Transistor MM9500 defect

J

jqqp

Beste MAS3,

Bij mijn MM9500 is de 1ste Tansistor/Mosfet?:op het board KS01(H634 TOP 202 YAI 60157B)defect.Welke is dit en wat is de vervanger ervan?En hoe kom ik aan het schema van de Media Master 9500 (Nokia)?Kun jij me helpen of iemand anders die dit leest?

bij voorbaat mijn dank,

JQQP!

 
Ja hoor daar kan ik je wel mee helpen.

Die transistor is dus de TOP 202, das het typenummer.

Dat ding schakelt de voeding dus als ie dood is is je doosje ook dood.

Het is niet een ding dat in elke onderdelenshop op de plank ligt.

Maar.

Als je nog ergens een pace 500 weg kunt trekken, dan is dat zo'n beetje het enige waar dat ding nog goed voor is.

Daar zit er namelijk ook eentje in.

Het schema heb ik nog wel ergens liggen, maar daar moet ik wel ff naar zoeken.

Staat het niet toevallig al hier in onze download sectie ?

Overigens, pas wel op.

De 230 volt voedingsspanning staat op dat onderdeel, en ook op het stuk koper dat er voor de koeling omheen zit.

Die is gelijkgericht en afgevlakt, dus er staat zo ongeveer 325 volt gelijkspanning op.

Dat kan dus best pijn gaan doen, wees gewaarschuwd!

 
Schema staat inderdaad bij de downloads , enne , peesjes staan hier genoeg ,wil ik wel slopen voor je indien nodig .

 
Ja hoor daar kan ik je wel mee helpen.Die transistor is dus de TOP 202, das het typenummer.

Dat ding schakelt de voeding dus als ie dood is is je doosje ook dood.

Het is niet een ding dat in elke onderdelenshop op de plank ligt.

Maar.

Als je nog ergens een pace 500 weg kunt trekken, dan is dat zo'n beetje het enige waar dat ding nog goed voor is.

Daar zit er namelijk ook eentje in.

Het schema heb ik nog wel ergens liggen, maar daar moet ik wel ff naar zoeken.

Staat het niet toevallig al hier in onze download sectie ?

Overigens, pas wel op.

De 230 volt voedingsspanning staat op dat onderdeel, en ook op het stuk koper dat er voor de koeling omheen zit.

Die is gelijkgericht en afgevlakt, dus er staat zo ongeveer 325 volt gelijkspanning op.

Dat kan dus best pijn gaan doen, wees gewaarschuwd!
Mas3,heel hartelijk bedankt voor je reactie.Maar een pace500 heb ik niet en in Ede,bij de firma.Eijlander konden ze de TOP 202 niet leveren.Is er een vervanger voor de TOP 202?Ik ben nieuw en nog vrij onbekend met SatelliteFun.Mocht je er een voormij hebben ? Wat het kost? Ik woon in

Otterlo mijn e-mail adres is {mod}bereikbaar via mijn profiel{/mod}

vr.gr.JQQP!

jqqp added 5 Minutes and 11 Seconds later...

Schema staat inderdaad bij de downloads ' date=' enne , peesjes staan hier genoeg ,wil ik wel slopen voor je indien nodig .[/quote']
Bedankt Trust,alleen misschien heel dom,maar wat zijn peesjes?


Ik (MAS3) heb je email adres verwijderd uit dit bericht, om zo te voorkomen dat je een spam slachtoffer word.



 
Laatst bewerkt:
Peesjes is een meer grappige naam voor de Pace ontvangers, hiermee worden de Pace G400 en 500 mee bedoeld (of was het nu 500 en 600?).

 
Mas3,heel hartelijk bedankt voor je reactie.Maar een pace500 heb ik niet en in Ede,bij de firma.Eijlander konden ze de TOP 202 niet leveren.Is er een vervanger voor de TOP 202?Ik ben nieuw en nog vrij onbekend met SatelliteFun.Mocht je er een voormij hebben ? Wat het kost? Ik woon in Otterlo mijn e-mail adres is {mod}bereikbaar via mijn profiel{/mod}

vr.gr.JQQP!

jqqp added 5 Minutes and 11 Seconds later...

Bedankt Trust,alleen misschien heel dom,maar wat zijn peesjes?

O,nu begrijp ik het als je me kunt helpen aan een TOP 202 heel

graag.vr.gr.JQQP


Ik (MAS3) heb je email adres verwijderd uit dit bericht, om zo te voorkomen dat je een spam slachtoffer word.



Bedankt, zie je maar weer wat voor"beginneling" ik ben.



Maar ik begin het al een beetje te leren en vind SatelitteFun te gek goed


 


JQQP!



Bedankt ,zie je maar wat een'beginneling'ik ben.Maar ik begin hetal een beetje te leren en vind SatelliteFun te gek.

JQQP!

 
Mooi, nu nog van het quote knopje afblijven dan komt het allemaal goed.:biggrin:

Bedankt voor het compliment aan Satellite Fun!

 
MAS3,Hoera het schema heb ik.Nu nog de TOP202 dan voel ik me helemaal TOP.Nog iedereen die gereageerd heeft op mijn''probleem"bedankt.

gr.van jqqp :bier:

 
Jqqp , de top is al uitgesoldeerd , als je mij via PM jouw adres geeft , stuur ik em op . Gratis

 
trust,tegek,had vannacht een PM gestuurd op het zelfde moment ging de server plat voor onderhoud.Dus ik weet niet of dat is aangekomen.Stuur nu een nieuwe.En bij voorbaat bedankt voor alles,vr.gr.JQQP!

 
Vanmiddag op m'n werk jouw PM gelezen en gelukkig jouw adres opgeschreven .

Nu wilde ik thuis opnieuw de PM lezen , blijk ik er geen te hebben ???

Waarschijnlijk had ik hem moeten opslaan .

Maar geen nood , de enveloppe met inhoud ligt klaar , morgen gaat ie op de post .

 
Normaliter hoef je een pm niet op te slaan, die staat voor je opgeslagen op de server.

Maar gezien de werkzaamheden vannacht waarbij het forum net uitgeschakeld werd tijdens het schrijven van het bericht (zoals jqqp aangaf), kan het zijn dat de pm wellicht wel nog ergens in een tijdelijke cache van de database heeft gestaan ofzo.

Vannacht zijn namelijk ook de threads en counters allemaal opnieuw even nagelopen door het systeem, daarbij zou het bericht kwijt kunnen zijn geraakt want de oude cache wordt dan ook opgeruimd.

Hou het even in de gaten als dit met nog meer pm's gebeurt dat ze plots verdwijnen, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 
In mijn MM9500 zit nog een oude Irdeto kaart van MultiChoice.En ontvang dus alleen "Free to air"sat.zenders.Wat voor kaart past hier in ,hoe kom ik er aan en

wat moet ik doen om de nederlandse zenders te ontvangen.

 
Hoi jqqp.

Je hebt zo'n rode Irdeto2 kaart nodig.

Misschien heeft er iemand op dit board er eentje te koop?

Groetjes,

Bones.

Bones added 8 Minutes and 15 Seconds later...

P.s. Sommige software versies kunnen ook met een Seca2 kaart overweg; Maar ik heb de oude versie DVB2000 V1.82.0v van 20/12/2000.

Dus verdere info hieromtrent kan ik je helaas niet geven.

Groetjes,

Bones.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat werkt niet alleen softwarematig, je zult ook een hardwarematige aanpassing moeten doen aan de CA module om met een seca kaart overweg te kunnen.

Althans als ik het goed begrepen heb.

 
Klopt BT!

over Seca2 met een MM9500 weet ik echt niks, ik heb wel eens gelezen over een "Open Source" maar nogmaals, ik heb er geen verstand van,

Groetjes,

Bones.

 
Bones bedankt.Wie heeft er een rode Irdeta2 kaart te koop voor mijn MM9500.

Nog een vraag als ik een zenderzoek opdracht geef krijg ik heel veel werkende zenders 600. Na uit en weer inschakelen blijven er maar 300 over,

HOE KOMT DAT??:grrr:

 
Jqqp, als je zo'n kaart zoek, dan plaats hiervoor een oproep in ons te koop gevraagd/aangeboden forum, dat is daar meer geschikt voor.:)

Hoe het komt dat je mm9500 zenders verliest is mij niet bekend, maar is wel een vreemd verschijnsel, lijkt me op een probleem. Mas3 weet nogal veel over MM9500, misschien dat hij je kan vertellen op welk probleem dit kan duiden.

 
De mediamasters zijn weliswaar nog steeds prima dozen, maar ze zijn naar elektronica maatstaven wel oeroud, al wel 10 jaar.

Dat betekent dus dat ze last van slijtage kunnen krijgen.

Juist geheugen is gevoelig voor slijtage, omdat dat steeds gevuld word met nieuwe informatie.

Het zou dus kunnen zijn dat er een geheugen chippie aan het overlijden is.

Maar wat je verder ook moet weten, is dat er verschillende versies zijn van de 9500.

In NL is namelijk op een gegeven moment de 9200 uitgeleverd als een 9500.

Die zijn herkenbaar aan het feit dat deze dozen de modem missen (en het gat met een plaatje is afgedekt).

Voor de importeur/fabrikant leverde dat een kostenbesparing op, die de klant nooit zou gaan merken.

Want Multichoice (de oer digi-provider in ons kikkerlandje) schreef voor dat de satelliet ontvangers voorzien moesten zijn van een modem, om goedkeur te verkrijgen.

Filmnet beweerde bij hoog en bij laag dat de modems niet bruikbaar waren, en nadat ze canal + waren geworden deden ze daar nog een schepje boven op.

Lullig was alleen wel dat men in Duitsland met dezelfde hardware en DF1/Premiere software (samen Dbox geheten), het spul wel aan de gang heeft gehad.

Die 9200 had naar ik me meen te herinneren ook minder geheugen ingebouwd.

Dat is de reden waarom je tijdens het opstarten kunt zien dat de DVB2000 firmware de hoeveelheid geheugen test.

Wanneer geheugen niet aanwezig is, betekent dat dat het chippie er niet op gesoldeerd is, in sommige gevallen is er dan wel een voetje gemonteerd waar dat geheugen in kan (zonder solderen dus).

Om met DVB2000 te weten te komen of je maximaal geheugen hebt, kun je eens het volgende doen:

Ga met de gele toets naar teletekst.

Zoek nu een pagina die bestaat uit meerdere sub-pagina's, bijvoorbeeld de staatsloterij trekking op RTL4 die uit 12 of 13 pagina's bestaat.

Wanneer je die pagina in beeld hebt, druk je op halve maantje links of rechts.

Nu gaat je ontvanger de subpagina's in het extra geheugen opslaan.

Wanneer dat niet kan omdat dat geheugen er niet is, zie je een mededeling verschijnen aan de bovenkant van de pagina.

Dit werkt dus alleen bij DVB2000 software.

Als ik het me goed herinner, zijn er versies met 1 MB, 1,5 MB, en 2 MB.

Het kan dus zijn dat je geheugen defect is, of dat je het geheugen helemaal niet hebt.

Ik ga er van uit dat je er DVB2000 firmware in hebt, zo niet dan mis je nog wel het een en ander.

Overigens over de kaarten:

Er zijn ook nog blauw/grijze irdeto2 kaarten in omloop, die zouden ook nog moeten werken.

Op de CDS site staan ze afgebeeld (klik!), het gaat hier om de onderste twee.

De bovenste drie zijn SECA kaarten.

 
Mas3,bedankt voor al je informatie.DVD2000 software heb ik wel gedouwnload,maar niet

geinstalleerd,omdat ik niet weet wat er is geinstalleerd.Ik heb dit nog nooit gedaan.Dat moet met een 9 polige(RS232) o-modem kabel?Die heb ik wel.M'n andere MM9500 moet ik nog repareren(TOP202)defect.Dan wilde ik het daarmee proberen.

P.S. zo'n blauw/grijze Irdeto kaart moet ik zien te krijgen.Als ook maar Ned.1,2,3 kan ontvangen naast FTA,dan is jqqp al blij!,vr.gr.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan