Tuinhuis en zo bouwen

Een foto is nog even een dingetje. Ik weet niet hoe dat dat moet. Als iemand dat even uitlegt komen de foto's wel.Ik heb de staanders bijna klaar.Zaterdag wil ik het met mijn zoon opbouwen. Eem Balk van 6 meter is mij net even te veel.
 
Hoe je een foto moet uploaden?

Aan de rechterkant van dit forum staat "special' service.

Daar als derde imagehosting, klik op die link, en dan kom je op die site, en dan kun je een foto uploaden.

Kies als eerste; https://postimages.org/

En dan "Minatuurafbeelding voor fora:
 
Het regent hier nu maar ik ga het proberen freggel. Ik kan eerst wel even droog oefenen.🤣
 
Het ziet al goed uit, DR.Z wordt DHZ denk ik. 😉
Zie ik het goed dat er een aparte berging komt?
Haha! Ik verander mijn nickname inderdaad maar! :) En inderdaad, dat heb je goed gezien, er komt aan de linkerkant een berging.
 


Nog ongeveer 20 te gaan.
Nu binnen aan de slag buiten is het nog steeds te nat.
 
Dat is echt profi janblues!! Zelf heb ik daar dikke houtbouw schroeven voor gebruikt. Te meer omdat ik niet het geduld en gereedschap voor heb.
 
Nee bouwschroeven gebruik ik hier niet. Er wordt straks een gat geboord in de balk en met een verschil van 3mm in de pen en zo wordt de schoor stevig tegen de balk getrokken als de houten pen daar weer in komt.
Mijn werkplaats en alle gereedschap is de afgelopen winter door brand verloren gegaan dus alles is nieuw.
 
Tjonge, dat is balen! Hopelijk ben je goed verzekerd zodat je er niet al te veel schade aan hebt gehad.
Maar Janblues, de manier van werken is voor een systeembeheerder/zonnepaneleninstallateur heel anders dan voor een echte timmerman! :bounce:
 
Ik zit nu werkeloos thuis bijna 70 .:geek:
Dus ik heb wel tijd.
Maar ik heb ook zonnepanelen gelegd en in bedrijf gesteld en E werkzaamheden uitgevoerd op fabrieken.
Ook geen timmerman dus maar waar een wil is is een weg.
Het duurt alleen wat langer omdat mijn linker arm en hand niet zo goed meer functioneren na een ongeluk na mijn 16 de jaar.
Aan gereden door iemand met drank op en de politie daar ook mee om kocht om een afwijkt rapport te schrijven.
Als je veel geld hebt dan is het recht tekoop.
 


Dit moet nog worden verwerkt.
 
Ik zit nu werkeloos thuis bijna 70 .:geek:
Dus ik heb wel tijd.
Maar ik heb ook zonnepanelen gelegd en in bedrijf gesteld en E werkzaamheden uitgevoerd op fabrieken.
Ook geen timmerman dus maar waar een wil is is een weg.
Het duurt alleen wat langer omdat mijn linker arm en hand niet zo goed meer functioneren na een ongeluk na mijn 16 de jaar.
Aan gereden door iemand met drank op en de politie daar ook mee om kocht om een afwijkt rapport te schrijven.
Als je veel geld hebt dan is het recht tekoop.
Waardeloos, die figuren met drank op achter het stuur.
Maar voor een niet-timmerman ben je behoorlijk als professioneel timmerman bezig!

Ik zie dat je ook met dat zogenoemde "douglas" hout bezig bent? Met het droge weer splijt dat als een gek, ben ik achter gekomen.
Elke plank die ik er op zet boor ik maar eerst voor, want de planken werden steeds korter. :biggrin2:
De balken heb ik van een duurzamere soort genomen.. Geïmpregneerd grenen. Douglas is mooier van kleur, zeker met blanke vernis om de kleur te behouden, maar ik heb bedacht om de boel te gaan schilderen. ...hoewel ik daar eigenlijk een klein beetje spijt van heb. Douglas is toch wel mooier maar lastig te bewerken.
 
Klopt het hout is erg zacht en daardoor moeilijk te bewerken.
En in de zon is het net of er leven in zit. Ik heb alles eerst gebeitst met douglas beits en als hij klaar is doe het nog een keer.
Ook dat scheuren is een dingetje maar het eenmaal in elkaar zit valt het wel mee.
Ik heb ook al een buiten keuken met douglas en die blijft onbehandeld goed.
Morgen de liggers op maat maken en dan hoop ik dat hij zaterdag om hoog gaat.
 
Laatst bewerkt:
IMG-3576.jpg



Zo dus? :)
 
Ja precies, begint al ergens op te lijken. Nu nog deur en raam er in, ijskast er in en zwembad ervoor en dan lijkt het al op bij ons Boets. :biggrin:
 
Ziet eruit als een BBQ plaats voor de sat-BBQ boy's
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Afgelopen weekend alles op gebouw met hulp van mijn zoon.
 
Vandaag de rest aangebracht want het regende hier de afgelopen dag
20210701-205032.jpg
 
Dit heb ik vandaag kunnen doen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan