Smarthome LSC app account vergeten

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.640
Waarderingsscore
304
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Mijn verlichting is helemaal harrie in de warrie.
Om dit weer goed te krijgen moet ik inloggen bij lsc of tuya.
En nu ben ik mijn wachtwoord vergeten.
Maar nu vraagt hij ook om een account nummer.
Ik kan mijn ww. vervangen en krijg ook een nieuw account nummer.
Maar kan steeds niet inloggen.
Verkeerde account nummer of ww. staat da in de melding.
 
heb je nieuwe wifi gemaakt oid?
zou anders alles overal vanaf knallen en opnieuw beginnen.
resetten van de lampen doe je door 3x de spanning te onderbreken
 
lichtschakelaar-700x435.png


De oplossing. Dus de deur uit met die spionagetroep..
 
Sat-ed dan moet ik wel eerst kunnen inloggen.
Dr.z dan gaan ze knipperen. :LOL:
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Ehm, in dat geval ;) :biggrin:

Het is vreemd waarom dit niet binnen eigen beheer kan en perse een account nodig hebt om het licht te kunnen bedienen.
Ik kan mijn licht op afstand ook uit en aan zetten met Domoticz en kan alles zonder account van wat voor chinees bedrijf ook bedienen.
Dit gezegd hebbende, is domoticz een oplossing? Dan ben je van niemand afhankelijk.

Zoals het er nu uit ziet zul je een nieuw wachtwoord moeten aanvragen op jouw account, die je met jouw mailadres hebt "gekocht". (in ruil voor spam)
 
Misschien denken die Chinezen dat ik een hekker ben :LOL: Dr.z.
 
hoezo moet je ergens kunnen inloggen om een app of programma te verwijderen?
fabrieks reset is 3x voeding uit en aan dan gaan ze knipperen
ik snap het probleem ff niet denk
 
Ik denk dat @sat-ed wel gelijk heeft. Er is altijd wel een mogelijkheid om een fabrieks reset te doen zonder dat je hoeft in te loggen.
Dat kan ik hier ook met mijn deurbel en de stopcontacten die ik in m'n LSC app gebruik.

Kijk eens even op deze pagina (klik) v.w.b. accountnummer en wachtwoord en er staat ook dat je de klantenservice kunt bellen.
En onderaan staan ook reset opties.
 
Waarschijnlijk gebaseerd op de Google smart home. Ik heb de titel even aangepast naar iets wat meer doeltreffend is. ;)
 
JB Inloggen is hoofdletter gevoelig, maar ik neem aan dat je dat weet.

Account verwijderen en een nieuwe aanmaken. Maar als je veel devices hebt toegevoegd moet je alles opnieuw pairen en eventueel de gemaakte scenes opnieuw invoeren.

voor LSC , LIDL , etc Zigbee devices maak ik altijd gebruik van HOME ASSIST alleen de wifi devices staan dan in Smartlife en de automations staan in HA en smart life (tuya) is geintegreerd in HA
 
Laatst bewerkt:
The matrix ik heb een google nest hub.
En daar heb ik dit aan gekoppeld.
Maar de kleinkinderen zijn er mee aan het dollen geweest en toen mijn vrouw het licht uit wilde doen bleek alles niet meer te werken. Toen ik alles even terug wilde zetten werkte de tuya app ook niet meer.
 
Damned, dat wordt puzzelen.

Ik heb ook een paar van die google nest maar dan de audio uitvoering.
1 die speelt radio 10 en microfoon uit. De andere is gekoppeld aan home assistant. Maar wordt alleen gebruikt voor de buitentemperatuur sensors. En als stopwatch. De rest loopt allemaal via automatiserings in HA.

Verwarming regeling, verlichting gaat aan via een lux sensor.
Snachts alle verlichting uit middels ern touch button.

Dus als mijn kleinkinderen de nest verzieken, ja ook hier is het altijd prijs,dan is het een kwestie van de nest opnieuw opstarten en opdracht.

Hey google sync all devices .
 
Nest hub
Beide volume knoppen tegelijk indrukken en vast houden = fabrieks reset.
Opnieuw beginnen
Wachtwoord ouderwets opschrijven in een boekje
Kinder slot er op
En gaan :)
Is er ook niet zo iets als wachtwoord vergeten via herstel mail adres?
(Al kom ik de laatste tijd veel tegen met mail adressen van 30 jaar terug die nu niet meer in beeld zijn )
 
Ik snap soms niet waarom mensen niet gebruik maken van een goede wachtwoordmanager, ik gebruik Bitwarden en heb hem thuis gehost dus geen inmenging van derden, geen problemen met verschillende pc/laptop/mobile device, erg makkelijk en papiertjes raak je kwijt en het is zo makkelijk en het nodigt uit om nooit meer gelijke wachtwoorden te gaan gebruiken voor de accounts.

Ik wist niet eens dat er lampen waren die kennelijk over het wifi netwerk babbelen, dat is iets wat ik al never nooit zou doen, die dingen zijn zo gevoelig voor 'andere zaken' neem maar van mij aan dat het operating systeem wat in die lamp draait kwa beveiliging ver beneden nivo ligt en zomaar een keer deel kan gaan uitmaken van een botnet.
Ik heb thuis ook alles geautomatiseerd (homeassistant/domoticz/phoscon) maar gebruik z-wave en zigbee, uiteraard is de communicatie gecodeerd ;) en draait op homeassistant, ikzelf heb iets tegen alle google producten en zal zeker geen spullen gaan gebruiken die zomaar reageren op spraakopdrachten.

Maar wat betreft die lampen, er moet altijd een mogelijkheid zijn om die dingen naar default te zetten, dan kan je een nieuw account aanmaken (en dat wachtwoord noteren ;) ) en de 'maagdelijke' lamp weer toevoegen aan dat account, het is even werk maar je hebt dan alles wel weer mooi schoon opgebouwd.
 
Ik snap soms niet waarom mensen niet gebruik maken van een goede wachtwoordmanager, ik gebruik Bitwarden en heb hem thuis gehost dus geen inmenging van derden
Het nadeel is dat veel mensen hier geen kennis van hebben en een online wachtwoordmanager ergens in een cloud gebruiken.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat het wachtwoord van een online wachtwoordmanager werd ontvreemd, met alle gevolgen van dien......want mensen slaan daar niet alleen de wachtwoorden van hun websites op.
In eigen beheer is een goed alternatief, maar zoals gezegd hebben veel mensen daar geen kennis van.

Mijn advies: Om het met woorden te zeggen met een zwaar virtueel Amsterdams accent: "Lazerstraal op met wachtwoord managers en gebruik gewoon pen en papier, eikel!"
(ik heb niets met amsterdam en kom er ook niet vandaan, maar heb er wat klanten zitten dus pik je wel eens wat op) ;)
Sorry voor mijn taalgebruik, maar inderdaad, gewoon het ouderwetse boekje met wachtwoorden op alfabetische volgorde.....een ouderwetse telefoonklapper bijvoorbeeld die bij de lokale boekhandel nog gewoon te krijgen is. :)
 
Ik vind het wel een dingetje om een wachtwoord die uit 32 karakters bestaat even over te tikken......
Ik gebruik over het algemeen lange wachtwoorden (64) als ik nieuwe moet maken en het portal het accepteert.
 
Een zinnetje maken kan helpen. Bijvoorbeeld:

"Mijn_wachtwoordvoorfunduckis12345"
 
Ik heb een heel goed klein programma'tje dat heet PINS (klik). Je kunt hem hier downloaden en in elk geval niet van Softonic.
Dat ding bestaat al van 2003 dus al 20 jaar en werkt nog steeds perfect, heel klein, niks online, supermakkelijk te backuppen. Slechts 1 hoofd wachtwoord nodig en je kunt er alles in op slaan, url's, mail adressen, wachtwoorden noem maar op.
Er zit ook een wachtwoord generator in die van eenvoudig tot military grade gaat. Niks hosten, ook niet thuis, gewoon klein simpel programma'tje. Alles is opgeslagen in 1 klein databasebestandje.
Een hacker groep heeft dat ooit proberen te hacken en is niet gelukt.
 
Nooit van gehoord en het lijkt mij wel een goede tip. Alleen is het zo dat ook dit wachtwoord via een keylogger oid in verkeerde handen kan vallen.
....maar ja, een papiertje kan ook gefotografeerd worden.. :biggrin:

Dit gezegd hebbende, dat progje op een usb-stick en dan ergens opbergen? Eventueel een reservekopie bij een familielid voor het geval het huis afbrand of de stick stuk gaat?
Een USB stick kan ook beveiligd worden met een wachtwoord, welke op de stick opgeslagen kan worden. :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Maar zonder gekheid, eigenlijk is dit wel een goed idee!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan