van db7000 naar 500 hd

opel4ever

New Member
Lid sinds
18 jun 2010
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
43
Hallo,

Een hele tijd geleden zat ik nog echt in het sat wereldje, en hield me dagelijks bezig met het patchen van strong 8000 / 8100 en de flipsen met in het begin een rete trage seriele patch en daarna de oslink.

Daarna een beetje ingezakt, en begonnen met een db7000.
Nu wilde ik wat nieuws met de komst van hd, dus gekozen voor de db500 hd.

Op advies van deze site de oozoon image geladen, en eerste indruk is grafisch osd iets minder maar qua schakelen supersnel voor hd kanalen.
Even nog wat zitten knoeien met picons.

Tijdens het doorlopen van de menu's wat toch wel wennen is tov de gemini software. kwam ik de optie nfs server tegen.
Nu heb ik nog een popcornhour a-110 (linux mediastreamer) draaien, en wat schets me verbazing? Hij wordt herkend en kan hem doorkoppelen aan de db500hd, dus niks esata gewoon via netwerk. Met 1 woord geweldig.
Op de hdd van de popcorn had ik nog wat mkv en mpg hd bestanden staan, en ook deze werden goed afgespeeld.
Tevens een mount naar de hdd gemaakt om met de db op te nemen naar de nfs server (popcorn) en dit werkt ook.

Ik moet zeggen dat dit alles boven mijn verwachting goed werkt.

MAAR, nu de vraag :)

Ik wil graag mijn mp3 dir geshuffeld hebben is dit mogelijk met de oozoon image, of moet je daar een plugin voor installeren?
Dus geen playlist maar in de dir staan en zoals bij de db7000 op de audioknop duwen.

Alvast bedankt!
 
Vooraf: we gaan er van uit dat je een experimental image OE 1.6 hebt

Dat gaat alleen met een plugin omdat dit niet standaard in een image zit. We denken dat er diverse plugins voor zijn, echter de meest gebruikte voor dit soort dingen zijn de plugins van Merlin en de Media Center plugin (welke door DMM wordt aangeboden).

Onderstaand de hyperlinks naar plugins

voor de originele DMM plugins: klik hier of hier
voor OoZooN plugins voor de500 HD: klik hier, kijk dan bij: "all", "dm500hd" en "mipsel" of klik hier, kies dan "experimental" indien je een experimental image hebt.

Maar als je OoZooN hebt dan doe je dat natuurlijk via de Software Manager zoals het behoort:

Menu-Instellingen-Software Beheer. Dan kom je in de Software manager en daar doe je eigenlijk alles. Klik vervolgens op: Beheer extensies. Dan even wachten (want de ipkglijst wordt dan bijgewerkt (=inhoud met nieuwste/recenste plugins), wat die nu doet is hetzelfde als je in telnet zou intikken: ipkg update.
Als alles is bijgewerkt krijg je een inhoud van de plugins te zien gerangschikt naar categorie, zoals Common Interface, Display en gebruikers interface, enz enz. Een mogelijkheid is om alles na te lopen, wil je iets installeren (de aardglobe die voor de plugin staatis dan wit, ga dan op die plugin staan en klik op OK (dan zie je wat er met de aardglobe gebeurt (klein wit pijltje op groene achtergrond). Is die reeds gekleurd dan is de plugin al geinstalleerd, wil je de-installeren dan weer op OK klikken en je ziet wat er met de aardglobe gebeurt ((klein wit kruis op rode achtergrond)).

Ben je lui dan ga je naar de laatste 2 categorie?n want dat zijn System en Software, daar staan alle plugins gesorteerd op alfabet onder elkaar.

Ben je helemaal klaar met selecteren dan druk je net zolang op de rode knop (Terug) totdat je in de gele button op je scherm ziet staan: proces. Dan klik je op de gele knop en daarna op OK en voila....

Haha OSD niet scherp ligt aan je skin en heeft niets met de image van doen.
Kies maar eens via de Software Manager voor Skins en dan de AI.HD Skins control.
Als alle plugins (incl. die AI.HD Skins Control) dan dreambox GUI laten herstarten. Zodra die is geherstart, ga je naar Menu-Applicaties en jekies voor de Ai.HD Controller. Daar klik je op en dan gaat een klein schermpje open. Er staat nu bijna niks in (komt nog) maar selecteer een Infobar en Windos Style m.b.v. de pijltjes toetsen; kies maar eens voor: shadow. Daarna klik je op de groene knop (Opslaan) en de AI HD (All In HD) skin wordt gebruikt met de shadowstyle voor de infobar. Daarna weer de GUI laten herstaren en kijk dan nog eens naar je OSD. :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Overigens als je toch plugins installeert, installeer dan eens:

- Second infobar (leuke infobar boven in beeld met gegevens (o.a. share gegevens, ecm tijd etc).
- Dr.Watson (kun je video en audio bitrates in klein schermpjeopje tv zien)
- MultiQuickButton (toetsen herindelen met tevens: lang rood, lang blauw enz)
- Video enhancement plugin
- Audio resolution plugin
- Split Screen

Ook leuk is de audiopip plugin maar die staat nog niet bij OoZooN op zijn feed. Daar kun je dus mee naar een zender kijken en het geluid van een andere zender selecteren. Handig bij het WK voetbal omdat de kwaliteit van Canal Digitaal soms slechter is dan die van Sky HD Germany. Of als je naar een wedstrijd van Nederland kijkt kun je met die plugin naar het commentaar van de radio (radio 1) luisteren. Dan zie je de wedstrijd en je hoort Jack van Gelder. Wel rekening houden dat het TV beeld iets trager is dan de radio.

Als je de SIB (second info bar) installeert, laat dan even weten wanneer je die SIB (second info bar) hebt geinstalleerd want dan hebben we nog een bestandje om de share gegevens er in te tonen. Doordat de meeste plugins op de feed van DMM staan mogen er geen share dingen en andere illegale dingen in de plugin zitten (dus die worden apart geleverd).

Wow weer heel verhaal, maar we willen je ook graag tevreden hebben en laten zien dat OoZooN inderdaad hele goede images maakt (misschien wel de beste). Bovendien zijn een hoop mensen tevreden met OoZooN images maar halen er lang niet alles uit :biggrin::biggrin::biggrin:

SUK6 !!!
 
Tja pas maar op dat hij niet oprookt want mijn 500 HD zijn prosessor had het al begeven na een maand :)
geef mij maar terug die oude 7000 .
 
Zo alvast bedankt voor je antwoord,

Ja ik heb inderdaad de experimental image (de laatste)

Voordat je een berichtje stuurde heb ik de knop Beheer extensies bekeken, maar dat is dus echt handig!
Tnks voor de tip voor de groene pijltjes ik vroeg me al af hoe je ze tegelijk kon installeren.

De skin ben ik nu wel gewend en heb al verschillende skins geprobeerd, maar wat ik eigenlijk zoek in de skin is dat ik de resolutie in de balk kan zien en tevens of het een hd uitzending is alsmede op welke satteliet ik aan het bekijken ben. Kijk namelijk niet via rotor maar met 4 koppen op een rail met een switch. Vind het leuk om te zien welke positie ik bekijk. Met andere woorden wat raden jullie aan voor een skin?

De second infobar had ik ook al geinstalleerd maar op 1 of andere manier krijg ik hem niet in beeld (staat wel geactiveerd) Dus weet niet precies hoe het te werk gaat.

De andere plugins ga ik zeker proberen.

Ik ben aan het puzzelen geweest (lees knopjes drukken haha) en ben erachter hoe de imerlin music player werkt.
Oftewel, hoe de shuffle en holdon werkt.
Om een map te laten shuffelen druk je op de - toets van bouquet. Om de gehele map telkens opnieuw te laten spelen druk je op + toets van bouquet.

Ok nu weer wat vragen, is er een mogelijkheid (zoals bij multiboot db7000) om een soort van mount te maken naar hdd zodat mijn interne flashmemory virtueel wordt vergroot?

Oja om van de hak op te tak te springen.

Ben zelf liefhebber van motogp, en nu las ik dat je de motogp kon bekijken via de stream kanalen van de bbc.
Op het moment dat je deze scant: 28 graden 12441mhz V 27500 2/3
Dan komen ze binnen als datakanaal heel vaag.
Via dreambox edit kan je het kanaal editen, bij service data dan service type, dan kies je 1 ipv 130, en het werkt :) Hoppa 6 stream kanalen zonder reclame.

Zo dat was het weer ga vanavond de plugins testen en typ wel wat de bevindingen zijn :)
 
Nou die a.i. shadow skin is super, hij staat er vast in.

De Second infobar werkt nu wel goed, dus laat dat niet legale gedeelte (share info) maar deze kant op komen!!
Dr.Watson is leuk progje om info over uitzending te bekijken heb dat meteen onder een quickbutton gezet dus dat werkt ook goed
De Video enhancement plugin had ik al geinstalleerd maar heb niet veel hoeven aan te passen beeld was al goed
Video resolution plugin, hier vond ik toch niet echt een voordeel omdat mijn setup indien slecht dan fullhd al geupscaled word.
De Split Screen heb ik niet kunnen vinden.

Heb tevens de pure mp3 player geprobeerd maar deze blijft crashen helaas, dus terug naar de merlin player die helaas geen zoekfunctie heeft! pure wel maar heb ik niet veel aan haha.

Tnks voor de info, mocht je nog een leuke tip hebben dan test ik die wel uit ;)

oja ik heb de oozoon oe 1.6 van 13-06 eerste update gedownload en daarna via de autoupdate op de box zelf uitgevoerd onder problemen
 
met die shadow style Ai.HD skin zie je toch inde infobalk de gegevens die je wilt: HD icoontje (bij HD uitzendingen) resolutie etc. Bovendien zie je in de Second Infobar ook staan: SD (bij niet HD uitzendingen of HD bij HD uitzendingen).

Bijgevoegd het originele bestand (vhdConvSmartInfo_ORG.py) en het gewijzigde bestand (vhdConvSmartInfo.py). Met het gewijzigde bestand krijg je dus de share info van CCcam in de second infobar (aantal hops, ecm tijd e.d.). Kopieer het gewijzigde bestand via FTP naar /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/AiHDcontroler/comp op je dreambox

Dan ga je naar Menu-Applicaties en kies je AiHD Controller. Je doet daar niks alleen druk je op de groene knop (Opslaan). Daarna wordt gevraagd of je enigma2 (de GUI) wilt herstarten en dat bevestig je door "Ja" te selecteren. Het zojuist door jou met FTP gekopieerde bestand wordt dan automatisch op de goed plaats (/usr/lib/enigma2/python/Components/Converter) neergezet en daarna zul je die gegevens moeten kunnen zien.
 
Hee,

Heb het geprobeerd en in eerste instantie werkte het niet goed, bestandje werd niet goed overschreven in de extention dir.

Dan maar handmatig gedaan en tadaaaaaa het werkt :)

Tnks, geniet nu dagelijks van de dreambox.
Wat ook leuk is dat hij nu aangeeft dat er nieuwe software uit is voor de db500, gelijk de nieuwe online erin en hoppa de laatste versie oozoo draait.

Heb tevens de laatste hardwaredrivers geinstalleerd, dus ben nu helemaal up te date.

Tnks voor de info.

Als je nog een leuke gadget weet dan laat maar horen!!!!!
 
de 500 heeft geen harddisk mogelijkheid maar misschien dat je het via je netwerk doet en dus opneemt via een harddisk ergens op je netwerk dan zijn er nog wel leuke plugins:

voor de filmlijst/-inhoud: suomipoeka plugin
en om een movie preview te maken: moviepreview plugin (dan krijg je een schermpje te zien als je in de inhoudslijst op een opgenomen/opgeslagen film gaat staan; een echte preview dus)
 
Hee,

Ja ik zal er eens mee gaan stoeien.
Op dit moment gebruikt de 500HD de schijf van mijn popcornhour (nfs)

Werkt perfect, is ook makkelijk in te stellen want oozoon geeft dit zelf al aan, of hij de gevonden hdd mag gebruiken als standaard hdd.

Ik zoek eigenlijk nog een mp3 speler (puremp3 crashed helaas) met een zoekfunctie naar mijn mp3 bestanden.
 
mp3 speler voor op de dream?
Als je OoZooN hebt is als het goed is iDream (van Merlin) al geinstalleerd, installeer dan ook eens de Merlin Music Player.
Daarna: start iDream eens op (via de blauwe knop (Extensions menu)) en zodra iDream is gestart druk dan eens op de menu knop. Zet de config naar wens en zoek een pad (folder) waar je mp3 bestanden staan. Daarna wordt dat pad (die folder) doorzocht en automatisch de subdirectories ook. Dit kan wel even duren. De mp3's worden in een database weggeschreven. Als je mp3 luistert in iDream moet je maar eens met je EXIT en de OK knop gaan spelen. Je hoort als geluid dan je mp3bestanden terwijl je gewoon TV kunt kijken.
Tja zo zijn er nog genoeg plugins welke heerlijk werken met OoZooN.

Wil je een kleine klok in beeld op een door jou gewenste positie: permanentclock plugin. Videobitrates bekijken: drwatson plugin.
Functie toekennen aan knoppen op je AB (ook lang drukken rood,groen,blauw, geel knoppen programmeerbaar): multiquickbutton (na installatie verschijnt deze in je menu)

Enz enz
 
Hallo allemaal,

Ik heb nadat ik de vorige threads heb gelezen ook Oozoon geinstalleerd. Inderdaad een mooi image. Wel wat minder opties dan bv. Gemini. Maar als het werkt is hij stabieler. Alleen zie ik nu mijn picons nergens meer. Ik kan nergens aangeven waar de picons zich bevinden en de picons die je kunt downloaden installeren alleen op een usbstick. Helaas heeft de 500HD geen usb stick. Maar ik heb wel via Esata een HDD aangesloten.

Heeft iemand een tip hoe ik kan aangeven dat de skin de picons gaat gebruiken vanaf de HDD?

Ben nu zelf al een tijdje bezig om het uit te zoeken, maar ik ben bang dat hulp noodzakelijk is. Wie heeft de oplossing?

Bijvoorbaat dank!

Exciter
 
Is al eens aan de orde geweest op dit board.
De picons staan in enigma2 normaal in /usr/share/enigma2/picon. Maak deze directory NIET aan als die niet bestaat. En als die al bestaat op je box dan verwijder je die !!!
Echter je zult al snel veel picons hebben en die passen niet allemaal in je flash. Daarom is het beter ze op je harddisk te zetten. En ga dan als volgt te werk.

1. Maak op je harddisk een directory: picon (deze zit dus direct onder de root).
2. Kopieer je picons naar je harddisk en wel naar: /picon
3. We nemen aan dat je harddisk gemount is via /media/hdd vandaar dat we directory /picon gaan "linken" aan /usr/share/enigma2/picon (daar waar ze normaal behoren te staan), dat doe je door een symlink aan te maken. Je opent een telnet venster danlog je in als root en je tikt het volgende commando in:
Code:
ln -sfn /media/hdd/picon /usr/share/enigma2/picon

Nu heb je op je harddisk de picons staan, je hebt een symlink aangemaakt en als je nu op de box naar /usr/share/enigma2/picon gaat komt je dus uit in /media/hdd/picon oftewel op je harddisk in /picon.

Enige wat je nu nog moet doen is enigma2 (de GUI) herstarten, dit kun je in telnet doen door in te tikken:
Code:
killall -9 enigma2

Let wel bij updates van images is er niks aan de hand, maar zodra je helemaal opnieuw gaat flashen moet je bovenstaande procedure opnieuw doen.
 
exciter;210113 zei:
Ik heb nadat ik de vorige threads heb gelezen ook Oozoon geinstalleerd. Inderdaad een mooi image. Wel wat minder opties dan bv. Gemini.
Hoe kom je daar nu bij. OoZooN heeft juist niet minder opties, en functioneert ook nog eens beter. Als je standaard images bekijkt heb je gelijk, maar bij OoZooN kun je minstens net zo veel installeren, helemaal naar eigen wens en niet zoals Gemini dat dingen gewoon al geinstalleerd zijn terwijl je ze niet nodig hebt. Bovendien wordt Gemini lang en lang niet zo vaak geupdate als OoZooN.
 
Je hebt gelijk. Ik werk nu een paar dagen met Oozoon en werkt perfect. Wat ik bedoelde te zeggen is dat andere images standaard opties hebben die bij de flash worden geinstalleerd. En niet alles in nodig. Nu ben je gerichter bezig de plugins en dergelijke te installeren en dat laat het geheel volgens mij stabiel lopen.

In ieder geval bedankt voor de uitleg. De picons werken!!

Exciter
 
@ exciter

Ik snap jouw reaktie wil in het begin, van minder opties, dat had ik ook, maar dat is dus absoluut niet zo.

Lekker lopen stoeien in beheer extenties, en bladeren maar.

Nu kan je lekker zelf bepalen wat je wel en of niet installeerd!

Zo update oozoon van 03-07 staat er weer op .
 
hier staat update van 09-07-2010 erop ;)
 
Sinds ik van skin ben veranderd (sinds gisteren) kom ik niet meer in het netwerk menu. Krijg dan een mooi groen scherm en hij hangt. Opnieuw opstarten en ik kreeg de update te zien. Alleen deze gaat niet over tot installeren. Na 2 maal proberen ben ik bang dat ik moet flashen.
 
Heb inmiddels de update voor elkaar. Kan nog steeds niet in de netwerksettings. Sturen jullie de crashlogs door naar DMM?? Of wordt dat anders gedaan?
 
crash log naar dmm opsturen heeft geen zin. Probeer die eens hier aan een bericht te plakken; als bijlage dus. Wel even hernoemen naar .txt
Welke skin heb je nu en hoe heb je die geinstalleerd?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan