vraagje cardsharing

A

arinka

Ik kijk nog steeds met een oude traveller image, maar lees steeds meer over cardsharing in de Ronaldd images. Mijn vraag is of cardsharing een nieuwe trend is voor het illegaal naar betaalzenders kijken en zijn er van de gebruikte kaarten dan niet via internet de serienummers oid uit te halen, zodat ze door de provider gelijk op zwart gezet kunnen worden.

Just curious

Arinka
 
wellicht mogelijk, maar een cardshare-server :) vind je niet op internet (publiekelijk).

zou jij bijvoorbeeld de volle mik voor een top-pakket betalen en je IP-adres publiekelijk maken zodat iedereen met een dreambox via bijv. romu de seca2 kanalen kan openen zonder hiervoor te betalen ? dacht het niet ...

het is wel interessant voor lieden (max. 8 g'loof ik) om de kosten te delen, dan is het lekker goedkoop kijken ...


merDe
 
Zoals Ome Merde zegt , kaartsharing servers zullen nooit publiek worden.
De kaarten kunnen ze niet lezen via het internet , dat is niet mogelijk.
Het enige dat word geshared is een CW. en die is overal hetzelfde.Het serienummer en zo zien ze niet .
 
Hier uit begrijp ik dat je voor cardsharing dus ook continu online moet zijn. Klopt dat??

Mazzel, Rovi
 
dat hebje correct, de CW worden iedere 10-20 seconden verstuurt. ontvangt je ontvanger deze niet dan heb je dus geen beeld!
 
Bedankt voor de uitleg. Waar komt eigenlijk dat maximum van 8 vandaan?.
 
door het uitlezen van de kaart wordt deze chip die erop zit belast. daarom is dit aan een maximum gebonden...
 
Huh?????
Het sharen van een CW belast de chip niet echt hoor :) die wordt maar eenmaal gegenereerd en op de server gezet, daar wordt die weer vanaf gepikt door de dreamdoos die de CW direct naar je decoder stuurt .

Ik kan me wel voorstellen dat die server een limiet aan connecties heeft ,zou ik ook doen ;)
 
ligt er toch maar net aan hoe de server is opgezet, ik dacht toch echt dat deze bij de romu emu rechtstreeks de kaart aanspreekt?

natuurlijk zijn er meerdere mogelijkheden om een server op te zetten...
 
Op het moment dat de kaartsharing is geactiveerd op de dreambox gedraagt deze zich als server.
Inderdaad zoals tech zeg heeft die een aantal connecties.
Als je deze server te hard belast gaat deze rare dingen beginnen doen. Op de dreambox zit je bij 8 a 10 connecties aan ze maximun
 
Originally posted by Dreammod
Op het moment dat de kaartsharing is geactiveerd op de dreambox gedraagt deze zich als server.
Inderdaad zoals tech zeg heeft die een aantal connecties.
Als je deze server te hard belast gaat deze rare dingen beginnen doen. Op de dreambox zit je bij 8 a 10 connecties aan ze maximun

dat hoeft toch helemaal geen probleem te zijn. Je laat gewoon iedere dreambox die de CW ontvangen heeft ook weer als server dienen voor 8 andere PC's. Zeg maar een P2P netwerk van dreamboxen.
 
dat hoeft toch helemaal geen probleem te zijn. Je laat gewoon iedere dreambox die de CW ontvangen heeft ook weer als server dienen voor 8 andere PC's. Zeg maar een P2P netwerk van dreamboxen.

----

met ??n MOSC als server ? denk niet dat dat gaat, zou wel mooi wezen trouwens! :)


merDe
 
Is het dan ook de bedoeling dat als je hem als server wilt gebruiken, hij ook constant op een canal+ kanaal moet blijven staan of maakt dat nou niets uit
 
Originally posted by Ome MerDe
met ??n MOSC als server ? denk niet dat dat gaat, zou wel mooi wezen trouwens! :)


merDe

Huh

Hoe kom je nou ineens op MOSC ? En dan ook nog als server ?
 
volgens mij werkt kaartsharing alleen (nog) maar met het seca(2) protocol en zolang dit niet gekraakt is zal je dan toch echt een MOSCje nodig hebben.

merDe
 
OPgelet niet de CW wordt geshared, De kaart word geshared.

Met de CW op aleen ben je dus niets
 
Zou het voor Ronaldd mogelijk zijn om de procedure ook voor een Premiere kaart te schrijven?????????

Als tie een kaart heeft of krijgt ;) tenminste.
 
staat volgens mij in de planning, er is inmiddels ook al een verzoek ingedient om de Digiturk kaarten (Cryptoworks) op te nemen in ROMU.

met breedband internet voor velen is dit misschien de toekomst i.p.v funcards, alleen geshared via het net :)

hoeft het ook niet meer gekraakt te worden ... :)

merDe
 
neen Ome merde dit is niet de toekomst voor het grote publiek.
Wel voor de kleine groepjes hobby gebruikers.
Dit komt omdat er op 1 sharing maar max 8 gebruikers kunnen worden gezet. dus 1 kaart voor 8 gebruikers.
Dus zoeken achter een sharingsserver zal er niet bij zijn.
Daarbij komt dat als er wordt geshared dit alleen zal zijn voor bekende gebruikers.
Bekijk het als een samenaankoop, als je begrijpt wat ik bedoel
 
je kan je seca2 kaart ook een in Phoenix-interface knikkeren en deze aan een server hangen die een 24uurs verbinding met het internet heeft, heb je ook geen DB meer nodig, alleen 1 die de updates aanbiedt.
aan caching wordt ook gewerkt verneem ik uit betrouwbare bronnen dus die limiet van 8 clients gaat er met de tijd gegarandeert aan.


merDe
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan