Vaccineren of niet? En kun je dan nog besmetten?

Ik zie het covid virus conform de griep. Ook voor de griep krijgen de kwetsbaren ieder jaar indien ze willen een hervaccinatie.
Voor covid zal dat wel ingripender zijn omdat dan zowat heel NL een hervaccinatie moet krijgen als de werking onder ern bepaalde waarde duikt.

Dat is dan weer een klus van vele weken zoniet maanden. Wordt dan gekozen voor de meest goedkope vaccin bv Jansen. ? Er staat ons nog heel wat te wachten.

Het kan ook zo zijn dat het virus spontaan verdwijnt net als Sars. Een covid variant.

Nog heel veel onduidelijkheden.
 
Het valt wel onder de griep-achtigen. Alleen had ik voordat het vaccin er was nog (ijdele) hoop dat het zou worden zoals bijv. het pokken vaccin, 1x krijgen en dan nooit meer nodig. Dat blijkt helaas niet het geval.
Ben toch nog benieuwd wat er nog in de loop der jaren dan nog allemaal ontdekt wordt over deze ziekte.
Of dat het net zoals Sars inderdaad plotseling verdwijnt. Covid-19 is immers een Sars-2.
 
Als ik ook even mijn twee centen op tafel mag leggen, veel mensen gaan voorbij aan coronabesmettingen en een klein deel wordt er ernstig ziek van.
De mensen die slechts een licht griepje of er niet eens van merken, hoeven in principe niet worden ingeënt, want het lichaam kan et virus goed bestrijden.
Dan nog even dit: Het vaccin schijnt maar 9 maanden te werken. Of dit klopt weet ik niet, maar aangenomen dat dit wel zo is dan heeft vaccineren alleen zin wanneer het jaarlijks gebeurd..en dan nog alleen voor de zwakkeren.

Ik heb zelf ook een coronainfectie meegemaakt en had er op een zeurende hoofdpijn en nog wat verschijnselen na, niet veel last van. 4 dagen later geheel genezen. Hoewel, hoesten duurt nog voort na 2 maanden.

Dan nog een recent bericht uit de contreien van Limbabwe: Een vriendin van mij die op de IC werkt met coronapatienten, heeft een man in behandeling gehad die gevaccineerd was. 73 jaar is de man en hij heeft het uiteindelijk wel overleefd. Daarmee wil ik zeggen dat vaccineren dus kan helpen om het ziektebeeld te verkleinen en de overlevingskansen flink te vergroten.
 
@Dr.Z

Pfizer heeft uit metingen verricht op bloedmonsters wat de halfwaardetijd is van vaccinatie.
HaLfwaardetijd is wanneer de antistoffen tot de helft gedaald zijn .
Omdat deze zich gedraagd als een natuurlijk proces kan men al eerder de afname in beeld brengen. De zogenaamde e-macht curve.
En zo heeft pfizer berekend dat de effectiviteit nu op ruim 1 jaar gesteld kan worden.
En ja dan wordt het zoals ik in vorig bericht heb verteld flink aanpoten door de spuitgasten ieder jaar.
Niet voor niets heeft NL een veelvuldig voorraad vaccins besteld.
Dat was dus allang bekend dat hervaccinatie eEn onderdeel is van route 2021
En nee , je laten vaccineren geeft geen 100% garantie dat je niet besmet met covid kunt worden. Kans is 5-10% dus nog wel fors , maar minder ernstig.

We shall see.
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk! Sprak gisteren met diverse lotgenoten en waren blij dat ze na het halen van hun eerste prik eindelijk verlost waren van het besmettingsgevaar.
Buurvrouwtje met ernstig gehandicapt kind kreeg haar prik Pfizer vorige week. Uitspraak nu kan ik eindelijk met een gerust hart naar de winkel boodschappen doen, ben al een jaar lang niet meer naar de super geweest vandaag voor het eerst. Nou ja.
Ook haar beide moeders reageerden hetzelfde, nu moet niets meer mag alles. Joepie en dat zijn moeders , oma die de mantelzorg henben vanwege zwaar gehandicapt kleinzoon. En daar doen ze het voor.
Vraag me echt af of doorsnee NL weet wat vaccineren inhoudt.
 
Ik heb zelf ook een coronainfectie meegemaakt en had er op een zeurende hoofdpijn en nog wat verschijnselen na, niet veel last van. 4 dagen later geheel genezen. Hoewel, hoesten duurt nog voort na 2 maanden.
Dat had een vriend van mij ook. Slechts een aantal dagen hoofdpjin, hoesten maar wel ook grote vermoeidheid. Ook bij hem was het na een kleine week genezen, maar het hoesten duurt nog altijd voort.

Maar juist dit verschil in hoe men zich voelt maakt het juist ook zo gevaarlijk. Veel mensen krijgen het slechts licht en denken dan dat het maar een griepje is en niet veel voor stelt.
Echter er zijn dus ook heel veel mensen die variaties krijgen van erger dan dit lichte griepje tot zwaar ziek. Men kan al van Mas3 lezen dat hij al een redelijke vorm had, nog niet eens de ergste en "slechts" 2 weken ziekenhuis met zuurstof en nu maanden later nog steeds niet in orde is. En dat is wat te weinig mensen weten, te weinig mensen rekening mee houden. En dan krijg je die onzin en fake verhalen dat er geen Corona zou bestaan en dergelijke. Dat is gevaarlijk. Als je een lichte vorm hebt of hebt gehad en het lichaam kon het goed aan, dan heb je geluk gehad.

Maar het blijft toch vreemd dat men ook dan nog zo lang blijft hoesten. Dat geeft al aan dat het toch wat leiper is dan men denkt.

Vraag me echt af of doorsnee NL weet wat vaccineren inhoudt.
De meesten niet en dat gevoel van "joepie we kunnen weer" wordt hun helaas ook door de overheid aangepraat. Want die zeggen aan dat als iedereen gevaccineerd is immers alle regels opgeheven kunnen worden en we weer "gewoon" kunnen leven. Ik heb ze nog geen enkele keer horen zeggen dat gevaccineerde mensen nog de ziekte kunnen dragen en overbrengen.

V.w.b. dat bloedonderzoek, dat heb ik gelezen ja, er zijn er meer die dat gedaan hebben, maar dat is op testschalen gedaan. Zeker weten doen ze niets, dat kan alleen gemonitord worden op "live specimen" zoals ik dat dan noem, oftewel wij mensen. Want zoveel mensen, zoveel verschillende lichamen.
Dus ben benieuwd naar wat ze nog allemaal ontdekken, zowel v.w.b. de duur van bescherming alsook nog meer informatie over de ziekte. Bijv. hoe lang het nog longen aan tast, of waarom mensen met lichte vorm anders nog zo lang blijven hoesten.
 
pfizer.jpg

Bron NOS



In 4 maanden groepsimmuniteit in EU????? Dan zijn ze hier nog bezig met 2e prikken. Degene die nu 1e prik krijgt, krijgt over 5 a 6 weken hun 2e. Nu is 1956 aan de beurt. 3- 4 jaargangen per week. Dat zijn nog heel wat weken. Tenzij ze overgaan op Jansen 1 prik. Maar daar hoor of zie je totaal geen cijfers hoeveel je beschermd bent en hoe snel dat afgebouwd wordt.
Pfizer zegt na 6 maanden nog 91% . Jansen na 1 prik 60-70%?????????????
 
Laatst bewerkt:
Dat had een vriend van mij ook. Slechts een aantal dagen hoofdpjin, hoesten maar wel ook grote vermoeidheid. Ook bij hem was het na een kleine week genezen, maar het hoesten duurt nog altijd voort.
Die vermoeidheid is inderdaad legendarisch! Normaal gesproken ga ik in mijn luie stoel zitten als ik moe ben en kom ik er uitgerust uit, met die corona ging ik er moe in zitten en kwam en nog vermoeider uit!
Ik stond op, liep een paar passen en was geheel buiten adem! :biggrin: :biggrin:
 
Zou eigenlijk niet mogen gebeuren, maar hieruit blijkt dus wel dat ook gevaccineerden nog anderen kunnen besmetten.
Gelukkig door dit vaccin (vermoedelijk) alleen een lichte vorm anders hadden we nu weer een half bejaardentehuis met doden gehad.
 
Heb toch maar de tweede prik gehaald je weet maar nooit he!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan