'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud is illegaal'

Ik zie trouwens wel nog een foutje. Je berekent 2x zoveel invoerrechten als daadwerkelijk van toepassing is, dus het moet zijn:
13 x 30 = 390 + 3% (douane, geen 6%) = 407,70 + 21% = 486,06 + 13 = 499,06 / 3 = 166,35 inclusief alles per 3 stuks.

3 x 30 = 90 + 21% = 108,90 + 13 = 121,90 per 3 stuks. Dus een correcte berekening van het douanetarief en de juiste volgorde van rekenen, maakt het geheel nog interessanter om per 3 te bestellen. ;)

Wooooooooooooooooooooooooooow... Doe effe niet met DHL laten verzenden he... LoL. Ik lees dit net op Tweakers, berichtje van maart dit jaar.
PostNL is nog redelijk met 13 euro kosten. Iemand op Tweakers liet een pakketje van 140 euro komen, en 37 euro betaald om het snel te laten komen met DHL.
Krijgt ie even een berichtje:
van DHL met het verzoek om ? 52,- inklaringskosten te betalen.
Zijn die even lekker asociaal bezig met de hoogte van hun inklaringskosten. Al weer meer reden om niet via DHL te bestellen.

Vriend van me recent ook via DHL besteld, bel beneden was stuk. Geen briefje in de bus met dat ze het pakket op een of ander ophaalpunt afleveren. Nee het pakket werd gewoon teruggestuurd naar China als zijnde niet afleverbaar.
Poging 2, mijn vriend moest opnieuw de verzendkosten wel aan de Chinese handelaar betalen, oke dat lijkt me logisch, de Chinees kan daar ook niets aan doen.

Bel doet het, intercom is stuk, DHL belt dus, vriend loopt naar beneden, is wel een stuk lopen.
Hups weg is die DHL gast al weer. Hij snel DHL gebeld om het pakket tegen te houden of dat hij het ergens kon ophalen bijv. bij hun distributiepunt. Nee dat ging niet want het moest persoonlijk afgeleverd worden.
Daarom heeft die vriend uiteraard gezegd dat dit geen probleem zou moeten zijn, hij kon zich immers toch legitimeren met identificatiebewijs en/of rijbewijs? Dus dan wordt het toch persoonlijk afgeleverd?

Nee dat ging niet. Ik weet niet hoe het nu opgelost is of dat hij hun uiteindelijk toch zo ver heeft kunnen krijgen om het bij het distributiepunt of zo op te halen, maar hij gaat dus echt nooit meer via DHL iets laten afleveren. Wat een idioterie en dan ook nog zo duur met inklaringskosten, tssssk. Afzetters.

Good old China Post of anders heel misschien EMS, is me niet bekend hoe die hun kosten zijn.

Of het nu 3% of 6% is doet niet ter zake. 3% geldt iig voor dvd en cd .
Ergens gelezen dat voor computers en computeronderdelen het tarief 0% is.

Het schijnt erg afhankelijk te zijn van de categorie.

Jouw rekensommetje deugd voor geen meter. Uitgaande van 13 stuks ga je de mist in

499/3 moet zijn 499/13x3=115,15 ? per 3

Dus bij geen mazzel is per 13 kopen het voordeligst.

Maar met een  beetje mazzel is het slimmer per 3 te kopen.

Waarschijnlijk te veel wafels op  :rolleyes:

Maar het verhaal van DHL klopt dat zijn een stelletje graaiers. .

:)

Ergens gelezen dat voor computers en computeronderdelen het tarief 0% is.
Ik heb bij de belastingdienst gekeken en er stond nergens iets van 0%.

Ah sjit... je hebt gelijk, daar heb ik door 3 gedaan i.p.v. door 13.  :bloos:
Goed dat je het ontdekt hebt... Inderdaad gaan er bij stukjes van 3 sneller er doorheen dan bij een doos van 13 stuks, dus meer kans op winst.

Gisteren weer iets ontdekt. Schijnt dat PostNL ook douanerechten betaald als dat niet nodig is?

Van een buurman had PostNL een quadcopter tegen gehouden van Wish. Buur moest de prijs door geven, want er zouden inklaringskosten, douanekosten en b.t.w. berekend gaan worden.
De quadcopter koste iets van 31 euro. Ben even gaan rekenen dan wordt je toch niet blij he. Zelfs zonder douanekosten.
21% van 31 euro is 6,51 + 13 euro Postnl kosten = 19,51. Dus 2/3 van de prijs ben je kwijt aan kosten waarvan meer dan 1/3 aan Postnl. Niet meer normaal! :(
Nog maar 'n geluk dat ie geen DHL genomen heeft. :)

Dat DHL woekerprijzen vraagt had ik ook al gelezen op diverse fora en ik las net dat Post.nl in Nederland een groot deel van de pakjes gaat bezorgen van het Chinese AliExpress en dat door deze samenwerking klanten van AliExpress binnen vijf tot zeven dagen hun bestellingen thuisbezorgd krijgen.

Was dat maar waar. Postnl komt pas in aktie in NL.
Als de verzender per vliegtuig verstuurd dan lukt het wel.
Maar verstuurd de verzender per container schip dan kan het 6 weken duren.

Ik heb nu bij Ali diverse bestellingen (kleine dingen een flatcable en digitizerscreen voor een Samsungtablet) en wacht al 4 weken. De glasplaat heb ik idd binnen 10 dagen ontvangen.

DHL  is interessant in binnenslandse bezorging van afhaalpunt naar afhaalpunt 5?

E?n ding is zeker, als je het pakket binnen 7 werkdagen wilt ontvangen dan ga je er ook bij Post.nl meer voor betalen. < klik>

Idd  zo gaat dat snelheid kost geld.

Er is nog een veel snellere manier max 3 dagen.

Zelf ophalen , hahaha  :p

Ook een leuk artikel bij de posting van parabolica is het stukje onder dat
bewuste artikel is BTW betalen over alles wat uit een niet EU-land komt.

Zal ongetwijfeld gaan gebeuren maar de EU heeft gelukkig veel tijd nodig.
Tot die tijd koop wat je nodig hebt voordat het zeker 21% duurder wordt
met het risico dat dan ook nog douanekosten er bij komen.

Ik heb nu bij Ali diverse bestellingen (kleine dingen een flatcable en digitizerscreen voor een Samsungtablet) en wacht al 4 weken.
Moet je eigenlijk een zending hebben die je kunt volgen. Heb ik vaker gehad en toch gewoon China en Hongkong post. Het is verbazingwekkend om te zien dat een zending vaak gewoon met vliegtuig gaat en niet met een boot.
Dat het eerst op een hoop komt, en dan pas het vliegtuig in.
Maar ook dat in de meeste gevallen de zaak gewoon al binnen 15 dagen in Nederland is en daar dan gewoon enkele weken bij op de luchthaven en/of bij de douane op de grote hoop blijft liggen.

TW betalen over alles wat uit een niet EU-land komt.
Ter duidelijkheid. Dat is al het geval. Jij bedoeld het feit dat er vermeld staat dat ze dus ook b.t.w. willen gaan heffen op alles onder de 22 euro, hetgeen normaliter b.t.w. vrij is.
Ben benieuwd of dat er door komt want dat is belachelijk. B.t.w. heffen betekent namelijk inklaren. De inklaringskosten zijn op zijn minst (PostNL dus) 13 euro.
Stel je koopt wat opmaakspullen voor 6 euro zou daar de b.t.w. bovenop komen en zou je dus sowieso ook al meer dan het dubbel kwijt zijn aan inklaringskosten.
Als ze dat willen gaan doen zullen ze toch een methode moeten vinden dat een koper zelf de b.t.w. declaratie kan gaan doen.

Douanekosten komt pas kijken bij een bedrag boven de 45 euro.

Het is net als met keys, kaartjes, sharing, streamkastjes... zo gauw het te publiek populair wordt, gaat men handelen, ofwel verbieden ofwel zorgen dat ze er weer aan kunnen verdienen middels belastingen of zoiets.

Schrap die rekensommetjes maar, gisteren is er namelijk een pakketje bezorgd waar er 3 inzaten, gewoon zonder iets bij te hoeven betalen. :biggrin:

Dat is gewoon boffen. De rekensommetjes blijven gewoon in stand en correct.

Nu nog van profiteren zolang het kan, want er zal steeds meer op dat soort zendingen gelet gaan worden helaas. :(

Dat ze er beter op gaan letten, dat zal zeker wel.

Maar intussen bezorgen vandaag weer gewoon een pakketje waar er 5 inzitten zonder bijbetaling.

freggel1 zei:
Maar intussen bezorgen vandaag weer gewoon een pakketje waar er 5 inzitten zonder bijbetaling.

Ik heb altijd begrepen dat handelaren per 3 maanden de BTW moeten afdragen. :) :)

En ja hoor al 84 aanbieders van boxjes zijn gestopt.
Tevens eist brein dat kopers Hun toestel moeten kunnen terugsturen en het geld terug krijgen.

Nou vraag ik me af of brein ook Apple gaat aanpakken immers de appletv 2 en appletv 4 zijn te jailbreaken waarop dan kodi geinstalleerd kan worden.

Beste forumlid tevens tuinman wat is het retour adres???

the matrix zei:
Beste forumlid tevens tuinman wat is het retour adres???

K. Liko , vuilnisstraat 1, 1234 KT te  Container.... :biggrin:

Apple TV wordt niet aangepakt want men mag de apparatuur niet jailbreaken en daar kan Apple ook weinig tegen doen want de updates die ze tot nu toe gedaan hebben hielpen maar tijdelijk.
En Apple linked iet met addons naar illegale content.
Doen die doosjes en Kodi ook niet, alleen bepaalde addons, dus waarom die handelaren gestopt zijn is me niet duidelijk.
Een bekende site die ze kant en klaar verkoopt wacht schijnbaar nog de NL wetgeving af want die verkoopt nog steeds...

Een appletv 4 is zonder jailbreak te voorzien van kodi.

http://www.idownloadblog.com/2017/05/09/install-kodi-apple-tv-4-tvos/

Dat maakt niet uit. Kodi is op zichzelf niet illegaal. Het gaat om de addons die linken naar illegale content, en die zijn niet van kodi. :)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan