Opgelost VU+Duo afstandsbediening doet vreemd met aan/uitzetten

@ Tijger, heb er hier nog een paar liggen, stuur ze wel op.
 
Elco's bedoel je? Dat hoeft niet hoor, die dingen kosten immers niks.
 
Ja ik bedoelde inderdaad op de printplaat. :)
Dat zal wel lukken en we hebben nog 1 electronicazaak in de buurt die ze nog heeft dus ook geen probleem.

Maar toch bedankt voor je aanbod! (Y)
 
Ja dat ook anders krijg je leuke knal effecten. :biggrin:
Dat zal de elco op die plek niet doen, er staat maar iets van 3,2 volt overheen als ik me goed herinner, die gaat hooguit wat uitdrogen maar helaas, geen knalwerk ;)
 
...ondertussen ergens in een zonnige wijk in het zuiden van het land..


SWNS_LONDON_EXPLOSION_02.jpg


Enfin, zo lastig is het niet en in het ergste geval moet het front er af en de achterkant om het moederbord er uit te schroeven.
Maar dan kun je de elco er wel weer netjes in solderen.. :)

succes!
 
Ik ben van mening dat de bewuste elco op het moederbord zit aan de kant van de voeding, maar om heel eerlijk te zijn heb ik ergens in 1865 de laatste vu-duo gerepareerd, dus het zit niet meer zo vers in mijn geheugen.
 
@ Dr.Z, klopt, als je het op de nette manier wil doen, moet alles los. Ik heb dat 1 keer meegemaakt (even voor DrZ, je snapt natuurlijk wel bij wie dat net moest gebeuren, juist bij jouw grote vriend O hahaha)toen had ik in mijn enthousiasme iets te hard de elco eruit getrokken en dus ook een pootje ermee uitgetrokken.
@ Tijger, hier de instructievideo als je het op de juiste manier wil doen.
 
Oh zitten die daar. Ja of ik heb een memory error of ik heb alleen die vervangen wat op het voedingsgedeelte zaten. En dat kun je makkelijk apart loshalen. Is bij mij ook te lang geleden, dus niet meer weten. :)
Het filmpje laat dan ook echt wel meer dan 1 Elco zien.
 
Alleen de C807 volstaat 999 van de 1000 keer. Bij alle boxjes die ik hier hersteld heb, heb ik alleen de C807 vervangen en was het niet nodig om de andere elco's ook te vervangen.
 
Oke thanks, gaan we die proberen. Nog even wachten, zaterdag is die doos hier.
 
Hoe heet zij?

...;)
 
Zij heet VU+Duo, dus dan kunnen we een trio gaan doen.:biggrin: :sex:
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Ah, een nieuwe box, de Vu+ Trio4k
 
Kom op Tijger, maak er werk van en trek die doos maar eens helemaal uit elkaar, ik weet zeker je kan het.
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Ja dat kan ik zeker. Ik heb er al 3 helemaal uit elkaar gehaald die ook dood waren, tot en met het laatste schroefje heel mooi.
En toen aan de vrouw gegeven voor de sloop. Dat lukt prima.
 
Nu had ik zo mooi die elco gehaald, maar door te zeer gefocussed te zijn op die C807 Elco is ondergetekende zo stom geweest om simpelweg te vergeten even goed te kijken.
Met als gevolg dat ik twee andere elco's op de voeding zelf, overzien had. Dus misschien was die C807 niet eens stuk.
Een van die voedings elcos stond al bol en was boven iets open, de andere had boven al wat bruine aanslag. Dat waren de vrienden C14 en C15 met een 10v spanning en 1500 uF waarde.
Dus vandaag deze tweeling gehaald en daarna alle 3 de Elco's er weer netjes op gesoldeerd. Nja... netjes... voor een amateur zoals mij zag het er vrij aardig uit.

Ding dichtschroeven en starten en waarempel, hij deed het weer.
Ik weet alleen nog niet of dat komt dat ie zo lang gerust heeft of door mijn reparatie maar dat zien we morgen dan wel weer. :biggrin:
Ziet er in elk geval opgelost uit dus ik ben happy.
 
Tjonge, ben jij zomaar door een stelletje professionele prutsers op het verkeerde spoor gezet! :biggrin: :biggrin:
Achteraf had jij het toch bij het rechte einde, als amateur zijnde! :)

Goed bezig! 👍👍
 
Tja wie weet, ik ben toch blij dat ik die C807 mee vervangen hebt. Want er was niets aan te zien maar misschien heeft ie toch een klap gehad door het springen van die twee andere en zijn ze nu in elk geval alle 3 vers. :)
Vanavond komt de vuurproef, dan gaan we hem aansluiten en proberen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan