Transistor MM9500 defect

Wijzigen van de originele software naar DVB2000 vereist de tussenkomst van een BDM interface, die je aansluit op de printerport (dat is een 25 polige stekker waarover de data parallel verstuurd word en dat vond je vroeger, voor USB, op pc's).

Verder heb je er nog specifieke software voor die pc voor nodig.

Hier (klik!) staat hoe een en ander in zijn werk gaat, en onze download sectie heb je inmiddels ook gevonden.

Die interface en de printerport kan wat problematisch worden.

Maar eventueel kunnen mensen als trust en ikzelf (we wonen niet ver bij mekaar uit de buurt) jou daarbij nog behulpzaam zijn.

Wanneer je er eenmaal die aanpassing in hebt zitten, kun je wel weer andere versies van DVB2000 met de serieel kabel erin zetten.

Overigens zag ik vandaag op de VERON dag in Rosmalen een pees voor 2 euro te koop staan (en een stukkie verderop nog een paar maar weet niet voor welk bedrag).

Qua functionaliteit doen die blauw/grijze en de rode irdeto2 kaart niet voor elkaar onder.

Die blauw grijze zijn destijds ingevoerd om de mensen die een wat duurder pakket hadden, te voorzien van irdeto2, terwijl de rest met het hopeloos gekraakte irdeto (1) verder mocht kijken naar de (net niet) gratis zenders.

Het maakt dus niet uit of je aan een rode of blauw/grijze kaart kunt komen.

Maar je moet dan wel van de vorige eigenaar een schrijven hebben (aan CDS) die vertelt dat de kaart is over gedaan aan iemand anders (jou).

Wanneer de kaart is afgemeld en die vorige eigenaar het abonnement heeft beëindigd, dan heb je niets meer aan die kaart.

CDS vind dat je dan maar een andere ontvanger moet gaan kopen...

 
Laatst bewerkt:
Mas3,Het is geweldig hoe jij overal antwoord opgeeft als ik je tegenkom gratis :bier: 'tje.Ik heb het schema al gedownload.Ik zou het kunnen maken,maar zonde voor 1 malig gebruik.Misschien heeft iemand het te leen?

Ik woon in Otterlo(pracht dorp),nogmaals hartelijk dank voor je antwoorden,

vr.gr.JQQP!

PS tzt zou ik een 'dreambox'600 willen kopen(eerst sparen)is dat een goede keus?

 
Laatst bewerkt:
Otterlo ligt inderdaad prachtig , De "Zanding" was m'n eerste kampeer ervaring .

Tussenkomst van een BDM is niet altijd vereist , hangt af van welke bootloader de Nokia is voorzien .

Nijmegen is niet naast de deur voor jou , misschien is er iemand dichterbij , maar ev. kun je het hier doen .

Als de Nokia opstart zie je bootloader versie (heel kort) in de display verschijnen .

Als daar B200uns of B210uns staat , kun je direkt met de nul-modem kabel aan de gang .

Let wel , de BDM werkt niet onder XP wel onder W98 , en met niet elke nul-modem kabel kun je met DVBEdit de firmware vervangen (met NSD wel )

Hier een posting van mij op een ander board :

Er zijn dus meerdere versies 0-modem kabel .

Zo heb ik (allen Female -female) dus 2 beige kabels met blauwe inzetstukken en die zien er zo uit :

1 - 1 - 8 - 8 (aan beide stekers is 1 met 8 verbonden)

2 - 3

3 - 2

4 - 4 -6 - 6 (aan beide stekers is 4 met 6 verbonden)

5 - 5

7 en 9 zijn aan beide zijden niet aangesloten .

Deze heb ik jaren in gebruik voor de kanalen-settings met DVBEdit en de FW met Nokia serial download

FW upgrade met DVBEdit ging daar niet mee .

en nog een zwarte met zwarte inzetstukken .

1 - 1

2 - 3

3 - 2

4 - 6

5 - 5

6 - 4

7 - 8

8 - 7

9 - 9

Deze is dus de beste want hiermee heb ik zojuist op m'n XP machine met DVBEdit een FW upgrade gedaan op 38400 baud .

En dat gaat wezenlijk sneller dan met Nokia serial download !!

Doordat Mojo me vertelde dat het hem voor het eerst met DVBEdit gelukt was de FW te vervangen , en ik me DIT topic herinnnerde , ben ik naar de verschillen gaan zoeken .

Uiteraard zullen de kleuren van de kabel niets uitmaken , als de verbindingen maar juist zijn .

 
en met niet elke nul-modem kabel kun je met DVBEdit de firmware vervangen
Kun je dat nader uitleggen? Want een seriele nullmodemkabel is een seriele nullmodemkabel, daar zit bij mijn weten geen verschil in. Als het met sommige nullmodemkabels niet lukt, dan lijkt het me dat het ofwel een gewone seriele kabel is ofwel dat de pinbezetting niet goed gemaakt is en dan is het ook geen nullmodemkabel.

Het kan wel zijn dat je female-male en female-female hebt etc. maar normaliter is het female-female. Die moet je inderdaad wel hebben.

Vandaar even mijn vraag.

 
Heb je wel die hele posting gelezen ?

Want direct na deze opmerking legt trust uit wat hij bedoelt, middels een kopie van een posting van hem op een ander board.

Kan me echt niets voorstellen wat het duidelijker maken moet.

Het verschil in die kabels zit hem er in dat bij de eerste variant alleen de pinnen receive data (RxD, pin 2) en transmit data (TxD, pin 3) een verbinding hebben met de andere kant, en bij de tweede variant hebben (bijna) alle pinnen een verbinding met de andere kant.

Daar zie je ook dat er niet alleen een kruising zit in 2 en 3, maar ook in de pinnen 4 en 6, en 7 en 8.

Deze signalen zijn er voor de handshaking, oftewel voor de synchronisatie van de data kanalen.

Dat verhoogt de betrouwbaarheid van de overdracht, maar alleen als beide zijden dit ondersteunen.

Het is wel de originele manier van een nullmodem kabel, de eerst genoemde is meer een "sloppy version".

 
Ik heb het helemaal gelezen, maar ik snap de opmerking niet dat het niet met alle seriele nullmodemkabels zou lukken.

Het is toch immers logisch dat je een male connector niet in een male aansluiting kunt duwen? En een normale nullmodem is female-female. Dus als het alleen dat is, leek mij de opmerking dan toch vreemd.:)

Kan ook er aan liggen dat ik altijd wel nullmodemkabels heb gehad, nog nooit eentje tegengekomen die het niet deed.

 
Lieve allemaal,t's heel eenvoudig als de jongetjes gewoon in de meisjes passen

en de de juiste draadjes gewisseld zijn heb je een nul zonder flauwekul.

:drinken: jqqp.

ps Trust,over je aanbod neem ik contact op via PM.

jqqp added 16 Minutes and 15 Seconds later...

Trust,als ik de MM9500 opstart verschijnt er:20050007 ,MC2.2 in het display.Kun je daar wat mee?

 
Laatst bewerkt:
Trust,als ik de MM9500 opstart verschijnt er:20050007 ,MC2.2 in het display.Kun je daar wat mee?
In dat geval zit er nog de originele Multichoice bootloader in. Doch met een BDM interface is deze gemakkelijk te vervangen.

Overigens werkt dat ook het beste met Win98 en bd32win.

 
Yeps, en dan nog een oude versie ook.

Voor zover ik me kan herinneren, zou er 2.5 in moeten zitten als ie alle updates gehad heeft.

 
Het is toch immers logisch dat je een male connector niet in een male aansluiting kunt duwen? QUOTE]

Ik geef toch duidelijk aan dat alle getestte kabels Female-Female waren .

De Maxplus 2100 is blijkbaar minder kieskeurig want daarbij kan ik met beide kabels settings en FW vervangen .

DVBEdit verwacht bij het connecten met de Nokia om de FW weg te schrijven , blijkbaar een extra handshake via de pennen 7 en 9 welke voor het vervangen van de settings niet nodig zijn .

Ik probeer juist duidelijk te maken dat niet alle Female-Female kabels voor alle akties werken .

Na installatie van div. app op m'n werk blijven er nogal eens kabels over .

als ik denk ze te kunnen gebruiken , neem ik ze mee naar huis .

Zo ben ik ook aan die goeie grijze gekomen .

Ik heb ook nog een grijze met blauwe inzetstukken (Female-Female ) meegenomen en daar zijn alle 9 verbindingen 1 : 1 , niks gekruist .

Is dat een nul-modem of een serieele kabel ?

Wie het weet mag het zeggen .
 
Beste Trust,ik heb alles begrepen en ik hoop dat je m'n PM's aan jou gelezen hebt waar ik aangeef dat ik tzt gaarne gebruik maak van je aanbod.Nog hartellijk dank voor al je goede adviezen.

vr.gr.jqqp

 
Laatst bewerkt:
Ik probeer juist duidelijk te maken dat niet alle Female-Female kabels voor alle akties werken .
Aha, dan was ik dus toch correct in mijn veronderstelling. En in dat geval vind ik het een vreemd verhaal, dat werkt normaliter altijd.

Ik heb ook nog een grijze met blauwe inzetstukken (Female-Female ) meegenomen en daar zijn alle 9 verbindingen 1 : 1 , niks gekruist .
Oooh ja, oke, maar als jij kabels van het werk gaat meenemen en die je hier aan daar tegen komt dan kunnen die best aangepast zijn.

Je kunt dan ook niet meer spreken van "alle nullmodemkabels".

Wat dat betreft moet men eigenlijk alleen kijken van hoe je het in de winkel geleverd krijgt als je een seriele nullmodem kabel vraagt. En dat is normaliter altijd female-female (of female-male maar dan kun je een koppelstukje gebruiken) die op de juiste manier van de pinbezetting is voorzien.

Wat je her en der meeneemt kun je dan ook niet zomaar als nullmodemkabels gaan betitelen, dat wilde ik maar even duidelijk hebben.:)

 
Beste Trust,ik heb alles begrepen en ik hoop dat je m'n PM's aan jou gelezen hebt waar ik aangeef dat ik tzt gaarne gebruik maak van je aanbod.Nog hartellijk dank voor al je goede adviezen.vr.gr.jqqp
Helaas , tot op dit moment nog niets gezien .

Ik stuur jou wel mijn Email adres .

 
LS,dat is de 2SD1858,wie weet de vervanger's ervoor (JFET)?

gr.jqqp

 
LS,dat is de 2SD1858,wie weet de vervanger's ervoor (JFET)?gr.jqqp
een TS03 heb ik ooit vervangen door een voorhande zijnde BD237 , werkt nog steeds !

 
MM9500,Helaas,zwart diplay,alle actieve spanningen zijn aanwezig,de 5v_op,3,3v_op en 12v_op spanningen komen niet na het schakelen v/d std.by/aan knop.Kan dit euvel ook optreden als de FW beschadigd is?Geen 13-18volt achter DS21 en DS22.Ik kom er net achter dat: wel +/- 12v op colector TS03(nu BD139) maar geen 12v op de basis.(stationaire spanningen zijn aanwezig,foutje dus),had hem al weer dichtgeschroeft, vanwege zwart display.Na de Pasen verder?Word er een beetje moedeloos van.

HEEL FIJNE PAASDAGEN!allemaal vr.gr.jqqp.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan