Wooooooooooooooooooooooooooow... Doe effe niet met DHL laten verzenden he... LoL. Ik lees dit net op
Tweakers, berichtje van maart dit jaar.
PostNL is nog redelijk met 13 euro kosten. Iemand op Tweakers liet een pakketje van 140 euro komen, en 37 euro betaald om het snel te laten komen met DHL.
Krijgt ie even een berichtje:
van DHL met het verzoek om ? 52,- inklaringskosten te betalen.
Zijn die even lekker asociaal bezig met de hoogte van hun inklaringskosten. Al weer meer reden om niet via DHL te bestellen.
Vriend van me recent ook via DHL besteld, bel beneden was stuk. Geen briefje in de bus met dat ze het pakket op een of ander ophaalpunt afleveren. Nee het pakket werd gewoon teruggestuurd naar China als zijnde niet afleverbaar.
Poging 2, mijn vriend moest opnieuw de verzendkosten wel aan de Chinese handelaar betalen, oke dat lijkt me logisch, de Chinees kan daar ook niets aan doen.
Bel doet het, intercom is stuk, DHL belt dus, vriend loopt naar beneden, is wel een stuk lopen.
Hups weg is die DHL gast al weer. Hij snel DHL gebeld om het pakket tegen te houden of dat hij het ergens kon ophalen bijv. bij hun distributiepunt. Nee dat ging niet want het moest persoonlijk afgeleverd worden.
Daarom heeft die vriend uiteraard gezegd dat dit geen probleem zou moeten zijn, hij kon zich immers toch legitimeren met identificatiebewijs en/of rijbewijs? Dus dan wordt het toch persoonlijk afgeleverd?
Nee dat ging niet. Ik weet niet hoe het nu opgelost is of dat hij hun uiteindelijk toch zo ver heeft kunnen krijgen om het bij het distributiepunt of zo op te halen, maar hij gaat dus echt
nooit meer via DHL iets laten afleveren. Wat een idioterie en dan ook nog zo duur met inklaringskosten, tssssk. Afzetters.
Good old China Post of anders heel misschien EMS, is me niet bekend hoe die hun kosten zijn.