Strong8000 attacks are ongoing

T

tendoryu

wie heeft het ook gehoord over het feit dat canal+ een stukje software losgelaten heeft op de strong waardoor deze volledig uitvalt en niet meer zelf te'repareren' is.

groetjes tendo

 
H

huub

Ja, ik heb het gehoord, zelf heb ik geen last van gehad, wel andere waarvan de kanalen veranderen ned 2 k en taq weg.

Ik heb zelf de strong 8000 + versie20 incl patch

Op verzoek van strong nl zijn er mee gestopt ( staat op de ducksite )

Huub

 
R

redneck eyeball

Blijkbaar zijn er veel meldingen hiervan te vinden, zo ook bij de collegas van s**4**l

http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000994

Het lijkt me sterk dat zoiets kan, volgens één van de mensen in de thread op s**4**l is het een regiocode die wordt opgestuurd. Ze sturen dus nieuwe software door, maar regio protected. Met als resultaat dat alleen nog de nederlandse zenders te bekijken zijn.

Blijkbaar loopt er één en ander fout met deze update en laten een hele boel bakkies het afweten. Niet enkel mensen met een goldcard hebben dit probleem, ook officiële kijkers zijn hier het slachtoffer van.

Als C+ inderdaad hier achter zit mogen ze zich aan een serieuze schadeclaim verwachten. Ik denk dat ze op het europees rechtshof andere gedachten hebben op de vrijheid op informatievergaring dan de mensen bij C+

CU

Red

 
R

Robbie

Vandaar dat ze gisteren een tijdje free to air waren

effe het een en het ander aan het installeren !

Robbie

 

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
66
Zit hem inderdaad in een firmware update die van c+ komt.

Inmiddels al 7 klanten die origineel kijken met het probleem dat de strong dood is.

Vandaar dat ik ook bijna zeker ben dat dit vermoedelijk een bug in de firmware update is.

 

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
32.140
Waarderingsscore
161
Punten
63
Leeftijd
57
Locatie
State Penitentiary
Hoogst irritant. Mijns inziens moet het mogelijk zijn dat een klant zelf bepaald of hij wel of niet een update wil hebben en dat het dus niet automatisch kan.

Automatisch zonder vragen ontvangers updaten vind ik toch wel ingrijpen in iemand privacy en recht op vrije keuze.

 
E

exDumber

Updaten, naar de kl*** helpen >:( >:( zal je wel bedoelen, neen dit gaat echt te ver. Dit kan men beschouwen als ernstige schade toebrengen aan eigendom van derden. Zal zeker nog een staartje krijgen.

exDumber

 

satjan

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
251
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
ja het zal zeer duur worden voor die gatsen van C+

 
F

foppo

Kom net thuis na een paar dagen afwezigheid en lees jullie postings. Bij mij draait alles nog steeds perfect met m'n season en voyager/wallbanger, Versie 2.0 + Patch.

(apparaat heetf al die tijd gewoon aan gestaan op anal+)

 

Satwatcher

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
674
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
54
Het verhaal zou wezen dat er geen last van mocht wezen met een orginele kaart. Ik begrijp hier nu dat er wel degelijk last van is als er een orginele kaart inzit.

Zeker in dit laatste geval zou ik als klant alle schade die is aangebracht door de "mislukte" software update proberen te verhalen op C+. Deze beheert die softwareupdate en is dan ook verantwoordelijk voor een geordende gang van zaken. In alle andere gevallen zou ik toch wel een beetje terughoudend wezen. Immers als inderdaad alleen maar kasten met niet geregistreerde kaarten of alternatieve kaarten plat gegaan zijn dan weten ze in principe bij enige verhaal op C+ ook direct wie niet betaald kijkt. Ik zal dus zeker niet zoals elders wordt aangeraden in deze gevallen zonder na te denken handelen in de richting van C+ maar dit gedegen te bedenken en te bestuderen.

Overigens ben ik samen met Black Tiger al langer op het standpunt dat een ontvanger een gekocht eigendom is van de gebruiker en dat zeker niet zonder toestemming nieuwe software in een ontvanger gepompt mag worden. Het gekke aan dit verhaal is dat bij de ene er 7 uitspringen en andere er geen last van hebben terwijl dezelfde soort kaarten worden gebruikt. Het zou dus niet alleen met kaarten te maken hebben maar ook iets met serienummers of loaders....

Satwatcher

 

Tech

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
624
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
59
Locatie
Doetinchem
Ik heb altijd gedacht dat het verboden was zonder inmenging van de eigenaar nieuwe soft naar de doos te sturen , de eigenaar moet een bevestiging geven via de ab. zodat de soft ingeladen wordt , dus hij kan het ook annuleren.

 
F

fjoervretter

maar dan nog,

dan mogen ze de boel nog niet verkrachten ...of wel dan????

 

Tech

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
624
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
59
Locatie
Doetinchem
Dat is een "gewoon" missertje van C+ zoals we gewend zijn van hun.

Het is toch een hele prestatie om goed aangeleverde software (in dit geval door Strong) zodanig te verkrachten zodat de receivers op tilt gaan.

Dit is nu de aangekondigde extra service van C+.

Vooral doorgaan..............

 
S

satstarter

Ik weet dus niet of dit iets met bovenstaande verhalen te maken heeft maar het volgende heb ik vandaag meegemaakt met mijn Nokia (is hetzelfde als de strong):

Mijn goldcard was op zwart gegaan, de oude codes stonden er op dus dat is niets vreemds.

Nadat ik met piccard de juli keys op mijn kaartje had gezet en het kaartje in de ontvanger deed gebeurde er echter iets aparts; elke zender die ik koos gaf een paar seconden beeld waarna hij op zwart ging. Koos ik dezelfde zender nogmaals dan bleef hij zwart.

Nogmaals mijn kaartje overnieuw geprogd en maar weer geprobeerd, echter alles bleef zwart.

Originele kaartje erin gestopt en gewoon beeld, even later melding dat ik de smartcard erin moest steken, die melding ging ook niet meer weg.

Met de schakelaar het apparaat even uitgezet en even later weer aan gedaan, NU KOMT HET : ik hoorde een pieptoon en op het display stond PLUS te knipperen (kan ook PLU5 zijn), en dit blijft nu op het display staan. Verder met het originele kaartje gewoon beeld, met het goldcardje dus niets meer.

Is er iemand die soortgelijke gebeurtenissen ook al heeft meegemaakt "

Staat er PLUS in de display of moet het een of andere foutcode zijn PLU5 ?

Kortom : wat is hier nu aan de hand?

 
D

Duck

Ik dacht dat je een plus in je display krijgt als er een opname is ingesteld, zodra de opname moet beginnen krijg je dan plus.

Je kan door de opname instelling te verwijderen dit weer wegkrijgen.

 
R

robin hood

Ik weet zeker dat ook Strongs met "normale"kaarten de dupe geworden zijn. Je moet de defecte opsturen naar Strong Nederland; je krijgt dan een nieuwe ontvanger; gratis voor nix.

Wel natuurlijk portokosten en een week geen beeld. Volgens mij kun je dit wel op c- verhalen. Maar hoe???

Ik denk dat c- ook een schadeclaim krijgt van strong; wie moet anders al die nieuwe ontvangers betalen? Je krijgt dus echt een nieuwe!!!

Meer willen ze bij Strong niet loslaten, alleen dat het wel door c- komt.

Leg dit een goedwillende burger maar uit???

Arme strong.....

 

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
1.953
Waarderingsscore
40
Punten
48
Leeftijd
52
Locatie
Ergens daarzo..
Moeten we het C+ gebouw maar bestormen? :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

satjan

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
251
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
jaaaaaaaaaa :biggrin: :biggrin: :biggrin: ik doe mee

 
S

satstarter

@duck:

Inderdaad, die plus in de display kwam doordat ik een programma ingesteld had en vervolgens de ontvanger uit en aangezet.

Volgende keer maar gelijk ff in de gebruiksaanwijzing kijken alvorens ik de brave lieve lieden van C+ ergens van verdenk :)

Maar gelukkig, geen probleem meer wat dat betreft, nu nog ff de goede keys erin zien te jagen.

 
H

huub

Ik heb inmiddels van mijn naaste buren 2 strong 8000 geupgrade beide ontvanger hadden versie 6.

De ontvanger met een originele C+ kaart erin ( laatste 2 dagen ) kon geen T en K kanalen meer ontvangen. Door de upgrade van V20 + patch werken beide ontvangers weer goed. Wel 2 keer upgraden want de eerste keer gaat het fout. De eerste keer krijg je CHAr op display, de 2de keer CHA.

Vanaf versie 15 gaat het meteen goed.

Is er iemand die de kanalenlijst kan editten van de strong 8000.

Ik heb edit software maar deze werkt niet.

 



Hosting Fun

Bovenaan Onderaan