Dat moet je instellen alvorens je de image bakt...
Je image is nl een volledig geinstalleerd systeem, en daar een "snapshot" van.
Ok, laten we eens doordenken: voordelen om dit te doen: nooit meer je plugins opnieuw instaleren e.d. Alles staat er nl al op.
Nadelen, je kan niet meer van image (distributie e.g: suse naar mandrake = PP naar rudream) veranderen.
Immers, de image die dit kan is op zo'n wijze gemaakt, dat kunnen de andere weer niet. Geeft niet, maar alle info in de var dir op je HD gaan verloren zodra je dus een andere image gaat zetten.
Goed, stel dat je hierin mee kan gaan: wat zijn dan voor jou de voordelen? Je kan var wel eeuwig uitbouwen, maar systeem zelf heeft maar beperkt geheugen. 32 Mb word er maar gebruikt. In de nabije toekomst zullen we wellicht versies zien waar al 48 Mb gebruikt gaat worden, maar het duurt wel even voordat de volle 64 Mb gebruikt wordt wat de Dream inzich heeft.
Dan heb je de vraag; Wat dump je er wel niet in? ga je er een volledig multimedia station van bouwen? wat natuurlijk makkelijk kan... Alleen je zit dan met de hardware drempel: 250 Mhz is hardly enough om een DVD te fikken (met bv een externe DVD brander).
Ik ben nu aan het orienteren op het maken van de images. Ik stuit op leuke dingen en minder fijne.
1 van de grootste nadelen is dat de kernel closed source is. Dit houd in dat er programmeurs soms een omweg moeten zoeken omdat er geen mogelijkheden binnen de kernel aanwezig is. Ik wil nl een CF SAMEN met m'n hd kunnen mounten. Ik ben nu aan het onderzoeken of dit kernel technisch wel mogelijk is. Een leuk iets wat ik ben tegen gekomen is dat je de dream NFS of netwerkboot kan laten starten. Gewoon een image op je pc....
Enfin, ik realiseer dat dit best wel wat info is... Als je vragen hebt...
G