Vreemd Dreamboxprobleempje...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Tja ik heb dit al een tijdje, maar ik ben benieuwd of een ander dit ook heeft?

Stel ik ga naar het Sexviewpakket, dan heb ik de eerste keer geen beeld, terwijl dit wel zou moeten...

Ga ik dan naar de multi's en daarna naar het FreeX pakket, en dan weer naar 24/7 dan heb ik vreemd genoeg wel beeld...

Nou weet ik dit intussen, dus na een paar keer zappen doet de boel het, maar ik ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft?

Even ter info: De dreambox is een 7000s, en de image is Gemini christmas edition, en de draaiende Emu is mgcamd-1.00p10/Newcs-1.14.

Ik ben benieuwd

Ik heb dat ook wel eens, vooral met het Sexview pakket.
Het duurt nogal even voordat die de key doorkrijgt af en toe.

@Black Tiger, dit probleem heb ik al een lange tijd, en niet alleen met keywissels, er zit volgens mij ergens een foutje in de image, want alle andere kanalen werken wel, en de enige die dit hebben is het sexview pakket...

Het klinkt raar maar het is wel zo.

bij mij met gbox eigelijk ook net zo`n probleem ene kanaal van sexview werkt wel andere weer niet zap ik heen en weer dan werkt het weer wel. en inderdaad dit is alleen op sexview.

gr blokker

Ik had eerst zo'n klein pakketje, met als ik het goed herinner SexView, Sexviewplus en 24/7 en DP. Of horen DP en 24/7 ergens anders bij?

Want bij die twee kanalen die daarbij hoorden (en toen opeens verdwenen), had ik exact hetzelfde probleem.

Maar inderdaad zijn dat wel de enige zenders waarbij het voor komt.
Dit zowel in de Gemini 2.60 alsook de 2.70 en 2.80.

Of het firmware is, geen idee.... Het is Viaccess en dit probleem doet zich niet voor met andere viaccess zenders.
Wel heb ik het ooit ook gehad bij FreeX, doch dat was slechts sporadisch en was nog in de Hydra tijd.

Hebben jullie al eens wat geprobeert met Priority.list, ignore.list en replace.list gedaan ? Dat kon wel eens wat licht op de zaak werpen.

Priority.list, ignore.list en replace.list
Volgens mij horen die files bij een bepaalde emu, want ik heb ze niet in m'n Dreambox staan.
Bij welke emu horen die dan?
En in welke directory zouden ze moeten staan? Ik heb zelf in /var/etc en /var/keys gekeken, daar zitten ze niet.

Ptje zei:
Hebben jullie al eens wat geprobeert met Priority.list, ignore.list en replace.list gedaan ? .

Dat heeft er niets mee te maken.

Bij mij staan ze er in en bij blacktiger niet,en ik heb daar ook last van.

Maar ik kijk nooooit :biggrin:

Blacktiger bij mij staan deze in var/key,s.

Maar in var/scce zullen ze ook wel staan.

Groetjes sat4ever.

Hmmmmmmmmmmmmmmm heb ik iets gemist of wat,, deze zijn toch niet meer open.

Dus neem aan dat julie met een viaccess kaartje kijken.

Wel jammer,, niet dat ik er naar kijk maar wil wel overal beeld hebben :)

IK heb inderdaad een kaartje.

Maar ik kijk nooit.

Freggel1,blacktiger,blokker1 die kijken wel :biggrin:

Groetjes sat4ever.

Tja hier ook .......het is dat ik hem bij de aankoop van de dreambox er bij gekregen heb want anders had ik hem niet gehad ....

Bij de aankoop van een Dream krijg je Firecrypt erbij, da's dus InXTCTV en XPlusTV, geen FreeX en Sexview.
Maar die kijken we ook met een kaartje inderdaad, of alternatief maar toch via een kaartje.:biggrin:

De toppic starter, schreef :

Even ter info: De dreambox is een 7000s, en de image is Gemini christmas edition, en de draaiende Emu is mgcamd-1.00p10/Newcs-1.14.

En die bestanden horen inderdaad bij een emu, en wel mgcamd. Nou is het heel leuk dat je die bestanden erin hebt staan, maar het gaat vooral om de inhoud. Die files krijg je gratis met mgcamd mee. Je hebt er alleen zoals ze standaard zijn, helemaal niks aan. Ik ben redelijk van mening, dat het wel degelijk helpt. Bij mij zapt de boel wel prima. En ter informatie, ik var/scce staan ze niet. je steld in die files in, in welke volgorde de emu opzoek gaat naar de juiste kaart indents. Dat is wel degelijk van belang, als je een beetje wil kunnen zappen. De ignore.list zorgt ervoor, dat indents die niet op je kaartjes/ shares staan, overgeslagen worden, wat het een en ander behoorlijk kan versnellen. Log anders een keer in mgcamd en kijk wat gebeurd.

Ps. dit probleem heeft overigens iedere emu, maar mgcamd voorziet er middels die bestanden in, om dit te kunnen verhelpen, cq 90% te verbeteren.

Da's vreemd. Want ik heb ze bij mijn weten niet weggehaald, draai ook mgcamd1.00p10 en heb de betreffende files niet in de /var/keys staan.

Doch geen probleem, ik wilde vanavond toch eens mgcamd gaan upgraden, dus eerst de oude uninstallen en dan de nieuwe installeren. Eens zien of ze er dan wel weer zijn.
Het newcs deel de-installeer ik altijd weer omdat dit niet gebruikt word net zoals het ronaldd deel zodat alleen de mgcamd zelf overblijft.

Een en ander zal best met zappen helpen, maar het probleem is dat FreeX, Multivision en Redlight ook op 05 draaien... ga dan maar eens bepalen wie voorrang krijgt.:)
Maarja, proberen kost niks, dus baat het niet schaadt het niet, en zowel, kiepen we de zaak gewoon weer eruit. Hebben we weer iets te puzzelen.:biggrin:

Dat is ook juist het probleem, te veel providers op 05 (viacces) in die priority.list geen je aan, in welke volgorde hij die 05 moet scannen, op basis van caid. Bijvoorbeeld FFF830 en 021C00 voor een freex kaartje. Het beste is loggen met mgcamd, zie je dan bijvoorbeeld dat hij ook caid scanned die je niet hebt, zet die dan in ignore. Ik heb eventueel wel een beetje werkende bestandjes, ze zijn niet mee helemaal up to date, want ik heb er weer van alles bijgekregen. Je zult dan een beetje moeten poetsen wat je wel en niet hebt, maar dan heb je in elk geval een idee.

Ja als je wilt graag, ik wil ze wel eens bekijken en ze in m'n /var/keys plaatsen. Toch blijft dan de vraag waar opeens die van mij gebleven zijn.
Misschien dat ik ze toch gewist heb en het inmiddels weer vergeten ben.:)

Ohja die upgrade... moet ik nog doen, ga ik dadelijk eens voor zorgen.
Is nu toch effe pauze met darten.:biggrin:

Maar toch even ter info:

Als ik nu begin in de "Erotieklijst" die in het bouquet staat, en begin dan te zappen bij het eerste kanaal, dan heb ik nu wel meteen beeld bij de kanaaltjes waar de vraag mee begon..

Rare dingen affentoe die dreamboxen....

Ohja, even voor @Jack, je hebt niks gemist hoor, er wordt hier gewoon met een kaartje gekeken. ;)

Bij mij staan die drie bestandjes erin

Maar ik heb ze eens bekeken , maar het blijft mij toch een raadsel wat ik er bvb aan kan veranderen
in de ignore list een wafeltje voor de G daar ben ik wel uitgekomen
maar die andere twee lijsten is mij een raadsel

ik heb net cabo upgedated , en zappen van een zender naar een andere van dezelfde provider duurt ongeveer 15 sec terwijl al de rest op mij dream bijna ogenblikkelijk zapt

raar maar waar

ps: ik kijk anders ook nooit naar sexkanalen :biggrin:

luca zei:
ps: ik kijk anders ook nooit naar sexkanalen :biggrin:
Ik ook niet, heb dat nu alleen maar gedaan om te zien of het klopte wat freggel1 zei. Overigens heb ik er nu ook geen last meer, geven vrijwel meteen beeld.:biggrin:

Dit is bijvoorbeeld, hoe een priority.list er uit kan zien. Let wel, is erg afhankelijk en welke dingen je kunt krijgen.

# use this via prov first
V: { 02 17 00 }
V: { 02 15 00 }
V: { 01 50 00 }
V: { 00 7C 00 }
V: { 02 1C 00 }
V: { 02 15 10 }
V: { 02 15 70 }
# use this seca prov first
S: { 00 6A }
S: { 00 80 }
S: { 00 2F }