@slome @home of hoe je het ook noemen wil?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.571
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
Zundert
Ik begin het nou stilletjes aan een beetje beu te worden met h??l die @home!

Zit ik nou net een bericht te typen omdat formatc een vraag steldde over een virtualdj programma, waarom het bij hem niet werkt en bij mij wel, en hem daar in wil beloven dat ik voor hem ga zoeken wat hier eventueel de oplossing voor is....

Heb ik eindelijk dat bericht klaar, wil ik het gaan verzenden, krijg ik ineens een melding, kan de server niet vinden?

Ga ik weer maar eens in de meterkast kijken waar die motorola hangt en wat denk je?

Weer net zo'n lichtorgel, alle lampjes gingen weer aan en uit, kun je weer opnieuw beginnen.

Nou wordt hier wel eens gepraat over "juridische stappen" en garanderen van snelheid en dergelijke, maar ik zou nou toch graag eens weten hoe ik een gegronde klacht in kan dienen bij deze aanbieder van internet, zonder gemouw te krijgen van ja meneer er kunnen nu ??nmaal storingen voorkomen.

Om maar een voorbeeldje te noemen van wat hun een storing noemen...

Op 1 januari wildde ik mijn vrienden en kennissen een leuke e-mail sturen om hun een gelukkig nieuwjaar te wensen, en wat gebeurd er die dag, een storing.

Ik dus bellen met hun z??r kundige helpdesk(?), weet je wat ik voor antwoord kreeg?

Tja meneer er is gisterenavond nog al veel vuurwerk de lucht in gegaan, misschien dat er een klappertje te dicht bij uw kast die buiten bij u voor de deur staat is afgegaan.

Dit is toch van de zotte!
 
Spreek me niet over die helpdesk. Iemand wilde hier weer een @home abo.
Aangezien het hier nutsbedrijven Maastricht is, word dit verzorgt door hun.
Nadeel: hier kan men geen gebruik maken van de aanbiedingen van @home
Voordeel: als er geen aanbieding is, zijn de aansluitkosten 30 euro lager.

Diverse keren naar Helpdesk en Sales gebeld, en er bleek geen hond in staat te zijn dit te begrijpen.
Pas toen ik er een paar naar de website van nutsmaas liet gaan zagen ze het, maar toen wisten ze weer niet hoe dat dan ingevoerd moest worden.
Zou over teruggebeld worden. Nou niet dus.
Vandaar bleken gelukkig 2 mensen bij sales er wel van op de hoogte te zijn, was ook een nieuw proggie in gebruik en ging nu goed.

Helpdesk telefoon verwijst naar support email. Schrijf je daar naartoe dan zeggen die weer dat je het best naar helpdesk telefoon kunt bellen, waar zijn die gasten in vredesnaam mee bezig?
Verder krijg je van support als je 3 vragen stelt, zelden een antwoord op vraag 2 en 3 en een vrij standaard antwoord waar je niets of nauwelijks iets mee kan op vraag 1.
Paar weken geleden voor iemand bezig geweest en heb maar liefst 6!!! emails moeten sturen om eindelijk de antwoorden te krijgen die ik vroeg, hoewel die best eenvoudig waren, en maar blijven doorverwijzen naar helpdesk, die op hun beurt vonden dat je daarvoor het beste per email terecht kon.

Er was een keer totaal niets meer bereikbaar (dns server eruit) en kreeg als antwoord dat de email server eruit lag. Toen ik aangaf dat dit niets ermee te maken had, was het de DHCP server schuld en toen ik een technisch specialist wenste te spreken werd eindelijk navraag gedaan en was er "een storing" en nog wat later kreeg ik dan te horen dat het "de dns server of zoiets" zou zijn.
Er zitten wel mensen met kennis, doch maar bitter weinig.

Het is zo dat @home leuk is om thuis te hebben, als je zelf genoeg kunt en niet afhankelijk bent van hun support op welke wijze dan ook.

Betreffende jouw verhaal hier bovenstaand kan ik je zeggen dat je er juridisch niets tegen kunt beginnen.

Er zijn nog wel meer dingen te noemen, het is niet voor niets dat ik op een gegeven moment ben overgestapt op adsl. :)
 
Ligt er gewoon aan op welke centrale je zit en dan daarbij met hoevelen je op een accespunt zit.

Ben nu zo`n 4 jr abonee en de eerste 1 1/4 jr het zelfde gezijk als wat o.a BT noemt

In die tijd ben ik in verhuist maar bleef onder dezelfde regio vallen.heb destijds een monteur (een met verstand) die me dit vertelde en bij mij is het zo sinds m`n verhuizing ruim 2 1.2 jr mischien 2 dagen ofline gelegen buiten de onderhoudsvermeldingen.
 
Deskundigheid van een helpdesk liggen niet aan een accesspoint.
Problemen met de newsserver (compleetheid en retentie) liggen ook niet aan het accespoint. Idem met de mailserver.


Wel klopt het dat als je geluk hebt, en je zit op een punt waar maar weinig mensen zijn aangesloten dat je dan best heel goed kan zitten.
Je hebt dan een lekkere snelheid, en vooral als je zelf je boontjes weet te doppen en die helpdesk niet nodig hebt dan kan het een heel aangename ervaring zijn.
Ik heb zelf ook een hele tijd lang echt plezier gehad van @home.
Overigens ben ik ook nauwelijks offline geweest in die 4 jaar van mijn aansluiting, qua uptime heb ik zelf weinig klagen gehad.

Er is trouwens nog iets. Als je pas aangesloten word, dan word je op een andere server gezet, om te zien of alles goed blijft draaien. Normaliter ga je dan naar 2 a 3 weken naar de "normale" bedrijfsservers.

Let maar eens op, als je een nieuwe aansluiting neemt draait alles als een trein, iedereen blij, maar vanaf 2 a 3 weken is het opeens een stuk minder. Nou daar ligt dat aan.:)

Overigens ga ik ook weer van provider verhuizen.
De onze heeft de belachelijke gedachte gekregen om een limiet van 1gb per dag op de newsserver te zetten.
Ga je daar over heen word je voor een maand van die server afgesloten, eerder werd ik al voor iets meer dan een week van die server afgesloten zonder voor-aankondiging.
Uiteraard is hij daarover aangesproken en weigert een normaal standpunt aan te nemen daarover.
Hij klaagt maar dat 10-25 gebruikers alles verbruiken en de kleine gebruikers daar last van hebben.
Dat is niet mogelijk, want anders zouden we zelf ook snelheidsproblemen moeten hebben zoals verleden keer en toen was ik nr. 10 van de top 10 met gemiddeld 50-60gb per maand van de newsserver trekken?
Dat is iets meer dan 1 cd per dag, nog niet eens 1 dvd (gemiddeld 2,4 gig) daar zou je dan 3 dagen over moeten doen? Sorry. Maar da's onzin.

Volgens mij is het een kostenprobleem want hij is aangesloten bij een payserver (news-service.com) maar inmiddels ontdekte ik dat er meer providers zijn die aangesloten zijn op deze newsserver en niet zeuren over downloadgedrag en zelfs een datatraffic van 95 gig per maand niet echt apart vinden!! bij -meer- dan 1 provider (ik heb er 5 aangeschreven).
Ik heb hem netjes verzocht zijn beslissing met zijn collega's te vergelijken maar helaas. Nu een limiet en straks misschien geen limiet meer maar een cap, terwijl de afspraak van de cap al 3 maanden geleden gemaakt was!

Anyway, het betekent dus -weer- een wisseling van provider. Het aparte daarbij is dat het qua prijs ook nog maandelijks goedkoper is.

Bij ADSL is dus ook niet alles goud wat er blinkt.
Heel goed een prijsvergelijk doen, en een vergelijk wat mogelijkheden betreft is dus erg verstandig!
 
En zo is het bij mij ook precies gegaan, eerst maken ze je lekker met de volle snelheid, en dan inderdaad na een weekje of drie wordt je teruggezet naar de door jou, betaalde snelheid.

Maar dat maakt me verder ook niks uit ik ben best tevreden met de snelheid die ik nu heb, als ik eens wat download wat richting een gigabyte gaat dan laat ik mijn computer gewoon een nachtje aan staan en als alles goed gaat heb ik het ook.

Maar je wordt gewoon moedeloos dat je verbinding zomaar ineens wegvalt, terwijl je midden in een het typen van een bericht zit zoals nu, kun je alles weer opnieuw doen, het lijkt wel op dat knipperend streepje wat Black Tiger iedere keer kwijt is:biggrin:

Ik ga @slome nog niet opzeggen, want er is nog iets waar ik eerst nog eens achter moet zien te komen, en dat is eventjes te kijken hoe de modem in elkaar zit, want het is voor mij nou ??nmaal een koopmodem geweest, en dan zal het ook wel mijn eigendom zijn, en dan ben ik wel eens benieuwd of hier op ??n op andere manier aan te sleutelen is, maar daar kom ik nog wel achter.

Ik moet ook eens even kijken hoe lang de opzegtermijn is want de periode vam mijn jaarabonnement is nou net weer verstreken dus ik zal er nog wel een tijdje aan vast hangen.
 
Nou nee freggel1, doe maar rustig aan. Het contract van @home loopt een jaar. Daarna kun je gewoon elke maand opzeggen rekening houdende met een opzegtermijn van 1 maand.

Weet je zeker dat jouw modem een koopmodem is? 4 jaar terug toen ik @home nam werd ook die indruk gewekt, zeker met de prijs die er toen neergelegd moest worden voor aansluiting (380 gulden of zoiets), maar achteraf bleek dat het toch om een leenmodem c.q. huurmodem ging.

Hoe dan ook, in de States heb ik wel eens wat gezien middels google omtrent de huidige in gebruik zijnde modems, hoofdzakelijk Thomson als ik het goed herinner.;)
 
@Black Tiger dit zijn enkele artikels uit de algemene voorwaarden van @home:

Artikel 14 - Bijzondere bepalingen m.b.t. het gekochte kabelmodem/installatiepakket

14.1 Voor het leveren van de Kabelinternetdienst wordt gebruik gemaakt van een Kabelmodem en Software ("de Software"). Abonnee dient een door Essent Kabelcom goedgekeurd of gecertificeerd installatiepakket alsmede het Kabelmodem zelf aan te schaffen. Na betaling van de kosten voor het installatiepakket en het Kabelmodem vallen deze zaken onder verantwoordelijkheid en risico van de (Aspirant-) Abonnee.

? Doordat @Home Breedband uitsluitend met een koopmodem wordt geleverd, vervalt de optie dat klanten kunnen overstappen naar een huurmodem.

Nou weet ik dus niet in hoeverre je kunt stellen dat de modem je eigendom is maar volgens mij kun je wel stellen dat als men praat over een koopmodem, dat dit je eigendom is.

Dit is volgens mij enkel en alleen gedaan, dat als er mankementen komen aan je modem dat hun niet voor de kosten opdraaien....

Volgens mij is er op dit gebied bij Essent nog meer verandert, als ik alles goed heb begrepen, met bijvoorbeeld ook de mister-zap box, in de beginperiode was dit ook op basis van huren, als je er nu ??ntje aanschaft dan is hij, "volgens mij"van jezelf.

Ik moet hierover eens even contact zoeken met een goede vriend van me die bij een kabelmaatschappij werkt, want nou weet ik niet of het bij de com21 modems is of met de motorala's van tegenwoordig, maar daar is ook nog het ??n en ander aan te rommelen...

En om aan een com21 te komen is niet zo'n groot probleem.

Ik ga het toch eens uitzoeken.
 
aan de com21 is weinig te rommelen en ik zou er ook geen meer willen hebben, ik heb hier nu een com21 draaien en op zich prima hoor maar mijn neef werkt bij @homo en vertelde me dat de motorola modems sneller en beter werken maar ik heb hier nooit problemen ik ben altijd online nooit problemen met de mail dus ik denk dat jij een pech aansluiting hebt

gr skilder
 
Yep freggel1, maar dat wijzigt regelmatig.
In het verzorgingsgebied van Nutsbedrijven werken ze uitsluitend met huurmodems.

Misschien dat ze nu met koopmodems werken in de rest van het verzorgingsgebied dat zou goed kunnen.
Mocht je een huurmodem hebben, zijn die voorwaarden echter wel aardig om te gebruiken te proberen het modem te houden, volgens hun eigen voorwaarden is het immers eigendom, tenzij er natuurlijk een contract is ergens waarop het tegendeel staat.

Stof tot bakkelijen met @home, da's altijd wel leuk. :)
 
Ik zou de kwaliteit van de coax kabel laten testen, het kan zijn dat er water in zit of een rotte koppeling. Die motorola modems flikkeren er bij het minste of geringste al uit.
 
Dit zou natuurlijk altijd kunnen, maar het lijkt me vrij stug, er is namelijk geen van de kabels of koppelingen gebruikt, het enige wat er bij mij gebruikt is wat in het pakket zat is de modem en de software.

De rest is gelukkig aan gesloten, met het degelijke materiaal.

De motorala is inderdaad sneller dan de com21, maar de com21 is daarintegen v?le malen stabieler, dus ik denk dat ik eerst maar eens achter zon com21 aanga, en eens kijken wat het dan doet bij mij'.

Het feit dat bij ons de aansluiting niet goed weet ik ook niet maar ik ben niet de enige die op het district roosendaal zit die deze problemen heeft, maar het jammere hiervan is dat je altijd mensen hoort klagen van de boel ligt weer plat, waar op ik dan vraag heb je al gebeld, waarop je dan vaak het antwoord krijgt ikke nie! dat is te duur naar mijn zin.

Het is dikwijls hetzelfde als het beeld op tv uitvalt in je wijk, dan gaan ze allemaal zitten wachten tot er iemand belt.

Volgens mij lijkt mij gewoon dat ??n van de oplossingen is dat als je problemen hebt met je verbinding dat je gelijk met zijn allen moet bellen, maak ze maar gek, dan doen ze er "misschien"iets aan.
 
Zijn die com21 die dingen wat ze eerst gebruikten? Die zwarte plattere kasten?
Later heb ik zo'n witte gehad, dat was dacht ik een Motorola.
Die zwarte heb ik nog liggen, kan verkocht worden. Zou dan alleen moeten kijken of ik nog alles bij elkaar heb.
 
Originally posted by freggel1
Dit zou natuurlijk altijd kunnen, maar het lijkt me vrij stug, er is namelijk geen van de kabels of koppelingen gebruikt, het enige wat er bij mij gebruikt is wat in het pakket zat is de modem en de software.

Ik bedoel de kabel die van de caikast naar je woning gaat. Daar hoeft maar iets mis mee te zijn om er voor te zorgen dat je modem niet goed werkt, zelfs al is je tv beeld wel goed. Die kabel kan best beschadigd zijn zonder dat je dat zelf weet.
 
Ja Black Tiger die zijn het inderdaad, maar ik weet er nog zat te liggen, alleen de prijs weet ik nog niet.
 
Die is inderdaad nog niet getest, ik zal hem eens even laten checken.
 
Ondanks dat het heel af en toe een keer niet werkt hier,maar dat is echt zeer zelden en zeker niet meer als bij een andere provider,ben ik wel tevreden over @home.
Zou ook echt niet zo snel naar wat anders uitzien.ADSL is inderdaad iets stabieler en sneller over het algemeen met de upload,maar een downloadsnelheid via @home(breedband) is bij een ADSL-provider toch echt heel erg duur.
Maar als het goed is gaan wij binnenkort ook omhoog met de upload van 16Kb naar 32Kb(256Kbit),en dan zou ik echt tevreden zijn.
En als ik voor ADSL zou kiezen zou ik voor DEMON gaan,alleen is die nou net niet beschikbaar hier bij ons.

Gr,
 
maar dat is echt zeer zelden en zeker niet meer als bij een andere provider,
Bij een minderheid ja.
ADSL is daarnaast niet iets maar een heel stuk stabieler omdat je daar geen last heb van de hoeveelheid mensen die er zit aangesloten.
Het klopt dat een @home snelheid bij ADSL heel erg duur was, maar dat valt reuze mee nu.
Want @home zit op 2-8 mbit en die abo's kun je nu al krijgen vanaf ? 59,50, de gemiddelde prijs is ? 65. Aangezien @home op 2mbit zit, dan zit je dus voor een prijs die nog geen 2x zoveel is, wel op 2-4x hogere downloadsnelheid, met het voordeel dat je upload een stuk snellers is, je verbinding stabieler en je ook nog eens servers mag draaien.
En dan is het die 15 euro duurder dan een @home abo meer dan waard.
Naast Demon zijn ook nog heel goede providers XSDSL, Speedlinq en TweakDSL. Deze zijn ook aangenaam qua prijs en newsserver.
Verder is Publishnet een hele goed, qua service hoort deze ook zeker bij de beteren, maar heeft als enige nadeel dat ie wat moeilijk doet over newsservice downloadgedrag. Voor de rest is ie toppie.
 
Mis in het rijtje Planet.
OK, er werken een paar ongelooflijke karhengsten, maar verder is er niets mis mee, zeker niet met ADSL en ze hebben een redelijk tot goede nieuwsserver.
320/2048 kb voor ? 54,95 per maand.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan