signaal, maar blokkerig.

Vervolgens overgestapt naar GHV 20m. Deze versterkt max.12,5 db.

Ik krijg nu beter beeld, maar soms zie ik blokjes verschijnen.

Ik heb het idee dat het niet aan de versterker ligt of bekabeling.

Ik begin steeds meer te twijfelen of de AOP van Ziggo wel goed functioneert

Zodra ik die binnen heb, laat ik je het weten.

 
Zou me niets verbazen of de versterker in de Ziggokast aan de straat.

 
Turner heb ik getest bij de gozer waar ik een abon. heb afgenomen. Werkt daar prima.

Vervolgens de AOP kabel aansluit doos van Ziggo vervangen en getest.

Eredivisielive2 en de rest van de zenders geven nu perfect beeld :).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan